Οι αγώνες rally από πάντα ήταν μια κατηγορία video games που προσέφερε σωρεία επιλογών. Αναφερόμαστε σε γκάμα που περιέχει από τα σκληροπυρηνικά Dirt: Rally και Richard Burns μέχρι τα πιο arcade-like Dirt ή V-Rally αλλά και κυκλοφορίες με κάθε λογής επισημότητες όπως το WRC, από την Electronic Arts πλέον και τις Codemasters και Sony Computer Entertainment παλαιότερα. Εδώ έχουμε κάτι εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε έχουμε αναφέρει έως τώρα, ένα cel shaded arcade rally game. Ενώ η γραφική απεικόνιση του #Drive Rally θυμίζει το Art Of Rally που είχε κυκλοφορήσει κάποια χρόνια πριν, ο χειρισμός του παραπέμπει πάρα πολύ στο μοντέλο χειρισμού arcade τίτλων όπως το Dirt.
Το #Drive Rally είναι δημιουργία της Πολωνικής indie developer Pixel Perfect Dude και διατίθεται από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2024 σε PC, μέσω του Steam αλλά και του Epic Games Store. Ξεκινώντας άμεσα την οδήγηση στο πόνημα της Pixel Perfect Dude, τομέας που είναι και από τους πλέον σημαντικούς για αυτού του είδους video game, μένουμε κάτι παραπάνω από ικανοποιημένοι, ειδικότερα όσον αναλογιζόμαστε το ύφος μιας τέτοιας κυκλοφορίας. Κάθε επιφάνεια που προσφέρει το #Drive Rally διαφέρει ουσιωδώς από την άλλη, με το χώμα, την άσφαλτο αλλά και το χιόνι να προσφέρουν ξεχωριστή, μοναδική αίσθηση. Η υποστήριξη κάθε είδους controller είναι επίσης καλοδεχούμενη, με τη δική μας προτίμηση να παραμένει τόσο στο Xbox One controller όσο και στα ενσωματωμένα controls του Steam Deck.
Και στεκόμαστε λίγο για την αναφορά του φορητού της Valve για να τονίσουμε πως το cel shading του παιχνιδιού μοιάζει πραγματικά πολύ όμορφο, ασχέτως ιντσών οθόνης. Δεν έχει χοντροκομμένες υφές που δείχνουν χαμηλής ανάλυσης, ούτε στα μοντέλα των αυτοκινήτων μα ούτε και στο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το μοντέλο του φωτισμού για να κάνει το καρτουνίστικο αυτοκίνητο να ξεχωρίζει επαρκώς από αυτό. Ο σχεδιασμός των μοντέλων θυμίζει αυτοκίνητα θρύλους των ράλλυ όλων των κατηγοριών, από το Ford Focus Rally WRC με το οποίο κέρδιζε ο Colin Mc Rae στις αρχές του 2000 μέχρι το ιστορικό Lancia Stratos που τραβούσε όλα τα βλέμματα την δεκαετία του 1970.
Και η οδήγηση αυτών διαφοροποιείται αρκετά, ανάλογα με το αν προτιμούμε τετρακίνητο ή πισωκίνητο όχημα. Σαφώς, δεν περιμένουμε να συναντήσουμε το λεπτομερές μοντέλο χειρισμού που συναντάμε σε απολύτως ρεαλιστικούς τίτλους όπως το Dirt: Rally όμως ακόμα κι έτσι υπάρχει αρκετή διαφοροποίηση από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, αλλά και μια μικρή καμπύλη εκμάθησης. Ειδικά το φρενάρισμα σε πάγο θέλει προσοχή για τη σωστή περιστροφή του αυτοκινήτου με τη μεταφορά του βάρους του οχήματος εδώ να παίζει καθοριστικό ρόλο. Η βασική πρόοδος μέσα στο παιχνίδι γίνεται μέσω του Championship mode, ή στα Πρωταθλήματα αν προτιμήσετε την Ελληνική γλώσσα. Ναι, βλέπετε η έκδοση του Steam που δοκιμάσαμε εμείς υποστηρίζει και την ελληνική γλώσσα στα μενού αλλά δυστυχώς όχι στην ομιλία του συνοδηγού. Μικρό το κακό αφού δεν μπορούμε να πούμε πως είμαστε και ο πιο συνηθισμένος λαός σε τέτοιες μεταφράσεις ενώ μιλάμε και για ένα μικρό studio έτσι ώστε να απαιτούμε τη παρουσία πλήρης ελληνικής γλώσσας. Κάθε πρωτάθλημα διαδραματίζεται σε ξεχωριστή τοποθεσία η οποία επηρεάζει και το ύφος του περιβάλλοντος αλλά και το είδος της επιφάνειας των διαδρομών. Θα θέλαμε η αλήθεια είναι περισσότερη ποικιλία στο είδος των επιφανειών, αλλά κυρίως στο οπτικό κομμάτι των διαδρομών αφού μετά από κάποιες ώρες παιχνιδιού, το περιβάλλον καταντά σχετικά μονότονο. Αντίθετα οι ίδιες οι διαδρομές γίνονται όλο και πιο περίπλοκες και πιο απαιτητικές τόσο λόγω σχεδιασμού όσο και λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης που παρέχουν τα αυτοκίνητα αλλά και οι βελτιώσεις αυτών που ξεκλειδώνουμε κατά τη πρόοδό μας. Ο τίτλος προσφέρει τέσσερις ξεχωριστές τοποθεσίες και πάνω από 40 διαδρομές στο σύνολο τους.
Αν κάτι μας έλειψε είναι σίγουρα η επιλογή για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και λίγο περισσότερες επιλογές στην κάμερα. Μπορούμε να εναλλάσσουμε μεταξύ της εσωτερικής και της κάμερας που ακολουθεί το αυτοκίνητο, όμως η πρώτη δεν χωρά καθόλου πείραγμα και στη δεύτερη υπάρχει ένα πολύ μικρό παράθυρο παραμετροποίησης. Θα θέλαμε να έχουμε τη δυνατότητα να εξαφανίσουμε το τιμόνι από την οθόνη μας, ή να αυξήσουμε το FOV ετσι ώστε να βλέπουμε ιδανικότερα την αγωνιστική διαδρομή. Αντίθετα, αν κάτι διαφημίζει η ομάδα ανάπτυξης αυτό είναι οι emotional co-pilots, οι οποίοι στην θεωρία δεν είναι άβουλα όντα αλλά έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα μεταξύ τους. Στην πράξη η ομιλία του Hans που θυμίζει Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ αλλά και τα τυχαία ξεσπάσματα της Emma δεν μας φάνηκαν τίποτα παραπάνω από απλά gimmicks που δεν προσθέτουν τίποτα ουσιώδες στην εμπειρία του #Drive Rally. Η επιλογή τους περισσότερο στο καρτουνίστικο ύφος του τίτλου αποδίδονται παρά οπουδήποτε άλλου και θα μπορούσαν κάλλιστα να λείπουν.
Συνοψίζοντας, το #Drive Rally δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση κακή επιλογή. Ειδικά για κάποιον που θέλει να παίξει ένα arcade rally, τύπου Sega Rally θα λέγαμε εμείς, θα ξεχωρίσει για το στυλ του που διαφέρει από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει πρόσφατα. Η υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας μα και κάθε λογής controller και τιμονιέρα που μπορεί να διαθέτουμε, προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον καθένα κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα στον κόσμο των υπολογιστών. Λίγη περισσότερη προσοχή στα voice-overs των συνοδηγών και στην ποικιλία του περιβάλλοντος και θα μιλούσαμε για κάτι πραγματικά ξεχωριστό.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity