Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 12 λεπτά πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 3 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 6 ώρες πριν

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 7 ώρες πριν

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 10 ώρες πριν
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 11 ώρες πριν

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 3

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πυρά κατά της Rachel Zegler για το εισπρακτικό φιάσκο του Snow White

NEWS
  • 30/03
  • 1

Ο Leonardo DiCaprio γίνεται αλλοπρόσαλλος φυγάς στο One Battle After Another (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πολεμικές ετοιμασίες στο νέο trailer της σειράς Andor

VIDEO NEWS
  • 29/03

Endless Ocean Luminous Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Arika

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Είμαστε σίγουροι ότι αρκετός κόσμος αναρωτήθηκε διαβάζοντας τα σχόλια θαυμασμού και αναμονής κάτω από το reveal trailer του Endless Ocean Luminous: “Καλά, τόσο καλό παιχνίδι είναι αυτό και κάνουν έτσι;” Η αλήθεια είναι ότι η σειρά Endless Ocean είχε φτιάξει ένα πολύ καλό όνομα στο Wii, αλλά σαν παιχνίδι που απευθύνεται σ’ ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, ένα παιχνίδι για παίκτες που θέλουν πρωτίστως να χαλαρώσουν και να θαυμάσουν τα κάλλη του βυθού. Το ερώτημα το οποίο θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε με αυτό το κείμενο, είναι το κατά πόσο ένας τέτοιος τίτλος έχει χώρο στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών εν έτει 2024.



H ιδέα του Endless Ocean είναι πολύ απλή και γνωστή σ’ εκείνους που έτυχε να ασχοληθούν με τους προκατόχους του. Ο χρήστης ελέγχει έναν δύτη και προσπαθεί να ανακαλύψει τα μυστικά μίας άγνωστης θάλασσας που είναι γεμάτη από πλάσματα και μικρούς θησαυρούς.  Συγκεκριμένα στο Endless Ocean Luminous προσπαθούμε να βρούμε τα απόκρυφα σημεία του Veiled Sea τα οποία με κάθε μας νέα βουτιά αλλάζουν, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να κρατηθεί το ενδιαφέρον. Μέσα σε αυτές τις καταδύσεις, μπορούμε να σκανάρουμε πάνω από 500 θαλάσσια πλάσματα, τα οποία αποτελούνται από πασίγνωστα απλά ψάρια μέχρι μυθικά και μεγάλα όντα που προκαλούν δέος στον επίδοξο δύτη μόνο και μόνο με το παρουσιαστικό τους. Ο οπτικός τομέας είναι πολύ καλός για Nintendo Switch και αν εξαιρέσουμε κάποια loading times που διαρκούν λίγο παραπάνω απ’ ό’τι θα έπρεπε, το παιχνίδι τρέχει απροβλημάτιστα. Αν και στο portable mode δεν συναντήσαμε κανένα απολύτως θέμα, θεωρούμε ότι λόγω της αβύσσου και του χαλαρωτικού exploration το ευχαριστηθήκαμε περισσότερο σε docked mode και σε μία μεγάλη τηλεόραση που μας έδινε μία ωραία αίσθηση της χαοτικής θάλασσας. Σε αυτή την ήρεμη προσέγγιση βοηθούν τόσο οι απλοί ήχοι του βυθού της Veiled Sea, όσο και κάποια μουσικά κομμάτια με πανέμορφες και άκρως χαλαρωτικές μελωδίες. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύουμε ότι υπήρχε χώρος για λίγο περισσότερη φαντασία σε κάποια υποθαλάσσια περιβάλλοντα και ας μιλάμε για έναν τίτλο που κλείνει λίγο το μάτι σε υπερφυσικές καταστάσεις και εστιάζει σχεδόν εξ ολοκλήρου σε μία real-life προσέγγιση. Προφανώς και τα άγνωστα βάθη της θάλασσας πρέπει να’ναι κατά κύριο λόγο σκοτεινά, αλλά 3-4 πινελιές παραπάνω με κοράλλια ή άλλα καλλιτεχνικά στοιχεία της ήθελε, ώστε να μένει καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού φρέσκο σαν ιδέα και απεικόνιση.



υτό το αχανές υποθαλάσσιο περιβάλλον προφανώς απαιτεί από τον παίκτη να έχει ένα έστω μικρό ενδιαφέρον για τον κόσμο και τα πλάσματα της θάλασσας και σίγουρα να θέλει να χαλαρώσει. Το Endless Ocean Luminous επικεντρώνεται ουσιαστικά στην χαλάρωση και στην εξερεύνηση, ένα είδος collectathlon στο οποίο δεν υπάρχει ουσιαστικά σενάριο για game over και όπου ακόμη και οι καρχαρίες κολυμπούν ατάραχοι δίπλα μας. Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με το Pokemon Snap χωρίς χρονικούς περιορισμούς ή πολλά και διαφορετικά missions, τουλάχιστον σ’ ό,τι αφορά την βασική του εμπειρία, γιατί το παιχνίδι παρέχει και ένα είδος campaign. Ο παίκτης μπορεί να κολυμπάει με τον δύτη με τον αναλογικό μοχλό, να του δίνει μία ώθηση για πιο γρήγορη κίνηση πατώντας το πλήκτρο, να σκανάρει γρήγορα ένα ή περισσότερα πλάσματα πατώντας ή κρατώντας πατημένο το κουμπί του scanning, ενώ υπάρχει και ένα συμπαθητικό Photo Mode στο οποίο παρέχονται και κάποια έξτρα φίλτρα. Πραγματικά μιλάμε για την απόλυτη χαλαρωτική εμπειρία, χωρίς combo, χωρίς time trials και γενικότερα χωρίς κανένα απολύτως άγχος. Αυτό είναι και ένα εκ των βασικότερων χαρακτηριστικών του τίτλου, είναι φτιαγμένο για ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό που αναζητά μία εμπειρία χαλάρωσης με βασικό γνώμονα την αγάπη για τους ωκεανούς.



Το πρόβλημα του Endless Ocean Luminous εστιάζει περισσότερο στην αδεξιότητά του να προσφέρει και κάτι παραπάνω μ’ έναν έξυπνο τρόπο, έναν τρόπο που ίσως να ιντρίγκαρε και κάποιους άλλους μελλοντικούς αγοραστές. Το παιχνίδι έχει και ένα campaign mode όπως αναφέραμε, αλλά είναι κάπως άγαρμπα δομημένο. Καταρχάς, επειδή πρόκειται για έναν τίτλο που εστιάζει μόνο σε ιδιαίτερα βασικούς χειρισμούς, θεωρούμε ότι υπάρχουν λίγο περισσότερα missions με λογική tutorial απ’ ό,τι θα έπρεπε. Το χειρότερο όμως στα missions του campaign, είναι ότι ανά τακτά διαστήματα κόβει το progress στον παίκτη, γιατί για να συνεχίσει με την επόμενη αποστολή θα πρέπει π.χ. να ανακαλύψει έναν χ αριθμό ψαριών. Αυτό για να επιτευχθεί, θα πρέπει ο χρήστης να ασχοληθεί με τα Solo Dives, ένα είδος free roaming mode όπου ο παίκτης κολυμπάει, ανακαλύπτει και φωτογραφίζει και σκανάρει ελεύθερα. Έχοντας, λοιπόν, αφιερώσει π.χ. δύο ή και τρεις ώρες στα ελεύθερα Solo Dives, μας ήταν πολύ δύσκολο να βρούμε διασκεδαστικό να ψάξουμε για δέκα πανομοιότυπους αστερίες σ’ ένα περιοριστικό περιβάλλον. Από τη στιγμή που αφιερώσαμε ήδη αρκετές ώρες στο πιο ελεύθερο mode, έχοντας προφανώς αφομοιώσει πλήρως τον χειρισμό και το τι ψάχνουμε και συλλέγουμε, δεν μας ιντρίγκαρε και ιδιαίτερα η ιδέα να ασχοληθούμε με αποστολές που διαρκούν λίγα λεπτά και οι οποίες μας έβγαζαν κυριολεκτικά από το βασικό vibe του παιχνιδιού. Η κεντρική ιστορία επίσης δεν είναι κάτι το φοβερό, περισσότερο πρόκειται για ένα συμπαθητικό σενάριο με οικολογικές βλέψεις το οποίο στη καλύτερη συνοδεύει παθητικά τη μεγάλη ιδέα του Endless Ocean Luminous. Δεν θα πούμε ότι κακώς υπάρχει το Story Mode, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να ενσωματωθεί με καλύτερο και πιο έξυπνο τρόπο με την λογική της ελεύθερης περιήγησης, ώστε να μη νιώθουμε ότι πρέπει να επιστρέψουμε στο να κάνουμε κάποιου είδους αγγαρεία.



Φυσικά υπάρχει και το Shared Dives, ένα διαδικτυακό mode που ουσιαστικά προσφέρει μία multiplayer εμπειρία η οποία ήταν απροβλημάτιστη. Στην αρχή φοβηθήκαμε ότι θα υπάρξει η ίδια κατάσταση με το Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp, όπου θα μπορούν να συνεργαστούν τα άτομα μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες, invitation system κτλ. Δόξα τον Θεό, στο Endless Ocean Luminous μπορούμε απλώς να ξεκινήσουμε ένα shared dive και να συνεργαστούμε με πολλούς random παίκτες, ώστε να εξερευνήσουμε μαζί τα βάθη της θάλασσας και να ανακαλύψουμε σπάνια πλάσματα. Μάλιστα υπάρχουν και events σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπου οι παίκτες θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ανακαλύψουν σπάνια και μυθικά ψάρια. Το παιχνίδι παραμένει προφανώς χαλαρό και σε online περιβάλλον, αφού τα missions ουσιαστικά στοχεύουν σχεδόν αποκλειστικά στην αναζήτηση νέων πλασμάτων. Σίγουρα θα θέλαμε μία πιο πλούσια επικοινωνία μεταξύ των παικτών, μιας και υπάρχει μόνο το tagging system με τα stickers όπου μπορούμε να μαρκάρουμε θησαυρούς, σημεία, ψάρια και φυσικά υπάρχει και η αλληλεπίδραση μέσω emoticons. Τουλάχιστον είδαμε έναν ιδιαίτερα βοηθητικό χάρτη, την δυνατότητα να μεταφερθούμε στις θέσεις άλλων παικτών και ένα πραγματικά απροβλημάτιστο online περιβάλλον ακόμη και όταν κολυμπήσαμε μαζί με εννέα άλλα άτομα. Αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει ένας χρονικός περιορισμός όταν βουτάμε μαζί με άλλους παίκτες στη θάλασσα, ο οποίος όμως διαρκεί μία ολόκληρη ώρα, κάτι που θεωρούμε υπεραρκετό.



Πρέπει να αναφέρουμε ότι μέσα από την ολοκλήρωση των tasks και της συλλογής διαφορετικών items, μαζεύουμε πόντους σ’ ένα σύστημα που ακροβατεί ανάμεσα σε leveling και progress, ενώ ξεκλειδώνουμε νέα customization options για τις στολές, stickers και emoticons. Παράλληλα υπάρχουν φυσικά και τα albums όπου μπορούμε να δούμε όλα τα πλάσματα, τους θησαυρούς αλλά και κάποια πιο μυστήρια items που ανακαλύψαμε κατά την διάρκεια των εξορμήσεών μας. Σαν collectathlon πιστεύουμε ότι έχει αρκετό υλικό που θα δώσει πνοή και ενδιαφέρον για όσους θέλουν να επενδύσουν χρόνο σε αυτό το υποθαλάσσιο ταξίδι χαλάρωσης, αν και πιστεύουμε ότι υπήρχε χώρος ίσως και για μερικά items που θα μπορούσαν π.χ. να προσφέρουν και in-game κάτι (ένας πιο δυνατός φακός, μία στολή που βοηθάει ίσως με έξτρα features κτλ.).



Όμως όλα αυτά αποτελούν λεπτομέρειες γύρω από τον βασικό στόχο του Endless Ocean Luminous που δεν είναι άλλος από το να ταξιδέψει τους φίλους που θα το εμπιστευτούν στην Veiled Sea. Κακά τα ψέματα, εάν δεν γνωρίζει ο παίκτης από πριν περί τίνος πρόκειται, η όλη εμπειρία μπορεί να μοιάζει κάπως φτωχή. Πράγματι, υπάρχουν ελλείψεις που θα θέλαμε να δούμε στο τρίτο μέρος αυτής της σειράς, το οποίο όσο και να πετυχαίνει τον βασικό σκοπό του, δεν αλλάζει το γεγονός ότι θα μπορούσε για παράδειγμα να προσφέρει ένα πιο λειτουργικό campaign mode. Στη τωρινή του κατάσταση μοιάζει περισσότερο να ενοχλεί παρά να προσφέρει, ειδικά όταν φαντάζει και λίγο κενό από τη στιγμή που οι μόνοι έξτρα χαρακτήρες είναι ένα ξύλινο AI και ένας συνάδελφος δύτης. Το Endless Ocean Luminous δεν προσπαθεί ιδιαίτερα να κερδίσει νέους φίλους, προτιμάει να εστιάσει στο πατροπαράδοτο κοινό του, το οποίο στα μάτια μας μοιάζει και ως μία χαμένη ευκαιρία με τις δυνατότητες και τη φαντασία που υπάρχουν πλέον στο game development. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει φυσικά να εστιάσουμε κατά κύρια βάση σε εκείνα τα οποία σχεδιάστηκε σαν προϊόν να πετύχει και όχι μόνο σε αυτό που θα θέλαμε να δούμε σ’ ένα ιδεατό σενάριο.



Το Endless Ocean Luminous προσφέρει μία ήρεμη, χαλαρωτική και ταξιδιάρικη εμπειρία, την οποία δύσκολα βρίσκει κανείς εκεί έξω σε τίτλους τέτοιου βεληνεκούς. Mε αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας πόσος κόσμος αναζητά μία τέτοια εμπειρία ως μορφή χαλάρωσης και ηρεμίας, το Endless Ocean Luminous χωράει σίγουρα στην αγορά του 2024, αν και στηρίζεται και σ’ ένα concept που για κάποιους μπορεί να φαντάζει σε κάποια σημεία ελαφρώς ξεπερασμένο. Οι χρήστες που περιμένουν ένα νέο Abzu ή Saubnautica μάλλον θα απογοητευτούν μιας και πρόκειται για διαφορετική προσέγγιση με βασική θεματολογία την θάλασσα. Εκείνοι όμως που αγκάλιασαν τις πρώτες περιπέτειες του Wii με περίσσιο πάθος, θα βρεθούν δεκαπέντε χρόνια μετά να βυθίζονται στους ήχους των φαλαινών και να καταναλώνουν αρκετές ώρες διαβάζοντας για τα θαλάσσια πλάσματα που ανακάλυψαν. 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Άκρως χαλαρωτική και ήρεμη εμπειρία
  • Όμορφη μουσική και ήχοι
  • Πετυχημένη αίσθηση του βυθού
  • Απροβλημάτιστο multiplayer
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Απογοητευτικό campaign mode
  • Θα θέλαμε παραπάνω φαντασία στα περιβάλλοντα
  • Τυπικά collectibles, λείπουν οι εκπλήξεις
  • Περιορισμένες αλληλεπιδράσεις σε multiplayer
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...