Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Destiny 2: The Witch Queen Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bungie

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    16+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Destiny 2: The Witch Queen δεν είναι μόνο το expansion που αξίζουν οι fans, είναι και το expansion που χρειάζονται. Διαβάστε περισσότερα στο review του Enternity.gr.

Αν για κάτι είναι γνωστή η Bungie, είναι ο ορισμός της στατιστικής ανωμαλίας, για το πως ένα studio ενώ διχάζει το κοινό του, το φέρνει ξανά πίσω. Η κυκλοφορία του Beyond Light και η πορεία του Year 4 έφεραν ορισμένους πυλώνες για το μέλλον του Destiny στην "ίσως" πιο δύσκολη περίοδο του, με την άφιξη του Destiny Content Vault και το "πλέον ξεχασμένο" sunsetting. Δυστυχώς για το Beyond Light η αρχή ήταν δύσκολη, αλλά η Bungie με την πάροδο του χρόνου προσπάθησε να διορθώσει τα μελανά σημεία του. Τα seasons του Year 4 πρόσφεραν αρκετές δραστηριότητες και βελτιώσεις στο παιχνίδι, ειδικά σε μια εποχή που τα βλέμματα των fans ήταν στραμμένα στην κυκλοφορία του επόμενου expansion. Το Witch Queen είχε έντονο hype από την Bungie και όχι άδικα. Η εταιρεία παρουσίασε την κυκλοφορία του ως ένα μεγάλο γεγονός, με πληθώρα από in-game πληροφορίες, άφθονα promos, πράγματα που κάνουν τους fans να ανυπομονούν για κάτι νέο, αλλά και να αναρωτιούνται για το αποτέλεσμα. Στην περίπτωση του The Witch Queen ωστόσο παρουσιάζεται μια Bungie που θέλει να βιώσει ξανά τις εποχές του Taken King και του Forsaken.




Η πλοκή του The Witch Queen συνεχίζει μετά τα γεγονότα του Season of The Lost. Η Savathûn, ελεύθερη πλέον από τα δεσμά του worm της, βρίσκεται κυνηγημένη από τη Vanguard. Οι έρευνες της Vanguard θα την οδηγήσουν στον πλανήτη Mars, που εμφανίστηκε ξανά στο ηλιακό σύστημα, και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης ανάμεσα στους Cabal και τους Hive. Οι guardians δεν θα χάσουν την ευκαιρία και θα εισβάλουν στην μάχη με σκοπό να την αιφνιδιάσουν. Το σχέδιο δείχνει απλό, ωστόσο η Savathûn έχει ορισμένους άσους στο μανίκι της. Η Witch Queen τιθάσεψε το light και φέρνει τους guardians αντιμέτωπους με μια πρωτόγνωρη απειλή. Η Savathûn και ο στρατός της είναι πλέον εξοπλισμένος με το light. Η ευλογία που κάνει τους guardians ισχυρούς, πλέον χρησιμοποιείται ως όπλο εναντίον τους. Στα πρώτα λεπτά του campaign οι παίκτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με το πρώτο Lightbearer Knight που χρησιμοποιεί ασπίδες void ως όπλα. Όταν όλα κείτονται νεκρά, το hive ghost βρίσκεται ακόμα εκεί για να αναστήσει τον αφέντη του. Την στιγμή που οι παίκτες θα πιάσουν το hive ghost στα χέρια τους, ενώ αυτό προσπαθεί δραματικά να ξεφύγει, για να το συνθλίψουν, θα νιώσουν ένα παράξενο συναίσθημα για το πως είναι να σκοτώνουν μια τέτοια ύπαρξη.



Τα Lightbearer Hives (είδος εχθρών) είναι τρία και αντιπροσωπεύουν το κάθε class: Solar – Hunter, Ark – Warlock και Void – Titan, με το κάθε ένα να διαθέτει μια χαρακτηριστική ικανότητά. Η μεγαλύτερη απειλή στο παιχνίδι ωστόσο δεν είναι άλλη από την ίδια, την Savathûn. Οι guardians θα εξερευνήσουν το Throne World της, με σκοπό να μάθουν την πραγματική της φύση. Όσο συμπληρώνεται το παζλ, τόσο ξεκάθαρα είναι και τα κίνητρα της. Το σημαντικό στοιχείο στο βασικό campaign είναι η προσοχή στον ανταγωνιστή και η αξιοποίηση του lore από το συμπάν του Destiny. Η πλοκή φέρνει στο προσκήνιο το Book of Sorrow, ένα από τα σημαντικότερα lore books στο saga, δημιουργώντας νέα ερωτήματα και ανατροπές. Η Savathûn είναι ένας επικίνδυνος κακός, αλλά και ευάλωτος ταυτόχρονα, γνωρίζει τους στόχους και τις φιλοδοξίες της και θα κινήσει τα απαραίτητα νήματα για να επιτύχει. Όταν η Savathûn δεν είναι παρούσα, η φιγούρα της αχνοφαίνεται στον κόσμο, ως μάρτυρας των πράξεων των παικτών.



Το βασικό campaign είναι το πρώτο που επιτρέπει στους παίκτες την επιλογή ανάμεσα σε δύο βαθμούς δυσκολίας: normal και legendary. Το normal θα ικανοποιήσει τους παίκτες που θέλουν απλά να βιώσουν την ιστορία. Το legendary από την άλλη πλευρά, θα προσφέρει την απόλαυση της ιστορίας, με μερικές παραπάνω προκλήσεις. Οι τολμηροί που θα δοκιμάσουν το legendary θα ανταμειφθούν για την προσπάθεια τους με διπλό loot και upgrade modules για να ανεβάσουν γρήγορα τον χαρακτήρα τους, ενώ παράλληλα με την ολοκλήρωση του θα λάβουν και ένα από τα διαθέσιμα exotic armors. Η επιλογή της δυσκολίας σε ένα campaign όπως του Destiny, έδωσε μια ξεχωριστή εμπειρία που απουσίαζε από τα εκείνα των προηγουμένων expansions. Η πλοκή ενισχύεται ακόμα περισσότερο και με αυτή του Season of The Risen που διαδραματίζεται παράλληλα. Η Vanguard και η λεγεώνα της Empress Caiatl θα ενωθούν σαν μια γροθιά για να πολεμήσουν την νέα απειλή των Hive. Ως προορισμός, το Throne World είναι γεμάτος από πανέμορφα τοπία, προκλήσεις και μυστικά. Η αρχιτεκτονική των Hive σε συνδυασμό με τον στοιχειωμένο βάλτο προσφέρει μια μεγάλη περιοχή προς εξερεύνηση. Σε κάθε γωνιά καραδοκούν πολεμιστές Hive, καθώς και Scorn που αναζητούν την δύναμη του Darkness. Σε κάθε περιοχή του χάρτη είναι τοποθετημένα παζλ και μυστικά που μπορούν οι παίκτες να αποκαλύψουν μέσω μιας ειδικής ικανότητας. Πρόκειται για το Deepsight που φανερώνει κρυφά μονοπάτια και αντικείμενα. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι των guardians, είναι ο Fynch, ένα Hive ghost που αποστάτησε και πλέον συμμαχεί στο πλευρό της Vanguard.



Το expansion προσφέρει αρκετές δραστηριότητες και μετά το campaign. Το The Witch Queen περιλαμβάνει, εκτός του raid, δύο Nightfall Strikes (The Lightblade και Birthplace of the Vile), μια δραστηριότητα έξι παικτών, το Wellspring, τα campaign missions σε εβδομαδιαίο rotation και τα Altar of Reflections. Το Wellspring ως δραστηριότητα δεν διαφέρει από αυτή ενός season. Είναι ένα horde mode που οι παίκτες θα πρέπει να κινηθούν από το σημείο Α, στο σημείο Β. Tο Altar of Reflections είναι αυτό που θα φέρει μια επιπλέον συνέχεια στην ιστορία. Σε αυτό οι παίκτες θα πρέπει να τοποθετήσουν ορισμένα αντικείμενα από το Throne World της Savathûn, για να παίξουν το παιχνίδι του "Two Truths, Two Lies". Η Savathûn θα αποκαλύψει κάποιες πληροφορίες που μπορεί να είναι αλήθεια ή ψέματα και θα καθορίσουν την ιστορία των επόμενων seasons, αλλά και του Lightfall. Στο κομμάτι του raid, δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Bungie ξέρει να ξεπερνά τον εαυτό της. To Vow of the Disciple είναι ένα εξαιρετικό και θα βυθίσει τους guardians στα άδυτα ενός pyramid ship, που έχει καταληφθεί από τις δυνάμεις των Scorn. Το Vow of the Disciple δοκιμάστηκε σε contest mode με κανονικά clears. Περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά encounters, με δύο boss fights. Η λογική των encounters, περιστρέφεται γύρω από την αποστήθιση ορισμένων συμβόλων που είναι διασκορπισμένα στις περιοχές της κάθε δοκιμασίας. Ένα Last Wish 2.0, χωρίς τη "legit" Riven. Το τελικό boss στο Vow of the Disciple, ο Rhulk, Disciple of the Witness φέρνει την επανάσταση καθώς για πρώτη φορά παρουσιάζεται ένα νέο είδος εχθρού στο παιχνίδι. Το gear που θα αποκτήσουν οι παίκτες από το raid είναι με διάφορα ένα από τα πιο ιδιαίτερα που υπάρχουν στο expansion. Το οπλοστάσιο, αλλά και η πανοπλίες έχουν έναν μοναδικό σχεδιασμό και είναι αρκετά χρήσιμα. Μάλιστα, το void exotic pulse rifle του raid είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να ενισχυθεί περισσότερο το Void subclass. Με την ολοκλήρωση του Vow of the Disciple γίνεται διαθέσιμο στο παιχνίδι το εβδομαδιαίο mission. Το Preservation, όπως ονομάζεται, αποτελείται από τα πρώτα encounters του Vow of the Disciple και βοηθά τους απλούς παίκτες στην εκμάθηση των μηχανισμών του raid.



Το The Witch Queen, εκτός από την παραδοσιακή φόρμουλα μιας νέας περιοχής και ενός raid, κάνει στροφή προς τα χνάρια του πρώτου Destiny. Για πρώτη φορά υπάρχει σύστημα crafting και σημαντικές αλλαγές στα light subclasses. Το σύστημα crafting για τα όπλα έρχεται μαζί με την εισαγωγή των Glaives, ενός νέου όπλου melee. Τα Glaives είναι διαθέσιμα σε legendary και exotic (για κάθε class ξεχωριστά). Το Glaive τοποθετείται στο energy weapon slot και οπλίζεται με special ammo. Κάθε Glaive μπορεί να εξαπολύσει επιθέσεις από απόσταση, καθώς και από κοντά, ενώ παράλληλα διαθέτει και μια ξεχωριστή ικανότητα. Το σύστημα crafting, για την ώρα, είναι διαθέσιμο μόνο στο οπλοστάσιο του Throne World, του Vow of the Disciple και του Season of The Risen. Η διαδικασία του crafting έχει ως εξής: Οι παίκτες θα πρέπει να λάβουν ένα όπλο, σε μορφή blueprint. Στο όπλο αυτό, θα έχει ως objective να σκοτώσουν αντίπαλους, καθώς και την ολοκλήρωση δραστηριοτήτων. Με την ολοκλήρωση τους, επιλεγούν μια από τις διαθέσιμες αύρες ώστε να συλλέξουν τους απαραίτητους πόρους. Οι επιλογές που έχουν στο crafting είναι το shape που δημιουργεί το όπλο με τα αρχικά perks και το reshape που μπορούν να αλλάξουν τα perks, ανάλογα με τα levels του όπλου. Τα levels αναβαίνουν με βάση τα kills και την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων.  Όσον αφορά τα light subclasses, το void subclass έχει επανασχεδιαστεί, όπως το Stasis subclass στο Beyond Light. Πλέον οι παίκτες θα μπορούν να δημιουργούν πολλαπλούς συνδυασμούς από grenades, melee και passive abilities, με την κατάλληλη super. Ικανότητες όπως το invisibility, το devoir και αλλες είναι πλέον πιο προσβάσιμες και αξιοποιούνται από fragments, που κάνουν τα classes όπως του Warlock πιο "σπασμένα" από ποτέ (με ή χωρίς τα violate rounds). Το Void 3.0 είναι η αρχή για μια νέα σελίδα στα light subclasses, που κάνει τους fans να ανυπομονούν για τις αλλαγές στα Arc και Solar subclasses.



Αρχικά, Στο The Witch Queen όλα φαίνονται θετικά στο νεφέλωμα της ικανοποίησης, ωστόσο είναι φανερά τα ψεγάδια που η Bungie θα πρέπει να βελτιώσει. Το πρώτο, αλλά και σημαντικό είναι η φιλοσοφία του Destiny Content Vault που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να προκαλεί ερωτήματα για το τωρινό, καθώς και το μελλοντικό περιεχόμενο του Destiny 2. Η επιστροφή του προορισμού Mars λειτουργεί ως μια μικρή περιοχή για την ροή των quests και του crafting, χωρίς να προσφέρει όλο το διαθέσιμο περιεχόμενο που ήταν διαθέσιμο στο expansion Warmind. Ανεξάρτητα των seasons, σε κάθε year αφαιρούνται δραστηριότητες και περιοχές από την λίστα του παιχνιδιού, κάνοντας αβέβαιο για το πότε θα επιστρέψουν. Στο Year 5 αφαιρέθηκαν από το Destiny 2 το βασικό campaign του Forsaken, η περιοχή Tangle Shore και δύο Nightfall Strikes: The Hollowed Lair και Broodhold. Το Forsaken, ως expansion προσφέρει τον προορισμό Dreaming City, το Nightfall Strikes: The corrupted, το Raid Last Wish και τα διαθέσιμα exotics. Το The Witch Queen καταφέρνει να υπερκαλύψει το κενό, ωστόσο ακόμα και το ίδιο το expansion δεν θα ξεφύγει από τον λάκκο του content vault, που η ίδια η Bungie συνεχίζει να σκάβει.



Από το Destiny Content Vault έγιναν διαθέσιμοι δύο χάρτες από το Crucible, οι Eternity και Vostok. Αυτό λειτουργεί ως "εναλλακτική" στο γεγονός πως ακόμα και το The Witch Queen έρχεται χωρίς κανένα νέο χάρτη σε Crucible και Gambit. Η Bungie ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός νέου map για το Crucible στο season 17, ωστόσο θα ήταν πιο επιθυμητό να είναι συνοδεύεται από την κυκλοφορία ενός μεγάλου expansion. Το σημαντικότερο πρόβλημα που δεν θα πρέπει να περάσει απαρατήρητο είναι η τακτική που προσπαθεί η Bungie να επιβάλει στο franchise. Την περίοδο του year 4 η Bungie κυκλοφόρησε το εορταστικό 30th Anniversary Pack. Με€24,99 προσφέρει το dungeon Grasp of Avarice, το exotic rocket launcher, Gjallarhorn και in-game cosmetics. Δυστυχώς αυτό είναι μια αρχή που αρκετοί fans φοβούνται, καθώς η Bungie ανακοίνωσε πως τα μελλοντικά dungeons του παιχνιδιού θα έρθουν με επιπλέον κόστος, ανεξάρτητα από την αγορά του expansion. Όσοι έχουν ήδη εξασφαλίσει την Deluxe Edition δεν θα επιβαρυνθούν επιπλέον, ωστόσο το συγκεκριμένο μοντέλο δημιουργεί εντόνους προβληματισμούς, ειδικά με όπλα exotic όπως το Gjallarhorn, ένα από τα σημαντικότερα όπλα στο PVE να είναι διαθέσιμα ανεξάρτητα από το expansion.



Τι είναι πραγματικά το The Witch Queen; Το The Witch Queen δεν είναι μόνο το expansion που αξίζουν οι fans, είναι και το expansion που χρειάζονται. Ένα φανταστικό story campaign, με καθηλωτικό narrative και έναν επιβλητικό ανταγωνιστή. Είναι ο συνδυασμός που η Bungie κατάφερε να προσφέρει απλόχερα στους παίκτες. Τα όπλα και το σύστημα crafting δίνουν νέες ευκαιρίες για πειραματισμό, το void 3.0 κάνει τα light classes πιο ζωντανά από ποτέ, ενώ το raid προσφέρει την ιδανική πρόκληση αλλά και μια άβυσσο από πανέμορφα τοπία. Αυτή είναι η συνταγή που έκανε expansions όπως το Taken King και το Forsaken να είναι χαραγμένα στην μνήμη των παικτών και το The Witch Queen καταφέρνει σε πολλούς τομείς να σταθεί ισάξιο στην μαγεία που χάρισαν οι προκάτοχοι του. Το The Witch Queen πραγματοποίησε δυναμικό ξεκίνημα και η πορεία αυτή πρέπει να συνεχίσει και στο υπόλοιπο year 5 μέχρι την κυκλοφορία του Lightfall. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Το βασικό campaign είναι ένα από τα καλύτερα στο παιχνίδι μέχρι τώρα
  • Ενδιαφέρον narrative που αξιοποιεί το υπάρχον lore του παιχνιδιού
  • Το Vow of the Disciple raid
  • Διασκεδαστική πρόκληση που συνδυάζεται με ικανοποιητικές αντάμειβες
  • Το void 3.0 φέρνει νέα πνοή στα light subclasses
  • Ενδιαφέρον gear από όπλα και πανοπλίες
  • Τα Glave και το σύστημα του weapon crafting
  • Πολλές δραστηριότητες για τους παίκτες
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Απουσία από original maps σε Crucible και Gambit
  • Το Destiny Content Vault συνεχίζει να δημιουργεί προβληματισμούς
  • Τα weapon patterns είναι σχετικά περιορισμένα
  • Μελλοντικό περιεχόμενο όπως τα νέα dungeons θα κοστολογηθούν επιπλέον
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
3 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • CrashOkami
    • Πάλι καλά δε μας χρεώνει και την ανάγνωση του (εξαιρετικού) review η Bungie.

      Τα κομμάτια που έκοψε από το παιχνίδι και πουλάει ξεχωριστά είναι πάρα πολλά, παράλληλα έχοντας expansions, seasons, item shop, dungeons, ακόμη και όπλα. Απίθανο μοντέλο χρέωσης. Είναι ο κυριότερος λόγος που έμεινα μακριά εδώ και 1-2 χρόνια, παρότι διασκέδαζα με το παιχνίδι. Δε γίνεται κάθε λίγο και λιγάκι να δίνουμε στη Bungie, ας το κάνει συνδρομητικό στο τέλος.

      • mysterious
      • Τα ειπες ολα.Οι ιδιοι λογοι ειναι που με οδηγησαν εδω κι ενα χρονο περιπου να κοψω οριστικα το Destiny 2.Συν οτι το grind που απαιτειται ειναι εξωφρενικα πολυ.Η διασκεδαση αρχισε να μετατρεπεται σταδιακα σε υποχρεωση για να βρισκεσαι στα αναγκαια level και καποια στιγμη λες φτανει,ως εδω.Και ειναι κριμα γιατι προκειται για εκπληκτικο παιχνιδι και gameplay που του βαζουν ομως οι ιδιοι εμποδια.

*