Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Castlevania Dominus Collection Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    M2

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Konami

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Tο Castlevania Dominus Collection δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή των fans των παιχνιδιών Castlevania.

Ένα από τα πλέον ικανοποιητικά συναισθήματα με αρκετά 2D Castlevania είναι ότι όσα χρόνια και να περάσουν από την κυκλοφορία τους, η γλυκιά νοσταλγία των παιχνιδιών έρχεται και κουμπώνει άμεσα με το απλό και πετυχημένο gameplay τους. Παρ’ ότι το Castlevania Dominus Collection στηρίζεται κατά κύρια βάση σε παιχνίδια του Nintendo DS, κάτι που σημαίνει ότι υπήρχαν η έξτρα οθόνη, το πενάκι και όλα αυτά τα ξεχωριστά στοιχεία του παλιού φορητού hardware της Nintendo, αυτή η νοσταλγική αίσθηση του απλού, κλασικού χειρισμού εμφανίζεται και σε αυτή την περίπτωση. Πόσο καλά μπορεί να σταθεί όμως όλο αυτό σαν συλλογή και σαν gameplay εν έτει 2024, όπου υπάρχουν πάμπολλες μοντέρνες επιλογές στον χώρο των metroidvania;




Πριν απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, θα ήταν καλό να δώσουμε μία εικόνα του τι εστί Castlevania Dominus Collection και τι προσφέρει στους καταναλωτές σαν πακέτο κυκλοφορίας. Tα Castlevania μας μεταφέρουν συνήθως σε σκοτεινές περιόδους και εποχές, με σκοπό να κυνηγήσουμε και να νικήσουμε τον δράκουλα και να αντιμετωπίσουμε σαν καλοί κυνηγοί βρικολάκων όλα τα κλασικά και μη τέρατα. Από ζόμπι μέχρι πνεύματα, από λυκανθρώπους μέχρι τεράστιους σκελετούς, οι παίκτες καλούνται να αντιμετωπίσουν κάθε λογής υπερφυσικής απειλής σε μία σειρά που με τεράστια πορεία στα gaming δρόμενα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα remaster τεσσάρων παιχνιδιών ή για να το θέσουμε καλύτερα, 3+1 παιχνιδιών της σειράς Castlevania. Οι βασικοί τρεις τίτλοι των οποίων οι χαρακτήρες κοσμούν το εξώφυλλο της νέας αυτής συλλογής, προέρχονται από την εποχή του Nintendo DS και συγκεκριμένα πρόκειται για τα Dawn of Sorrow (2005), Portrait of Ruin (2006) και Order of Ecclesia του 2008. Φυσικά και υπάρχει υλικό υπό την μορφή “μουσείου” όπως σε άλλες συλλογές, αλλά θα το χαρακτηρίζαμε “ταπεινό” ως προς το περιεχόμενό του, με εικόνες και τραγούδια να κοσμούν την συλλογή αυτή. Το τέταρτο project είναι ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον remake με τίτλο Haunted Castle Revisited, το οποίο αποτελεί μία επανεκτέλεση του arcade παιχνιδιού Haunted Castle από το μακρινό 1988. Το κερασάκι στην τούρτα για τους λάτρεις των παλιών Castlevania είναι ότι στην συλλογή έχει προστεθεί και η αυθεντική, ανέγγιχτη έκδοση του Haunted Castle, με τους παίκτες να μπορούν με αυτόν τον τρόπο να συγκρίνουν την αυθεντική με τη νέα έκδοση ενός τίτλου που μάλλον δεν είχαν παίξει. Όσοι είχαν επενδύσει στην  Arcade Classics Anniversary Collection της Konami πριν από μερικά χρόνια, θα είχαν σίγουρα ασχοληθεί με το Haunted Castle, οπότε για εκείνους το ενδιαφέρον θα πέσει στην αναβαθμισμένη επανέκδοσή του. Θεωρούμε ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, τόσο στις ελευθερίες που πήραν οι developers να πειράξουν κάποια σημεία των επιπέδων, όσο και στο αναβαθμισμένο soundtrack που μας έβαλε στο τριπάκι να το βγάλουμε όλο το παιχνίδι σ’ ένα session. Προφανώς και ο οπτικός τομέας είναι αισθητά βελτιωμένος, αλλά και γενικότερα θεωρούμε ότι το τελικό αποτέλεσμα θα πείσει ακόμα και τους πιο σκληροπυρηνικούς purists.



Προφανώς όμως, η παρουσία του Haunted Castle Revisited αποτελεί ένα όμορφο bonus που διαρκεί περίπου μία ώρα και κάτι, οπότε καλό είναι να επικεντρωθούμε στις βασικές κυκλοφορίες του Nintendo DS. Σαν μεταφορές προφανώς και δεν πρόκειται για κάποια δύσκολη δουλειά από άποψη απόδοσης, αφού μιλάμε ουσιαστικά για remaster παιχνιδιών 15ετίας και βάλε. Έχουμε τα φίλτρα, τα διαφορετικά borders, τις διαφορετικές εκδόσεις (αμερικανική, ευρωπαϊκή, Ιαπωνική και Κορεάτικη) και γενικότερα ό,τι περιμένει ο μέσος χρήστης από μία συλλογή παλαιών παιχνιδιών σε μοντέρνες κονσόλες. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει το πώς θέλει να μοιράζεται η οθόνη, δηλαδή πόσο χώρο να καταλαμβάνει η πάνω οθόνη του τότε Nintendo DS που έδειχνε το βασικό παιχνίδι και πόσο χώρο η κάτω που είχε π.χ. τον χάρτη. Πραγματικά υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές, με το Castlevania: Dawn of Sorrow όμως να μας ζορίζει λίγο, γιατί μέσα στο αυθεντικό παιχνίδι δεν υπήρχε η επιλογή για να ανοίξουμε τον χάρτη σε full screen. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε έναν χάρτη στην οθόνη που ακόμη και στις 65 ίντσες μίας τηλεόρασης μοιάζει μικρός, οπότε αναγκαζόμασταν να αλλάζουμε το μοίρασμα των οθονών όταν έπρεπε να ψάξουμε κάτι μικρό στον χάρτη, γιατί πολύ απλά δυσκολευόμασταν να το δούμε.



Ένα άλλο θέμα που μας προξένησε κάποια προβλήματα ήταν η λειτουργία του touch screen του παλιού Nintendo DS και το πώς μεταφέρθηκε σε αυτή τη συλλογή. Η Konami προσπάθησε και εδώ να δώσει αρκετούς εναλλακτικούς τρόπους, όπως π.χ. αντί για το touch pad του PlayStation 4 να μπορούμε να χρησιμοποιούμε τον αριστερό μοχλό ή όταν έπρεπε να “χαράξουμε” ένα sigil με το υποτιθέμενο stylus να πατήσουμε απλώς κάποια κουμπιά σε συγκεκριμένη σειρά. Στο Order of Ecclesia δεν συναντήσαμε κανένα θέμα γιατί τα touch controls ήταν διακριτικά, αλλά στο Dawn of Sorrow υπήρχαν σημεία όπου έπρεπε να κάνουμε γρήγορες κινήσεις και ευχόμασταν να είχαμε στα χέρια μας ένα Nintendo DS ή την έκδοση του Nintendo Switch. Όσο καλό και να είναι το trackpad του DualSense, οι μηχανισμοί των αυθεντικών παιχνιδιών είχαν φτιαχτεί για touch και stylus controls και σε λίγες περιπτώσεις αυτό φαινόταν (και ενοχλούσε) αρκετά.



Παρ’ ‘όλα αυτά, πρέπει να πούμε ότι στο μεγαλύτερο μέρος των παιχνιδιών νιώσαμε ότι βολευτήκαμε παρακολουθώντας το σημαντικότερο μέρος της δράσης στην αριστερή πλευρά της οθόνης έχοντας τον χάρτη και τις πληροφορίες του χαρακτήρα συνεχώς μπροστά μας και μοιρασμένα στην δεξιά πλευρά της τηλεόρασής μας. Σαν παιχνίδια και τα τρία Castlevania προσφέρουν συνολικά περίπου 35 ώρες ποιοτικού παιχνιδιού, με τους completionists να μπορούν σίγουρα να ξεπεράσουν τις 50 ώρες. Οι τίτλοι προσφέρουν αρκετά πράγματα στον τομέα του “ψαξίματος” σαν γνήσια metroidvania, οπότε το να έχουμε τα πάντα μπροστά μας με τον χάρτη ήταν εν τέλει μία ωραία εμπειρία. Αν και προφανώς υπάρχουν διαφορές στο gameplay των παιχνιδιών, οι τίτλοι μοιάζουν αρκετά μεταξύ τους, με τον χρήστη να ελέγχει τους βασικούς ήρωες σ’ ένα 2D περιβάλλον, με μπόλικη δράση, loot, διαφορετικά όπλα, μπόλικους εχθρούς, leveling, αρκετά items και εντυπωσιακά boss fights που ταιριάζουν στο σύμπαν των Castlevania. Ίσως το Portrait of Ruin να παρουσιάζει τις πρώτες ώρες το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους μη-μυημένους, μιας και εκεί οι παίκτες καλούνται να εναλλάσσονται στον χειρισμό δύο ηρώων, πολλές φορές χρησιμοποιώντας τους συγχρόνως ώστε να λύσουν περιβαλλοντολογικούς γρίφους.



To menu του Castlevania Dominus Collection έχει τα παιχνίδια χρονολογικά τακτοποιημένα σύμφωνα με το lore και το σενάριο, ξεκινώντας δηλαδή από το Order of Ecclesia και έχοντας τοποθετήσει στο τέλος το Dawn of Sorrow. Εμείς πάντως θα προτείναμε τα παιχνίδια να παιχτούν με σειρά κυκλοφορίας τους στην αγορά, μιας και κάποια πράγματα στο gameplay μοιάζουν πιο στιβαρά και στον σχεδιασμό πιο εξελιγμένα όσο πιο “σύγχρονο” ήταν το παιχνίδι. Αξίζει να αναφέρουμε ότι αν και οι τίτλοι έχουν τον κλασικό τρόπο αποθήκευσης του progress της εποχής εκείνης, η συλλογή έχει προσθέσει ένα έξτρα μενού που δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες για multiple save slots και άμεση αποθήκευσης σε οποιαδήποτε στιγμή του παιχνιδιού.



Αν εξαιρέσουμε τις μικρές ατέλειες και τις σχεδιαστικές δυσκολίες που υπήρξαν λόγω του ότι μιλάμε για τίτλους του Nintendo DS, θεωρούμε ότι το Castlevania Dominus Collection δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή των fans των παιχνιδιών Castlevania. Ακόμα και για παίκτες που ψάχνονται για τέτοιου είδους τίτλους και δεν τους πειράζουν τα παλαιότερα γραφικά μίας άλλης εποχής, το πακέτο αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερα διασκεδαστικούς τίτλους. Ενδεχομένως να βάλει τους παίκτες στο τριπάκι να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για ένα franchise που τελευταία το βλέπουμε δυστυχώς μόνο μέσα από αξιόλογες συλλογές με retro παιχνίδια. Εννοείται ότι υπάρχουν στιγμές όπου οι βασικοί μηχανισμοί ή το σύστημα μάχης μπορεί να μοιάζει ελαφρώς ξεπερασμένο ή να αφήνει την αίσθηση ότι πλέον έχουμε πιο εξελιγμένες καταστάσεις στον τομέα του level design. Το γεγονός όμως, ότι οι τίτλοι 15ετίας της σειράς Castlevania συνεχίζουν και μας κερδίζουν, σε μία εποχή όπου έχουμε παιχνίδια με Metroidvania στοιχεία όπως τα Hollow Knight, Guacamelee, Blasphemous και ως ένα βαθμό το Animal Well, αυτό κάτι λέει για την δύναμη του franchise, αλλά και για την ποιότητα των εν λόγω τίτλων. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • 3 στιβαρά και αξιόλογα παιχνίδια με αρκετό περιεχόμενο
  • Ωραίες ιστορίες
  • Εξαιρετικό remake του Haunted Castle Revisited
  • Αρκετές quality of life προσθήκες για να βοηθηθεί η μεταφορά στη σημερινή εποχή
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δυσκολίες με τα touch controls στο περιβάλλον του Dualsense στο PS5
  • Θέμα με τον χάρτη στο Dawn of Sorrow
  • Η ηλικία των τίτλων φαίνεται σε κάποιες στιγμές
  • Λίγα πράγματα σαν έξτρα υλικό στο Gallery
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*