Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Astro Bot Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Team Asobi

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Με το Astro Bot έχουμε επιτέλους μια σωστη, ολοκληρωμένη κυκλοφορία ενός παιχνιδιού από την Team Asobi που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα platformers.

Η Team Asobi δεν είναι ο ορισμός του καινούριου studio. Για την ακρίβεια δημιουργήθηκε πίσω στο μακρινό 2012, και αποτέλεσε, τουλάχιστον στο ξεκίνημα της, ένα κομμάτι του Japan Studio. Ανεξαρτητοποιημένοι πια από το 2021 και μετά της εξαιρετικές κριτικές που έλαβε με την κυκλοφορία του Astro’s Playroom, έρχεται τρία χρόνια μετά να κυκλοφορήσει το πρώτο της, όχι VR, αλλά ολοκληρωμένο βιντεοπαιχνίδι.




Το Astro Bot αποτελεί άμεσο sequel του Astro’s Playroom που συνόδευε κάθε PlayStation 5 κατά το λανσάρισμα της κονσόλας, και σε απλούς αριθμούς, προσφέρει περίπου 50 πλανήτες και 80 επίπεδα όπου φιλοξενούνται οι νέες περιπέτειες του Astro. Μιας και εδώ μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο τίτλο, δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα -έστω υποτυπώδες- σενάριο. Στο εισαγωγικό βίντεο βλέπουμε τα Βots να περιπλανώνται στο διάστημα, υπό την καθοδήγηση του Astro. Δίχως πολλά πολλά, τα Bots δέχονται επίθεση από έναν όχι και τόσο φιλικό εξωγήινο και καταλήγουν διαστημικοί “ναυαγοί”, απομονωμένα σε διαφορά μέρη του γαλαξία, να απειλούνται από παντός είδους κινδύνους. Κατά κύριο λόγο ρομπότ και πλάσματα που έχουμε ήδη γνωρίσει στο προηγούμενο παιχνίδι. Ο Astro συνεπώς καλείται να βρει τόσο τα υπόλοιπα τριακόσια Bots, όσο και τα κομμάτια του διαστημοπλοίου που αποσπάστηκαν από τη μάχη, προκειμένου να το ξανακάνουν λειτουργικό και να συνεχίσουν το ταξίδι τους στα πέρατα του κόσμου.



Για να αντιληφθούμε τη διάρκεια του Astro Bot, αξίζει να σημειώσουμε ότι σε κάθε επίπεδο θα βρείτε το πολύ επτά Bots, ενώ η ολοκλήρωση του κάθε επιπέδου μπορεί να πάρει και πάνω από δέκα λεπτά. Συνολικά η διάρκεια του τίτλου στη δική μας περίπτωση ήταν περίπου δώδεκα ώρες, αλλά είναι δεδομένο πως υπάρχουν πολλά μυστικά επίπεδα που δεν ανακαλύψαμε και ακόμα περισσότερες εκπλήξεις που έχει κρύψει η Team Asobi στον τίτλο, που όλες βέβαια σχετίζονται με την (στενή και ευρύτερη) ιστορία του franchise του PlayStation. Είναι ο τρόπος με τον οποίο χωρίζονται τα επίπεδα σε πλανήτες και γαλαξίες που θυμίζουν το ιστορικό Super Mario Galaxy, όπως επίσης και ο σχεδιασμός των επιπέδων. Οι κάτοχοι του PlayStation 5 έχετε κατά πάσα πιθανότητα δοκιμάσει το Astro’s Playroom, οπότε αναφερόμενοι στο gameplay, μάλλον γνωρίζετε τι να περιμένετε. Για τους υπόλοιπους παίκτες και όσους δεν έτυχε να το δοκιμάσουν, μιλάμε για ένα από τα πιο απλοϊκά μοντέλα χειρισμού στην ιστορία των video games, απλότητα που αποτελεί κλειδί για ένα πετυχημένο platform game. Ο Astro κινείται με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, εκτελεί άλμα ή αιωρείται για ένα μικρό χρονικό διάστημα με το x, εκτελεί περιστροφική επίθεση με το πλήκτρο του τετραγώνου πατημένο, ή απλή με απλό πάτημα του ίδιου κουμπιού. Ο δεξιός αναλογικός μοχλός χειρίζεται την κάμερα. Η απλότητα που χαρακτήριζε το Astro’s Playroom είναι δεδομένο πως δεν θα μπορούσε να σταθεί σε έναν ολοκληρωμένο τίτλο, οπότε τώρα, το gameplay διαφοροποιείται αρκετά, σε σημείο που σχεδόν κάθε επίπεδο προσθέτει στον Astro κι ένα διαφορετικό gadget. Κι όλο αυτό χωρίς ποτέ ο χειρισμός να γίνεται χαοτικός, αφού η ύπαρξη ενός gadget αποκλείει την ταυτόχρονη ύπαρξη ενός άλλου. Έτσι, άλλοτε θα βρεθείτε να παγώνετε τον χρόνο, άλλοτε θα εκτελείται άλματα υπερ τριπλάσια σε σχέση με τα αρχικά με μια ρουκέτα στην πλάτη του Astro και γενικά θα βρεθείτε να χειρίζεστε τόσα πολλά διαφορετικά gadgets που δύσκολα θα μπορείτε να τα αναφέρετε όλα, από μνήμης, αν ερωτηθείτε.



Το σημαντικό επίτευγμα της Team Asobi στο Astro Bot είναι πως η ύπαρξη αυτών των gadgets προσθέτει ποικιλία, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τα αντίστοιχα επίπεδα και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις δίνουν νόημα σε ολόκληρο τον σχεδιασμό αυτών. Σαν αποτέλεσμα, ο σχεδιασμός των επιπέδων δεν κουράζει σε καμία περίπτωση, αφού σπάνια επαναλαμβάνεται. Η λογική με την οποία έχουν σχεδιαστεί δεν μπορεί παρά να μας φέρει στο μυαλό και πάλι τα περισσότερα τρισδιάστα παιχνίδια Super Mario και, ακόμα κι αν δεν τα θυμάστε ή τα έχετε δοκιμάσει εσείς, είναι μάλλον σίγουρο πως η Team Asobi τα χρησιμοποίησε ως έμπνευση, με την πολύ καλή έννοια βέβαια. Πρόκειται για έναν τίτλο ξεκάθαρα φόρο τιμής στα απλά Platform games του παρελθόντος και πολύ λιγότερο σε πιο δύσκολα platformers τύπου Crash Bandicoot. Και όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και φόρο τιμής σε ολόκληρη την ιστορία του PlayStation ως franchise, με τον σχεδιασμό των Bots αλλά και κάποιων συγκεκριμένων επιπέδων να βασίζεται σε πασίγνωστους τίτλους της Sony, αλλά που δεν θα αναφέρουμε για να μην σας το χαλάσουμε.



Σύμφωνα με τον leader του studio, Nicolas Doucet, το Astro’s Playroom είχε σχεδιαστεί ως μια σειρά tech demos για την τεχνολογία του DualSense controller και η γνώση του studio περί των δυνατοτήτων του έχει χρησιμοποιηθεί στο έπακρο και στο Astro Bot. Δυστυχώς η διαρκής χρήση των triggers, του ηχείου αλλά και του γυροσκοπίου του DualSense, έχουν συνδυαστικά τεράστια επίδραση στην διάρκεια της μπαταρίας η οποία είναι εμφανώς μειωμένη σε σχέση με άλλους τίτλους του PlayStation 5. Τουλάχιστον όμως ο παίκτης αποκομίζει ουσιαστικά οφέλη από τη χρήση του, μιας και μιλάμε για μακράν την πιο ουσιαστική εκμετάλλευση του κάτι, που η αλήθεια είναι, θα θελαμε να βλέπαμε συχνότερα. Το μόνο μας ουσιαστικό παράπονο έρχεται από το ίδιο το DualSense, καθώς το γυροσκόπιο που φέρει μας δυσκόλεψε σε συγκεκριμένες λεπτομερείς κινήσεις που απαιτούσε από εμάς το παιχνίδι. Δεν μπορούμε βέβαια να γνωρίζουμε αν το θέμα βρίσκεται στον σένσορα ή στην χρήση του από την Team ASobi, πάντως υπήρξε συγκεκριμένο επίπεδο που δεν ανταποκρίθηκε όπως θα θέλαμε.



Η απλότητα του μοντέλου χειρισμού, σε συνδυασμό με την παιδικότητα και την γλυκύτητα που μεταφέρουν στους παίκτες και θεατές τα Bots, κάνουν το παιχνίδι ιδανικό για μικρές ηλικίες κάτι που μόνο ως θετικό μπορεί να προσμετρήσει. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι το ηλικιακό rating έχει τεθεί στο 7+, κάνοντας το μια καλή επιλογή για κάθε περίπτωση νεαρού gamer. Το μικρό ηλικιακό κοινό στο οποίο στοχεύει η Team Asobi προδίδεται και από την μη ύπαρξη περίπλοκων μενού, με το Astro Bot να χρησιμοποιεί τον ταχύτατο SSD του PlayStation 5 και να φορτώνει ακαριαία. Μιλώντας για τεχνολογία, δεν γίνεται να μην θαυμάσεις αυτό που έχουν καταφέρει για ακόμα μια φορά στην Team Asobi. Το παιχνίδι παραμένει καρφωμένο στα 60FPS ο,τι και να γίνεται επί της οθόνης και έχει μια κρυστάλλινη απεικόνιση χωρίς ούτε ρυθμίσεις τύπου Performance, Quality ή οτιδήποτε άλλο. Αποτελεί τίτλο υπόδειγμα κατά τον γράφοντα και μακάρι να βλέπαμε περισσότερους τέτοιους τίτλους σε αυτήν την ταλαιπωρημένη τεχνολογικά γενιά. Απτή οπτική ποιότητα χωρίς φανφάρες που μπερδεύουν και αποπροσανατολίζουν. Ξεχωρίσαμε θετικά τις διαφορετικές υφές των υλικών (πλαστικό, μέταλλο, άμμος, χαλίκι, νερό κτλ) που εντυπωσιάζουν με την ξεκάθαρη διαφοροποίηση μεταξύ τους, ενώ αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω, θα ήταν ίσως λίγη περισσότερη λεπτομέρεια στον σχεδιασμό του νερού, ειδικά στις περιπτώσεις που o Astro επιχειρεί κάποιο μακροβούτι.



Ως κερασάκι στην τούρτα αφήσαμε τα boss battles. Εξυπακούεται πως και εκεί η δυσκολία είναι μειωμένη, με τα bosses να έχουν ξεκάθαρα patterns που ο παίκτης μπορεί εύκολα να αποφύγει. Ταυτόχρονα, η αυξημένη ζωή του Astro σε αυτές τις αναμετρήσεις να βγάζει το φίδι από την τρύπα και να απλουστεύει την κατάσταση σε περίπτωση λάθους. developers εχουν καταφέρει να δίνουν κάθε φορά σαφή εικόνα της εναπομείνασας υγείας του boss μέσω του έξυπνου σχεδιασμού τους, χωρίς “μπανάλ” μπάρες ζωής.



Συνοψίζοντας, έχουμε επιτέλους μια σωστή, ολοκληρωμένη κυκλοφορία ενός παιχνιδιού από την Team Asobi που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα platformers. Ναι, η πρόκληση μπορεί να είναι μειωμένη για τους μεγαλύτερους gamers, όμως σε καμία περίπτωση δεν χωρά και πολλή γκρίνια, ειδικά αφού θα είναι σαφώς πιο προσβάσιμο έτσι από τους gamers μικρότερων ηλικιών. Ακόμα περισσότερο δε μιας και δεν καταλήγει βαρετό. Η χρήση των gadgets του Astro, σε συνδυασμό με το ευφάνταστο σχεδιασμό των επιπέδων και τον απλοϊκό χειρισμό προσφέρει ωμή διασκέδαση στον οποιοδήποτε- κάτι που θεωρείται άλλωστε και η ουσία των videogames. Και όλα αυτά δίχως ο Astro να χρειαστεί να πει ούτε μια λέξη, φέρνοντας στο μυαλό για μια ακόμα φορά πάμπολλους χαρακτήρες στην ιστορία των video games που μιλάνε με πράξεις. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Για ακόμα μια φορά απίστευτη χρήση του DualSense απο την Team Asobi
  • Άψογο τεχνικά
  • Gadgets που αλλάζουν ανά επίπεδο που ωθούν τον παίκτη να συνεχίζει να ανακαλύπτει και δεν το κάνουν να βαριέται
  • Ολοκληρωμένο και ΣΩΣΤΟ σε διάρκεια
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μικρή πρόκληση για τους μεγαλύτερους ηλικιακά παίκτες
  • Η χρήση του γυροσκοπίου του DualSense δεν είναι σε στιγμές και η ιδανικότερη
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*