Κάποιοι θα πουν πως πλουσιότερα γραφικά είναι δείγμα της δύναμης που διαθέτουν οι κονσόλες νέας γενιάς, άλλοι θα πουν πως το ray tracing είναι η πραγματική πρόοδος. Και κάποιοι άλλοι, θα πουν πως το άλμα από τα 30fps στα 60fps είναι το καλύτερο βήμα προόδου που έγινε στα PlayStation 5 και Xbox Series X|S. Ένα ακόμη παιχνίδι που επωφελείται της ισχύος των νέων κονσολών, είναι το Dragon Ball Z: Kakarot, για το οποίο πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα δωρεάν update για κατόχους του τίτλου στις παραπάνω πλατφόρμες. Αρχικά, η κατάσταση που υπήρχε κι ύστερα οι προσθήκες. Το παιχνίδι έτρεχε σε 30fps σε όλες τις πλατφόρμες, με τα PlayStation 4 Pro και Xbox One X να απολαμβάνουν υψηλότερη ανάλυση συγκριτικά με τις βασικές κονσόλες (4K upscaled και 4K native, αντίστοιχα).
Με το δωρεάν update, τα παραπάνω νούμερα αλλάζουν, χάρη στα Performance και Quality modes που προστέθηκαν. Το Quality Mode κρατάει τα 30fps αλλά τρέχει σε ανάλυση 4K (PlayStation 5, Xbox Series X), ενώ το Performance Mode φτάνει τα 60fps με δυναμική ανάλυση 4K (1440p έως 4K). Δοκιμάζοντας αρχικά το Quality Mode, τα μοντέλα χαρακτήρων έδειχναν πολύ πιο καθαρά ειδικά στα πρόσωπα, όπου οι λεπτές γραμμές (φρύδια κλπ) χάνονταν ή «έσπαγαν» λόγω χαμηλότερης ανάλυσης. Πλέον, όλα δείχνουν πεντακάθαρα, από τις λεπτομέρειες πάνω στη στολή του Goku μέχρι τα πρόσωπα. Έπειτα, το Performance Mode. Το άλμα στα 60fps είναι φανερό, ειδικά στις μάχες όπου ο ρυθμός είναι αστραπιαίος. Παίζοντας λίγη ώρα στα 60fps και γυρίζοντας πίσω στα 30fps, η διαφορά ήταν εμφανής, τόσο κατά την πτήση πάνω από τον ανοιχτό κόσμο όσο και στις μάχες, οπότε ξεκάθαρος νικητής είναι το Performance Mode, αφού συνολικά το παιχνίδι κυλάει αισθητά ομαλότερα κι επωφελείται της αναβάθμισης – δεν πρόκειται για κάποιο αργό, turn-based RPG, αλλά για ένα action RPG με τηλεμεταφορές, πτήσεις και 300 γροθιές ανά δευτερόλεπτο.
Ωστόσο, τα καρέ δεν παραμένουν σταθερά στα 60fps. Παρατηρήθηκε πως, κατά την εξερεύνηση στον ανοιχτό κόσμο, υπήρξαν πολύ μικρές πτώσεις ρυθμού και ειδικά όταν ο Goku μπλεκόταν σε κάποια τυχαία μάχη. Δεν είναι σίγουρο πως θα γίνουν αισθητές οι πτώσεις αυτές, καθώς ο γρήγορος ρυθμός και η γενική σταθερότητα του ρυθμού «μασκαρεύουν» το πρόβλημα που, ούτως ή άλλως, δεν είναι τεράστιο. Αλλά, δεν είναι και «κλειδωμένα» τα 60fps. Παραδόξως, στις μάχες με bosses που γίνονται σε «αρένες» (κομμάτια του ανοιχτού κόσμου μεν, κλειστά δε) δεν παρατηρήθηκε καμία πτώση σε καρέ, οπότε στις πραγματικά σημαντικές στιγμές το πρόβλημα δεν υπάρχει καν. Βέβαια, ένα πρόβλημα παραμένει παρά τις βελτιώσεις του Performance Mode. Τα cutscenes παραμένουν κλειδωμένα στα 30fps κι έτσι, η αλλαγή από 60fps σε 30fps είναι περίεργη όποτε συμβαίνει, ειδικά όταν ο στόχος των 60fps κατά κύριο λόγο πιάνεται.
Στο κομμάτι της ανάλυσης, το Performance Mode είναι η μέση λύση – καλύτερο από τις κονσόλες προηγούμενης γενιάς, κατώτερο του Quality Mode. Δηλαδή, παραμένοντας στο παράδειγμα με τα πρόσωπα, είναι όντως καθαρότερα συγκριτικά με τα γραφικά του PS4 Pro, όμως εμφανίζονται ατέλειες στις λεπτότερες γραμμές. Ο συνδυασμός 60fps και λίγο κατώτερης ποιότητας εικόνας, συγκριτικά με τα 30fps και κρυστάλλινης ποιότητας, μάλλον θα είναι ο πιο ελκυστικός για τους περισσότερους όμως εφόσον υπάρχει επιλογή, όλοι θα είναι χαρούμενοι. Η αλλαγή μεταξύ των modes γίνεται μόνο από το κεντρικό μενού, οπότε αν κάποιος θέλει να το αλλάξει, θα πρέπει να κάνει save, να βγει, να κάνει τη ρύθμιση και να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Όχι ιδανικό, ούτε σπάνιο όμως. Ανεξάρτητα από το mode, το παιχνίδι τρέχει γρηγορότερα και σε άλλους τομείς, όπως η φόρτωση. Οι χρόνοι στις παλαιότερες κονσόλες δεν ήταν οι καλύτεροι, απαιτώντας από μισό έως ένα λεπτό φόρτωσης σε διάφορα σημεία. Πλέον, όλα γίνονται αισθητά γρηγορότερα, με την αναμονή να μην ξεπερνάει τα 20-30 δευτερόλεπτα σε κανένα σημείο – μάλιστα, συνήθως είναι πολύ μικρότερη κι από αυτά τα νούμερα, αλλά ποτέ σε επίπεδα «μηδενικής αναμονής».
Πέραν αυτού, κάθε mode επωφελείται επίσης από ένα καλύτερο μοντέλο φωτισμού, που αναδεικνύει πολύ καλύτερα τις στολές (δίπλες στα μανίκια κλπ) και λεπτομέρειες των χαρακτήρων. Επιπλέον, ο κόσμος έχει πλουσιότερη βλάστηση, καλύτερη όψη και υφή νερού (υπάρχουν πολλά εντυπωσιακά ποτάμια) και το draw distance αναβαθμίστηκε οπότε όλα αυτά φαίνονται από πιο μακριά. Πετώντας πάνω από τον κόσμο, εντοπίζονται ευκολότερα οι άνθρωποι στο έδαφος, τα διάφορα orbs που μπορεί να συλλέξει ο παίκτης κλπ, οπότε πρόκειται για μια καλοδεχούμενη αλλαγή. Η Cyberconnect2 τροποποίησε και τον τόνο του φωτός, κάνοντάς τον λίγο θερμότερο, εκεί που το πρωτότυπο συχνά ήταν λίγο περισσότερο μπλε από όσο θα έπρεπε. Μπορεί να φαίνεται μικρή αλλαγή στα λόγια, όμως στην πράξη, αλλάζει εντελώς την όψη του παιχνιδιού προς το καλύτερο. Κατά τα άλλα, δεν έγιναν αλλαγές στο gameplay, τα μενού ή οτιδήποτε άλλο, και η αναβάθμιση εστιάζει στα γραφικά και την απόδοση. Οπότε, αν το gameplay άρεσε στους παίκτες πριν, θα συνεχίσουν να το απολαμβάνουν ενώ όσοι δεν τους τράβηξε, ίσως τα 60fps βοηθήσουν λίγο την κατάσταση.
Να σημειωθεί εδώ πως το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PlayStation 5, δίχως προβλήματα. Όμως, οι κάτοχοι Xbox Series X|S ταλαιπωρούνται από την κυκλοφορία έως την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, καθώς το νέο DLC “-Bardock- Alone Against Fate” δεν διατίθεται προς πώληση και η ρίζα του προβλήματος φτάνει σε κάτι μεγαλύτερο. Αν κάποιος κάτοχος της έκδοσης Xbox One επιχειρήσει να παίξει σε π.χ. Xbox Series X κάνοντας το δωρεάν update, τα save files δεν θα αναγνωριστούν οπότε θα πρέπει να παίξει από την αρχή. Υπάρχουν τρόποι να το παρακάμψει κανείς, με την Bandai Namco να προτείνει μια χρονοβόρα διαδικασία κατεβάσματος πολλαπλών εκδόσεων. Επίσης, αν κάποιος σχεδίαζε να παίξει από το μηδέν ούτως ή άλλως, τότε δεν επηρεάζεται από το πρόβλημα. Όμως, σε κάθε περίπτωση, έχουν περάσει εβδομάδες από την κυκλοφορία, το παιχνίδι συνεχίζει να πωλείται και οι κάτοχοι της έκδοσης Xbox One ταλαιπωρούνται ενώ όλοι οι κάτοχοι Xbox δεν έχουν καν πρόσβαση στο ολοκαίνουριο DLC. Μακάρι να λυθεί γρήγορα το ζήτημα, διότι πρόκειται για ένα αξιοσημείωτο update για ένα ήδη εκπληκτικό παιχνίδι (για τους φίλους της σειράς κι όχι μόνο).
Κλείνοντας, είναι σαφές πως το update βελτιώνει αισθητά την εμπειρία κι οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται να παίξει το παιχνίδι σε κονσόλα νέας γενιάς ή θέλει να κάνει το άλμα έχοντας ήδη παίξει σε παλαιότερη κονσόλα, θα μείνει ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity