Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

The Solus Project Review

  • The Solus Project
    • 16+ pegi 16+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.thesolusproject.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    ENTERNITY SCORE
*
Το Solus Project είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση. Ως τίτλος single-player survival/exploration, με έμφαση στην ατμόσφαιρα και την ιστορία, κεντρίζει απευθείας το ενδιαφέρον. Όπως συμβαίνει πάντα, όμως, το θεωρητικό κομμάτι δεν προσφέρει απολύτως τίποτα, αν αυτό δεν μεταφράζεται σε μια ενδιαφέρουσα εμπειρία. Και εκεί είναι που το The Solus Project αστοχεί, και δη με αρκετά μεγάλο περιθώριο.



Στο μακρινό μέλλον και πιο συγκεκριμένα στον 22ο αιώνα, ο πλανήτης Γη έχει καταστραφεί και ό,τι έχει απομείνει από το ανθρώπινο είδος είναι πλέον μέσα σε διαστημόπλοια, ψάχνοντας να βρει τον επόμενο κατοικήσιμο πλανήτη. Ο παίκτης είναι μέλος του πληρώματος ενός από τα σκάφη, το οποίο βρίσκει έναν υποψήφιο πλανήτη, αλλά μέχρι να ενορχηστρωθεί μια «κανονική» αποστολή, το σκάφος δέχεται πυρά από την επιφάνεια του πλανήτη και καταστρέφεται. Με τις πιθανότητες να είστε ο μοναδικός επιζών να γίνονται όλο και μεγαλύτερες όσο περνάει η ώρα, θα πρέπει να εξερευνήσετε τον πλανήτη και να μπορέσετε να μεταφέρετε τα αποτελέσματα τις ερευνάς σας στα υπόλοιπα πληρώματα, πριν να είναι πολύ αργά. Έτσι λοιπόν ξεκινάει μια περιπέτεια περίπου 15 ωρών, με την τύχη της ανθρωπότητας στα χέρια σας, οπότε…καμία πίεση. Ο πλανήτης Gliese φαίνεται να είναι άδειος από κάθε υποψία ζωής και από την πρώτη στιγμή θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε τα στοιχεία της φύσης, πριν καν ξεκινήσετε την εξερεύνηση. Το PDA που έχετε πάντα μαζί σας προσφέρει μια γρήγορα εικόνα των ζωτικών σας στοιχείων, και έτσι μπορείτε να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή τα επίπεδα δίψας, πείνας, κούρασης, αλλά και τη θερμοκρασία σας. Όπως γίνεται πολύ γρήγορα σαφές, θα πρέπει όλα τα παραπάνω να κρατηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα, αφού η παραμέληση κάποιας από τις ανάγκες σας θα σας φέρει με γοργούς ρυθμούς στο τέλος της περιπέτειας.



Δεν αργεί να γίνει σαφές όμως ότι το στοιχείο της επιβίωσης είναι δευτερευούσης σημασίας, αφού σπάνια θα σας πιέσει η κάλυψη των αναγκών του χαρακτήρα σας, με την έμφαση να δίνεται κυρίως στην εξερεύνηση του πλανήτη και την επίτευξη του επόμενου στόχου. Αυτός πολύ σπάνια διαφέρει από την κάλυψη της απόστασης από το σημείο Α ως το σημείο Β, με τον εκάστοτε —συνήθως απλοϊκό— γρίφο να δίνει το «παρών». Σε ελάχιστα σημεία θα «κολλήσει» κανείς, αφού συνήθως το επόμενο σημείο είναι γνωστό και το μόνο που μένει είναι να ανακαλυφθεί ο τρόπος με τον οποίο θα φτάσουμε σε αυτό. Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως παρά το γεγονός ότι καταστάσεις όπως η πείνα, η δίψα ή η υποθερμία θα σας προβληματίσουν, υπάρχουν ορισμένα σημεία τα οποία λόγω κακού σχεδιασμού μπορεί να εμποδίσουν την περαιτέρω πρόοδό σας. Όπως για παράδειγμα ένα σημείο όπου ο χαρακτήρας βρέθηκε να είναι βρεγμένος και κατά συνέπεια να έχει υποθερμία ενώ βρισκόταν σε μια υπόγεια σπηλιά. χωρίς να υπάρχει κανένας τρόπος να επαναφέρει τη θερμοκρασία του σώματός του και να μπορέσει να βρεθεί σε κάποιο checkpoint πριν υποκύψει.
Με την τροφή και το νερό να βρίσκονται σε αφθονία και τους γρίφους να μην προσφέρουν κάποια μεγάλη πρόκληση (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσετε είναι η προσπέλαση των εξαιρετικά σκοτεινών σπηλιών που θα σας οδηγήσουν σε καθένα από τα νησιά του Gliese. Ο πυρσός που θα φτιάξετε από την αρχή δεν πρόκειται να σβήσει ποτέ, αλλά αν τυχόν και συμβεί κάτι και τον χάσετε (όπως τα κατάφερε ο γράφων), τότε ετοιμαστείτε για αρκετή αναζήτηση στο πυκνό σκοτάδι, μέχρι να μπορέσετε να κατασκευάσετε έναν άλλον πυρσό που δε θα σβήσει μετά από λίγο. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας θα βρείτε αρκετά εργαλεία που θα κάνουν τη ζωή σας λίγο πιο εύκολη, αν και το UI δεν βοηθάει καθόλου, με το inventory να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, ενώ ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το crafting κάθε άλλο παρά διαισθητικός είναι.



Φανταστείτε το σενάριο ότι θέλετε να κόψετε χόρτα για να φτιάξετε τον προαναφερθέντα πυρσό. Για αυτό θα χρειαστείτε μια κοφτερή πέτρα. Την κοφτερή πέτρα θα τη δημιουργήσετε αν ενώσετε μια πέτρα…με μια άλλη πέτρα. Δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα και αν προσθέσει κανείς και το άβολο σύστημα χειρισμού με το αρκετά περίεργο mapping των πλήκτρων, τα πράγματα γρήγορα γίνονται αγγαρεία. Και δυστυχώς, αυτό το αίσθημα επιστρέφει ξανά και ξανά, με την πρώτη ευκαιρία. Και είναι κρίμα, γιατί η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται να έχει δώσει πολλή προσοχή στη λεπτομέρεια, όπως για παράδειγμα στο πώς η παλίρροια επηρεάζεται από τη σελήνη ή το πώς ο κύκλος μέρας και νύχτας αλλάζει την εμπειρία. Και όλα αυτά χωρίς καν να αναφέρουμε τα καιρικά φαινόμενα που μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή και μια ήρεμη περιήγηση στην επιφάνεια του νησιού μπορεί να μετατραπεί από τη μια στιγμή στην άλλη σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια εύρεσης καταφυγίου από τη βροχή των μετεωριτών ή τον τυφώνα που μόλις ξέσπασε.



Επιπρόσθετα, όσοι δώσουν σημασία στις σημειώσεις που θα βρουν και τις επιγραφές στους τοίχους, θα ανταμειφθούν με μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία. Ταυτόχρονα, η ατμόσφαιρα είναι επίσης πολύ προσεγμένη και φέρει πολύ έντονα τα στοιχεία μιας άλλης εποχής και πιο συγκεκριμένα του πρώτου Unreal. Η κάθε τοποθεσία είναι γεμάτη με μυστικά, πολλά από αυτά κρυμμένα με μεγάλο ζήλο, προσφέροντας τις περισσότερες φορές κάποιο μικρό buff στο χαρακτήρα (όπως για παράδειγμα αντίσταση στην θερμοπληξία κ.ο.κ).



Εν κατακλείδι, το The Solus Project είναι ένας τίτλος που προσπαθεί να συνδυάσει την εξερεύνηση με την επιβίωση, και υπάρχουν στιγμές που πιάνει το στόχο του, αλλά πολύ γρήγορα ξεφεύγει ξανά. Με μια διαφορετική προσέγγιση θα μπορούσε να είναι σαφώς ανώτερη και πιο γεμάτη εμπειρία, αλλά δυστυχώς δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τα δεσμά που το ίδιο βάζει στον εαυτό του. Ίσως παραμείνει ενδιαφέρον για αυτούς που θέλουν να ζήσουν την (αξιόλογη) ιστορία, μηδενίζοντας τελείως το στοιχείο της επιβίωσης μέσα από τις in-game επιλογές και απλά εξερευνώντας τον κόσμο του Gliese, μέχρι να φτάσουν στο τέλος. Ή για όσους ψάχνουν τον επόμενο τίτλο για το PS VR, έχοντας όμως πάντα υπόψιν ότι ο τεχνικός τομέας του τίτλου έχει πολλά να ζηλέψει από άλλες παραγωγές. Για όλους τους άλλους το The Solus Project θα είναι δυστυχώς ένας τίτλος που μπορούσε να καταφέρει πολύ περισσότερα. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ιστορία
  • Κύκλος μέρας/νύχτας, φυσικά φαινόμενα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Χειρισμός/UI
  • Τεχνικός τομέας
  • Η εξερεύνηση δεν προσφέρει κάποιο ουσιαστικό ενδιαφέρον
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*