Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Το iOS 18.4 έφερε ένα χαρακτηριστικό που θα σας χαλαρώσει!

NEWS
  • 18 λεπτά πριν

Αποκαλύφθηκε ο νέος χαρακτήρας του Elden Ring Nightreign (trailer)

VIDEO NEWS
  • 1 ώρα πριν

Θέμα χρόνου η προσθήκη του GameCube στο Nintendo Switch Online

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Επιτέλους υποστήριξη για τις Cellular λειτουργίες του Apple Watch στην Ελλάδα με το MultiSIM

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Nintendo Switch 2: Το Pro Controller του ίσως έρθει με ένα χαρακτηριστικό που ζητούσαν οι fans

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Επίσημο: Ο Keanu Reeves επιστρέφει στο John Wick 5!

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Πέθανε σε ηλικία 65 ετών ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ, o Μπρους Γουέιν του Batman Forever

NEWS
  • 6 ώρες πριν

WWE 2K25 Review

REVIEWS
  • 6 ώρες πριν

Η 7η σεζόν του Black Mirror φέρνει το δεύτερο μέρος σε άλλη μια ανατριχιαστική ιστορία (trailer)

VIDEO NEWS
  • 6 ώρες πριν

Τέλος τα PS4 και PS4 Pro στα καταστήματα της Ιαπωνίας

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 14 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 15 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 19 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 20 ώρες πριν

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 21 ώρες πριν

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 22 ώρες πριν

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 01/04

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 01/04
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 01/04

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 01/04

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 01/04

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 01/04

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 01/04

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 4

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Stifled Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Gattai Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Stifled
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://stifledgame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 5

    ENTERNITY SCORE
*
Είναι αδύνατο να μη συμπαθήσει κανείς το Stifled. Όχι επειδή είναι πραγματικό επίτευγμα, αλλά διότι συνδυάζει δυο τάσεις ή, αν θέλετε, είδη, με το καθένα να υποφέρει με το δικό του τρόπο, και παρά ταύτα καταφέρνει να κάνει κάτι ιδιαίτερο στο τέλος, έστω και με προβλήματα. Από τη μία το παρθένο πεδίο της εικονικής πραγματικότητας, πεδίο που εξερευνάται παράλληλα από developers και παίκτες. Από την άλλη ο τρόμος, που, όπως και σε άλλα μέσα, τείνει να ταλαιπωρείται στο gaming έστω κι αν ξεσπά εντυπωσιακά μια στο τόσο. Στο Stifled ο παίκτης μπαίνει στη θέση ενός ανθρώπου που έχει χάσει τη γυναίκα του και το παιδί του. Ξεκινά σε γνώριμο μέρος, αν και η όρασή του εμποδίζεται από μια παράξενη ομίχλη. Ο ήχος είναι αυτός που σπάει την ομίχλη. Ήχος που προκαλείται από τον ίδιο, άρα τον παίκτη, ή από άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος. Τα τελευταία φροντίζουν να δείχνουν και προς τα που πρέπει να στραφεί η προσοχή του παίκτη, ανάλογα με την περίπτωση. Αν και υπάρχουν κι άλλα τμήματα που ακολουθούν το ίδιο μοτίβο, στην πραγματικότητα λειτουργούν ως γνωριμία με και ως ανάπαυλα μετά την κανονική έκφραση της κεντρικής ιδέας.



Διότι γρήγορα επικρατεί το σκοτάδι τελικά και ο χαρακτήρας, άρα και ο παίκτης, δεν βλέπει τίποτα. Εκτός αν παράξει ήχο. Τότε τα ηχητικά κύματα εκτείνονται και σαν σε σύστημα sonar αποκαλύπτουν περιγράμματα από αντικείμενα και επιφάνειες που περιβάλλουν το χαρακτήρα. Η ένταση του ήχου μετρά. Όσο πιο δυνατός, τόσο πιο μακριά φτάνει και τόσα περισσότερα βλέπουμε. Με κανονικό χειριστήριο βέβαια η παραγωγή ήχου αντιστοιχεί στο πάτημα ενός πλήκτρου. Όταν χρησιμοποιείται μικρόφωνο σε VR βέβαια υπάρχει όντως λογικότερη απόδοση του μηχανισμού αυτού. Για την ακρίβεια η χρήση VR είναι η καλύτερη επιλογή για το Stifled. Διότι άλλη εντύπωση αφήνει το σκοτάδι σε μια οθόνη, τελείως άλλη όταν μας περιβάλλει με τη βοήθεια του headset. Με το σύστημα 3D positional audio μάλιστα εκτείνεται η εντύπωση αυτή σε VR και αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο η εντύπωση για τη βαρύτητα του ήχου στο gameplay. Σε VR βέβαια υπάρχει και ένα ζήτημα ακόμη. Να πατάμε ένα πλήκτρο κάθε τόσο δεν κάνει εντύπωση σε κανέναν. Να μιλάμε κάθε τρεις και λίγο, να βγάζουμε τυχαίους ήχους ή να χρησιμοποιούμε τυχαίες λέξεις δεν είναι απλά περίεργο για τρίτους, είναι, κυρίως, άβολο για το χρήστη από ένα σημείο κι έπειτα.



Και η αλήθεια είναι πως πρέπει να ελέγχεται η ένταση του ήχου. Γιατί; Διότι ο παίκτης δεν είναι μόνος. Στο σκοτάδι κρύβονται εχθροί που αποκαλύπτονται κι εκείνοι όπως οτιδήποτε άλλο. Η αποκάλυψη της θέσης ενός εχθρού βέβαια σημαίνει ότι εντοπίζεται και ο παίκτης από την απόκοσμη απειλή. Ο πανικός δεν βοηθά όταν πρέπει να παιχτεί κρυφτό βέβαια, ειδικά αν ο παίκτης παραμιλά κατά την προσπάθειά του ή πατά πλήκτρα χωρίς πλάνο. Η αποφυγή είναι η μόνη επιλογή μάλιστα, αφού δεν υπάρχει δυνατότητα πραγματικής άμυνας ή αντεπίθεσης.  Λίγο να το φανταστείτε όλο αυτό στην πράξη μπορεί να θυμηθείτε το Alien: Isolation, ίσως και την κεντρική ιδέα του Clicker στο The Last Of Us. Εδώ όμως δεν υπάρχει ανάλογη ποικιλία και ευελιξία, ενώ αστοχίες στη συμπεριφορά των τεράτων προσθέτουν προβλήματα ώρες ώρες που δεν ήταν στο πρόγραμμα. Ουσιαστικά αυτός ο ένας μηχανισμός πρωταγωνιστεί από την αρχή μέχρι το τέλος, για αυτό και κατά διαστήματα ξεφεύγουμε από το σκοτάδι. Και τότε βέβαια ο μηχανισμός είναι ίδιος, η εντύπωση αλλάζει. Η ιστορία επιδεικνύει κάποιες ενδιαφέρουσες ευαισθησίες πάντως, αρκετά ώστε να αξίζει ένα τουλάχιστον πέρασμα.



Γενικότερα όμως η βάση του Stifled είναι θαυμαστή όσο και προβληματική σε μεγάλες δόσεις. Έτσι ο τίτλος μοιάζει με concept που κολλά στο repeat  Δεν είναι περίεργο να μην είναι τεράστια η επένδυση σε τίτλο VR, αρκετή τέλος πάντων ώστε να καταλήξουμε με παραπάνω από μια λούπα μηχανισμών. Είναι σίγουρο όμως ότι κάπως αλλιώς έπρεπε να ζυγιστούν τα πράγματα ώστε να είναι κάτι πέρα από νεωτερισμός το Stifled. Μπορεί να έχει μεγαλύτερη διάρκεια από το Batman: Arkham VR, αλλά να που, ως εξερεύνηση του είδους, εντός κι εκτός VR, καταλήγει πιο…ανάλαφρο. 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Με αυτοσυγκράτηση από τον παίκτη, η ένταση της εμπειρίας συναρπάζει
  • Σπάνια και έξυπνη αξιοποίηση του ήχου
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μια ιδέα δεν αντέχει τη μοναξιά
  • Χάνει εντυπώσεις με χειριστήριο, χάνει πρακτικότητα σε VR
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...