Φυσικά η πορεία είναι γεμάτη εμπόδια. Στενά περάσματα, διάφορα gadgets κ.λπ., τα οποία ο παίκτης πρέπει να ξεπεράσει εναλλάσσοντας το αέριο από τον ένα χαρακτήρα στον άλλο (φουσκώνοντας και ξεφουσκώνοντας ανάλογα). Ο φουσκωτός είναι πιο βαρύς, μπορεί να τραβήξει τον άλλο προς το μέρος του και να πατήσει διακόπτες, ενώ ο ξεφούσκωτος μπορεί να περάσει από στενούς χώρους, να κάνει άλματα και να χειριστεί διάφορα μηχανήματα και πλατφόρμες. Η ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει να σχεδιάσει ενδιαφέροντα επίπεδα, αναπτύσσοντας στο έπακρο τη βασική ιδέα. Ο παίκτης θα χειριστεί κανόνια που εκτοξεύουν τον έναν πρωταγωνιστή μέχρι το σημείο που επιτρέπει ο σωλήνας που τον συνδέει με τον άλλο, ακτίνες που τον μεταφέρουν σε άλλα σημεία της πίστας κ.λπ. Το μήκος του σωλήνα παίζει σημαντικό ρόλο στην όλη προσπάθεια του παίκτη, ενώ σε περίπτωση που κοπεί, οι ήρωες οδηγούνται στο θάνατο. Μία από τις βασικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει ο παίκτης είναι ο ίδιος ο έλεγχος των ηρώων. Η εναλλαγή από τον έναν στον άλλο γίνεται με το πάτημα ενός πλήκτρου και η μεταφορά του “αερίου” με ένα άλλο. Στη θεωρία το σύστημα είναι απλοϊκό. Στην πράξη όμως ο παίκτης πότε δεν συνηθίζει την ιδέα ότι χρειάζονται δύο πατήματα για το φούσκωμα και τον έλεγχο του άλλου ήρωα, με αποτέλεσμα πολλές φορές να οδηγείται σε ανόητους θανάτους καθώς ελέγχει άλλον ήρωα από αυτόν που νομίζει ή να αναγκάζεται να επαναλάβει τμήματα του επιπέδου για να φτάσει ξανά στο σημείο όπου έκανε το λάθος π.χ. άλμα. Και επειδή το άλμα αυτό δεν είναι και ό,τι πιο ακριβές, τέτοια λάθη σύντομα προκαλούν εκνευρισμό.
Εννοείται ότι η ύπαρξη δύο πρωταγωνιστών και η απαίτηση για άριστο συντονισμό κινήσεων, φωνάζουν για την ύπαρξη co-op. Η ομάδα ανάπτυξης άκουσε αυτές τις φωνές και προσφέρει online και local co-op. Αλλά και σε αυτήν την περίπτωση, η θεωρία δεν μεταφράζεται σωστά στην πράξη. Αν και το gameplay εξυψώνεται σχεδόν αυτόματα με την ύπαρξη δεύτερου παίκτη, τα ελαττώματα της σχεδίασης παραμένουν και πολλές φορές γιγαντώνονται. Το επίκεντρο των προβλημάτων βρίσκεται στην ανάγκη για άριστο συντονισμό.
Η πορεία στην ιστορία είναι γεμάτη εμπόδια. Στενά περάσματα, διάφορα gadgets κ.λπ., τα οποία ο παίκτης πρέπει να ξεπεράσει εναλλάσσοντας το αέριο από τον ένα χαρακτήρα στον άλλο.
Από τη μία αποτελεί την ουσία του gameplay, καθώς αναγκάζει τους παίκτες να συνεργαστούν, από την άλλη η πραγματικότητα συνήθως αποδεικνύει ότι αυτή η συνεργασία δεν είναι πάντα εφικτή. Ειδικά από τη στιγμή που και οι δύο έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν κατά βούληση το “αέριο” από τον ένα στον άλλο, στοιχείο που προκαλεί γέλιο αλλά και εκνευρισμό, ειδικά όταν οι παίκτες προσπαθούν πραγματικά να ολοκληρώσουν το επίπεδο. Αυτό φυσικά ακυρώνει ως ένα βαθμό και το online co-op, καθώς όλοι γνωρίζουν πόσο δύσκολο είναι να συνεργαστεί κανείς με κάποιον άγνωστο. Αυτόματα, το single-player φαίνεται ως η μόνη λύση σε έναν τίτλο που πραγματικά σχεδιάστηκε για co-op.Παράλληλα με τον προβληματικό πυρήνα του gameplay, το Shiftlings έχει να αντιμετωπίσει και τη βασική δομή του. Τα πάντα είναι στημένα με έναν τρόπο που θυμίζει mobile games. Ο διαχωρισμός των επιπέδων, αλλά και η γενικότερη λογική ταιριάζουν σε έναν τίτλο για tablet. Πράγματι, παρά το ότι το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται σχετικά γρήγορα, ο χειρισμός απαιτεί την ακρίβεια ενός χειριστηρίου και νέα στοιχεία κάνουν την εμφάνισή τους αρκετά συχνά, ο παίκτης αντιλαμβάνεται γρήγορα ότι το gameplay δεν μεταβάλλεται ουσιαστικά. Οι στόχοι σε κάθε επίπεδο είναι ίδιοι (με ελάχιστες εξαιρέσεις) και αυτή η επανάληψη αποκαλύπτει το ρηχό χαρακτήρα του τίτλου, που συνήθως συναντάμε σε mobile games. Αποτέλεσμα είναι το ενδιαφέρον του παίκτη να μειώνεται σταδιακά, καθώς κάθε νέο επίπεδο μετατρέπεται σιγά σιγά από διασκέδαση σε υποχρέωση.
Στην ουσία, το πρόβλημα του Shiftlings δεν είναι τα επιμέρους στοιχεία του. Πρόβλημά του είναι η ίδια η ιδέα στην οποία στηρίζεται. Μια ιδέα που ακούγεται και είναι ενδιαφέρουσα, αλλά που ξεφτίζει γρήγορα λόγω του αρκετά επαναλαμβανόμενου gameplay. Αυτή η επανάληψη εξαλείφει σχεδόν πλήρως την αρχική πρωτοτυπία που χαρακτηρίζει τον τίτλο και δεν επιτρέπει την εξέλιξή του. Η πραγματική απογοήτευση έρχεται από το co-op που δεν καταφέρνει να προσφέρει αυτό που θα περίμενε κανείς από έναν τέτοιο τίτλο. Ως έχει, το Shiftlings ικανοποιεί σε ένα βαθμό, αλλά δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τους περιορισμούς που το ίδιο έθεσε στον εαυτό του.
Περίμενα κάτι παραπάνω από το συγκεκριμένο τίτλο. Όπως και να'χει θα του δώσω μια ευκαιρία όταν μπει σε έκπτωση. Ωραίο review!