Η ανακοίνωση της Capcom ότι αναβιώνει το Dead Rising ήταν μάλλον απρόσμενη, αφού μιλάμε για έναν τίτλο του μακρινού (πλέον) 2006. Η σειρά συνέχισε με 3 συνέχειες και 1 spin-off, αλλά σταδιακά έχασε την γοητεία της και η γενικότερη εικόνα είναι ότι τα πράγματα θα έμεναν εκεί. Να όμως που οι Ιάπωνες έχουν άλλη άποψη, και το Dead Rising επιστρέφει δυναμικά με το Deluxe Remaster. Σε αντίθεση με την επανακυκλοφορία του 2016, το DRDR είναι φτιαγμένο από την αρχή με την RE Engine, αλλά παραμένει ένα remaster αφού οι όποιες αλλαγές και βελτιώσεις έχουν γίνει είναι ξεκάθαρα στην παρουσίαση και τον χειρισμό που συμβαδίζει με πιο σύγχρονα δεδομένα. Κατά τα άλλα η ιστορία, οι χαρακτήρες, τα cutscenes και ο πυρήνας του gameplay παραμένει ακριβώς ο ίδιος.
Μας δίνεται λοιπόν η ευκαιρία να ζήσουμε για ακόμα μια φορά την περιπέτεια του Frank West, ενός φωτορεπόρτερ που το άστρο του σταμάτησε να λάμπει εδώ και λίγο καιρό. Ο Frank είχε πληροφορίες για κάτι περίεργο που συμβαίνει στο Willamette, μια μικρή πόλη του Colorado, και αποφάσισε να ναυλώσει ένα ελικόπτερο για να ανακαλύψει την αλήθεια και γιατί η πόλη έχει τεθεί σε καραντίνα από τον στρατό. Με ξεκάθαρες επιρροές από το Dawn of the Dead, ο πρωταγωνιστής θα βρεθεί στο μεγάλο εμπορικό κέντρο της πόλης, το οποίο πολύ γρήγορα γεμίζει με ζόμπι. Πολύ γρήγορα ο Frank θα βρει το νήμα και θα αρχίσει να ξετυλίγει το κουβάρι που θα τον οδηγήσει στην αλήθεια – και έχει τρεις μέρες για να το κάνει, αφού τότε θα επιστρέψει το ελικόπτερο για να τον παραλάβει. Στην πορεία θα ανακαλύψει επιζώντες, ψυχοπαθείς, πολλά ζόμπι και ένα ολόκληρο εμπορικό κέντρο για να χρησιμοποιήσει οτιδήποτε θέλει, με όποιον τρόπο φαντάζεται.
Για την εποχή του η προσέγγιση του Dead Rising ήταν καινοτόμα και πολύ φρέσκια, αφού σε αντίθεση με τον μεγάλο του αδερφό (βλ. Resident Evil), το DR όχι μόνο γύριζε γύρω από τον περιορισμένο χρόνο που είχαν οι παίκτες στην κατοχή τους για να ολοκληρώσουν τα εκάστοτε objectives, να σώσουν survivors και να κυνηγήσουν scoops, αλλά ταυτόχρονα δεν έπαιρνε στιγμή τον εαυτό του στα σοβαρά. Από τον σχεδόν μεσήλικα και ελαφρώς ξοφλημένο Frank West που από μόνος του ήταν μια μεγάλη μορφή, μέχρι τους στερεοτυπικά αστείους NPCs, τα όπλα που ποικίλλουν από πιστόλια και ρόπαλα μέχρι μηχανές του γκαζόν (!), το Dead Rising ήταν πάνω απ’ όλα αστείο και μετά οτιδήποτε άλλο. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι με την τότε διαθέσιμη τεχνολογία η μηχανή μπορούσε να απεικονίσει (πολλές) δεκάδες ζόμπι στην οθόνη ταυτόχρονα, ήταν και από τα δυνατά χαρτιά του Dead Rising, και το remaster είναι πέρα για πέρα πιστό.
Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο gameplay είναι βελτιώσεις στο quality of life, με πρώτη και καλύτερη την δυνατότητα ο χαρακτήρας να σημαδεύει όπλα και να κινείται ταυτόχρονα. Πολλά bindings στις κινήσεις που μαθαίνει ο Frank έχουν αλλάξει προς το καλύτερο και βελτιώνουν πολύ την ταχύτητα και την αμεσότητα, ενώ για όσους θέλουν να παραμείνουν πιστοί στο παλιό σύστημα χειρισμού, υπάρχει αυτή η δυνατότητα να το κάνουν, επαναφέροντας φυσικά και τους περιορισμούς που προκύπτουν από αυτό. Η κάμερα του Frank έχει επίσης δεχθεί βελτιώσεις, με collectible upgrades και περισσότερες επιλογές στον φακό, αλλά και πιο γενναιόδωρες αμοιβές σε “PP”, κάτι που δίνει κίνητρο να χρησιμοποιηθεί περισσότερο απ’ ότι στον αρχικό τίτλο. Ή το γεγονός ότι τα όπλα πλέον έχουν μια μπάρα ακριβώς από κάτω τους στο hud, που βοηθάει στην εύκολη εποπτεία του durability. Ως προς το ΑΙ, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις παραμένει μέτριο στην καλύτερη, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι survivors είναι πολύ πιο ικανοί από πριν, όπου και χρειαζόταν κυριολεκτικά συνεχές baby-sitting. Όχι ότι μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έξυπνοι», αλλά είναι τουλάχιστον σε θέση να αμυνθούν στοιχειωδώς και να ακολουθούν τους παίκτες.
Τα γραφικά είναι εκεί που έχει γίνει η μεγαλύτερη αλλαγή, και πράγματι οι δημιουργοί της Capcom έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά να προσφέρουν μια πιο μοντέρνα παρουσίαση σε έναν τίτλο σχεδόν 20ετίας, χωρίς να χάνει στο ελάχιστο από την ατμόσφαιρα και το ύφος της αρχικής κυκλοφορίας. Οι διαφορετικοί τομείς του εμπορικού έχουν εμπλουτιστεί και ο φωτισμός είναι πολύ, πολύ καλύτερος, πέραν της αύξησης στην ανάλυση σε 4Κ, τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο και τον ελάχιστο χρόνο loading, φυσικά. Πλήρες rework έχει γίνει και στον ήχο, με όλους τους διαλόγους πλέον να έχουν voice over, κάτι που επίσης είναι πολύ θετικό, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ηθοποιός στον ρόλο του Frank West έχει αλλάξει. Κατά τα άλλα, η συντριπτική πλειοψηφία του τίτλου είναι ακριβώς ή ίδια με αυτήν που θυμόμαστε, με ουσιώδεις και καθαρά «βοηθητικές» αλλαγές στο gameplay, και πολλά κοστούμια easter eggs από άλλους τίτλους της Capcom για τον Frank.
Και εν τέλει αυτή ήταν ίσως η καλύτερη πορεία που θα μπορούσε να πάρει η Capcom φτιάχνοντας αυτό το remaster. Να κρατήσει ατόφιο τον χαρακτήρα και τον πυρήνα του τίτλου και να βελτιώσει μόνο τα πράγματα που θα κάνουν τη ζωή των παικτών ευκολότερη – φυσικά με το ανάλογη «βιτρίνα». Μακάρι αυτό να είναι αφορμή για παρόμοιο Deluxe Remaster του Dead Rising 2 – εκεί τα πράγματα σίγουρα θα είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity