Η σειρά Zombie Army ξεκίνησε την πορεία της το 2013, όποτε και εμφανίστηκε ως stand-alone expansion του Sniper Elite V2. Από τότε έχει περάσει καιρός και η σειρά έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κοινού ως ένα co-op third person shooter που δεν παίρνει τον εαυτό του και τόσο στα σοβαρά, προκειμένου να προσφέρει αγνή διασκέδαση. Και το τέταρτο μέρος της δεν διαφέρει ιδιαίτερα. Δεν προσπαθεί κιόλας και καλά κάνει, αφού δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος για οποιαδήποτε προσπάθεια εξήγησης της ύπαρξης των νεκραναστημένων ναζί/ζόμπι. Αντίθετα, τα ζόμπι αποτελούν το υπέρτατο target practice για εσάς και την παρέα σας, όταν περιφέρεστε στα ομολογουμένως ποικίλα επίπεδα του -περίπου δεκάωρου σε διάρκεια- campaign, ολοκληρώνοντας κύριες και δευτερεύουσες αποστολές. Διαδικασία αρκούντως διασκεδαστική, ακόμα κι αν παίζετε μόνοι σας, ωστόσο όλα τα στοιχεία του campaign φωνάζουν πως ο τίτλος φτιάχτηκε περισσότερο για να σταθεί στις επιλογές σας για το co-op του, παρά για οτιδήποτε άλλο. Από την ύπαρξη τεσσάρων διαθέσιμων χαρακτήρων μέχρι την επιλογή των όπλων και την ποικιλία στα perks, όλα μαρτυρούν πως έχει γίνει αρκετή δουλειά από τα στελέχη της Rebellion έτσι ώστε να υπάρχει ισορροπία και νόημα στις διαφορετικές επιλογές σας. Τεράστια έλλειψη η μη υποστήριξη co-op σε τοπικό επίπεδο, mode που μπορεί να έλειπε και από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς όμως αυτό δεν δικαιολογεί την επιλογή των developers.
Ειδικότερα στην έκδοση των κονσολών και του Xbox One X που δοκιμάσαμε συγκεκριμένα, υπάρχουν και δύο επιλογές απεικόνισης, οι γνωστές quality και performance που έχουμε συναντήσει και αλλού. Στην πρώτη το Zombie Army 4 φτάνει σε ανάλυση 4K, native ή έστω τόσο κοντά σε native που να μην έχει διαφορά στο μάτι, ενώ τα fps σπάνια πέφτουν από τον στόχο των 30. Στην δεύτερη η ανάλυση «κλειδώνει» σε 1080p και το παιχνίδι σχεδιάζεται με στόχο τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, στόχος που επιτυγχάνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων. Δεδομένου πως και η γραφική απεικόνιση από μόνη της δεν αποτελεί κάτι το συγκλονιστικό, θεωρούμε πως τεχνικά υπήρχε τρόπος να υποστηριχθεί το split-screen co-op χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις. Αφήνοντας όμως τα τεχνικά στην άκρη, όπως και στο συγγενές Sniper Elite, ξεχωρίσαμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα όπλα. Είτε αυτό αφορά submachine guns, είτε shotguns, είτε πιστόλια των 45mm, η αίσθηση των όπλων κατά τη διάρκεια των πυροβολισμών είναι βαριά, με σωστή ανάδεαση και στο μηχανισμό δόνησης του χειριστηρίου μα και στην ακούσια μετακίνηση του στοχάστρου επί της οθόνης. Σπαρμένα στα εννέα επίπεδα του campaign βρίσκουμε upgrade kits που προσθέτουν perks στα όπλα, με αγαπημένο μας να αποτελεί το electric attachment που, ειδικότερα σε shotgun, αυξάνει τη ζημιά στους αντιπάλους κατά πολύ αλλά και επιτρέπει μεγαλύτερη διασπορά.
Το σύστημα των perks των όπλων αλλά και το levelling up των ίδιων των χαρακτήρων είναι μεν απλά στη βάση τους, αλλά λειτουργούν ικανοποιητικά χωρίς να προβληματίζουν. Κάθε φορά που βρίσκεστε σε safe room, μεταξύ των επεισοδίων του campaign, μπορείτε να προβείτε στην αναβάθμιση κάποιου από τα δύο, ανάλογα και με τους πόρους που έχετε συγκεντρώσει ή τα experience points που έχετε στη διάθεσή σας. Τα τελευταία αυξάνονται σε αριθμό όσο εξοντώνετε πολλούς εχθρούς μαζεμένους, κρατώντας ψηλά τον πολλαπλασιαστή που μεγαλώνει με εύστοχες βολές. Experience points δίνονται επίσης και με την ολοκλήρωση δευτερευόντων αποστολών εντός των επιπέδων, που βέβαια δεν αποτελούν και κάτι το ιδιαίτερο, αφού κατά κύριο λόγο αφορούν την εύρεση ενός δωματίου ή συγκεκριμένων collectibles. Τα perks των χαρακτήρων επηρεάζουν στατιστικά όπως stamina και health, ενώ μπορούν να επιτρέψουν τη μεταφορά περισσότερων πυρομαχικών, ακόμα και καλύτερη χρήση όπλων. Ευχάριστη προσθήκη που μπορεί να μην έχει το βάθος που έχουμε δει σε άλλες περιπτώσεις, επηρεάζοντας το gameplay λιγότερο τελικά, όμως διαφοροποιεί σε κάποιο βαθμό τους χαρακτήρες. Εξυπακούεται πως η ομάδα ανάπτυξης δεν έχασε την ευκαιρία να προσθέσει microtransactions και στους δύο ανωτέρω μηχανισμούς. Ξεπερνώντας όμως την αρχική εντύπωση του «μικρομάγαζου» που δίνεται όταν εισέρχεστε στο μενού επιλογής χαρακτήρα και όπλου, καμία αγορά δεν κρίνεται απαραίτητη ή καίρια για να απολαύσετε τον τίτλο.
Αυτούσια από τη σειρά Sniper Elite έχει μεταφερθεί και η βαριά κίνηση των χαρακτήρων. Και όσο ταιριαστή ήταν στο τέταρτο μέρος της σειράς, με τα στοιχεία stealth που είχαν εισαχθεί εκεί, άλλο τόσο εκτός κλίματος είναι εδώ. Και ενώ δεν μιλάμε για τα ταχύτερα ζόμπι που έχει τύχει να αντιμετωπίσουμε, ο αριθμός τους είναι τέτοιος που καθιστά σχεδόν σίγουρη την περίπτωση που θα χρειαστεί μια επιτόπια στροφή και ο χαρακτήρας θα αργήσει χαρακτηριστικά να την εκτελέσει. Συνηθίζεται, όμως και πάλι απέχει από το ιδανικό. Φυσικά από τη σειρά δεν θα μπορούσε να λείπει η killcam, χαρακτηριστικό «προσόν» των Sniper Elite, η οποία εκμεταλλεύεται τη φύση των εχθρών ώστε να προσφέρει όσο πιο φρικιαστική οπτική μπορεί σε σχέση με το παρελθόν.
Το Zombie Army 4: Dead War είναι τελικά μια ειλικρινής κυκλοφορία, πάντα στα όρια που έχει θέσει η σειρά. Ναι, ο τεχνικός τομέας χωρούσε βελτιώσεις, ενώ δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την απουσία local co-op, ωστόσο προσφέρει διασκέδαση, είτε αποφασίσετε να παίξετε μόνοι σας είτε με παρέα. Σώζεται από την σωστή και ταυτόχρονα διασκεδαστική χρήση των όπλων, το σχετικά μεγάλο campaign και φυσικά το replayability αυτού, ειδικότερα με κάποιο φίλο online. Και αυτό είναι που μετράει περισσότερο τελικά.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity