Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Crash Team Rumble Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Toys for Bob

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Activision

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Το Crash Team Rumble διατηρεί την αίσθηση του gameplay ενός κλασσικού Crash Bandicoot game, προσθέτοντας το online brawler στοιχείο.

Αν εξαιρέσουμε την δεκαετία του 2000, το Crash Bandicoot franchise, ανέκαθεν είχε το χάρισμα να μας καθηλώνει, για να απολαύσουμε το χάος του. Είτε αυτό το χάος αφορούσε το πολύπλοκο platforming των βασικών τίτλων, είτε την ξέφρενη ταχύτητα και την αμέτρητη δράση του Crash Team Racing, είτε ακόμη και το Crash Bash, με τα διάφορα είδη από minigames του. Η επόμενη εκδοχή του franchise από την Toys For Bob είναι το Crash Team Rumble. Ο νέος τίτλος είναι ένα PvP brawler, στο οποίο αγαπημένοι χαρακτήρες από το franchise σφάζονται μεταξύ τους χωρισμένοι σε δύο ομάδες των τεσσάρων. Η κάθε ομάδα προσπαθεί να μαζέψει πρώτη 2000 από τα γνωστά ζουμερά Wumpa Fruits, ενώ ταυτόχρονα εμποδίζει την αντίπαλη από το να συλλέξει τα δικά της. Στην θεωρία, ο τίτλος αυτός δεν θα έπρεπε να "δουλεύει". Ο συντάκτης οφείλει να ομολογήσει πως αρχικά, πίστευε πως το νέο Crash Team Rumble θα είναι μια απέλπιδα προσπάθεια να μεταφερθεί ένα franchise σε μορφή live service, ενώ δεν θα μπορούσε ποτέ να λειτουργήσει με αυτό το μοντέλο. Μετά απο πέντε παιχνίδια, η άποψή του είχε αρχίσει να αλλάζει, ενώ πλέον σε πάνω από 200 παιχνίδια, η γοητεία του νέου τίτλου της Toys for Bob, του είναι πλέον ξεκάθαρη.




Άλλωστε, ο Crash έχει μια γνωστή τρέλα στο μάτι του, η οποία προσκαλεί τον πανικό στην οθόνη. Ο ίδιος ο κόσμος σε συνδυασμό με το roster, ταιριάζει απίστευτα με το μοντέλο των αμέτρητων σφαλιάρων ανά δευτερόλεπτο, σεισμών, φωτιών, laser, ηφαιστείων και γιγάντιων εκνευρισμένων μασκών με μουρλές δυνάμεις. Οι χάρτες που έχει σχεδιάσει η Toys for Bob, τιμούν την κληρονομιά που άφησαν οι παλαιότεροι τίτλοι και προσθέτουν χαρακτηριστικά για να συνοδεύσουν το νέο μοντέλο. Κάθε χάρτης μάλιστα προσθέτει το δικό του twist στην φόρμουλα, καθώς περιέχει powerups που υπάρχουν μόνο σε αυτόν, τα οποία οι παίκτες ξεκλειδώνουν μαζεύοντας Relics, το δευτερεύον currency της μάχης. Αυτά τα powerups περιλαμβάνουν μανιτάρια που καθυστερούν τους αντιπάλους, μάσκες που κάνουν αόρατους τους χαρακτήρες, UFO που κυνηγάνε και σκοτώνουν αντιπάλους, τυφώνες, καταιγίδες, μπάλες παραλίας και πολλά πολλά άλλα, τα οποία θα βοηθήσουν στην στρατηγική της ομάδας σας προς την νίκη. Την στιγμή γραφής αυτού του κειμένου, υπάρχουν εννέα εντελώς ξεχωριστοί χάρτες, ο καθένας με τα δικά του powerups, με νέους να έχουν ήδη προγραμματιστεί για προσθήκη στον τίτλο.



Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα θα κάνει το Crash Team Rumble να ξεχωρίσει από άλλα live service games της σειράς, είναι το γεγονός πως το platforming είναι βασικό στοιχείο της μάχης. Κάθε χάρτης είναι γεμάτος πλατφόρμες, γκρεμούς, σκαλιά και εμπόδια, τα οποία πρέπει να κατακτηθούν για να είναι πιο καλή η επίδοση του παίκτη. Συνδυάζοντας το γνωστό και πιστό platforming του Crash Bandicoot, με το γεγονός ότι το 90% του χρόνου του κάθε αγώνα, κάποιος σας κυνηγάει, αρχίζει και συναρμολογείται το υπέροχο χάος στο οποίο στόχευε η Toys for Bob. Η δομή του Crash Team Rumble, έχει ως εξής: υπάρχουν τρείς διαφορετικές κλάσεις. Οι Scorers, οι Blockers και οι Boosters. Κάθε μια κλάση, έχει εντελώς διαφορετικό ρόλο στο κάθε παιχνίδι, ενώ είναι σημαντικό ένας παίκτης να ξέρει πότε μπορεί να φύγει από τον ρόλο του για να ενισχύσει κάποια άλλη θέση. Χαρακτήρες προστίθενται συνεχώς στο παιχνίδι, αλλά την στιγμή γραφής αυτού του κειμένου, οι scorers είναι οι Crash Bandicoot, Tawna Bandicoot και Catbat. Οι Blockers είναι οι Dingodile, N. Brio, N. Tropy και Ripper Roo. Οι Boosters είναι οι Coco Bandicoot και Dr. Neo Cortex.



Ο βασικός σκοπός των scorers είναι να μαζέψουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα Wumpa Fruits, τα οποία πρέπει να καταθέσουν στην «τράπεζα» της ομάδας τους. Η πρώτη ομάδα που θα καταθέσει 2000 Wumpa Fruits, κερδίζει το παιχνίδι. Οι Scorers μπορούν να μαζέψουν πολύ περισσότερα φρούτα και να τα καταθέσουν πιο γρήγορα, ενώ έχουν και abilities τα οποία βοηθούν την μετακίνησή τους στους χάρτες και την διαφυγή τους από τους Blockers που τους κυνηγούν. Ο σκοπός των blockers είναι να παρεμποδίσουν τους scorers από το να σκοράρουν τα φρούτα που μάζεψαν. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, καθώς οι blockers είναι η πιο στρατηγική θέση της ομάδας. Ένας blocker μπορεί να παραμείνει στην τράπεζα της αντίπαλης ομάδας και να σκοτώνει οποιονδήποτε αντίπαλο επιχειρήσει να καταθέσει φρούτα. Εναλλακτικά, μπορεί να κυκλοφορεί στον χάρτη και να σκοτώνει τους scorers την στιγμή που μαζεύουν φρούτα ή relics. Έτσι, μπορούν να πολεμήσουν και τους blockers της αντίπαλης ομάδας, που ενοχλούν τους συμπαίκτες scorers. Κάθε φορά που ένας χαρακτήρας χτυπά έναν άλλον, ο αμυνόμενος χάνει Wumpa. Ο θάνατος, κοστίζει όλα τα Wumpa και όλα τα Relics που κουβαλούσε το θύμα. Οι blockers επίσης, φροντίζουν να ενεργοποιούν με relics όλα τα powerups που θα βοηθήσουν αυτούς και την ομάδα τους να εμποδίσουν την συγκομιδή φρούτων από την αντίπαλη ομάδα. Ένας άλλος τρόπος παιχνιδιού για τους blockers, είναι να μπλοκάρουν τα booster Gems που προσπαθούν να πάρουν οι boosters για να ενισχύσουν την συγκομιδή Wumpa της ομάδας τους.



Τέλος, οι boosters είναι υπεύθυνοι να πάρουν τα Booster Gems που βρίσκονται στους χάρτες. Αυτά είναι διαμαντένιες πλατφόρμες, οι οποίες χρειάζονται ενεργοποίηση και κάποιον χρόνο για να αποκτηθούν. Ο Booster οφείλει να μείνει στις πλατφόρμες και να αμυνθεί για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να κερδίσει το boost. Το boost προσθέτει ένα ποσοστό από 10 έως 100% στην συγκομιδή Wumpa όλης της ομάδας. Για παράδειγμα, αν ένας scorer κουβαλά 100 φρούτα και ο booster κερδίσει ένα 30% boost, η κατάθεση των 100 θα μετατραπεί σε 130 Wumpa. Η δεύτερη σημαντική δουλειά των boosters είναι να συλλέξουν τα relics και να ενεργοποιήσουν το Ultimate Powerup του κάθε χάρτη, που είναι μια δύναμη τεράστιας βοήθειας για την ομάδα που θα την ενεργοποιήσει. Οι Boosters μπορούν να κουβαλήσουν πολύ περισσότερα relics από τους άλλους χαρακτήρες. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν από τα παραπάνω, πως το Crash Team Rumble θέλει καλή συνεννόηση, στρατηγική και συγχρονισμό μεταξύ των συμπαικτών προκειμένου να επιτευχθεί η τελική νίκη. Παρόλα αυτά, η Toys for Bob έχει πετύχει κάτι μοναδικό: ακόμη και στα παιχνίδια που χάσαμε με διαφορά, το παιχνίδι παρέμεινε διασκεδαστικό. Συμβαίνουν τόσο πολλά μουρλά στην οθόνη, που είτε μπείτε με στρατηγική και ατσάλινη θέληση, είτε μπείτε απλά για να πιέζετε όλα τα πλήκτρα μαζί και να σπάσετε πλάκα, το τελικό αποτέλεσμα θα σας αφήσει ικανοποιημένους.



Κάθε χαρακτήρας έχει εντελώς διαφορετικό είδος gameplay από τους υπόλοιπους, καθώς έχει αποκλειστικές ικανότητες τις οποίες καλείται να χρησιμοποιήσει για να ενισχύσει την ομάδα του. Ειδικά οι διαφορετικοί ρόλοι έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους και το να παίζετε διαφορετικό ρόλο ακόμη και στον ίδιο χάρτη, δίνει την εντύπωση πως παίζετε εντελώς διαφορετικό τίτλο. Για παράδειγμα, ο Crash μπορεί να κάνει τις σβούρες και τα τακλιν που γνωρίζουμε όλοι από τα βασικά παιχνίδια. Ο Cortex μπορεί να μεταμορφώσει σε μικρά ζωάκια τους αντιπάλους του με το όπλο του, ενώ ο Dingodile μπορεί να ρουφάει φρούτα από απόσταση με την σκούπα του και να κάνει τεράστιο damage ανά σβούρα σε scorers. Ταυτόχρονα, υπάρχουν 8 ultimate abilities από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε να εξοπλίσετε μόνο ένα, σε οποιονδήποτε χαρακτήρα επιλέξετε. Το ultimate ability αυτό, δεν έχει cooldown όπως τα υπόλοιπα. Αντιθέτως, φορτίζει αποκλειστικά και μόνο με ενέργειες οι οποίες αντιπροσωπεύουν τον ρόλο που επιλέξατε. Αν έχετε εξοπλίσει το ultimate σας σε blocker, τότε θα γεμίζει μπλοκάροντας τους αντιπάλους σας. Αν το ίδιο ακριβώς ability το εξοπλίσετε σε scorer όμως, θα γεμίζει με τα φρούτα που καταθέτετε. Όλα τα abilities ταιριάζουν με όλους τους χαρακτήρες και η επιλογή του καθενός εξαρτάται αποκλειστικά από τον παίκτη και τον τρόπο που θέλει να παίζει.



Στο κομμάτι του live service, ο τίτλος έχει το παραδοσιακό battle pass το οποίο δεν περιέχει απολύτως κανέναν τρόπο να δυναμώσει τους χαρακτήρες, ή να σας βοηθήσει να κερδίσετε, πάρα μόνον cosmetics. Οφείλουμε να πούμε πως είναι ιδιαίτερα περίεργο, ένα live-service game χωρίς καθόλου campaign ή game modes, να μην είναι free-to-play εν έτη 2023. Αυτό είναι και ένα από τα αρνητικά του Crash Team Rumble. Την ημερομηνία γραφής του κειμένου, ο τίτλος κοστίζει 30- 40€ και έχει μόνο ένα mode, αυτό που σας περιγράψαμε παραπάνω. Δεν υπάρχει καν ολοκληρωμένο tutorial, το roster είναι ξεκάθαρα ελλιπές αφού κάθε μήνα μπαίνει και ένας καινούργιος χαρακτήρας και υπάρχουν μόνο εννέα χάρτες. Ταυτόχρονα, το battle pass στις μελλοντικές seasons, θα κοστίζει. Την παρούσα στιγμή, η αγορά του τίτλου ξεκλειδώνει και το battle pass της πρώτης season. H πορεία του battle pass επίσης, και ο ρυθμός στον οποίο ξεκλειδώνονται τα tiers είναι υπερβολικά αργός. Χρειάζονται περίπου 4- 9 παιχνίδια για να ξεκλειδώσετε μόνο ένα tier, και τα περισσότερα δεν προσφέρουν κάτι αξιόλογο. Υπάρχουν τα skins, τα οποία είναι ωραία και καλαίσθητα, αλλά έχουν προστεθεί και πολλά άχρηστα cosmetics, όπως καπέλα ή σκιά κάτω από τα πόδια του χαρακτήρα, emotes που δεν κάνουν σχεδόν τίποτα, emblems που είναι αδιάφορα και profile photos οι οποίες δεν είναι καν ευπαρουσίαστες για να τις εξοπλίσετε.



Ένα άλλο πρόβλημα, το οποίο πιθανώς να πηγάζει από την τιμολόγηση του τίτλου, είναι πως το matchmaking του είναι αργό, καθώς πολύ απλά η κοινότητα των παικτών του Crash Team Rumble δεν είναι αρκετά μεγάλη. Υπάρχουν στιγμές που μπορεί να περιμένετε πέντε λεπτά για να βρείτε παιχνίδι, μόνο και μόνο για να σας πετάξει επειδή δεν συμπληρώθηκαν οκτώ παίκτες. Σίγουρα αυτές οι στιγμές δεν είναι πολλές για να σας κάνουν να εγκαταλείψετε τον τίτλο, αλλά είναι εκεί. Το πρόβλημα του matchmaking ενδεχομένως να οδηγήσει σε στιγμές που θα παίξετε με μια τετράδα από παίκτες οι οποίοι έχουν πολύ περισσότερες ώρες από εσάς, καταλήγοντας σε παιχνίδια που λήγουν 2000-0. Αυτό, στις περίπου 25 ώρες που αφιερώσαμε στον τίτλο, μας συνέβη τέσσερις φορές. Ακόμη, τα περισσότερα στοιχεία από αυτά που σας περιγράψαμε παραπάνω, έπρεπε να τα ανακαλύψουμε μόνοι μας, καθώς το tutorial είναι πολύ άδειο και δίνει την εντύπωση πως πρόκειται να παίξετε έναν πολύ απλοϊκό τίτλο χωρίς καθόλου ουσία και περιεχόμενο. Ευτυχώς τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται στην εισαγωγή. Εντύπωση κάνει και η πλήρης απουσία κάποιων tips, όπως πόσους blockers, scorers, boosters πρέπει να έχει η κάθε ομάδα, κάτι το οποίο τείνει να υπάρχει σε τέτοια παιχνίδια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Overwatch 2, το οποίο εμφανίζει προειδοποιητικό μήνυμα αν δεν έχετε κανέναν healer στην ομάδα σας.



Καταλήγουμε σε ένα συμπέρασμα το οποίο τείνει να είναι συχνό και στενάχωρο στις ημέρες μας. Το Crash Team Rumble, είναι ένας καλοσχεδιασμένος τίτλος, ο οποίος ναι μεν δεν έχει παρά μόνο ένα mode, το οποίο όμως είναι δουλεμένο εξαιρετικά, τηρώντας επακριβώς την αίσθηση του gameplay ενός κλασσικού Crash Bandicoot game, προσθέτοντας το online brawler στοιχείο. Τα live service στοιχεία του τίτλου, όπως και η επιλογή του εκδότη να τιμολογήσει ένα τέτοιου είδους παιχνίδι, το κρατούν πίσω. Η υποστήριξή του μέχρι την στιγμή γραφής αυτού του Review φαίνεται να είναι πολύ καλή και ευελπιστούμε η Activision να προσαρμόσει το μοντέλο της για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στο ιδιαίτερα διασκεδαστικό Crash Team Rumble. 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Εξαιρετικά maps
  • Διαφοροποίηση gameplay μεταξύ του Roster
  • Πιστό στο platforming και στα στοιχεία που απογείωσαν το Crash Bandicoot
  • Διασκεδαστική ροή
  • Πολλαπλές στρατηγικές για την νίκη
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Έχει μόνο ένα mode
  • Το Battle Pass είναι κουραστικό και δεν επιβραβεύει πάντα καταλλήλως
  • Υπερβολικά φτωχό tutorial και εκμάθηση στον παίκτη
  • Αργό Matchmaking
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*