Ιστορίες για τον αφανισμό της Γης και τον εποικισμό άλλων πλανητών έχουμε διαβάσει πολλές. Η καταστροφολογία στην οποία βασίζονται αλλά και οι προοπτικές να βρεθεί ζωή σε κάποιον άλλον πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος συναρπάζουν πολλούς, ιδιαίτερα αν η αφήγησή τους πραγματοποιείται με αριστοτεχνικό τρόπο.
Μια παρόμοια ιστορία- όχι απαραίτητα αριστοτεχνικά δοσμένη- είναι αυτή του Deliver Us Mars, που αποτελεί τη συνέχεια του Deliver Us the Moon. Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση, θα θέλαμε να αναφέρουμε κάτι το αρκετά σημαντικό για εμάς. Προς το τέλος, πέσαμε σε ένα παρά λίγο game breaking bug και λίγο έλειψε να μην καταστεί δυνατό να ολοκληρώσουμε την ιστορία. Αυτό που θα θέλαμε να σας πούμε είναι- χωρίς καμία διάθεση για spoilers- ότι στο όγδοο κεφάλαιο, την πρώτη φορά που θα χρειαστεί να αναρριχηθείτε, στο τέλος θα πρέπει να βρίσκεστε όσο το δυνατό πιο δεξιά για να ολοκληρωθεί η προσπάθεια, διαφορετικά η πρωταγωνίστρια θα συμπεριφέρεται λες και αρνείται να σκαρφαλώσει.
Τα γεγονότα διαδραματίζονται μια δεκαετία μετά από εκείνα του Deliver Us the Moon. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο η Kathy Johnson, που ναι μεν συνεχίζει να βρίσκεται κατά κάποιο τρόπο υπό την προστασία της αδερφής της, Claire, όμως πλέον είναι μέλος της World Space Agency και μάλιστα θεωρείται πως είναι η πιο ικανή και καταρτισμένη σε όλη την υπηρεσία. Ο πατέρας της, Isaac, έχοντας κλέψει την τεχνολογία ARK Vita, μια από τις ελάχιστες ελπίδες να επανέλθει το οικοσύστημα της Γης, διέφυγε στον Άρη, όπου εντάχθηκε στην Outward, μια ομάδα ακτιβιστών που φιλοδοξεί να κάνει κατοικίσιμο τον κόκκινο πλανήτη. Όταν ένα σήμα κινδύνου φτάνει στη Γη, η Kathy θα κάνει τα πάντα για να βρίσκεται στο πλήρωμα μιας αποστολής με προορισμό τον Άρη. Η WSA κατασκευάζει για τον σκοπό αυτό τον πύραυλο Zephyr και έτσι μια τετραμελής ομάδα με επικεφαλής την Claire, την Kathy, τον Ryan και τη σύντροφό του, Sarah θα ταξιδέψουν εκατομμύρια χιλιόμετρα, με βασικό τους μέλημα να ανακτήσουν την τεχνολογία που κλάπηκε.
Μπορεί το σενάριο να μην είναι υποψήφιο για Oscar, έχει όμως αρκετές ανατροπές που βοηθάνε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Το βασικό κομμάτι της αφήγησης πραγματοποιείται μέσω ολογραμμάτων. Η ενεργοποίησή τους περνάει μέσα από γρίφους, βασικό ρόλο στην επίλυση των οποίων διαδραματίζει η AYLA, το ιπτάμενο drone που συντροφεύει την Kathy. Η AYLA περιστρέφεται γύρω από το αντικείμενο που περιέχει το ολόγραμμα, εστιάζει ή απομακρύνεται, με τέτοιον τρόπο που όλα τα κομμάτια του να έρθουν στη θέση τους. Η διαδικασία αυτή θα επαναληφθεί αρκετές φορές και όσο ενδιαφέρον κι αν παρουσιάζει στην αρχή, από ένα σημείο και μετά θα κυριαρχεί το ερώτημα. Πάλι η ίδια ταλαιπωρία; Στις κατασκευές που θα επισκεφτεί η πρωταγωνίστρια θα βρει επίσης διάσπαρτα tablets με διαλόγους, τα οποία θα τη βοηθήσουν να ρίξει ακόμα περισσότερο φως στα γεγονότα. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο του gameplay έχει να κάνει με τις κλειστές πόρτες, που ανοίγουν με συγκεκριμένο ηλεκτρικό φορτίο. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πηγές ενέργειας, ανακλαστήρες, μειωτήρες, να λύσει ο παίκτης κατά κάποιον τρόπο στο μυαλό του μια μικρή εξίσωση, μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι τα σημεία που θα πρέπει να βάλετε το μυαλό σας να δουλέψει και για μια ακόμα φορά, η συμβολή της AYLA θα είναι καταλυτική, καθώς μπορεί να διεισδύει σε χώρους που η Kathy δεν έχει πρόσβαση, κινούμενη μέσα σε αεραγωγούς. Με τη δυνατότητα αυτή, το drone θα υποδυθεί και τον κατάσκοπο, πάντοτε για καλό σκοπό.
Οι παραπάνω στιγμές ναι μεν εμπεριέχουν την αγωνία μέχρι να βρεθεί η λύση, απουσιάζει όμως το κομμάτι της έντασης. Αυτό υπάρχει διάχυτο σε άλλες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα όταν η Kathy χρειαστεί να εκτελέσει όλη τη διαδικασία για την εκτόξευση του πυραύλου, να προχωρήσει σε επισκευές ενώ βρίσκονται στο διάστημα, να πραγματοποιήσει προσγείωση και άλλα. Επίσης, δεν λείπουν οι συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις, κυρίως μέσω flashbacks, που επιστρέφουν την Kathy στα παιδικά της χρόνια, όταν η οικογένειά της ήταν ενωμένη, βιώνοντας έτσι ξανά ευτυχισμένες και μη στιγμές. Αν ψάχνετε για "καθαρή" δράση, τότε θα απογοητευτείτε. Ναι μεν το Deliver Us Mars δεν είναι απλά ένα walking simulator εμπλουτισμένο με γρίφους, όμως πέρα από κάτι σαν parkour, αναρριχήσεις με ice axes και τις ελάχιστες φορές που θα χρειαστεί να μετακινηθείτε με διαστημικό όχημα στην επιφάνεια του Άρη, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να προσθέτει πόντους στη συνολική εμπειρία. Ελευθερία κινήσεων σχεδόν δεν υπάρχει. Όλα ακολουθούν μια γραμμική πορεία, ακόμα και το πότε είναι διαθέσιμο το mini laser με το οποίο είναι εφοδιασμένη η στολή της Kathy, που θα φανεί πολύ χρήσιμο στην επίλυση των γρίφων αλλά και στο να "αφαιρέσει" εμπόδια που φράζουν τον δρόμο της. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να νοιαστείτε για το ποσοστό οξυγόνου που σας έχει απομείνει, όμως έστω και αν ξεμείνετε, στην επόμενη προσπάθεια, κινούμενοι λίγο πιο γρήγορα προς την επόμενη κατασκευή είναι βέβαιο ότι θα τα καταφέρετε.
Ο σχεδιασμός των περισσότερων στοιχείων του κόσμου κρίνεται ως μινιμαλιστικός. Οι ιδιαίτερες λεπτομέρειες λείπουν από την απεικόνιση του περιβάλλοντος και των χαρακτήρων χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως πρόκειται για μεγάλο φάουλ. Από την άλλη τα τεχνικά προβλήματα όπως graphic glitches δίνουν και παίρνουν, με τους χαρακτήρες να περνάνε πολλές φορές μέσα από αντικείμενα ή άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος, ενώ η κάμερα και πιο συγκεκριμένα ο προσανατολισμός της, συχνά πυκνά, θα δημιουργήσει ζαλάδα και νεύρα. Το ακόμα χειρότερο έχει να κάνει με την κίνηση της Kathy που, όχι πάντα όμως εντελώς αδικαιολόγητα, είναι αφύσική, λες και πρόκειται για σκηνή που "χάνει frames". Αυτό δεν μπορεί να μην το πρόσεξαν όσοι πέρασαν από έλεγχο το παιχνίδι. Αν έγινε σοβαρός έλεγχος. Τουλάχιστον, η μουσική επένδυση είναι τέτοια που δημιουργείται μία ατμόσφαιρα η οποία παραπέμπει σε περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας. Αρκετά καλό κρίνεται και το voice acting. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σημειώσουμε πως αν οι δημιουργοί είχε χρησιμοποιήσει τη δόνηση του controller σε σημαντικές στιγμές, τότε το επίπεδο της ατμόσφαιρας θα είχε κάνει άλμα προς το καλύτερο.
Το Deliver Us Mars δείχνει μια καλή, άλλα άτολμη προσπάθεια. Ναι μεν έχουν χρησιμοποιηθεί αρκετά στοιχεία για το gameplay, όμως σχεδόν κανένα δεν υπάρχει σε ικανοποιητικό βαθμό ώστε να "δένει η συνταγή", πέρα από τους γρίφους με τα ολογράμματα και το περπάτημα. Το μικρό budget δεν μπορεί να αποτελεί σε καμία περίπτωση την εύκολη δικαιολογία για τις όποιες αστοχίες. Μιλάμε κιόλας για ένα παιχνίδι που υποτίθεται ότι καθυστέρησε να κυκλοφορήσει προκειμένου να βελτιστοποιηθεί. Ελπίζουμε κιόλας να διορθωθεί σύντομα το "σχεδόν" game breaking bug που αναφέραμε παραπάνω, διότι είναι σε τέτοιο σημείο που δεν αποκλείεται να έχει μοιράσει ως τώρα εγκεφαλικά. Μάλιστα, όπως φαίνεται ήταν "δώρο" με το update του τίτλου που κυκλοφόρησε στα τέλη Φεβρουαρίου. Κλείνοντας, απλά θα πούμε ότι αν είστε fan της επιστημονικής φαντασίας, αξίζει να ρίξετε μιας ματιά στο Deliver Us Mars. Δεν αποκλείεται κιόλας να συμπαθήσετε την πρωταγωνίστρια.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity