Η έννοια ενός HD remaster port μπορεί να έχει γίνει ευρέως γνωστή στα video games τον τελευταίο καιρό, όμως η Atlus μεταφέρει βελτιωμένες εκδόσεις παλαιότερων τίτλων εδώ και πολλά χρόνια. Το έκανε πρώτη φορά με το Digital Devil Story: Megami Tensei, το οποίο κυκλοφόρησε αρχικά στο NES το 1987, ενώ λίγα χρόνια αργότερα επανακυκλοφόρησε για το SNES με βελτιωμένα γραφικά και gameplay. Με παρόμοιο τρόπο επαναφέρει στο προσκήνιο το Shin Megami Tensei III: Nocturne, έναν τίτλο RPG του 2003 αλλά αυτή τη φορά προσαρμοσμένο στο σύγχρονο hardware, καθώς και με ορισμένα DLC, είτε δωρεάν είτε με κάποιο αντίτιμο. Το κύριο ερώτημα που τίθεται είναι εάν αξίζει να παίξει κανείς σήμερα ένα παιχνίδι 20ετίας με βελτιώσεις και φυσικά, εάν αξίζει να το ξαναπαίξει εκείνος που έχει ήδη στο βιογραφικό του ένα τουλάχιστον walkthrough.
Στο Shin Megami Tensei III Nocturne HD Remaster, ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο ενός νεαρού αγοριού που έχει παγιδευτεί σε ένα αποκαλυπτικό συμβάν, ενώ επισκεπτόταν στο νοσοκομείο τον άρρωστο δάσκαλό του Yuko Takao. Τελικά ξυπνάει σε ένα δωμάτιο του νοσοκομείου αλλά με νέες δυνάμεις και ικανότητες και καλείται να επιβιώσει στον κόσμο του Vortex. Με τις νέες του δυνάμεις θα πρέπει να αποφασίσει για ποιον Σκοπό θα πολεμήσει και θα υποστηρίξει, ενώ με αυτόν τον τρόπο θα καθορίσει τη μοίρα του κόσμου. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι ο παίκτης θα πρέπει να πάρει ορισμένες αποφάσεις κατά τη διάρκεια της ιστορίας του παιχνιδιού που θα καθορίσουν την εξέλιξή του, όπως και το τέλος του. Θα συναντήσει χαρακτήρες που θα προσπαθήσουν να τον πάρουν με το μέρος τους για δικούς τους σκοπούς, θα τεθούν ορισμένα ερωτήματα και είναι στην κρίση του να διαλέξει πλευρά ή όχι. Διαφορετικά endings, σημαίνει ότι το σενάριο έχει βάθος, όμως υπάρχουν και εκείνοι οι τύποι gamers που προτιμούν ένα και μοναδικό story, όπως και εκείνοι που δε θέλουν να παίρνουν καθοριστικές αποφάσεις. Ωστόσο, τα διαφορετικά endings προσφέρουν διάρκεια σε έναν τίτλο, αφού δελεάζουν τον παίκτη να κάνει και δεύτερο ή και τρίτο walkthrough, για να δει τα θα συνέβαινε εάν είχε επιλέξει διαφορετικό δρόμο. Σε αυτό βοηθάει και το New Game Plus που επιτρέπει να πάρετε όλους τους καταχωρημένους demons στο compendium, αφού ολοκληρώσετε το παιχνίδι για πρώτη φορά.
Ο πρωταγωνιστής δε θα είναι μόνος του σε αυτή την περιπέτεια αλλά καλείται να δημιουργήσει ένα γκρουπ από δαίμονες ή τέρατα. Έχει τον ρόλο του "εκπαιδευτή" που συναντάει τέρατα στον δρόμο του και τα στρατολογεί στην ομάδα του, η οποία απαρτίζεται από τον ίδιο, 3 ενεργά τέρατα και ορισμένα εφεδρικά. Η διαδικασία στρατολόγησης είναι αρκετά ενδιαφέρουσα αφού πιάνετε συζήτηση με τους αντίπαλους δαίμονες την ώρα της μάχης και αρχίζει η διαπραγμάτευση. Ορισμένες φορές θα ζητηθούν χρήματα, άλλες φορές αντικείμενα ή ακόμα και να κλέψουν λίγο από τα δικά σας HP. Βέβαια μπορεί να έχετε συμφωνήσει σε κάθε αίτημα, αλλά παρόλα αυτά να σας τη φέρουν και να εξαφανιστούν. Η διαπραγμάτευση έχει πολλές εκπλήξεις. Για να ξεκινήσει, θα πρέπει να υπάρχει και ένα είδος σεβασμού του τέρατος απέναντι στον πρωταγωνιστή, γιατί διαφορετικά μπορεί να τον απαξιώσει και να μην του μιλήσει καθόλου. Ρόλο στη διάθεση του δαίμονα μπορεί να παίξει και η φάση του φεγγαριού, Kagutsuchi, η οποία έχει οκτώ διαφορετικά στάδια και επηρεάζει τη διαπραγμάτευση. Όσο ο πρωταγωνιστής καλεί τέρατα, τόσο συμπληρώνει το compendium, που θυμίζει αρκετά το pokedex των παιχνιδιών Pokemon. Στο compendium καταχωρούνται όλα τα τέρατα που έχετε συλλέξει, οπότε εάν χάσετε κάποιο για οποιοδήποτε λόγο, μπορείτε να πληρώσετε το ανάλογο ποσό και να το ξαναβάλετε στην ομάδα σας.
Ορισμένα από αυτά εξελίσσονται σε άλλες μορφές τεράτων, ενώ τα περισσότερα από αυτά συγχωνεύονται και δημιουργούν νέα είδη. Ευτυχώς όλα καταχωρούνται και δεν έχετε να χάσετε τίποτα εάν κάνετε κάποιο λάθος στη συγχώνευση. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη λειτουργία, ειδικά για όσους τους αρέσει να εκτρέφουν τέρατα. Μπορείτε ακόμα και να μεταφέρετε κινήσεις τεράτων την ώρα της συγχώνευσης. Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος εδώ, ότι εάν γνωρίζει έναν συνδυασμό συγχώνευσης τεράτων, θα μπορούσε να φτιάξει μία δυνατή ομάδα εξ αρχής και να βγάλει εύκολα το παιχνίδι. Αυτό όμως δεν ισχύει καθώς δεν μπορείτε να δημιουργήσετε τέρατα με μεγαλύτερο level από εκείνο του κύριου χαρακτήρα. Ωραία όλα αυτά όμως δυστυχώς δεν υπάρχει κανένα tutorial στο παιχνίδι για να εξηγήσει τους μηχανισμούς. Μεγάλη έλλειψη από μία έκδοση remaster ή έστω από ένα σύγχρονο παιχνίδι. Ο τρόπος μάχης είναι ο κλασικός και παραδοσιακός πλέον ενός παιχνιδιού turn based RPG. Οι χαρακτήρες έχουν διάφορα στατιστικά, ένα εκ των οποίων η ταχύτητα η οποία προσδιορίζει τη σειρά του χαρακτήρα ή αντιπάλου που πρόκειται να κάνει κίνηση. Η στάνταρ επιλογή είναι το attack για όλους τους χαρακτήρες και από εκεί και πέρα υπάρχουν οι κινήσεις του καθενός. Θα μπορούσε να είναι κάποια μαγική επίθεση φωτιάς ή ηλεκτρισμού ή κάποια φυσική επίθεση με μεγαλύτερο damage από το απλό attack. Οι κινήσεις δεν είναι πάντα επιθετικές, καθώς υπάρχουν και τα buffs ή τα debuffs για να ενισχύσουν τα στατιστικά της ομάδας ή να μειώσουν εκείνα του αντιπάλου ή ακόμα και να αφαιρέσουν τα ενεργά buffs. Υπάρχουν και τα support abilities, όπως για παράδειγμα η αντίσταση σε επιθέσεις ηλεκτρισμού ή η αύξηση πιθανότητας για critical hit. Εκτός των κινήσεων που είναι χρήσιμες στη μάχη, υπάρχουν και εκείνες που εξυπηρετούν στη διαπραγμάτευση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μάχη μπορούν να χρησιμοποιηθούν και items αλλά αυτή η εντολή είναι ενεργή μόνο για τον κύριο χαρακτήρα και όχι για τα τέρατά του. Στο τέλος κάθε μάχης κερδίζετε πόντους εμπειρίας για τα ενεργά μέλη του γκρουπ καθώς και χρήματα.
Δυστυχώς τα εφεδρικά μέλη δεν κερδίζουν πόντους, εκτός βέβαια εάν έχουν support ability για τον συγκεκριμένο σκοπό. Για παιχνίδι του 2003 είναι λογική αυτή η επιλογή, όμως η εταιρεία θα μπορούσε να είχε προσθέσει πόντους για όλη την ομάδα στην έκδοση remaster, όπως στα περισσότερα σύγχρονα παιχνίδια του είδους. Η δυσκολία του τίτλου είναι αρκετά μεγάλη στο normal, οπότε μη διστάσετε να την αλλάξετε στο merciful (easy) εάν δεν μπορείτε να προχωρήσετε. Μάλιστα στο συγκεκριμένο mode κερδίζετε έως και 5 φορές περισσότερα χρήματα ή πόντους εμπειρίας στο τέλος κάθε μάχης. Ακόμη μία περίεργη επιλογή της εταιρείας καθώς δε δίνει κίνητρο στους παίκτες για να αυξήσουν τη δυσκολία. Και όταν μάλιστα τα χρήματα κερδίζονται μόνο από τις μάχες, είναι λογικό να θέλει ο καθένας να παίξει στο mode που προσφέρει περισσότερα χρήματα. Ακόμη μία μεγάλη απουσία από τη συγκεκριμένη έκδοση είναι η επιλογή fast speed, για να διευκολύνει όσους έχουν ξαναπαίξει το παιχνίδι ή εκείνους που θέλουν να κάνουν grinding πιο γρήγορα.
Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού είναι η μουσική του αλλά και η μεταγλώττιση στα αγγλικά. Μπορείτε μάλιστα να εναλλάσσετε όποτε θέλετε ανάμεσα σε ιαπωνικούς και αγγλικούς διαλόγους. Οι μελωδίες θα σας καθηλώσουν, αφού κρύβεται από πίσω ο αγαπητός Shoji Meguro, που είναι ο κύριος μουσικός της σειράς Persona αλλά και των SMT. Τα περισσότερα από αυτά τα κομμάτια είναι ορχηστρικά, ήσυχα, ήρεμα αλλά όταν μπαίνετε σε μάχη, ακούγονται πιο ροκ και δυναμικές μελωδίες. Προσπαθεί να βάλει τον παίκτη σε μία κατάσταση ανησυχίας και ανατριχίλας και το καταφέρνει παραδειγματικά. Εντυπωσιακά είναι και τα βελτιωμένα γραφικά του τίτλου σε σχέση με εκείνα του original, τα οποία τείνουν να πλησιάζουν αρκετά τα γραφικά ενός σύγχρονου τίτλου. Αυτά που δεν έχουν βελτιωθεί ωστόσο είναι τα cutscenes, δυστυχώς. Μάλιστα, η μεταφορά από οθόνη 4:3 σε 16:9 έχει γίνει προσθέτοντας θολό τοπίο στο επί πλέον μέρος της οθόνης.
Ποικιλία παρουσιάζει και ο σχεδιασμός των τεράτων και χαρακτήρων, αφού δεν παρατηρούνται ομοιότητες μεταξύ τους. Σε άλλα RPG μπορεί να δείτε για παράδειγμα ένα τέρας συγκεκριμένου χρώματος και μία πιο βελτιωμένη έκδοση του ίδιου τέρατος με άλλο χρώμα. Εδώ ωστόσο, το κάθε τέρας έχει δικό του προσωπικό σχεδιασμό. Όσο για τον σχεδιασμό του κόσμου, έχει επίσης αρκετή ποικιλία στα χρώματα και στο στυλ, ενώ δημιουργεί μία πιο creepy ατμόσφαιρα αφού είστε στον κόσμο των δαιμόνων. Θα μπορούσε βέβαια να υπάρχει και ένας μίνι-χάρτης στο κάτω δεξί μέρος της οθόνης για να βοηθήσει τον παίκτη στην εξερεύνηση. Αντ' αυτού υπάρχει μία πυξίδα για προσανατολισμό και η πρόσβαση στον χάρτη γίνεται μόνο μέσω του menu, με το πάτημα ενός πλήκτρου. Δυστυχώς ο παίκτης θα χρειαστεί να μπει αρκετές φορές στο μενού για να προσανατολιστεί.
Το Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster είναι ένα υπέροχο παιχνίδι. Έχει βέβαια ορισμένους μηχανισμούς που δείχνουν την ηλικία του, οι οποίοι θα μπορούσαν να βελτιωθούν για τη διευκόλυνση του παίκτη. Εάν είστε τύπος που του αρέσουν τα δύσκολα, τότε ο συγκεκριμένος τίτλος μπορεί να είναι από τα καλύτερα RPG που έχετε παίξει ποτέ. Εάν από την άλλη δε θέλετε να χάσετε 1-2 ώρες gameplay με ένα game over, τότε το παιχνίδι της Atlus δεν είναι για εσάς. Ετοιμαστείτε για μία ανατριχιαστική περιπέτεια, με στρατολόγηση τεράτων, με αποφάσεις που επηρεάζουν τον Σκοπό σας και με επικές μάχες, που μπορεί να διαρκέσουν και πάνω από 30 λεπτά.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity