Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Disney Epic Mickey: Rebrushed Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Purple Lamp Studios

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    THQ Nordic

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Enarxis

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Disney Epic Mickey: Rebrushed
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://epicmickey.thqnordic.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το Disney Epic Mickey: Rebrushed δεν πετυχαίνει απλώς στο να μας θυμίσει μία καλή στιγμή του παρελθόντος, αλλά καταφέρνει να ξεπεράσει τον προκάτοχό του.

Όταν είχε ανακοινωθεί ότι θα κυκλοφορήσει ένα 3D platformer με τον Mickey Mouse στο Wii το 2010, οι περισσότεροι λάτρεις της Disney και της Nintendo είχαν ξετρελαθεί. Οι κονσόλες της Ιαπωνικής εταιρείας ήταν γνωστές για τις επιτυχίες τους στον τομέα των platform games, ενώ οι ήρωες της Disney είχαν μία μακρά παράδοση καλών παιχνιδιών διαχρονικά από την εποχή του ’90. Το συγκεκριμένο videogame βγήκε στην αγορά και παρά τα προβλήματά του, αγαπήθηκε από ένα κομμάτι του κοινού, με αποτέλεσμα να δούμε το sequel Epic Mickey: The Power of Two το οποίο θα λέγαμε ότι μάλλον έκανε περισσότερο κακό παρά καλό στο franchise.




14 χρόνια μετά, η THQ Nordic αποφασίζει να παρουσιάσει ένα remake του πρώτου παιχνιδιού με όνομα Disney Epic Mickey: Rebrushed, πιστεύοντας προφανώς ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για ένα 3D platformer τέτοιου είδους. Το βασικό στοίχημα που θα έπρεπε να κερδηθεί δεν ήταν μόνο να βρεθεί χώρος στη μοντέρνα βιομηχανία για μία τέτοια κυκλοφορία, αλλά να διορθωθούν τα κακώς κείμενα του αυθεντικού τίτλου, κάτι που δεν έκανε ποτέ το sequel του 2012. Σε αυτό το σημείο, αξίζει σίγουρα να πούμε δύο λόγια για το concept αυτού του project, που ξεχωρίζει ακόμη και σήμερα. Το Epic Mickey: Rebrushed παρουσιάζει μία ωραία ιδέα με το τι γίνεται ουσιαστικά με τους χαρακτήρες των παλιών κινουμένων σχεδίων που ξεχνιούνται με την πάροδο των χρόνων, ζώντας για πάντα στη σκιά των πιο πετυχημένων ηρώων. O μάγος Yen Sid δημιούργησε έναν κόσμο που θα φιλοξενούσε τους ξεχασμένους χαρακτήρες, έναν κόσμο που καλλιεργούσε και προστάτευε με τα μαγικά του εργαλεία. Δυστυχώς για εκείνον, κάπου εκεί εμφανίστηκε ο Mickey, ο οποίος λόγω της περιέργειάς του έκανε μία μεγάλη ζημιά, με αποτέλεσμα ο κόσμος που δημιουργήθηκε να πέσει σ’ ένα είδος σκοταδιού και μερικής καταστροφής. Με όπλο του ένα μαγικό πινέλο και διάφορα άλλα skills, ο Mickey καταλήγει σε αυτόν τον κόσμο, θέλοντας να βάλει τα πάντα πάλι στη θέση τους. Μιλάμε ουσιαστικά για ένα παράλληλο σύμπαν, όπου ο Oswald the Lucky Rabbit  είναι ο βασικός ήρωας και ζει και ενεργεί στην Wasteland παρέα με τους υπόλοιπους ξεχασμένους ήρωες, συνθέτοντας ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον concept. Μιλάμε για μία Disney που αποφάσισε να μας θυμίσει οτιδήποτε είχε ξεχασμένο για σχεδόν έναν αιώνα και για έναν Mickey με μία ανθρώπινη πλευρά και με κάποιες όχι και τόσο ευγενικές και ηθικές πτυχές στον αψεγάδιαστο χαρακτήρα του που ξέραμε.



Πέρα από κάποιους γνωστούς ήρωες του σύμπαντος της Disney, αυτό που ξεχωρίζει στο Epic Mickey: Rebrushed είναι το ταξίδι που μπορούν να κάνουν οι μικροί και μεγάλοι φίλοι των κινουμένων σχεδίων σε κυριολεκτικά ξεχασμένες δεκαετίες. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι χωρισμένος με κάποια κλισέ περιβάλλοντα (spooky τοποθεσίες με φαντάσματα, ζούγκλες κτλ.), αλλά για να ταξιδέψουμε ανάμεσα στις διαφορετικές τοποθεσίες, περνάμε μέσα από γνωστά καρτούν της δεκαετίας του ’20 πηδώντας μέσα σ’ έναν προβολέα. Όταν βρισκόμαστε σε αυτά τα κλασικά έργα, το game αλλάζει σε 2D platforming και τα πάντα είναι μαυρόασπρα. Αν και θα λέγαμε ότι θα θέλαμε περισσότερη δυσκολία και έκταση σε αυτές τις ρετρό πίστες, το όλο συναίσθημα του ταξιδιού μέσα από τον χωροχρόνο μεταφέρεται πολύ όμορφα. Tα εν λόγω επίπεδα δεν προσφέρουν κάτι άλλο πέρα από κάποια collectibles και το in-game currency, ενώ εδώ δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις του μαγικού πινέλου οι οποίες βασίζονται στο χρώμα και τον διαλύτη.



Το μεγαλύτερο μέρος του Epic Mickey: Rebrushed εννοείται ότι εξελίσσεται σ’ έναν τρισδιάστατο κόσμο μ’ ένα πολύ ξεκάθαρο 3D platforming, το οποίο όμως το νιώσαμε ελαφρώς ξεπερασμένο. Πιστεύουμε ότι σε αυτό συμβάλει και το γεγονός ότι παρ’ ό,τι δόθηκαν καινούργια skills στον Mickey, τόσο στον τομέα του πώς κινείται (Dash), αλλά και στις μάχες (Ground Pound), καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε ελάχιστες νέες κινήσεις. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετά απαιτητικά και πολύπλοκα σημεία που θα μας ωθούσαν να χρησιμοποιήσουμε τις νέες μας ικανότητες, με εξαίρεση φυσικά το sprint το οποίο χωρίς υπερβολή το θεωρούμε δώρο Θεού. Σ’ ένα παιχνίδι που στηρίζεται τόσο πολύ σε collectibles, στο ψάξιμο του περιβάλλοντος και σε fetch quests, το να μπορούμε να τρέξουμε μας διευκόλυνε τη ζωή στον μέγιστο βαθμό. Ένα άλλο καλό νέο αποτελεί το γεγονός, ότι η άκρως προβληματική κάμερα του αυθεντικού game έχει διορθωθεί πλήρως και αν εξαιρέσουμε 1-2 στιγμές που μας δυσκόλεψε ελαφρώς, η συνολική εμπειρία είναι θετικότατη. Αυτό και μόνο, σε συνδυασμό με τον ξεκάθαρα αναβαθμισμένο οπτικό τομέα, αποτελούν κατά την άποψή μας τα πλέον βαριά χαρτιά ώστε να προχωρήσει κάποιος που αγάπησε τον αυθεντικό τίτλο σε μία άμεση αγορά του εν λόγω remake.



Καλλιτεχνικά η Purple Lamp μας εξέπληξε θετικότατα με το πόσο καλά έβγαλε εις πέρας αυτήν την μεταφορά από τις παλιές κονσόλες στις καινούργιες και δεν εννοούμε από καθαρά τεχνικής απόψεως. Παρ’ ότι το παιχνίδι βασίζεται σε Unreal Engine και τα γραφικά είναι ανά διαστήματα πολύ όμορφα, σε καμία περίπτωση δεν θα λέγαμε ότι μπορεί να κοντράρει π.χ. ένα Astro Bot σαν καθαρά οπτικό αποτέλεσμα. Επειδή όμως η ιστορία του τίτλου έχει από πάνω της μία μαυρίλα, ένα σκοτεινό σενάριο που ξετυλίγεται και επειδή τα πάντα διαδραματίζονται σ’ έναν υποτίθεται φανταχτερό και πολύχρωμο κόσμο, η μεταφορά αυτής της αισθητικής δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο πράγμα να γίνει. Μάλιστα από τη στιγμή που ο Mickey έχει τη δυνατότητα να χρωματίζει-δημιουργεί αλλά και να αφαιρεί το χρώμα και να εξαφανίζει κομμάτια κτηρίων εντελώς μέσω του μαγικού πινέλου του, έπρεπε να μεταφερθεί μία ισορροπία ανάμεσα στο χρώμα, το γκρίζο, το σκοτάδι και τα φωτεινά σημεία μ’ έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Αυτό το πράγμα το πέτυχε το studio και καλλιτεχνικά και μόνο θεωρούμε ότι το Epic Mickey: Rebrushed είναι ξεκάθαρα πλέον ο definitive τρόπος για να παίξει κανείς το εν λόγω παιχνίδι. Το κερασάκι στην τούρτα θα ήταν να είχαμε και voice overs τα οποία κατά την άποψή μας θα έδιναν άλλη αίγλη σε αυτή την κυκλοφορία, αλλά δυστυχώς το μεγαλύτερο μέρος στηρίζεται απλώς σε ήχους διαλόγων και υπότιτλους.



Ένα καλό playthrough απαιτεί σίγουρα 13 ώρες από τους παίκτες και αρκετές παραπάνω εφόσον αποφασίσει ο χρήστης να ψάξει όλα τα collectibles αλλά και να ασχοληθεί με εναλλακτικά endings. Oι τελευταίες ώρες το τίτλου θα λέγαμε ότι παραμένουν οι πιο αδύναμες, από την άποψη ότι υπάρχει ένα είδους backtracking που μας έκανε να νιώσουμε ότι ήθελαν να επεκτείνουν την διάρκεια λίγο ανούσια. Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι προσφέρει αρκετούς λόγους για να το επισκεφθεί κανείς ξανά, μιας και αρκετά side missions είναι missable, ενώ έχουν περισσότερους από έναν τρόπο για να ολοκληρωθούν. Θα δώσουμε τελικά αυτό το item στον Μαύρο Πιτ ή να το ανταλλάξουμε με E-Tickets προσφέροντάς του στους καλικάντζαρους; Να ακολουθήσουμε μία χρονοβόρα λογική του να ζωγραφίζουμε και να επιδιορθώσουμε ζημιές ή να χρησιμοποιούμε τον διαλύτη για πιο γρήγορες λύσεις, χωρίς να μας νοιάζει αν επηρεαστεί κάποιος χαρακτήρας με αρνητικό τρόπο; Οι επιλογές μας, ακόμη και το πώς αντιμετωπίζουμε τους εχθρούς, έχουν αντίκτυπο σε συγκεκριμένα πράγματα, με βασικότερο όλων τα δύο εναλλακτικά endings. Το Epic Mickey: Rebrushed είναι από τα παιχνίδια που παίζουν με έξυπνο τρόπο με την ψυχολογία του παίκτη και τον ωθούν να ψάξει κάθε σπιθαμή της πίστας για να βρει items δευτερεύουσας σημασίας, ακόμα και αν δεν πρόκειται για έναν gamer που είναι ποτισμένος με την λογική του 3D collectathlon. Με το μαγικό μας πινέλο έχουμε τη δυνατότητα να εξαφανίζουμε τους εχθρούς μέσω του διαλύτη ή να τους πάρουμε με το μέρος μας χρωματίζοντάς τους, ενώ εξαφανίζοντας έναν βράχο ή ένα κομμάτι ενός πύργου μπορούμε να ανακαλύψουμε ένα collectible. Αυτό το περιεχόμενο θεωρούμε ότι γεμίζει ποιοτικά ένα 3D platformer σαν Epic Mickey: Rebrushed που υστερεί λίγο σε κάποιους τομείς του gameplay. Η απουσία απαιτητικών boss fights ή κάποιων κομματιών της πίστας που να απαιτούν πιο έξυπνους συνδυασμούς κινήσεων θα χτυπήσει λίγο άσχημα στο μάτι των έμπειρων χρηστών, αλλά δεν μπορεί να αμαυρώσει εύκολα την συνολική εικόνα του παιχνιδιού.



Και αυτό συμβαίνει γιατί το Epic Mickey: Rebrushed προσφέρει αρκετά πράγματα στο είδος, ακόμη και αν μιλάμε για ένα remake ενός τίτλου που βγήκε πριν από 14 χρόνια. Έχει ήρωες που λείπουν κατά την άποψή μας από την αγορά, εισήγαγε τους παλιούς χαρακτήρες της Disney στο σήμερα με πανέξυπνους χειρισμούς, οι οποίοι σαν concept διασκεδάζουν ακόμη και τώρα με ευφάνταστους τρόπους. Η καλλιτεχνική φαντασία ξεπερνάει σίγουρα την φαντασία στο gameplay, αλλά στο τέλος της ημέρας έχουμε να κάνουμε με μία επανακυκλοφορία με ουσία. Πρόκειται για ένα remake που το ανέλαβε ένα studio που φάνηκε να γνωρίζει πολύ καλά πού υστερούσε ο προκάτοχός του και ποιες από αυτές τις αδυναμίες θα λειτουργούσαν απωθητικά στη μοντέρνα αγορά. Το Disney Epic Mickey: Rebrushed δεν πετυχαίνει απλώς στο να μας θυμίσει μία καλή στιγμή του παρελθόντος, αλλά καταφέρνει να ξεπεράσει τον προκάτοχό του και σημαντικότερο όλων, να μας κάνει να θέλουμε περισσότερες περιπέτειες με τους αγαπημένους ήρωες της Disney με ανάλογο ύφος, φαντασία και διάθεση. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετική καλλιτεχνική μεταφορά του τίτλο με αισθητά οπτικά αποτελέσματα
  • Διορθώθηκαν και προστέθηκαν σημαντικές λειτουργίες (κάμερα, skills κτλ.)
  • Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιστορία και προσέγγιση μίας “ξεχασμένης” Disney
  • Ουσιαστικό περιεχόμενο, με morale system και διαφορετικά φινάλε
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Λείπουν οι απαιτητικές στιγμές για να εκτιμηθούν κάποια skills
  • Τα boss fights και οι γρίφοι παραμένουν εύκολοι
  • Οι τελευταίες ώρες είναι λίγο κουραστικές σαν ροή
  • Συνεχίζουν να μην υπάρχουν voice-overs
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*