Τον Goichi Suda όλο και κάπου τον έχετε ακούσει. Το ίδιο και την εταιρεία του, την Grasshopper Manufacture. Αν ισχύουν τα δύο παραπάνω, τότε λογικά θα έχετε ακούσει κάτι και για το ιδιαίτερο στιλ του δημιουργού, που πριν αποφασίσει να ασχοληθεί με τη βιομηχανία gaming εργαζόταν σε γραφείο κηδειών και φρόντιζε για την τέλεση των μυστηρίων. Αυτό που πολύ πιθανό να σας διαφεύγει είναι το πρώτο παιχνίδι της εταιρείας του, το Silver Case, που απασχόλησε πριν από πολλά χρόνια τους λάτρεις των ιστοριών μυστηρίου στο PlayStation. Θέλοντας να δώσει συνέχεια στην περιπέτεια, το 2005 κυκλοφόρησε το The 25th Ward: The Silver Case, υπό μορφή επεισοδίων, αρχικά για φορητές συσκευές και αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας. Για να το δούμε και στις δυτικές αγορές έπρεπε να περάσουν σχεδόν 13 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγο καιρό έκανε την εμφάνισή του για PlayStation 4 και PC, αν και έχοντας ασχοληθεί με αρκετά παιχνίδια του είδους κατά καιρούς, όπως οι σειρές Danganronpa και Zero Escape, το ιδανικό θα ήταν να κυκλοφορούσε σε μια σύγχρονη, φορητή και πάλι πλατφόρμα.
Τα γεγονότα διαδραματίζονται λίγα χρόνια μετά από αυτά του πρώτου τίτλου, σε μια περιοχή που υποτίθεται ότι χτίστηκε από τις αρχές της Ιαπωνίας για να στεγάσει τους κορυφαίους πολίτες της χώρας. Μια περιοχή όπου ακόμα και η σκέψη παράβασης αποτελεί εγκληματική ενέργεια στη συνείδηση των κατοίκων. Κανείς δεν διανοείται να μιλήσει άσχημα στους γείτονες, κανείς δεν διανοείται να κάνει την παραμικρή φασαρία, ακόμα και σε ώρες που δε σχετίζονται με την κοινή ησυχία, κανείς δεν τολμάει να πετάξει τσιγάρο στο δρόμο και πολλά άλλα. Σαν να πρόκειται για την ιδανική γειτονιά, μόνο που τελικά τέτοιες καταστάσεις υπάρχουν μόνο σε κάποια άλλη ζωή. Αργά η γρήγορα σε ένα από τα δωμάτια ανακαλύπτεται το πτώμα μιας γυναίκας και εκεί αρχίζει να ξεδιπλώνεται το γαϊτανάκι της ιστορίας.
Κανείς δεν διανοείται να μιλήσει άσχημα στους γείτονες, κανείς δεν διανοείται να κάνει την παραμικρή φασαρία, ακόμα και σε ώρες που δε σχετίζονται με την κοινή ησυχία, κανείς δεν τολμάει να πετάξει τσιγάρο στο δρόμο και πολλά άλλα.
Αν και δεν κρίνεται ως απόλυτα απαραίτητο, για να κατανοήσει κάποιος πλήρως τα γεγονότα καλό είναι να έχει ασχοληθεί με το Sliver Case. Αυτήν τη φορά η πλοκή είναι χωρισμένη σε τρία κομμάτια και το καθένα με τη σειρά του σε πέντε επεισόδια. Ουσιαστικά πρόκειται κάθε φορά για μια διαφορετική οπτική των γεγονότων που είναι άμεσα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Τόσο που προτείνεται η παράλληλη ενασχόληση, δηλαδή ολοκλήρωση των πρώτων επεισοδίων και των τριών κομματιών, στη συνέχεια ολοκλήρωση όλων των δεύτερων κ.ο.κ. Το πρώτο κομμάτι ονομάζεται "Correctness", με τους ντετέκτιβ Shiroyabu και Kuroyanagi του Εγκληματολογικού να καλούνται να διερευνήσουν μια σειρά από φόνους στην περιοχή. Το δεύτερο είναι το "Matchmaker" που επικεντρώνεται στη δράση των Shinkai Tsuki και Yotaro Osato που αποτελούν μέλη του τοπικού οργανισμού που ευθύνεται για την πάταξη εγκληματικών πράξεων. Το τρίτο και τελευταίο μέρος είναι το "Placebo", με πρωταγωνιστή τον Tokio Morishima, που επιστρέφει στη σειρά και με ιδία πρωτοβουλία αναλαμβάνει να εξερευνήσει μια σειρά από μυστηριώδη γεγονότα.Όπως συμβαίνει σε κάθε visual novel, υπάρχουν ολόκληροι τόμοι διαλόγων που πρέπει να διαβάσουν οι παίκτες και πολλοί χαρακτήρες με τους οποίους πρέπει να μιλήσουν, αν θέλουν να βρουν την άκρη του νήματος. Το άσχημο είναι ότι, πέρα από αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, υπάρχουν και περιπτώσεις που αναγκαστικά θα εμπλακείτε σε εντελώς ανούσιους διαλόγους με υποτιθέμενους μάρτυρες που δεν έχουν να προσφέρουν την παραμικρή βοήθεια.
Ο δημιουργός έχει καταφέρει να αποδώσει με μεγάλη ακρίβεια το ρετρό στιλ που επιθυμούσε να έχει το παιχνίδι, με τη μουσική υπόκρουση να συμβάλει τα μέγιστα στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας.
Μάλιστα μερικές φορές μπορεί να νομίζετε ότι έχετε βρεθεί σε αδιέξοδο αλλά, στην πραγματικότητα, πρέπει να διαβάσετε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά πριν η ιστορία προχωρήσει παρακάτω. Επιπλέον, σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους όπου μπορείτε να παραλείψετε και κάτι, αυτό στο The 25th Ward μοιάζει απαγορευτικό και σε πολλούς θα θυμίσει μαρτύρια από adventure games της δεκαετίας της δεκαετίας του 1980. Κοινώς, αν δεν εξαντληθούν οι διαθέσιμες ενέργειες, όπως «μίλα», «κοίτα», «εξέτασε», κ.λπ. μπορεί και να βρεθείτε να γυρίζετε γύρω γύρω, ψάχνοντας το γιατί.Εκτός από τους διαλόγους υπάρχουν και γρίφοι που σε καμία περίπτωση δεν θα ακονίσουν το μυαλό των παικτών. Συνήθως πρόκειται για την εισαγωγή ενός κωδικού ή το συνδυασμό συγκεκριμένων αντικειμένων, πράγματα που απλά χρειάζονται μια μικρή δόση συγκέντρωσης και παρατηρητικότητας. Υπάρχουν εννοείται και οι μετακινήσεις από χώρο σε χώρο. Για αυτές, χρησιμοποιείται ένα απαρχαιωμένο UI, σημείο στο οποίο φαίνεται η ηλικία του τίτλου, που συνάμα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο σχεδιασμό των χαρακτήρων και των τοποθεσιών. Σε αυτό το κομμάτι, ο δημιουργός έχει καταφέρει να αποδώσει με μεγάλη ακρίβεια το ρετρό στιλ που επιθυμούσε να έχει το παιχνίδι, με τη μουσική υπόκρουση να συμβάλει τα μέγιστα στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Αυτό που δεν μπορεί να αποφύγει κανείς είναι ο ήχος της γραφομηχανής όπου υπάρχουν διάλογοι, αλλά και πάλι είναι κάτι συνηθισμένο για τους fans των visual novels.
Το The 25th Ward: The Silver case είναι μια ατμοσφαιρική περιπέτεια που θα σας κρατήσει συντροφιά περί τις 20 ώρες. Θα την απολαύσετε ακόμα περισσότερο αν συμβιβαστείτε με την πολύ αργή ροή των γεγονότων και κατορθώσετε να αγγίξετε το ιδιότροπο στιλ του Suda51. Όσοι σκοπεύετε να προβείτε σε αγορά να έχετε πάντως υπόψη ότι δεν είναι αυτό που λέμε παιχνίδι για όλους, αλλά για λίγους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity