Τα πάσης φύσεως remakes και remasters έχουν την τιμητική τους τα τελευταία χρόνια στην βιομηχανία. Και ενώ δεν είμαστε, σε θεωρητικό/φιλοσοφικό επίπεδο, καθόλου κατά της ίδιας τους της ύπαρξης, θα προτιμούσαμε χίλιες φορές αν οι αντίστοιχοι πόροι, αντί για την ανάπτυξη ενός remake, δίνονταν στην υλοποίηση μιας εντελώς φρέσκιας ιδέας. Εξυπακούεται πως υπάρχει και αντίλογος, με παιχνίδια-σταθμούς όπως τα Day of the Tentacle Remastered ή τη πλειονότητα των Halo (μέσω του The Master Chief Collection) να μπορούν να παιχτούν από ένα κοινό που ουδέποτε θα μπορούσε, ακόμα και να τα δοκιμάσει αν δεν κυκλοφορούσαν εκ νέου. Η επιλογή για remake του XIII από την άλλη, ενός παιχνιδιού που ακόμα και όταν διατέθηκε πρώτη φορά το μακρινό 2003 δεν ήταν και κάτι πραγματικά συγκλονιστικό, μας έκανε να απορήσουμε. Έχοντας ολοκληρώσει το remake στο PlayStation 4, η απορία μας παραμένει.
Το πρωτότυπο ΧΙΙΙ ξεχώρισε για την αισθητική του, με τον τίτλο να μοιάζει λες και ένα κόμικ ζωντάνεψε στις οθόνες μας. Η τεχνική του Cel Shading, σε συνδυασμό με τα μεγάλα γράμματα που εμφανίζονταν στα επιφωνήματα των εχθρών, ή ο τρόπος που δινόταν η αφήγηση μέσω των bubbles ήταν τα κυριότερα στοιχεία που μας έκαν τόσο ελκυστική την εν λόγω αισθητική. Για κάποιον άγνωστο λόγο, το XIII Remake ακολουθεί διαφορετική οδό. Πρόσθεσε τρισδιάστατα μοντέλα στο περιβάλλον και στους χαρακτήρες, που διαχωρίζονται μεταξύ τους με χοντρές μαύρες γραμμές σχεδιασμένες σαν απο μολύβι. Ακόμα και αν η αλλαγή, στη θεωρία, φαίνεται μικρή, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε πως το αποτέλεσμα στην πράξη δεν δικαιώνει την ομάδα ανάπτυξης σε καμία περίπτωση. Αντίθετα κατάφεραν το οπτικό αποτέλεσμα στο XIII Remake να αποτελεί φτωχό συγγενή σε σχέση με το πρωτότυπο παιχνίδι. Επιπλέον, θα περιμέναμε πως ένα παιχνίδι του 2003 θα μεταφερόταν τουλάχιστον χωρίς τεχνικά προβλήματα στις (πολύ πιο) δυνατές κονσόλες του σήμερα. Μάταιη ελπίδα όμως. Από τη πρώτη στιγμή το παιχνίδι υποφέρει από ασταθές frame rate, συνεχόμενο screen tearing σε σημείο που ψάξαμε τις επιλογές στη κονσόλα μας να δούμε μήπως είναι κάποιου είδους καλλιτεχνική επιλογή της οποίας τη χρησιμότητα αδυνατούμε να συλλάβουμε. Τα νέα, τρισδιάστατα μοντέλα των εχθρών,έχουν μόλις δύο διαφορετικά animations θανάτου, κάτι που δεν μπορεί να συγχωρεθεί σε έναν τίτλο του 2020, όσο θετικά προκατειλημμένος και αν είναι κάποιος.
Δυστυχώς τα glitches δεν σταματούν μόνο στη γραφική απεικόνιση του παιχνιδιού. Η AI των αντιπάλων, δεν αποτελούσε κάτι το ιδιαίτερο πριν από 17 χρόνια και το γεγονός πως μεταφέρθηκε αυτούσια στο remake, μόνο πόντους δεν χαρίζει στον τίτλο. Ακόμα και σε σεκάνς που το παιχνίδι μας έχει προετοιμάσει για τη χρήση stealth, η AI αδυνατεί να ανταπεξέλθει για να δώσει έστω και μια μικρή πρόκληση στους παίκτες. Δεν το συζητάμε καν για στιγμές κανονικής μάχης, όπου οι εχθροί απλά όρμουν άμυαλα προς τον παίκτη χωρίς οποιαδήποτε υπόνοια τακτικής ή έστω ενστίκτου επιβίωσης. Υπάρχουν στιγμές που εχθροί θα περπατούν ακόμα χωρίς κεφάλι, αφού θα τους έχετε πυροβολήσει, προκειμένου η κίνησή τους να καταλήξει στα προαναφερόμενα δύο animations θανάτου. Πολλές φορές βρεθήκαμε να πυροβολούμε και να μην ακούμε τον ήχο του όπλου, ενώ και το lip syncing των διαλόγων στα καινούρια, τρισδιάστατα μοντέλα αστοχεί σχεδόν σε κάθε περίπτωση. Η ιστορία του XIII ακολουθεί τον πράκτορα Steve Rowland, τον οποίο υποδύεται ο David Duchovny. Ο Rowland ξυπνά με αμνησία, σώζεται όμως δεν έχει καμία ανάμνηση από το παρελθόν του παρά μόνο ένα τατουάζ με το νούμερο XIII. Το σενάριο περιλαμβάνει περίπου τα πρώτα πέντε τεύχη του αντίστοιχου κόμικ, το οποίο συνεχίζεται να εκδίδεται ακόμα και σήμερα αν και από διαφορετικούς συγγραφείς σε σχέση με τα αρχικά τεύχη. Τουλάχιστον οι αλλαγές του XIII Remake δεν έχουν επηρεάσει την ιστορία του πρωτότυπου XIII, η οποία αν και μόνη της είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε πως -προφανώς- τελειώνει σε cliffhanger. Και για την ώρα δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για πιθανό sequel, όσο και αν έχουμε την υποψία πως αυτόν τον σκοπό ενδεχομένως να εξυπηρετούσε η κυκλοφορία του remake.
Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι η ύπαρξη ανταγωνιστικού multiplayer σε τοπικό επίπεδο, όμως ακόμα και εκεί η εικόνα του τίτλου σε τεχνικό επίπεδο μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει και σε καμία περίπτωση σοβαρό ανταγωνισμό.
Ειλικρινά δεν μπορούμε να προτείνουμε σε κανέναν αυτήν την στιγμή την αγορά του XIII Remake. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια πως η developer PlayMagic εξέδωσε μια ανακοίνωση μέσα στον Δεκέμβριο και λίγο μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, λέγοντας πως γνωρίζει για τα τεχνικά θέματα του τίτλου και υπόσχεται πως θα τα διορθώσει, ενώ ρίχνει την ευθύνη για αυτά, μεταξύ άλλων, στην πανδημία του Covid-19. Εμείς, ακόμα και αν αύριο όλα τα τεχνικά θέματα του παιχνιδιού λύνονταν μαγικά, αδυνατούμε να κατανοήσουμε την λογική πίσω από αυτήν την κυκλοφορία. Χωρίς βελτιώσεις στην AI, με ξεκάθαρη σχεδιαστική επιλογή της χρήσης των τρισδιάστατων μοντέλων, που περισσότερο χαλάνε την αισθητική που είχε το πρωτότυπο XIII παρά την βελτιώνουν, αυτός ο τίτλος δεν έχει θέση στο 2020. Κρίμα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity