Γρήγορα όμως η θετική πρώτη εικόνα που αποκομίσαμε παραχώρησε τη θέση της στη μουρμούρα λόγω της ανούσιας επανάληψης η οποία απλά επεκτείνει με τεχνητό τρόπο την απελπιστικά μικρή διάρκεια του τίτλου. Το λάθος του Sky Force Anniversary είναι ότι θεωρεί δεδομένη την ενασχόληση της κοινότητάς του με το σύστημα των objectives – ολοκληρώνοντας κάποιο από τα εννέα μόλις διαθέσιμα επίπεδα, δεν ξεκλειδώνετε αυτόματα το επόμενο. Αντίθετα, το παιχνίδι σάς θέτει σαν επιπρόσθετο περιορισμό την συγκέντρωση ορισμένου αριθμού medals προκειμένου να σας επιτρέψει να προχωρήσετε. Τα medals σάς παραδίδονται σαν επιβράβευση για την ολοκλήρωση των υποαποστολών (objectives) που σας ανατίθενται πριν από κάθε πίστα. Ατυχώς, τα objectives είναι πάντα τα ίδια ανεξαρτήτως επιπέδου, ενώ η ίδια η φύση τους αποκλείει το ενδεχόμενο να τα ολοκληρώσετε με την πρώτη.
10 χρόνια μετά από την εμφάνιση του πρωτότυπου τίτλου, το Sky Force έρχεται στις κονσόλες και στα PC.
Υπάρχουν δύο objectives που έχουν να κάνουν με το ποσοστό των εχθρών που πρέπει να καταρρίψετε (70% και 100% αντίστοιχα), ένα ακόμα που σας ζητά να απελευθερώσετε όλους τους όμηρους που είναι διασκορπισμένοι στο επίπεδο και το πιο απαιτητικό που σας ζητά να ολοκληρώσετε το επίπεδο αλώβητοι χωρίς να δεχτείτε χτύπημα. Κερδίζοντας και τα 4 μετάλλια μπορείτε να επαναλάβετε την πίστα στo Hard για ακόμα 4 μετάλλια που ξεκλειδώνουν και αυτά με τη σειρά τους το επίπεδο δυσκολίας Insane και άλλα 4 μετάλλια. Σίγουρα όχι και το πιο εκλεπτυσμένο σύστημα – θα ήταν προτιμητέο τουλάχιστον τα objectives να διαφοροποιούνταν ανά πίστα ή επίπεδο δυσκολίας. Ακόμα και έτσι όμως, το ότι το παιχνίδι σας υποχρεώνει να επαναλάβετε ξανά και ξανά εκτενή κομμάτια του απλά και μόνο για να δείτε τη συνέχεια, αποτελεί κάκιστη πρακτική και φανερώνει πρόχειρο σχεδιασμό.
Τουλάχιστον αυτή η επανάληψη λειτουργεί προς όφελος του εθιστικού συστήματος αναβαθμίσεων για το σκάφος σας. Ξεκινάτε με ένα αδύναμο αερομαχητικό και μέσω του μενού Hangar μπορείτε να προχωρήσετε στην αγορά μιας σειράς upgrades που βελτιώνουν την αντοχή του σκάφους στα χτυπήματα, προσθέτουν έξτρα πλαϊνά κανόνια ή πυραύλους που βρίσκουν αυτόματα στόχο ή δίνουν πρόσβαση στα power-ups τα οποία αποτελούνται από μια προσωρινή ασπίδα, μια δέσμη laser και μια βόμβα μεγατόνων που καθαρίζει την οθόνη. Επιπλέον αναβαθμίσεις αυξάνουν περαιτέρω την αποτελεσματικότητα των προαναφερθέντων τμημάτων του σκάφους σας. Φυσικά όλα αυτά αποκτούνται με το αζημίωτο: κάθε αναβάθμιση απαιτεί να αποχωριστείτε μια σημαντική ποσότητα των άστρων που μαζεύετε από τα σκάφη/άρματα που καταρρίπτετε. Όσοι δηλαδή θελήσουν να τελειοποιήσουν το μαχητικό τους θα αναλωθούν σε αρκετές ώρες grind.
Παρ’ όλες τις προηγούμενες…γκρίνιες πάντως, το gameplay είναι απολαυστικό αν είναι του γούστου σας αυτού του είδους τα παιχνίδια. Σημειωτέον, ότι το Sky Force προσφέρει και τοπικό παιχνίδι δύο παικτών σε co-op, οπότε μπορείτε να παίξετε μαζί και με ένα φίλο σας. Τα upgrades που έχετε ξεκλειδώσει πάντως είναι ενεργά μόνο στο δικό σας σκάφος.
Το Sky Force Anniversary δεν είναι σε καμία περίπτωση «κακός» τίτλος, ανακυκλώνεται όμως σε υπερβολικό βαθμό χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος λόγος. Προτείνεται μόνο σε όσους θέλουν κάτι ανάλαφρο και σύντομο – θα θέλαμε να δούμε ένα πληρέστερο shoot-em-up πάντως από την Infinite Dreams, αφού είναι ξεκάθαρο πως «το έχει» το άθλημα.
Το έχω στο WIIU και πιστεύω πως το 6 είναι λίγο αυστηρό. Είναι πάρα πολύ καλό παιχνιδάκι.