Το Xenoblade Chronicles θέλει τον παίκτη να σκέφτεται τα σημαντικά. Τον αφήνει να κινείται ελεύθερα κατά τη διάρκεια της μάχης, ενόσω οι βασικές επιθέσεις εκτελούνται αυτόματα ενώ εναλλάσσονται βάσει θέσης και εγγύτητας.
Τίποτα δεν είναι περιττό στο Xenoblade Chroncles και ό,τι ίσχυε πριν από χρόνια, όταν η Nintendo αποφάσισε να κάνει το χατίρι της Δύσης, έστω και κατόπιν εορτής, ισχύει και σήμερα. Πάνω από όλα, ο τίτλος της Monolith Soft ντροπιάζει κλασικούς τίτλους που προηγήθηκαν αυτού αλλά και σχεδόν το σύνολο των JRPGs που το ακολούθησαν. Για κάθε πρόβλημα που ταλανίζει το είδος, η ομάδα του Tetsuya Takahashi είχε και μια απάντηση. Random battles; Τι είναι αυτό; Στον κόσμο του παιχνιδιού οι εχθροί είναι ορατοί και η εμπλοκή στα χέρια του παίκτη. Τεχνητά όρια στις περιοχές του κόσμου; Μα ο κόσμος είναι τεράστιος και ανοιχτός προς εξερεύνηση. Ανούσια fetch quests; Ναι. Υπάρχουν αλλά οδηγούν σε εξαιρετικά μικρά σενάρια που φέρνουν τους χαρακτήρες του παιχνιδιού πιο κοντά, αλλά και πρόσβαση σε νέες ικανότητες που αποφέρουν κέρδη στη μάχη. Πατάμε το ίδιο και το ίδιο κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της μάχης; Όχι. Το Xenoblade Chronicles θέλει τον παίκτη να σκέφτεται τα σημαντικά. Τον αφήνει να κινείται ελεύθερα κατά τη διάρκεια της μάχης, ενόσω οι βασικές επιθέσεις εκτελούνται αυτόματα ενώ εναλλάσσονται βάσει θέσης και εγγύτητας. Ο παίκτης αναλαμβάνει την ελεύθερη κίνηση στο χώρο, η τοποθέτηση άλλωστε σε σχέση με τον όποιον αντίπαλο επηρεάζει ακόμη και τις επιδράσεις μιας επίθεσης, ενώ ρυθμίζει την εκτέλεση όλων των ειδικών κινήσεων που στον τίτλο ονομάζονται Arts. Τα τελευταία είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να υφίσταται συγκεκριμένες συνέργειες μεταξύ χαρακτήρων, άρα ο παίκτης πρέπει να έχει πλάνο για το χειρισμό των cooldowns αλλά και για τα chains που μπορεί να εκτελέσει όταν γεμίσει η σχετική μπάρα.
Η ίδια μπάρα είναι υπεύθυνη για revive χαρακτήρων αλλά ακόμη και όλα να πάνε στραβά, ο θάνατος είναι φθηνή υπόθεση στον κόσμο του Xenoblade Chronicles που, έτσι κι αλλιώς, συνδυάζει οργανικά και μηχανικά στοιχεία, ολόκληρους πολιτισμούς στα σώματα δύο γιγάντων που έμειναν για πάντα παγωμένοι και νεκροί μετά την ανούσια έκβαση της μεταξύ τους μάχης. Η ήττα σημαίνει επιστροφή στο κοντινότερο landmark και η εξερεύνηση ξεκινά με ελάχιστη φύρα σε χρόνο, καμία φύρα σε χρήματα και εξοπλισμό. Είναι απλή υπόθεση να γραφτούν χιλιάδες λέξεις για το Xenoblade Chronicle με την ελπίδα ότι θα γίνεται αντιληπτή η μοναδικότητά του, έστω και με καθυστέρηση ετών. Αντί αυτού θα προτιμήσουμε να σημειώσουμε το προφανές που πολλάκις είχε σημειωθεί και το 2011: το Xenoblade Chronicles πρέπει να είναι στο μενού κάθε φίλου των JRPG, είναι μοιραίο να κερδίσει πρωτιά σε βιβλιοθήκες (εικονικές και μη) και στην καρδιά, είναι το JRPG που θα κάνει ακόμη και φανατικούς της δυτικής σχολής να αντιληφθούν ότι κάτι καλό πέρασε κάτω από τη μύτη τους.
Ο τίτλος της Monolith Soft ντροπιάζει κλασικούς τίτλους που προηγήθηκαν αυτού αλλά και σχεδόν το σύνολο των JRPGs που το ακολούθησαν
Η σχεδόν μυθική φήμη αλλά και η λυπηρή εμπορική πορεία της πρωτότυπης έκδοσης ακούγονται σταθερά, πότε ως ψίθυροι, πότε ως κραυγές. Εν μέρει λοιπόν είναι ευχής έργο η αναβίωσή του για χάρη του New Nintendo 3DS. Πρόκειται για τον πρώτο τίτλο που απαιτεί τη νέα έκδοση της φορητής κονσόλας για να τρέξει. Είναι τόσο μόνος ως προς αυτό που δεν έχει καν ανακοινωθεί άλλος τίτλος με ανάλογη απαίτηση. Υποθέτουμε πως το επερχόμενο Xenoblade Chronicles X του Wii U, που μοιράζεται νοοτροπία, όχι όμως κόσμο και χαρακτήρες με τον παρόντα τίτλο, αποτέλεσε αφορμή για την κυκλοφορία του Xenoblade Chronicles 3D.Το Xenoblade Chronicles πρέπει να είναι στο μενού κάθε φίλου των JRPG, είναι μοιραίο να κερδίσει πρωτιά σε βιβλιοθήκες (εικονικές και μη) και στην καρδιά.
Η μεταφορά, την οποία ανέλαβε η Monster Games, είναι σε πολλά σημεία αξιοθαύμαστη. Διευκολύνεται από το γεγονός ότι πρέπει να τρέξει σε ανάλυση 240p αντί για 480p με τις μόνες αρνητικές τεχνικές επιπτώσεις να είναι η αυτονόητη μείωση της λεπτομέρειας λόγω της ανάλυσης αλλά και η ελαφρώς μεγαλύτερη συμπίεση των textures. Πιο επιθετική είναι και η συμπίεση του ήχου, αλλά ως προς τον ήχο η απώλεια της ιαπωνικής γλώσσας και η διατήρηση της αγγλικής που δεν ξεχώρισε ποτέ για την ποιότητά της υποκριτικής θα ενοχλήσει περισσότερο όσους θυμούνται την έκδοση του Wii, όχι η μικρή διαφορά στην ποιότητα του ήχου. Όλα τρέχουν “νερό” βέβαια, είτε ενεργοποιήσει κανείς το 3D είτε όχι. Είναι πάντως προφανές, μάλλον και αναμενόμενο, ότι ποτέ δεν έγινε προσπάθεια πραγματικής προσαρμογής του παιχνιδιού για τη μικρή οθόνη. Τα μόνα στοιχεία του UI που καταλήγουν στην οθόνη αφής είναι ο χάρτης, το μενού και τα πορτρέτα των χαρακτήρων. Ακόμη και η διάταξή τους είναι τόσο άχαρη, ώστε το μεγαλύτερο μέρος της δεύτερης οθόνης καταλήγει να αφήνεται απροστάτευτο σε περισσότερα μαύρα pixels από όσα του αξίζουν. Τα λοιπά στοιχεία UI παραμένουν στην πάνω οθόνη όπου, δεδομένης και της μειωμένης ανάλυσης έναντι του πρωτοτύπου, δημιουργούν έναν κακό χαμό όταν σύμβολα, στατιστικά, damage counters και λοιπά στοιχεία ελπίζουν να κάνουν την παρουσία τους ξεκάθαρη, πόσο μάλλον να μην εμποδίσουν τον παίκτη να εστιάσει την προσοχή του εκεί που απαιτούν οι περιστάσεις.
Λειτουργίες StreetPass για την εξασφάλιση tokens (χρησιμοποιούνται και Play Coins) όσο και η τυπική υποστήριξη amiibo (μόνο η φιγούρα του Shulk σχετίζεται με τον τίτλο) είναι τυπικές κινήσεις που δίνουν πρόσβαση σε 3D models και λοιπά προβλέψιμα στοιχεία. Δοκιμάζοντας ένα τόσο αγαπημένο RPG στο New 3DS φτάνει κανείς στη σκέψη ότι θα ήταν προτιμότερο να βλέπαμε τον τίτλο σε Wii VC στο Wii U, έκδοση που μάλλον θα στοίχιζε και σημαντικά λιγότερο από τη φορητή. Ταυτόχρονα θα ήταν πιο δύσκολο να γίνει ντόρος σε gaming media για οποιονδήποτε τίτλο VC, όπως μάλλον είναι και φυσικό.
Συνεπώς η πραγματικότητα είναι απλή. Το Xenoblade Chronicles 3D δεν είναι η καλύτερη εκδοχή του τίτλου. Δεν χάνεται σχεδόν τίποτα στη “μετάφραση” αλλά δεν γίνεται και η κατάλληλη προσαρμογή. Η σπανιότητα της έκδοσης του Wii σε συνδυασμό με το ότι δεν διατέθηκε ποτέ σε πολλά κομμάτια στην αγορά, για πολλούς σημαίνει ότι αυτή είναι η πρώτη ευκαιρία να ασχοληθούν με το εκπληκτικό δημιούργημα της Monolith Soft. Είναι καλύτερα να ασχοληθούν από το να το αφήσουν να τους προσπεράσει άλλη μια φορά. Όσοι πάντως έχουν ακόμη το αντίτυπο του Wii, από τη στιγμή που δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε νέο περιεχόμενο η φορητή έκδοση, μπορούν να ικανοποιήσουν τη νοσταλία τους, αλλά και να ευλογήσουν τα γένια τους για την προ ετών διορατικότητά τους, βάζοντας ξανά το επίμαχο DVD στο κοντινότερο Wii ή Wii U.
Πολύ ωραιο Review, Συγχαρητηρια!!
Η προσωπικη μου αποψη για το παιχνιδι είναι η εξης: οποιος εχει το ΝΕW 3DS XL να το παρει ΟΠΩΣ και ΔΗΠΟΤΕ οι υπολοιποι σαν και εμενα που εχουμε το "μικρο" NEW 3DS θα ελεγα ότι μαλλον θα πρεπει να ξανασκεφτούμε για ποιο λογο πηραμε το μικρο και όχι το μεγαλο NEW 3DS ΚΑΘΩΣ η μικρη οθονη δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ μα ΚΑΘΟΛΟΥ "σύμμαχος" του να βιωσεις την "εμπειρια" που θελει να σου "προσφερει" το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ παιχνιδι καθως σε αλλα παιχνίδια δεν "χανεις" τιποτα σε σχεση με το "μεγαλο" μοντελο στο XC όμως ΧΑΝΕΙΣ ΟΛΗ την "ευχαριστηση"!!
Μόλις είδα το 8άρι στην αρχική σελίδα λέω ο Καλκάνης θα είναι!
Και εσυ τέκνο Βέζο ?
μεχ, περιμενα να ταιριαζε πιο ωραια στο new 3ds. Παντως στην οθονη του wii u controller το Xenoblade το παλιο δειχνει πολυ ομορφο!
Το εχω εδω και μέρες και εχω να πω πως ειναι αριστούργημα! Ειδικα σε φορητή παιχνιδομηχανή κιόλας ειναι υπέροχο. Το δε 3d δίνει νεο τόνο στο παιχνίδι. Δε θεωρώ ότι το UI ειναι μεγάλο στην οθονη του XL και η απουσία Ιαπωνικής δε με τρελαίνει. Οπως και να εχει το παιχνίδι ειναι must ! Καλό λιώσιμο . Όσοι δεν το έχετε ακομα τρέχετε μα το πάρετε και δε θα απογοητευτείτε! Καλό βράδυ, χρόνια πολλά!
Γιατί δεν βγάζουν αυτά τα διαμάντια σε HD εκδόσεις για το Wii U, να τα ευχαριστηθούμε? Θα μου πεις έρχεται φέτος το νέο Xenoblade αλλά δεν θα με χαλούσε καθόλου να ξανάπαιζα το παλιό με πιο όμορφα γραφικά και ένα δύο easter eggs παραπάνω.
Από την στιγμή που δεν υπάρχει υποστήριξη από 3rd parties ίσως τα remakes των εξαιρετικών τίτλων του Wii να είναι ένας δρόμος να εμπλουτιστεί η γκάμα με τους τίτλους της κονσόλας.