Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Dragon Ball: Sparking! ZERO Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Spike Chunsoft

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Bandai Namco Entertainment

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    BNE Hellas

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Dragon Ball: Sparking! ZERO επιστρέφει πιο φορτωμένο από ποτέ, προσφέροντας αυτά που περίμεναν οι παλιοί παίκτες της σειράς Budokai Tenkaichi και προσθέτοντας κάποια όμορφα εξτραδάκια που δίνουν το κάτι παραπάνω σε καίρια σημεία.

Παρ’ ό,τι είχαμε λιώσει το Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 στην εποχή του, δεν περιμέναμε την τόσο μεγάλη (εμπορική) επιτυχία του τέταρτου μέρους της σειράς με τίτλο Dragon Ball: Sparking! ZERO. Όχι επειδή δεν εκτιμούσαμε το legacy της σειράς Budokai Tenkaichi, αλλά επειδή στα 17 αυτά χρόνια κυκλοφόρησαν πετυχημένα και πολύ καλά παιχνίδια βασισμένα στο Ιαπωνικό anime. Η ΜΜΟ σειρά Xenoverse, το 2D fighter game Dragon Ball FighterZ, αλλά και το Dragon Ball Z: Kakarot είχαν καλύψει και με το παραπάνω όλα αυτά τα χρόνια τους fans των περιπετειών του Goku. Φάνηκε όμως τελικά, ότι παρ’ ό,τι δεν υπήρχε έλλειψη σε παιχνίδια , o κόσμος διψούσε για κάτι συγκεκριμένο από τον κόσμο του Dragon Ball.




H σειρά Tenkaichi όμως προσέφερε μία διαφορετική και υπερβολική παρουσίαση στον χώρο των fighting games, η οποία διασκέδαζε το κοινό με μοναδικό τρόπο. Ένα γιγάντιο ρόστερ ηρώων, μία τρισδιάστατη fighting εμπειρία που μπορούσε να διαδραματιστεί και μόνο στον αέρα, απίστευτα εντυπωσιακά combo moves που μπορούσαν να καλύψουν την οθόνη, όλα αυτά συνέθεσαν μία ξεχωριστή εμπειρία που έφτασε στο peak της το 2007. Μπορεί άραγε το Dragon Ball: Sparking! ZERO να συνεχίσει αυτή την επιτυχία με ανάλογο ύφος αλλά και τις απαιτούμενες βελτιώσεις;



Καταρχάς είναι σημαντικό να χωρίσουμε το review σε τέσσερα κομμάτια που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το κοινό, τεχνικές αποδόσεις, gameplay, single player και multiplayer. Ξεκινώντας από την οπτικοακουστική και καλλιτεχνική απόδοση του τίτλου, τα δεδομένα είναι σχεδόν άριστα. Έχουμε να κάνουμε με πανέμορφα γραφικά, με ανά διαστήματα τρομακτικά smooth κινήσεις και φυσικά εξαιρετικά Japanese και English dub. Υπήρχαν περιπτώσεις όπου κάποιες φωνές μας ξένισαν λίγο (π.χ. του Broly) και 2-3 bugs όπου οι χαρακτήρες κόλλησαν στο έδαφος, αλλά τα φαινόμενα αυτά ήταν μεμονωμένα, μετά από κυριολεκτικά εκατοντάδες μάχες που ολοκληρώσαμε. Προφανώς και το πλέον εντυπωσιακό είναι τα μεγάλα finishing moves, τα οποία αφήνουν τον παίκτη με το στόμα ανοιχτό, παρακολουθώντας τα κύματα να καλύπτουν την οθόνη με ζωντανά χρώματα και τους αντίπαλους χαρακτήρες να εξαφανίζονται στη λαίλαπα των combo moves. Οι developers έχουν προσέξει αρκετές λεπτομέρειες, από το πώς παρουσιάζονται οι χαρακτήρες του franchise μέχρι τις ατάκες που θα πετάξουν ο ένας στον άλλον όταν υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ των ηρώων που έρχονται αντιμέτωποι. Οι χαρακτήρες καλύπτουν σχεδόν ολοκληρωτικά τη σειρά Dragon Ball, φτάνοντας μέχρι και το Dragon Ball Super, με το pre-order bonus να δίνει και τον Goku από την πρόσφατη σειρά Dragοn Ball Daima. Μ’ ένα ρόστερ βέβαια που ξεπερνάει τους 182 μαχητές, το να υπάρχουν σημαντικά κενά θα ήταν τουλάχιστον περίεργο.



Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προφανώς και υπάρχουν χαρακτήρες που μοιάζουν μεταξύ τους σαν μαχητές, με κάποιες περιπτώσεις να αγγίζουν τα όρια του reskin. Κάποιοι άλλοι μοιάζουν ελαφρώς από άποψη κινήσεων και κατά την άποψή μας θα μπορούσαν να υπάρχουν λιγότερες εναλλακτικές εκδόσεις του ίδιου χαρακτήρα και να προστεθούν κάποιοι άλλοι που δεν υπάρχουν αυτήν τη στιγμή. Την κατάσταση του ρόστερ δεν την κρίνουμε για την ώρα αυστηρά, γιατί πρώτον, έτσι είναι η σειρά Tenkaichi Budokai, βασίζεται σ’ ένα υπερβολικό ρόστερ που είναι αδύνατον να έχει 182 τελείως ξεχωριστούς μεταξύ τους χαρακτήρες και δεύτερον, υπάρχει πάντα η περίπτωση να προστεθούν εκπλήξεις μέσω των μελλοντικών DLCs.



Εκεί που μπορούμε να είμαστε πιο αυστηροί, είναι στον τομέα των βασικών μενού και του tutorial. Το Dragon Ball: Sparking! ZERO είναι ένα παιχνίδι που εκπροσωπεί απόλυτα την ρήση “easy to learn, hard to master”, γιατί ο χειρισμός του μοιάζει στην αρχή απλοϊκός. Ένα κουμπί για τα βασικά χτυπήματα, ένα άλλο για KI Blasts, μετά έχουμε τα block, charging και dash και από εκεί και πέρα ο παίκτης καλείται να καταλάβει ότι το ζουμί δεν είναι η επίθεση, αλλά η αποφυγή και τα counters. Το σύστημα του παιχνιδιού βασίζεται πάρα πολύ στο να αποφύγουμε τα χτυπήματα, να χρησιμοποιήσουμε το σωστό counter και να καλύψουμε γρήγορα τις αποστάσεις για να δημιουργήσουμε ένα chain combo. Το παιχνίδι είναι ένα 3D arena fighter το οποίο δεν μοιράζεται την ίδια λογική με τα κλασικά 2D fighting games  που απαιτούν πολύπλοκους συνδυασμούς κουμπιών, επικεντρώνεται σε άλλα στοιχεία που απαιτούν σωστό timing και αυτογνωσία για το πότε βγαίνω ή δεν βγαίνω στην επίθεση. Όλο αυτό ακούγεται τόσο διασκεδαστικό όσο και είναι, απλώς θα θέλαμε ένα καλύτερο tutorial το οποίο έχει δυστυχώς θέμα με την ροή και την μεταδοτικότητά του. Καλούμαστε να επιλέγουμε ένα-ένα το εκάστοτε μάθημα χειροκίνητα και σε γενικές γραμμές δεν θα λέγαμε ότι βοηθάει και ιδιαίτερα τους αρχάριους στο να μπουν στην λογική του αξιόλογου συστήματος μάχης. Γενικότερα θεωρούμε ότι το menu του παιχνιδιού επιδέχεται βελτιώσεις ως προς το πρακτικό του σκέλος (αργή και περίπλοκη περιήγηση στο Story Map), γιατί σαν παρουσίαση είναι από τα πιο όμορφα κεντρικά μενού που έχουμε δει ποτέ μας, βασιζόμενο μάλιστα στη σωστή λογική ενός όμορφου fanservice.



Πράγματι, το Dragon Ball: Sparking! ZERO έχει πάρα πολύ υλικό σαν παιχνίδι, ένα γεμάτο Campaign, διαφορετικά Tournaments, shops με πάμπολλά items και cosmetics, άπειρες πληροφορίες για το franchise και ένα κρυφό highlight ονόματι Custom Battles όπου μπορούμε να δημιουργήσουμε δικά μας επεισόδια. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση, το μενού βάζει τρικλοποδιές στους δημιουργούς, ενώ υπάρχουν ακόμα αρκετοί περιορισμοί, αλλά πιστεύουμε όμως ακράδαντα στο potential αυτού του mode. Ουσιαστικά μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε δικά μας μικρά επεισόδια, τα οποία αν και αρκετά περιορισμένα ως προς τις επιλογές τους (διάλογοι, ονόματα κτλ.), ήδη μπορούν να διασκεδάσουν τους χρήστες. Θέλει όμως δουλειά τόσο στην παρουσίαση των επιλογών όσο και στον εμπλουτισμό του mode, για να φτάσει ουσιαστικά εκεί που πρέπει. Tα επεισόδιά μας μπορούμε μάλιστα να τα διαμοιράσουμε διαδικτυακά με άλλους χρήστες, ενώ αν απολαύσουμε ένα επεισόδιο άλλου χρήστη και δούμε ότι μας άρεσε αλλά ενδεχομένως να επιδέχεται βελτιώσεις, μπορούμε να το αποθηκεύσουμε και να το κάνουμε αργότερα edit.



Το σημαντικότερο στοιχείο όμως του Single Player περιεχομένου εννοείται πώς είναι το Story Mode, το οποίο ίσως και να διχάσει σε κάποια πράγματα. Όσοι έχετε καταναλώσει τα τελευταία 10 χρόνια αρκετά παιχνίδια Dragon Ball, θα χαρείτε σε κάποια σημεία με το γεγονός ότι δεν παρουσιάζονται τα πάντα με αναλυτικά cutscenes και βίντεο όπως π.χ. στο Dragon Ball Z: Kakarot. Αρκετά γεγονότα παρουσιάζονται μέσω ενός comic-like περιεχομένου, το οποίο όμως μοιάζει λίγο φθηνό εφόσον συγκριθεί με άλλα εντυπωσιακά cutscenes. Οι fans που έχουν επενδύσει ήδη πολύ χρόνο στην κατανάλωση παλαιότερου περιεχομένου, προφανώς και θα χαρούν με αυτή την προσέγγιση. Από την άλλη, αν κάποιος παίκτης θέλει να βιώσει αναλυτικά την ιστορία των Dragon Ball, δεν θα προτείναμε το Dragon Ball: Sparking! ZERO, γιατί αφήνει κενά και προσπερνάει σημαντικές καταστάσεις, με αποτέλεσμα οι μη-μυημένοι να βρίσκονται κάπως στον αέρα. Αυτό όμως που ξεχωρίζει είναι τα Sparking Episodes: ουσιαστικά πρόκειται για μία εναλλακτική έκβαση κάποιων γεγονότων, ένα είδος What If, που δίνει πράγματι άλλη πνοή στη σειρά. Για να ξεκλειδώσουν τα πάντα, απαιτούνται πάμπολλες ώρες ενασχόλησης, ενώ για να ξεκλειδώσουμε τα εναλλακτικά μονοπάτια πρέπει να εκπληρώσουμε κάποιες ειδικές συνθήκες, π.χ. να ολοκληρωθεί η μάχη σε λιγότερο από τρία λεπτά. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε ότι αντίθετα με τα διαδικτυακά memes που ασκούν κριτική στην δυσκολία της αντίπαλης CPU, θεωρούμε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα κάποια 5-6 alternative missions ως προς την ολοκλήρωσή τους. Το ΑΙ της CPU είναι αρκετά ασταθές στο Campaign, και πιστεύομε ότι τα όποια αψυχολόγητα difficulty spikes αντιμετωπίζονται εν τέλει, εφόσον έχουμε φυσικά αφομοιώσει το σύστημα μάχης του παιχνιδιού και με τέσσερεις-πέντε προσπάθειες βγαίνουν και οι πιο απαιτητικές μάχες. Αντίθετα, κάποια χρονικά περιθώρια που δίνονται για να ξεκλειδώσουν τα εναλλακτικά paths είναι οριακά απάνθρωπα και με ελάχιστες διορθώσεις (π.χ. ένα-δύο λεπτά παραπάνω χρόνος) θα μπορούσε να ισορροπήσει το πράγμα ώστε να μπορεί ο παίκτης να απολαύσει ακόμη περισσότερο όλες τις πτυχές αυτού του άκρως διασκεδαστικού περιεχομένου.



Μιλώντας για ισορροπία, αξίζει να τονίσουμε ότι αυτή η λέξη είναι “άγνωστη” όχι μόνο για το παιχνίδι, αλλά για την σειρά γενικότερα. Υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες που είναι high-end από άποψη δυνάμεων και skills και σε competitive mode δεν γίνεται να κοντραριστούν στα ίσα με τους πιο low class ήρωες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στα πολύ υψηλά tiers να βλέπουμε συνεχώς τους ίδιους χαρακτήρες στα μονά battles (ναι SSJ4 Gogetta, για εσένα λέμε), ενώ στις ομαδικές μάχες προσπαθεί να βάλει λίγη τάξη το σύστημα με τα Destruction Points. Oυσιαστικά ωθεί τους παίκτες να δημιουργήσουν ομάδες μέσα σε έναν περιορισμό 15 DP points. Σε κάθε χαρακτήρα αντιστοιχεί ένας καθορισμένος αριθμός DP και όσο υψηλότερο είναι το DP ενός χαρακτήρα, τόσο ισχυρότερος είναι ο ήρωας στο Dragon Ball: Sparking! ZERO. Αυτό σημαίνει ότι οι παίκτες που επιλέγουν μερικούς από τους ισχυρότερους ήρωες, θα περιορίζονται περισσότερο στην σύσταση ομάδας. Δεν αλλάζει όμως την κατάσταση, ότι όταν αρχίσουμε και ανεβαίνουμε στα υψηλότερα ranks, θα πέφτουμε στους ίδιους χαρακτήρες, επειδή πολύ απλά έχουν αρκετά ανώτερα skills και stats. Προφανώς για τους fans του εν λόγω 3D fighter έτσι πρέπει να είναι η κατάσταση και ουσιαστικά παίζουν όπως ακριβώς θα ήθελαν, για κάποιους άλλους όμως ενδεχομένως αυτό το πράγμα να καταντάει κουραστικό όταν φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο του Ranked Mode. Βέβαια, για όσους έχουν πρόβλημα με το Ranked Mode, υπάρχει πάντα και το Casual Mode για πιο ανάλαφρες και goofy μάχες, αλλά προσέξαμε ότι εδώ υπήρχε μεγαλύτερη δυσκολία στο να γίνει ένα match-up (η έλλειψη crossplay μεταξύ πλατφορμών δεν βοηθάει εδώ). Στα ranked mode βρίσκαμε πολύ γρήγορα αντιπάλους, ενώ η απόδοση με 100ρα γραμμή ίντερνετ ήταν απροβλημάτιστη στο PlayStation 5.



Παρ’ ό’τι, λοιπόν, μιλάμε για ένα ανά διαστήματα τρομερό παιχνίδι με μικρές αδυναμίες και κάποιες καταστάσεις που κρίνονται κάτω από εντελώς υποκειμενικές ματιές, αυτό που αντικειμενικά χτυπάει αρνητικά είναι η κατάσταση στο local multiplayer. Επιλέγοντας το εν λόγω mode μας περίμενε μία δυσάρεστη έκπληξη, αφού το παιχνίδι προσφέρει ουσιαστικά μονάχα μία αρένα (!) ως επιλογή. Πρόκειται για το Hyberbolic Time Chamber το οποίο δεν έχει καθόλου δέντρα, κτήρια ή άλλα περιβαλλοντολογικά effects και προφανώς ο λόγος ήταν ότι επειδή η οθόνη χωρίζεται αναγκαστικά στα δύο με δύο διαφορετικές κάμερες που ακολουθούν τον εκάστοτε παίκτη, δεν μπορούσε να υλοποιηθεί σωστά η μεταφορά των υπόλοιπων levels. Κατά την άποψή μας, αυτή δεν είναι ιδανική λύση σε καμία των περιπτώσεων, μιας και θα μπορούσαν να γίνουν ένα κάρο workarounds ώστε να τρέξουν έστω 5 πίστες παραπάνω, είτε μέσω του να πέσουν κάποια στοιχεία των γραφικών, είτε μέσω της δημιουργίας κάποιων custom maps για το local VS mode.



Αυτό είναι ίσως και το μεγαλύτερο φάουλ ενός τίτλου, που εντυπωσιάζει στα βασικότερα σημεία. Το Dragon Ball: Sparking! ZERO επιστρέφει πιο φορτωμένο από ποτέ, προσφέροντας αυτά που περίμεναν οι παλιοί παίκτες της σειράς Budokai Tenkaichi και προσθέτοντας κάποια όμορφα εξτραδάκια που δίνουν το κάτι παραπάνω σε καίρια σημεία. Η ιδιαίτερη μορφή και φύση αυτού του παιχνιδιού μπορεί να φανεί στην πορεία περίεργη για παίκτες που δεν είναι die-hard fans των παιχνιδιών Dragon Ball, αλλά το γρήγορο και κολλητικό gameplay θα αποζημιώσει και τους πιο δύσπιστους. Η Bandai φαίνεται να πίστευε πολύ τον τίτλο και η Spike Chunsoft της παρουσίασε μία αξιόλογη και ανά διαστήματα εντυπωσιακή βάση όπου μπορεί να χτίσει για το μέλλον. Εάν στηριχθεί το Dragon Ball: Sparking! ZERO με τον ίδιο τρόπο που στηρίχθηκαν ανάλογα projects της εταιρείας, τότε ίσως να διορθωθούν τα αδύναμα θέματα που το κράτησαν στα σημεία πίσω. Εάν είστε fan του σύμπαντος του Dragon Ball και περιμένατε την επιστροφή αυτού του συγκεκριμένου 3D fighter, η αγορά του παιχνιδιού αποτελεί μονόδρομο. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Απολαυστική παρουσίαση του σύμπαντος
  • Κολλητικό σύστημα μάχης
  • Τα εναλλακτικά επεισόδια Sparking!
  • Aπροβλημάτιστο online mode
  • Χορταστικό περιεχόμενο
  • Tα Custom Battles έχουν προοπτικές
  • Τρομερά πλούσιο ρόστερ
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μόνο μία πίστα ως επιλογή στο Local Multiplayer
  • Θα θέλαμε πιο ολοκληρωμένα cutscenes
  • Η ΑΙ είναι του ύψους και του βάθους
  • Αδύναμο tutorial
  • Η unbalanced φύση του παιχνιδιού επηρεάζει το meta game (online)
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*