Σχεδόν 30 χρόνια μετά το The King Of Fighters 94 (KOF), το οποίο έφερε τη δική του επανάσταση στον χώρο των fighting games, επιστρέφει το νέο entry του ιστορικού franchise. Έχοντας μεσολαβήσει ένα διάστημα 6 ετών από την τελευταία κυκλοφορία της σειράς, η SNK κατάφερε να δημιουργήσει ένα φοβερό κύμα προσμονής, εκμεταλλευομένη τόσο την αναγέννηση που βιώνει το fighting genre, όσο και τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε to 2019 με το reboot της σειράς Samurai Shodown.
Όταν όμως μιλά κανείς για τα KOF ο πήχης είναι πραγματικά ψηλά. Δεν είναι μόνο το φανατικό κοινό που έχει συγκεντρώσει η σειρά ή οι σημαντικές καινοτομίες που έφερε, όπως το crossover μεταξύ πολλαπλών τίτλων και το 3vs3 setup. Είναι το γεγονός ότι τα δύσκολα χρόνια της SNK, τα KOF μαζί με τα Metal Slug αποδείχτηκαν τα πιο πολύτιμα assets της εταιρείας. Οι τίτλοι που την «κράτησαν» ως ένα σημείο όρθια στον χώρο του σύγχρονου gaming. Και έχοντας ως slogan το “shatter all expectations”, το KOF XV είναι επιτέλους εδώ. Καταφέρνει όμως να ξεπεράσει τις υψηλές προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα;
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κάποιος, είναι τα γραφικά του παιχνιδιού. Για μια εταιρεία η οποία έμεινε στην ιστορία και στις καρδιές των gamers για τα απίστευτα 2D graphics, η μετάβαση στον χώρο του 3D ήταν μια πονεμένη ιστορία για την SNK ήδη από τα 90s. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι για το KOFXIV, του πρώτου παιχνιδιού της σειράς που μεταπήδησε στον χώρο των τριών διαστάσεων, μια από τις πιο συχνές κριτικές ήταν για την ποιότητα γραφικών. Η SNK έμοιαζε να μην μπορεί να ξεπεράσει την βαριά «κληρονομιά» της στο κομμάτι του pixel-art, κάτι το οποίο έκανε όμως το κόστος ανάπτυξης των παιχνιδιών δυσβάσταχτα υψηλό. Όλα αυτά μέχρι το 2019, όταν και έγινε το μεγάλο break-through με την χρήση της Unreal Engine 4 για το Samurai Shodown, με τα γραφικά του παιχνιδιού να είναι πραγματικά εντυπωσιακά.
Το αποτέλεσμα των θετικών αντιδράσεων του κοινού, αλλά και η εξοικείωση των developers με την Unreal, ήταν να είναι η χρήση της σχεδόν μονόδρομος για το νέο KOF. Και από την πρώτη στιγμή τα γραφικά του τίτλου θα καταφέρουν να σας κερδίσουν! Τα καλοσχεδιασμένα μοντέλα των χαρακτήρων, το animation, τα εκπληκτικά textures (δείτε το δερμάτινο jacket του Kyo) και τα εντυπωσιακά effects των Super Specials, σε συνδυασμό με τα απολαυστικά backgrounds, κάνουν το KOF XV να δείχνει σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση τον προκάτοχό του. Ναι υπάρχουν περιπτώσεις όπου μοντέλα και animation έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσια από το KOFXIV, αλλά η δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι των textures τους έχει δώσει κυριολεκτικά νέα «ζωή». Θα «αλλαξοπιστήσουν» λοιπόν οι purists των 2D graphics που πίνουν νερό στο KOFXIII; Όχι. Αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι στον οπτικό τομέα το νέο KOF στέκεται επάξια το 2022.
Με ένα roster 39 χαρακτήρων, εκ των οποίων οι δύο είναι νέα πρόσωπα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βρείτε μαχητές που έχετε αγαπήσει. Terry Bogard, Kyo Kusanagi, Ryo Sakazaki, Ralf, Mai Shiranui. Όλα τα γνωστά πρόσωπα της SNK είναι για ακόμα μια φορά εδώ, ενώ θα δείτε να επιστέφουν και χαρακτήρες όπως η Sermie και ο K9999 (αν και με διαφορετικό όνομα και ένα light reskin), οι οποίοι είχαν να εμφανιστούν χρόνια σε main game της σειράς. Από κάθε άποψη, στο κομμάτι του gameplay το KOF XV έχει όλα αυτά τα στοιχεία τα οποία είναι trademarks της σειράς. Από τα hops και τα cancels, έως το MAX mode και τις EX κινήσεις που απαιτούν προσεκτικό management του super meter, οι γνώστες των KOF θα νοιώσετε σαν το σπίτι σας. Τα όποια νέα mechanics του KOF XV βασίζονται σε εξέλιξη μηχανισμών που προϋπήρχαν και το tutorial θα φροντίσει να σας ενημερώσει για το πως λειτουργεί η κάθε τεχνική, αν και σε πολύ βασικό επίπεδο. Έτσι, θα δείτε ότι το shatter strike είναι μια ενισχυμένη έκδοση του blow back, ενώ οι EX κινήσεις μπορούν πλέον να γίνουν και εκτός του MAX mode κατά τη διάρκεια της μάχης, κάνοντας τες πολύ πιο εύχρηστες.
Ενώ όλα τα παραπάνω, πάρα τις όποιες διαφοροποιήσεις, είναι γνωστά για όσους έχουν ασχοληθεί με τη σειρά, η αλήθεια είναι ότι τα KOF ποτέ δεν θεωρήθηκαν ιδιαίτερά «φιλικά» στους newcomers. Και για αυτό τον λόγο η SNK «κράτησε» και έκανε ακόμα πιο ισχυρό, έναν από τους βασικούς μηχανισμούς του KOFXIV: Τα Rush combos. Ουσιαστικά είναι ένα σύστημα auto-combo όπου με το απλό πάτημα του light punch ο χαρακτήρας μπορεί να κάνει ένα γρήγορο three-hit combo το οποίο καταλήγει, αν έχετε το απαραίτητο super meter, σε μια special move, μια super move ή ακόμα και ένα Super Climax, με καταστροφικά αποτελέσματα. Και ενώ ακούγεται out-of-balance, θα διαπιστώσετε ότι δεν αρκεί από μόνο του για να κερδίσει κάποιος μια μάχη ενάντια σε έναν αντίπαλο που πραγματικά γνωρίζει τα core-mechanics του παιχνιδιού και το move-set ενός χαρακτήρα. Είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος για να έχεις γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα στα πρώτα σου «βήματα» στον κόσμο των KOF , έτσι ώστε να συνεχίσεις και να δεις τους πιο περίπλοκους μηχανισμούς.
Είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς σήμερα για ένα fighting game χωρίς να λάβει υπόψιν το online gameplay. Και όταν έχεις έναν τόσο niche τίτλο, αλλά με τόσο παθιασμένο κοινό, η «επιβίωση» του εξαρτάται με από την ποιότητα των online υπηρεσιών που μπορείς να προσφέρεις. Και από αυτή την άποψη, τη στιγμή που γράφεται το παρόν κείμενο, η online εμπειρία του KOF XV είναι butter-smooth. Πέρα από την πληθώρα των επιλογών που προσφέρει στο match making (από casual και ranked matches έως training sessions και spectator mode), η χρήση του rollback netcode κάνει το θαύμα της και προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία, με όσα sessions κάναμε να είναι απροβλημάτιστα και χωρίς ιδιαίτερο lag.
Δυστυχώς, όσο υποδειγματικό είναι το online gameplay του KOF XV, τόσο παρωχημένο είναι το story mode. Είναι από μια άποψη ειρωνικό ότι η SNK, που πάντα ξεχώριζε με το ιδιαίτερο βάρος στο story και το lore των παιχνιδιών της, έχει αυτό ως το πιο αδύναμο σημείο του νέου τίτλου της. Σε μια εποχή όπου fighting games όπως αυτά της Netherrealm έρχονται με ένα καλοστημένο και πλούσιο story mode, μέσα από το οποίο έχει κανείς τη δυνατότητα να γνωρίσει το lore του κάθε παιχνιδιού, αλλά και να παίξει με πλειάδα χαρακτήρων μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας, το KOF XV δείχνει προσκολλημένο στα 90s. To story mode δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα arcade mode. Διαλέγεις την ομάδα της επιλογή σου και ανά κάποιους αγώνες βλέπεις συγκεκριμένα cut-scenes, μέχρι να φτάσεις στον τελικό αρχηγό του παιχνιδιού. Κι αν έχεις πάρει ένα full-team σε περιμένει ένα σύντομο «τερμάτισα» από στατικές, κυρίως, εικόνες. Aν είστε οπαδοί της 16bit-era και το όλο πράγμα σας φαίνεται γνώριμο είναι επειδή δεν έχει ιδιαίτερη διαφορά από τα KOF που έβγαιναν πριν από 25 χρόνια στο NEOGEO. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο μετά από ένα σημείο, καταλήγουν να είναι τα interactions που υπάρχουν μεταξύ συγκεκριμένων χαρακτήρων πριν από τον αγώνα. Και είναι πραγματικά κρίμα γιατί με την τεράστια «κληρονομιά» της, η SNK θα μπορούσε να έχει συνοδεύσει το KOF XV με ένα πραγματικά απολαυστικό και σύγχρονο story mode.
Μετά από 6 χρόνια αναμονής το νέο KOF είναι πλέον εδώ. Με ένα πλούσιο roster χαρακτήρων, μια πραγματικά καλή 3D μηχανή γραφικών και ένα υποδειγματικό online mode, είναι σίγουρο ότι θα ενθουσιάσει όχι μόνο τους λάτρεις της σειράς, αλλά τους οπαδούς των fighting games γενικότερα. Με εξαίρεση το πραγματικά υποτυπώδες story mode, που σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια του genre κάνει τον τίτλο να δείχνει «κολλημένος» σε προηγούμενες δεκαετίες, το KOF XV έχει ένα σύστημα μάχης με εκπληκτικό βάθος και τόσους διαφορετικούς μηχανισμούς, που είναι σίγουρο ότι θα σας κρατήσει μαζί του για πολύ καιρό.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity