Θα περίμενε κανείς ότι το horror εμπνευσμένο από τον Lovecraft και το ψάρεμα δεν αποτελούν έναν καλό συνδυασμό. Από τη μία έχουμε να κάνουμε με το άγνωστο, το ακατανόητο και το απαγορευμένο, και από την άλλη έχουμε ψάρια, καλάμια, παραγάδι και chill καταστάσεις, που απλά περιμένεις το ψάρι να…τσιμπήσει. Οι δημιουργοί της Black Salt Games, λοιπόν, σκέφτηκαν πως αυτά τα δύο συνδυάζονται αρμονικά και μπορούν να προσφέρουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυτό ισχύει, και το DREDGE είναι η απόδειξη για αυτό.
Στο DREDGE λοιπόν, ο χαρακτήρας μας ξεκινάει την ιστορία του με ένα ναυάγιο, και ξαναβρίσκει τις αισθήσεις του ξεβρασμένος σε μια παραλία, με κάποιους άγνωστους χωρικούς να του σώζουν τη ζωή. Στο μικρό αυτό νησί οι ελάχιστοι κάτοικοι συμπεριφέρονται περίεργα, και κανείς τους δε θέλει να βγει στα ανοιχτά. Πολύ βολικό λοιπόν που ο πρωταγωνιστής δέχεται να γίνει ψαράς για να προσφέρει τροφή στο χωριό, με ένα δανεικό πλοίο που θα ξεπληρώνει σιγά σιγά, με ποσοστό από την κάθε ψαριά. Σταδιακά το μικρό καΐκι θα πάει ολοένα και πιο ανοιχτά, και νέοι χαρακτήρες αποκαλύπτονται, ολοένα και πιο περίεργοι, και τα πράγματα γίνονται σταδιακά όλο και πιο σκοτεινά.
Τα πράγματα αρχίζουν σε πολύ χαλαρό ρυθμό, με τους βασικούς μηχανισμούς να είναι απλοί. Στην ανατολή του ήλιου το καραβάκι ξεκινάει και βγαίνει για να ψαρέψει. Επιστρέφει πριν να πέσει η νύχτα, πουλάει τα ψάρια του, κάνει τις επισκευές του και τις πιθανές αναβαθμίσεις, και ο πρωταγωνιστής πέφτει να κοιμηθεί. Ο ύπνος είναι μια πολύ σημαντική πτυχή του gameplay αφού μετά τη δύση του ήλιου, τα πράγματα στις θάλασσες του DREDGE είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικά. Απόκοσμα θαλάσσια κτήνη κάνουν την εμφάνισή τους και απειλούν να βυθίσουν το μικρό πλοιάριο, γκροτέσκα ψάρια επιτίθεται στο κύτος, δυσοίωνα κοράκια κυκλώνουν το καράβι, ενώ ακόμα και βράχοι εμφανίζονται σε σημεία που σίγουρα δεν υπήρχαν εκεί την ημέρα.
Διαφορετικά είδη ψαριών αποκτώνται με διαφορετικά είδη καλαμιών/μηχανισμών, ενώ όσο προχωράει η ιστορία, σταδιακά επισκεπτόμαστε κάθε μία από τις 5 περιοχές του τίτλου. Η κάθε μία από αυτές έχει τη δική της θεματολογία, αλλά και τα δικά της χαρακτηριστικά, δημιουργώντας διαφορετικά περιβάλλοντα, το καθένα με τους δικούς του πληθυσμούς ψαριών, καβουριών και άλλων θαλάσσιων πλασμάτων. Με αυτόν τον τρόπο σταδιακά αποκαλύπτεται όλος ο διαθέσιμος εξοπλισμός, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και μια ομαλή αλληλουχία στα upgrades του σκάφους, δίνοντας στους παίκτες συνέχεια κάτι να κάνουν, και κάτι να αναβαθμίσουν.
Η όλη εμπειρία δένει πολύ ωραία. Για την ακρίβεια, δένει πολύ καλύτερα από ότι θα περίμενε κανείς. Το κομμάτι του ψαρέματος είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να χαλαρώσει κανείς μετά από μια μέρα στη δουλειά, ενώ το horror στοιχείο προσθέτει ένα αυθεντικό twist στην όλη εμπειρία, και το κάνει πραγματικά ενδιαφέρον και διασκεδαστικό. Σίγουρα, υπάρχουν στοιχεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, όπως για παράδειγμα ο χάρτης, ή η καλύτερη σήμανση σημείων στον κόσμο και λίγο ευκολότερη πρόσβαση σε πληροφορίες όπως η τοποθεσία NPCs, αλλά ο κύκλος του gameplay είναι τόσο απολαυστικός, που τα παραπάνω ατοπήματα δεν αφαιρούν από την εμπειρία. Τέλος, η Unity τα καταφέρνει εξαιρετικά, αλλά βοηθάει βέβαια και η ίδια η τεχνοτροπία που έχει επιλεγεί για την παρουσίαση, με τα σκίτσα και τη γενικότερη αισθητική να θυμίζουν κάτι σαν comic του Dishonored.
Είναι μία πραγματικά ενδιαφέρουσα εμπειρία, και ο τεχνικός τομέας δεν αφαιρεί τίποτα από αυτήν, κάτι που φυσικά προσφέρει με τη σειρά του στο όλο σύνολο. Το DREDGE μπορεί να μην μείνει σαν ένας τίτλος-σταθμός, αλλά είναι σίγουρα ένας από αυτούς που πρέπει κανείς να δοκιμάσει για να εκπλαγεί πολύ, πολύ ευχάριστα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity