Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Stifled Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Gattai Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Stifled
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://stifledgame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    ENTERNITY SCORE
*
Είναι αδύνατο να μη συμπαθήσει κανείς το Stifled. Όχι επειδή είναι πραγματικό επίτευγμα, αλλά διότι συνδυάζει δυο τάσεις ή, αν θέλετε, είδη, με το καθένα να υποφέρει με το δικό του τρόπο, και παρά ταύτα καταφέρνει να κάνει κάτι ιδιαίτερο στο τέλος, έστω και με προβλήματα. Από τη μία το παρθένο πεδίο της εικονικής πραγματικότητας, πεδίο που εξερευνάται παράλληλα από developers και παίκτες. Από την άλλη ο τρόμος, που, όπως και σε άλλα μέσα, τείνει να ταλαιπωρείται στο gaming έστω κι αν ξεσπά εντυπωσιακά μια στο τόσο. Στο Stifled ο παίκτης μπαίνει στη θέση ενός ανθρώπου που έχει χάσει τη γυναίκα του και το παιδί του. Ξεκινά σε γνώριμο μέρος, αν και η όρασή του εμποδίζεται από μια παράξενη ομίχλη. Ο ήχος είναι αυτός που σπάει την ομίχλη. Ήχος που προκαλείται από τον ίδιο, άρα τον παίκτη, ή από άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος. Τα τελευταία φροντίζουν να δείχνουν και προς τα που πρέπει να στραφεί η προσοχή του παίκτη, ανάλογα με την περίπτωση. Αν και υπάρχουν κι άλλα τμήματα που ακολουθούν το ίδιο μοτίβο, στην πραγματικότητα λειτουργούν ως γνωριμία με και ως ανάπαυλα μετά την κανονική έκφραση της κεντρικής ιδέας.



Διότι γρήγορα επικρατεί το σκοτάδι τελικά και ο χαρακτήρας, άρα και ο παίκτης, δεν βλέπει τίποτα. Εκτός αν παράξει ήχο. Τότε τα ηχητικά κύματα εκτείνονται και σαν σε σύστημα sonar αποκαλύπτουν περιγράμματα από αντικείμενα και επιφάνειες που περιβάλλουν το χαρακτήρα. Η ένταση του ήχου μετρά. Όσο πιο δυνατός, τόσο πιο μακριά φτάνει και τόσα περισσότερα βλέπουμε. Με κανονικό χειριστήριο βέβαια η παραγωγή ήχου αντιστοιχεί στο πάτημα ενός πλήκτρου. Όταν χρησιμοποιείται μικρόφωνο σε VR βέβαια υπάρχει όντως λογικότερη απόδοση του μηχανισμού αυτού. Για την ακρίβεια η χρήση VR είναι η καλύτερη επιλογή για το Stifled. Διότι άλλη εντύπωση αφήνει το σκοτάδι σε μια οθόνη, τελείως άλλη όταν μας περιβάλλει με τη βοήθεια του headset. Με το σύστημα 3D positional audio μάλιστα εκτείνεται η εντύπωση αυτή σε VR και αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο η εντύπωση για τη βαρύτητα του ήχου στο gameplay. Σε VR βέβαια υπάρχει και ένα ζήτημα ακόμη. Να πατάμε ένα πλήκτρο κάθε τόσο δεν κάνει εντύπωση σε κανέναν. Να μιλάμε κάθε τρεις και λίγο, να βγάζουμε τυχαίους ήχους ή να χρησιμοποιούμε τυχαίες λέξεις δεν είναι απλά περίεργο για τρίτους, είναι, κυρίως, άβολο για το χρήστη από ένα σημείο κι έπειτα.



Και η αλήθεια είναι πως πρέπει να ελέγχεται η ένταση του ήχου. Γιατί; Διότι ο παίκτης δεν είναι μόνος. Στο σκοτάδι κρύβονται εχθροί που αποκαλύπτονται κι εκείνοι όπως οτιδήποτε άλλο. Η αποκάλυψη της θέσης ενός εχθρού βέβαια σημαίνει ότι εντοπίζεται και ο παίκτης από την απόκοσμη απειλή. Ο πανικός δεν βοηθά όταν πρέπει να παιχτεί κρυφτό βέβαια, ειδικά αν ο παίκτης παραμιλά κατά την προσπάθειά του ή πατά πλήκτρα χωρίς πλάνο. Η αποφυγή είναι η μόνη επιλογή μάλιστα, αφού δεν υπάρχει δυνατότητα πραγματικής άμυνας ή αντεπίθεσης.  Λίγο να το φανταστείτε όλο αυτό στην πράξη μπορεί να θυμηθείτε το Alien: Isolation, ίσως και την κεντρική ιδέα του Clicker στο The Last Of Us. Εδώ όμως δεν υπάρχει ανάλογη ποικιλία και ευελιξία, ενώ αστοχίες στη συμπεριφορά των τεράτων προσθέτουν προβλήματα ώρες ώρες που δεν ήταν στο πρόγραμμα. Ουσιαστικά αυτός ο ένας μηχανισμός πρωταγωνιστεί από την αρχή μέχρι το τέλος, για αυτό και κατά διαστήματα ξεφεύγουμε από το σκοτάδι. Και τότε βέβαια ο μηχανισμός είναι ίδιος, η εντύπωση αλλάζει. Η ιστορία επιδεικνύει κάποιες ενδιαφέρουσες ευαισθησίες πάντως, αρκετά ώστε να αξίζει ένα τουλάχιστον πέρασμα.



Γενικότερα όμως η βάση του Stifled είναι θαυμαστή όσο και προβληματική σε μεγάλες δόσεις. Έτσι ο τίτλος μοιάζει με concept που κολλά στο repeat  Δεν είναι περίεργο να μην είναι τεράστια η επένδυση σε τίτλο VR, αρκετή τέλος πάντων ώστε να καταλήξουμε με παραπάνω από μια λούπα μηχανισμών. Είναι σίγουρο όμως ότι κάπως αλλιώς έπρεπε να ζυγιστούν τα πράγματα ώστε να είναι κάτι πέρα από νεωτερισμός το Stifled. Μπορεί να έχει μεγαλύτερη διάρκεια από το Batman: Arkham VR, αλλά να που, ως εξερεύνηση του είδους, εντός κι εκτός VR, καταλήγει πιο…ανάλαφρο. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Με αυτοσυγκράτηση από τον παίκτη, η ένταση της εμπειρίας συναρπάζει
  • Σπάνια και έξυπνη αξιοποίηση του ήχου
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μια ιδέα δεν αντέχει τη μοναξιά
  • Χάνει εντυπώσεις με χειριστήριο, χάνει πρακτικότητα σε VR
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*