Οι επιλογές Hard Ass, Smart Ass και Kiss Ass στους διαλόγους επιλέγουν πια αυτόματα τον πιο ικανό χαρακτήρα αντίστοιχα.
Μπορεί να αγαπάμε και το νέο και το παλιό Fallout, ωστόσο η μετάβαση σε FPS/RPG της "μοντέρνας" συνέχειας της σειράς, που μοιραία προτίμησε η Bethesda, δεν είναι ακριβώς αυτό που είχαν στο μυαλό τους οι αρχικοί δημιουργοί. Τι καλύτερο θα μπορούσε να κάνει ο Fargo λοιπόν, παρά να επανακτήσει το, ξεχασμένο πια, όνομα του Wasteland και να δημιουργήσει μαζί με τους developers του κλασικού τίτλου και τον Chris Avellone το sequel που άργησε ένα τέταρτο του αιώνα; Με όπλο ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο campaign στο Kickstarter και μια ομάδα βετεράνων σχεδιαστών, το Wasteland 2 θα ήταν δύσκολο να αποτύχει στην αποστολή του. Και πράγματι δεν μας απογοήτευσε. Τώρα, με την ευκαιρία της ανάπτυξης του Wasteland 2: Director's Cut για Xbox One και PlayStation 4, η βελτιωμένη έκδοση του παιχνιδιού κυκλοφόρησε και στα PC, δωρεάν μάλιστα για όσους χρηματοδότησαν το project στο Kickstarter ή έχουν αγοράσει το "απλό" Wasteland 2. Για όσους βρίσκονταν σε κάποιο πυρηνικό καταφύγιο από το 2014 μέχρι τώρα και έχασαν ένα από τα καλύτερα RPG της προηγούμενης χρονιάς οφείλουμε να πούμε ότι το Wasteland 2 είναι ένα πάντρεμα του...αρχαίου Wasteland με το κλασικό Fallout.
Τα skill points δίνουν πλέον ειδικά bonus σε διαφορετικά στάδια για κάθε skill.
Η ιδιάζουσα ρετροφουτουριστική αισθητική του Fallout μπορεί να λείπει, αλλά η αίσθηση της διάλυσης του κόσμου, με τη ραδιενεργή έρημο να μαστίζεται από μεταλλαγμένα ζώα (και φυτά), από φονικά ρομπότ, αλλά και από την αυτοκαταστροφική μανία του ανθρώπου αποτελεί και εδώ το επίκεντρο του τίτλου. Βέβαια, στο Wasteland 2, όπως και στο κλασικό Fallout, ο παίκτης δεν εξερευνά κάθε σπιθαμή της ερημιάς, αλλά μετακινείται από το ένα σημείο ενδιαφέροντος στο άλλο μέσω του χάρτη. Ο χάρτης είναι ένα από τα πρώτα σημεία όπου θα παρατηρήσει διαφορά όποιος έχει παίξει ήδη το "απλό" Wasteland 2, καθώς τα βελτιωμένα textures μαρτυρούν τη μετάβαση στη νέα έκδοση της μηχανής γραφικών Unity. Τα μοντέλα των χαρακτήρων δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα βελτιωμένα, έχει αυξηθεί όμως λίγο το μέγιστο zoom in της κάμερας. Ας μην κοροϊδευόμαστε, το Wasteland 2 δεν θα το παίξει κανείς για τα απίστευτα γραφικά του και, παρόλο που αυτά έχουν βελτιωθεί στο Director's Cut, δεν αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο. Οι βελτιώσεις στον αισθητικό τομέα ολοκληρώνονται με την προσθήκη επιπρόσθετων voiceovers (πράγμα πολύ ευχάριστο, καθώς το voice acting είναι αρκετά καλό) και την αλλαγή γραμματοσειράς στα κείμενα, πράγμα που τα καθιστά πιο κομψά στο PC, αλλά μάλλον δυσανάγνωστα στις κονσόλες.
Στην ουσία του πράγματος, ωστόσο, δηλαδή στο gameplay, οι προσθήκες είναι πιο σημαντικές, καθώς έχουν προστεθεί quirks στο character creation, τα οποία σε αντίθεση με τα περισσότερα perks του Fallout, δίνουν κάποιο μεγάλο πλεονέκτημα μαζί με ένα σημαντικό μειονέκτημα. Για παράδειγμα, υπάρχει quirk που κάνει ένα skill, όπως το Animal Whisperer, πολύ πιο αποτελεσματικό. Το μειονέκτημα (κρυφό για το συγκεκριμένο quirk, ακολουθεί spoiler) είναι ότι κάθε ζώο που εξημερώνετε έχει πιθανότητα να...ανατιναχθεί θεαματικά χωρίς καμία προειδοποίηση! Όπως καταλαβαίνει κανείς το μαύρο χιούμορ και η σάτιρα που βρίσκονται διάχυτα στα Fallout κάνουν και εδώ αισθητή την παρουσία τους. Αυτό είναι σωτήριο, καθώς η εσχατολογική φύση των παιχνιδιών αυτών θα γινόταν καταθλιπτική χωρίς μια γερή δόση χιούμορ. Καλόγριες με Καλάσνικοφ, κατσίκες που βελάζουν υστερικά χωρίς λόγο και ένας γλαφυρός πυροτεχνουργός που κατασκευάζει εκρηκτικά από...κοπριά είναι κάποια από αυτά που θα συναντήσετε στην έρημη χώρα του Wasteland 2.
Η ιδιάζουσα ρετροφουτουριστική αισθητική του Fallout μπορεί να λείπει, αλλά η αίσθηση της διάλυσης του κόσμου, με τη ραδιενεργή έρημο να μαστίζεται από μεταλλαγμένα ζώα, από φονικά ρομπότ, αλλά και από την αυτοκαταστροφική μανία του ανθρώπου αποτελεί και εδώ το επίκεντρο του τίτλου.
Το τέλος του κόσμου, ωστόσο, δεν είναι το μόνο που θα προβληματίσει τον παίκτη. Στο Wasteland, περισσότερο και από το Fallout, οι αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε είναι πιο "γκρίζες" ηθικά και πολλές φορές δεν υπάρχει happy end, όσο και αν προσπαθούν οι Desert Rangers, η οργάνωση στην οποία ανήκει η ομάδα που ελέγχουμε. Οι Rangers, σκοπός των οποίων είναι να επαναφέρουν τη δικαιοσύνη σε μια ερημιά που αγνοεί πια αυτήν την έννοια, μπορεί να έχουν τις καλύτερες προθέσεις, αλλά αυτές συχνά ούτε αρκούν για να τους σώσουν όλους, ούτε εκτιμώνται πάντα από τους ανθρώπους που τελικά σώζονται. Όλα αυτά ενισχύουν, ωστόσο, την ατμόσφαιρα του τίτλου και του προσφέρουν έναν ηθικό ρεαλισμό που ξεφεύγει από το εξιδανικευμένο παραμύθι πολλών "ηρωικών" RPG.Το νέο interface για τους vendors είναι πιο λειτουργικό και λιγότερο στριμωγμένο.
Για να επανέλθουμε όμως στο gameplay και στις νέες προσθήκες, εκτός από τα προαιρετικά quirks του character creation που προαναφέραμε, υπάρχουν πλέον και perks που αποκτά ο χαρακτήρας με τα αντίστοιχα perk points (ένα κάθε τρία επίπεδα). Τέλος, ανεβάζοντας οποιαδήποτε ικανότητα κερδίζει κάποια bonus, η φύση των οποίων διαφέρει για κάθε ικανότητα, αλλά σε κάθε περίπτωση τα bonus αυτά βοηθούν τον παίκτη σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Αυτό το κάτι παραπάνω κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός αρχαρίου και ενός σπεσιαλίστα να εκφράζεται με πιο ενδιαφέροντα τρόπο από τα σκέτα νούμερα και δίνει μεγαλύτερη αξία στους πόντους που επενδύει ο παίκτης. Τέλος, σε μια κίνηση που φέρνει το Wasteland 2 ακόμα πιο κοντά στο στενό του συγγενή Fallout, στο Director's Cut έχουν προστεθεί Precision Strikes, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στον παίκτη να σημαδεύει συγκεκριμένα μέλη του σώματος των αντιπάλων με το ποσοστό ευστοχίας να μειώνεται αντίστοιχα, αλλά και την πιθανότητα να χαλάσετε πραγματικά τη μέρα ενός εχθρού με διάφορους τρόπους να αυξάνεται.
Είναι, όμως, όλα ειδυλλιακά στη νέα εκδοχή του Wasteland 2; Δυστυχώς όχι. Κάποια νέα bugs έχουν κάνει την εμφάνισή τους και, παρόλο που πολλά από αυτά έχουν ήδη διορθωθεί με τα πρώτα patch, ορισμένα από τα πιο σημαντικά (όπως η...απέχθεια που τρέφει το παιχνίδι για ορισμένες κάρτες γραφικών AMD Radeon) ακόμα προβληματίζουν κάποιους χρήστες. Σε κάθε περίπτωση, το Director's Cut είναι ένας ακόμα λόγος για να μη χάσει κανείς την αναβίωση ενός θρύλου των RPG, αλλά και ένα καταφύγιο για όσους προτιμούν το κλασικό δισδιάστατο Fallout από το τρισδιάστατο Fallout 4. Και για όσους έζησαν ήδη την εμπειρία αυτή, μια καλή δικαιολογία για να επιστρέψουν.
Θα το δοκιμασω καποια στιγμη
Εξαιρετικό review!
Θα ήθελα να ρωτήσω εάν είναι αυτοτελές (όσο μπορεί να είναι ένα sequel!) ή έχει σημασία να έχει παίξει κάποιος και το πρώτο; Σε τί συνδέονται;
Δυστυχώς και να ήθελα δεν είχα γεννηθεί καν τότε και λυπάμαι που δε γνώριζα τον τίτλο μέχρι τώρα, γιατί θεωρείται ιστορικός, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς.
Ευχαριστώ Thomas_Th. Βεβαίως είναι αυτοτελές. Απλά οι βασικοί NPCs από τους Desert Rangers είναι οι ήρωες του πρώτου παιχνιδιού που έχουν αποσυρθεί (περίπου) από την ενεργό δράση. Ωστόσο, μέσα στο παιχνίδι μέσω διαλόγων και κειμένων εξιστορούνται όλα όσα συνέβησαν και στο πρώτο Wasteland, αλλά και ό,τι μεσολάβησε μέχρι να αναλάβει η νέα γενιά.
Νίκο συγχαρητήρια για το review,μου αρέσει πολύ το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείς καθότι βοηθά ιδιαίτερα η καλή γνώση της γλώσσας στο να αποδώσεις ορισμένες πτυχές του παιχνιδιού όσο πιο μεστά και λακωνικά γίνεται.
Μια παράκληση προς admins μόνο.Βάλτε ρε παιδιά στην κεφαλίδα κάθε review αν γίνεται πόσους παίκτες υποστηρίζει το εκάστοτε παιχνίδι.Εκτός αν είμαι στραβός και δεν το βλέπω κάπου οπότε θεωρήστε την επισήμανση άκυρη.Και μιας και το είπα θα'θελα να ρωτήσω αν το Wasteland υποστηρίζει κάποιου είδους offline co-op.
Naked Snake ευχαριστώ πολύ. Καλό θα ήταν το multiplayer αλλά δυστυχώς δεν το διαθέτει το Wasteland. Μεταξύ μας δε νομίζω ότι το multiplayer είναι το φόρτε της InXile, ούτε επιχειρήθηκε ποτέ σε "αυθεντικό" Fallout. To Fallout Tactics της 14 Degrees νομίζω είχε multiplayer mode.
8 is the new 10 στο enternity!
Εγώ φίλε μου αν πιστεύω ότι ένας τίτλος είναι για 10 δεν το λυπάμαι. :)