Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Yooka-Laylee and the Impossible Lair Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Playtonic Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Team 17

  • PEGI

    3+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Αν το πρώτο Yooka-Laylee δημιουργούσε νεύρα λόγω της κακής κάμερας και των μικρών ατελειών του, που επηρέαζαν από ένα σημείο και ύστερα το ίδιο το gameplay, το Yooka-Laylee and the Impossible Lair εκνευρίζει για πολύ διαφορετικούς λόγους. Και μπορεί να μη θέλει κάποιος να το παραδεχθεί, αλλά οι λόγοι αυτοί είναι οι σωστοί και όχι κάποια σχεδιαστική ατέλεια. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το Yooka-Laylee and the Impossible Lair είναι θαρραλέο. Αγνοεί με θράσος τον τρισδιάστατο προκάτοχό του και τα προβλήματά του και εμφανίζεται δισδιάστατο, με εξαιρετική απόδοση (ακατέβατα 60 καρέ) και πολλές, μα πάρα πολλές επιρροές από παλιούς και νεότερους τίτλους. Αυτό το τελευταίο μπορεί να χτυπήσει άσχημα, να θεωρηθεί φτηνή αντιγραφή των Donkey Kong Country αλλά και των πρόσφατων Rayman, τελικά όμως η Playtonic καταφέρνει να βρει το δικό της χαρακτήρα και να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία.



Αυτό που γίνεται σχεδόν άμεσα αντιληπτό είναι ότι το Yooka-Laylee and the Impossible Lair δεν χαρίζει κάστανα. Η δυσκολία του είναι αρκετά ανεβασμένη, ειδικά σε κάποια σημεία, προσέγγιση που μάλλον θα χαροποιήσει τους απανταχού σκληροπυρηνικούς φίλους των platformer. Το οπλοστάσιο των πρωταγωνιστών είναι επίτηδες περιορισμένο στα βασικά (δεν υπάρχει καν διπλό άλμα) και με αυτά τα λίγα εργαλεία ο παίκτης καλείται να αντιμετωπίσει δεκάδες παγίδες και προκλήσεις. Το παράξενο είναι ότι παρά το περιορισμένο ρόστερ κινήσεων, το ενδιαφέρον δεν χάνεται. Πηγάζει από το ίδιο το platforming και όχι από τεχνητά μέσα. Ο τίτλος της Playtonic θα αναγκάσει τον παίκτη να μετρήσει προσεκτικά την κάθε του κίνηση (όπως παλιά), να υπολογίσει όχι μία, ούτε δύο, αλλά πολλές περισσότερες παγίδες, να θυμάται τις λιγοστές μεν, αλλά ουσιαστικές κινήσεις που έχει στη διάθεσή του, μπας και καταφέρει είτε να βρει το μυστικό νόμισμα (από τα πέντε συνολικά που υπάρχουν σε κάθε επίπεδο) προκειμένου να νιώσει περηφάνεια (και να ανοίξει ακόμη περισσότερο τον χάρτη) είτε απλώς να καταφέρει να περάσει αλώβητος απέναντι. Εννοείται ότι δεν είναι πάντα τόσο εξαντλητική η εμπειρία, αλλά, όταν το αποφασίζει, το Yooka-Laylee and the Impossible Lair μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνο. Για τα νεύρα του παίκτη, το χειριστήριο, την τηλεόραση, για όλα τα παραπάνω. Και το χειρότερο όλων είναι ότι ο παίκτης δεν έχει δικαιολογία, φταίει αυτός που δεν έκανε κάτι σωστά, όχι το παιχνίδι. Η μόνη δικαιολογία ίσως να είναι η αδράνεια του χαρακτήρα που θέλει σίγουρα συνήθεια, αλλά και το roll που πολλές φορές ενεργοποιείται πιο εύκολα από όσο θα έπρεπε (είναι στο ίδιο πλήκτρο με τη στατική επίθεση) και είναι σίγουρα πιο ανεξέλεγκτο από όσο χρειάζεται (κάτι που δεν βοηθά σε δύσκολες καταστάσεις). Και φυσικά αποτελεί την πιο χρήσιμη/βασική κίνηση του πρωταγωνιστή που τον βοηθά τόσο ενάντια στους εχθρούς, όσο και για την ανακάλυψη μυστικών (είναι άλλωστε ο τρόπος να επεκτείνει ο παίκτης το άλμα του Yooka).



Αν τα ίδια επίπεδα του Yooka-Laylee and the Impossible Lair αποτελούν τη βασική εμπειρία και καταφέρνουν να μαγνητίσουν με τους σφιχτούς μηχανισμούς platforming, το overworld που τα ενώνει προσφέρει μια πιο χαλαρή εμπειρία. Αρχικά δείχνει περιορισμένο, ένα απλό συμπλήρωμα, μια δικαιολογία για τα ασύνδετα επίπεδα. Σιγά σιγά όμως η Playtonic ξεδιπλώνει ένα χάρτη που αποτελεί και ο ίδιος ένα είδος επιπέδου, έναν κόσμο που κρύβει πολλά μυστικά και, το κυριότερο, απλούς (και όχι μόνο) γρίφους που είτε ανοίγουν νέες περιοχές είτε αποκαλύπτουν την εναλλακτική μορφή των βασικών επιπέδων. Αυτό το τελευταίο είναι ίσως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του τίτλου. Τα επίπεδα μπορεί να είναι μόνο 20, όμως η ομάδα ανάπτυξης προσφέρει και μια εναλλακτική εκδοχή τους (ανεβάζοντας τον αριθμό στα 40) η οποία, παραδόξως, δεν είναι διακοσμητική. Πέραν του ότι πολλές από αυτές τις εκδοχές ξεκλειδώνονται μετά από τη λύση διαφόρων γρίφων στο overworld, τροποποιούν σημαντικά το κάθε επίπεδο, προσφέροντας στην ουσία μια τελείως διαφορετική πρόκληση. Ένα επίπεδο μπορεί να ξεκινά φυσιολογικό, αλλά αν ο Yooka καταφέρει να στρέψει τη ροή του νερού που υπάρχει στο overworld πάνω στο επίπεδο (το οποίο έχει τη μορφή βιβλίου πάνω στο χάρτη), τότε το επίπεδο πλημμυρίζει και ο παίκτης πρέπει να κινηθεί κάτω από το νερό. Αλλού, ο Yooka μπορεί να αναποδογυρίσει το βιβλίο με αποτέλεσμα το επίπεδο να εμφανίζεται ανάλογα αντεστραμμένο κ.ο.κ. Εκτός του ότι ως ιδέα οι εναλλακτικές εκδοχές μεγαλώνουν τη διάρκεια του τίτλου, η ίδια η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο παίκτης για να τις ξεκλειδώσει έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αναδεικνύοντας την αξία του overworld.



Όλα αυτά ίσως και να ήταν αρκετά. Όμως, Impossible Lair. Η Playtonic αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι ακόμα. Μια τελική δοκιμασία/boss που δικαιολογεί και με το παραπάνω τον τίτλο του παιχνιδιού. Το Impossible Lair συνδυάζει αναμετρήσεις με το τελικό boss και επίπεδα platforming με σκοπό να προσφέρει μια τελική πρόκληση. Ο στόχος σε κάθε βασικό επίπεδο του παιχνιδιού είναι ο παίκτης να σώσει ένα μέλος της λεγόμενης Beetalion, του στρατού των μελισσών του οποίου ηγείται η βασίλισσα Phoebee. Υπάρχουν συνολικά 48 μέλισσες αλλά, παραδόξως, ο παίκτης δεν χρειάζεται να σώσει καμία για να ολοκληρώσει το παιχνίδι. Θεωρητικά τουλάχιστον. Η ομάδα ανάπτυξης επιτρέπει στον παίκτη να δοκιμάσει την τελική δοκιμασία (και να την ολοκληρώσει —λέμε τώρα—) από το ξεκίνημα του παιχνιδιού, χωρίς να παίξει κάποιο επίπεδο. Το θέμα είναι ότι τα μέλη της Beetalion λειτουργούν ως hit points για τον Yooka, πράγμα που σημαίνει ότι όσα περισσότερα καταφέρει να σώσει ο παίκτης, τόση περισσότερη «ενέργεια» θα έχει στην τελική δοκιμασία. Χωρίς τις μέλισσες, ο παίκτης μπορεί να δεχτεί ένα μόνο χτύπημα (δυνατότητα που προσφέρει η Laylee) και τέλος. Το θέμα είναι ότι το Impossible Lair τιμά το όνομά του. Είναι πραγματικά μια πολύ δύσκολη δοκιμασία (ορισμένες φορές φαντάζει όντως αδύνατη) καθώς το platforming είναι εξαντλητικό, χωρίς checkpoints, με δύσκολες παγίδες που απαιτούν απόλυτο συγχρονισμό, μέτρηση και ψυχραιμία και όλα αυτά συνδέονται με boss fights που κι αυτά φθείρουν τη λιγοστή ενέργεια του πρωταγωνιστή. Αν ο παίκτης χάσει, τότε πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή όλες τις δοκιμασίες του Impossible Lair. Η πρόκληση θα δοκιμάσει ικανότητες, μνήμη και νεύρα, ενώ μπορεί να αποτελέσει και αποτρεπτικό παράγοντα για την ολοκλήρωση του τίτλου. Το παράξενο είναι ότι παρά την αδυσώπητη δυσκολία της, εξακολουθεί να είναι ενδιαφέρουσα, αν και το χειριστήριο μπορεί να διαφωνήσει.



Το Yooka-Laylee and the Impossible Lair μπορεί να δανείζεται πολλά, αλλά τελικά προσφέρει κάτι δικό του. Η δυσκολία του και το απαιτητικό platforming (ειδικά για το 100%, αλλά όχι μόνο) αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, αν και το Impossible Lair λειτουργεί ως δίκοπο μαχαίρι. Μπορεί να αποτρέψει ή να προκαλέσει, πράγμα που αποτελεί ένα πραγματικά επικίνδυνο στοίχημα.



Για την ώρα μετράμε πάνω από 20 προσπάθειες (και μία «τυχαία» πτώση χειριστηρίου) και έχουμε δει μόλις το 58% του επιπέδου, με 42 μέλισσες στη διάθεσή μας.

Ναι τα μετράει. Αλλά δεν θα του περάσει. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • 60 καρέ ακατέβατα
  • Σφιχτό platforming
  • Δύσκολες προκλήσεις
  • Ικανοποιητική διάρκεια
  • Έντονη τελική δοκιμασία
  • Tokens που προσφέρουν βοήθειες, αυξάνουν τη δυσκολία ή λειτουργούν ως φίλτρα για τα γραφικά του παιχνιδιού. Εννοείται ότι έχουν αντίκτυπο στον αριθμό των quills (είδος χρημάτων) που μαζεύει ο παίκτης σε κάθε επίπεδο.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το roll είναι πολλές φορές ανεξέλεγκτο και ενεργοποιείται πολύ πιο εύκολα από όσο θα έπρεπε. Αυτό μπορεί να κοστίσει, ειδικά στο Impossible Lair και συνδυάζεται άσχημα με την αδράνεια του πρωταγωνιστή
  • Η Laylee είναι σπαστική όταν δεχτεί χτύπημα ο Yooka. Ο παίκτης μπορεί να την ξανακερδίσει, αλλά η κίνησή της όταν πετάει είναι απίστευτα απρόβλεπτη, δυσκολεύοντας τον παίκτη άδικα
  • Η έντονη δυσκολία μπορεί να αποτρέψει πολλούς
  • Το Impossible Lair ακόμη περισσότερους
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*