Το Space Engineers δεν αποτελεί εντελώς πρόσφατη κυκλοφορία με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Από τον Δεκέμβριο του 2016 μπορούσε κάποιος να δοκιμάσει την έκδοση beta μέσω Steam ενώ πέρυσι κυκλοφόρησε και σε κανονική μορφή στη δημοφιλή υπηρεσία. Στις 15 Απριλίου φέτος εμφανίστηκε και η έκδοση του Xbox One, που είχαμε στη διάθεσή μας. Σε περίπτωση που δεν έτυχε να διασταυρωθούν τα μονοπάτια σας, το Space Engineers θα μπορούσε να περιγραφεί, στον πυρήνα του, ως -περίπου- Minecraft σε διαστημικό σκηνικό. Η σωστή διαχείριση των λιγοστών, τουλάχιστον αρχικά, πρώτων υλών, είναι αυτοσκοπός κάθε φορά που ξεκινάμε ένα καινούριο παιχνίδι, προκειμένου να φτάσουμε στο επίπεδο να χτίσουμε και να είμαστε σε θέση να συντηρήσουμε ολόκληρους διαστημικούς πολιτισμούς. Η επανάληψη σε τέτοιο είδος τίτλων θεωρείται μάλλον αυτονόητη, οπότε καλό θα ήταν να το γνωρίζουν όσοι ενδεχομένως δεν έχουν εμπειρία στο είδος. Ευτυχώς η πληθώρα εργαλείων χτισίματος και η ποικιλία των κτισμάτων είναι τέτοια στο Space Engineers που η βαρεμάρα μπορεί να έρθει μόνο αν ο παίκτης παίζει αυστηρά με ένα μοναδικό τρόπο. Το παιχνίδι φροντίζει να υπάρχουν πολλαπλά μονοπάτια σε κάθε περίπτωση, με ουσιωδώς διαφορετική αξιοποίηση των ίδιων πόρων. Συγκεντρώνοντας περισσότερα υλικά μπορούμε να δημιουργήσουμε καλύτερα εργαλεία, τα οποία θα μας επιτρέψουν να εξορύξουμε ακριβότερα, σπανιότερα και κυρίως ανθεκτικότερα υλικά στο δρόμο μας προς την επιβίωση και, φυσικά, την εξέλιξη.
Εξυπακούεται πως απουσιάζει οποιοδήποτε campaign mode και κατά συνέπεια συγκεκριμένο σενάριο με πλοκή, χαρακτήρες και εξέλιξη. Αντί αυτού έχουμε επτά μικρότερα σενάρια, αποστολές επιβίωσης ουσιαστικά που κρατούν το ρόλο του tutorial και σκοπό έχουν να μας διδάξουν τους πραγματικά άπειρους μηχανισμούς του Space Engineers. Και καλό θα είναι οι επίδοξοι μηχανικοί του διαστήματος πρωτίστως να τα επισκεφθούν και σε δεύτερη φάση να προσπαθήσουν να τα ολοκληρώσουν, απλά και μόνο για να ανοίξουν το μυαλό τους σχετικά με το περιεχόμενο του τίτλου και το τι τους δίνει αυτός τη δυνατότητα να κατασκευάσουν. Ακόμα ένας περιοριστικός παράγοντας, μετά τη φαντασία του παίκτη, είναι ο χειρισμός. Φυσικά η συγκεκριμένη παράγραφος αφορά την έκδοση για Xbox One, όπου η χρήση χειριστηρίου είναι τρόπον τινά δεδομένη. Δεν είναι τόσο ότι η μεταφορά του χειρισμού στο gamepad είναι κακή ακριβώς, μα όταν για τις πιο απλές κινήσεις χρειάζονται συνδυασμοί δύο και τριών κουμπιών, τα πράγματα περιπλέκονται. Παραδείγματος χάριν, η πιο απλή κίνηση, η εμφάνιση του μενού επιλογής εργαλείου, γίνεται πατώντας τρία πλήκτρα. Σαφώς όχι και η βολικότερη επιλογή. Ευτυχώς, υποστηρίζεται η χρήση συνδυασμού πληκτρολογίου και ποντικιού. Όμως, αδιαμφισβήτητα, η πλειονότητα των παικτών δεν έχουν ούτε την ευχέρεια ούτε τη διάθεση να συνδέει τέτοια περιφερειακά στη κονσόλα τους. Εξάλλου υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι, μιας και το παιχνίδι στην κονσόλα συνήθως μας πετυχαίνει σε κάποιον καναπέ και σε απόσταση από την τηλεόραση, χωρίς την άνεση να στηρίζουμε στα γόνατά μας ή κάπου βολικά, mouse και keyboard.
Ο χειρισμός μέσω του gamepad συνηθίζεται βέβαια, όμως εύκολα αντιλαμβάνεστε πως προσθέτει χρόνο στην ήδη πλατιά καμπύλη εκμάθησης του Space Engineers. Υπάρχει και το help menu, που μας εξυπηρετεί πηγαίνοντας μας σε απολύτως κατατοπιστικά video ως προς τους βασικούς, δύστροπους χειρισμούς του Space Engineers. Απολύτως χρήσιμοι οδηγοί και πληροφορίες, οι οποίες όμως βρίσκονται στο YouTube, οπότε θα πρέπει να δεχθούμε πως η κονσόλα κάνει μια μετάβαση από το παιχνίδι στην υπηρεσία, την εφαρμογή της οποίας πρέπει να έχετε εγκατεστημένη, κάτι που δεν είναι, ούτε θα έπρεπε να θεωρείται, απαραίτητο.
Η μεγαλύτερη δύναμη του παιχνιδιού βρίσκεται στο σύστημα φυσικής του και εν συνεχεία στον τρόπο με τον οποίο αυτό την εκμεταλλεύεται για τις κατασκευές του. Αν ο παίκτης είναι εξοπλισμένος με φαντασία και έχει την υπομονή να εξασφαλίζει όλα τα απαιτούμενα υλικά, μπορεί να δημιουργήσει άπειρες κατασκευές εμπνευσμένες από οτιδήποτε έχει δει ή ό,τι έχει ως ιδέα στο κεφάλι του. Επιπλέον, σε περίπτωση που δημιουργήσουμε κάτι όμορφο και πραγματικά χρήσιμο, μπορούμε να το αποθηκεύσουμε ως blueprint έτσι ώστε αν καταστραφεί, να το δημιουργήσουμε εκ νέου χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Αρκεί βεβαίως να έχουμε πρόσβαση στα απαιτούμενα υλικά. Φυσικά μπορούμε να διαλύσουμε κατά βούληση οτιδήποτε δεν χρειαζόμαστε πια ή έχει υποστεί ζημιά σε τέτοιο βαθμό που δεν εξυπηρετεί την λειτουργία του.
Τελειώνοντας, συνειδητοποιούμε πως η πολυπλοκότητα των μηχανισμών του Space Engineers αποτελεί δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία, ενισχύει τη μοναδικότητά του και θέτει πολύ ψηλά τον πήχη σε ό,τι αφορά το μοντέλο φυσικής και τους μηχανισμούς που το εκμεταλλεύονται. Από την άλλη οι επίδοξοι μηχανικοί του διαστήματος θα πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με αρκετή υπομονή, καθώς η καμπύλη εκμάθησης του τίτλου δεν είναι ούτε μικρή, ούτε φιλική. Μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης όμως, και έχοντας ξεπεράσει το υπερβολικά περίεργο και ιδιότροπο σύστημα χειρισμού μέσω του χειριστηρίου, καταφέραμε να επιβιώσουμε με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά, ανάλογα με το περιβάλλον, και να χτίσουμε τα περισσότερα από αυτά που είχαμε στο μυαλό μας. Νιώσαμε όμως και μια κούραση, η οποία σίγουρα μας αποτρέπει να το προτείνουμε στον οποιονδήποτε.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity