Παρά τους αρχικούς μας φόβους για το Splatoon 2, που πήγαζαν από την τότε αβεβαιότητα για το καινούριο σύστημα της Nintendo, η ιαπωνική εταιρεία στήριξε τον τίτλο με πολλά δωρεάν updates και συνεχίζει να το κάνει μέχρι και σήμερα. Τώρα βρισκόμαστε απέναντι στο πρώτο επί πληρωμή DLC το οποίο, όλως περιέργως για multiplayer game, είναι ένα νέο single player campaign. Το Octo Expansion δεν είναι ακριβώς campaign. Έχει μεν τη δική του ιστορία και πολλές αναφορές που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι φίλοι της σειράς, όμως στην ουσία είναι μια συλλογή από challenges που στόχο έχουν να δείξουν τις δυνατότητες του βασικού παιχνιδιού. Συνολικά οι παίκτες καλούνται να ολοκληρώσουν 80 διαφορετικές δοκιμασίες, να ανακαλύψουν τα τέσσερα βασικά αντικείμενα που θα επιτρέψουν στον πρωταγωνιστή να επιστρέψει στην Inkopolis και, φυσικά, να ανακαλύψουν πάρα πολλά unlockables.
Ναι ο πρωταγωνιστής είναι ένα Octoling, ναι υπάρχει ιστορία και χιούμορ στη γραφή, όμως ο πρωταγωνιστής στο expansion αυτό είναι μάλλον η δυσκολία. Η ομάδα ανάπτυξης δημιούργησε 80 επίπεδα που εξερευνούν διάφορους τρόπους εκμετάλλευσης των μηχανισμών του Splatoon 2. Οι παίκτες πρέπει να βγουν από το καβούκι τους, να αφήσουν για αρκετή ώρα τα όπλα που χρησιμοποιούν συνεχώς στο multiplayer και να προετοιμαστούν για πολλά νεύρα. Μα πάρα πολλά νεύρα. Είτε γιατί ο χρόνος τελειώνει πολύ γρήγορα, είτε γιατί έσπασαν το λάθος κιβώτιο μετά από 30 σωστά και πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή ή, τέλος, γιατί το ρημάδι το μπαλόνι έφυγε ψηλά προτού το σκάσουν. Προφανώς η δυσκολία βρίσκεται ψηλά, τα επίπεδα είναι πολλά, αναγκαστικά ορισμένες ιδέες επαναλαμβάνονται αρκετά συχνά και όμως οι δημιουργοί κατάφεραν να προσφέρουν τεράστια ποικιλία, που μάλλον ήταν και το ζητούμενο. Κάθε δοκιμασία βασίζεται σε μια συγκεκριμένη ιδέα και, συνήθως, σε ένα συγκεκριμένο όπλο ή loadout, αλλά η χρήση των δεδομένων αλλάζει διαρκώς. Τη μία ο παίκτης καθοδηγεί μια μπάλα μπιλιάρδου και προσπαθεί να φτάσει στο τέλος του επιπέδου, την άλλη συμμετέχει σε μάχη όπου κάθε άστοχη βολή καταστρέφει μέρος της αρένας. Η δυνατότητα επιλογής όπλου μεταξύ συγκεκριμένων διαθέσιμων, ανεβάζει ακόμη περισσότερο την πρόκληση σε κάθε δοκιμασία, αλλά και τις απολαβές.
Η εξέλιξη δεν είναι γραμμική, με το χάρτη να ανοίγει μεν σταδιακά, αλλά να προσφέρει επιλογές για την πορεία του παίκτη, ο οποίος μπορεί να διαλέγει όποια δοκιμασία θέλει από τις διαθέσιμες ανοιχτές. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα να ολοκληρωθεί το όλο εγχείρημα χωρίς να παιχτεί το σύνολο των πιστών (βρίσκοντας απλώς τα τέσσερα αντικείμενα), αλλά και να παραλειφθούν -σπαστικά- επίπεδα (με το ανάλογο κόστος), για να αποφευχθεί η ζημιά στον εγκέφαλο και τον εξοπλισμό του παίκτη. Παρά τις ευκολίες, το Octo Expansion δεν αστειεύεται. Απαιτεί τις περισσότερες στιγμές σκληρή δουλειά από τον παίκτη, χωρίς περιθώρια λάθους. Μία λάθος κίνηση αρκεί για να πάει όλη η προσπάθεια στράφι, ενώ πολλές δοκιμασίες αγνοούν τη χρήση checkpoint. Δεν υπάρχει όμως αδικία, απλώς ανάγκη για βελτίωση. Και αυτό είναι μεγάλη επιτυχία του DLC, αλλά και ο λόγος για τον οποίο πολλοί μπορεί να επιλέξουν να το αγνοήσουν.
Άδικο για το Octo Expansion το οποίο πετυχαίνει τον αρχικό του στόχο. Προσφέρει ένα ευχάριστο διάλειμμα από το multiplayer του Splatoon 2, κάνει μια ολοκληρωμένη παρουσίαση όλων των όπλων του τίτλου, που πολλοί μπορεί απλώς να αγνοούν, και τους αναγκάζει όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν ξένο προς αυτούς εξοπλισμό, αλλά και να βρουν νέους τρόπους αξιοποίησής του. Είναι λίγο arcade από τα παλιά (ειδικά ως προς τη δυσκολία του), ξεσκονίζει ιδέες και δομές άλλων τίτλων, απαιτεί προσήλωση που δεν είναι πάντα δυνατή, ενοχλεί και πεισμώνει αυτούς που θα ασχοληθούν μαζί του και μάλιστα χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Αν μη τι άλλο, τραβάει σίγουρα την προσοχή μας.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity