Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Sherlock Holmes: Chapter One Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Frogwares

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    IntraGames

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Sherlock Holmes: Chapter One
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://sherlockholmes.one/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 7.5

    ENTERNITY SCORE
*
Το Sherlock Holmes: Chapter One είναι το πρώτο κεφάλαιο στη ζωή του νεαρού, διάσημου ντετέκτιβ. Πριν τον Watson, πριν το περίφημο καπέλο και πριν τις διάσημες υποθέσεις, ο Σέρλοκ ήρθε αντιμέτωπος με τους δικούς του δαίμονες. Περισσότερες λεπτομέρειες στο review του Χρήστου Χατζησάββα.

Πριν γίνει διάσημος ντετέκτιβ, ήταν «φρέσκος» και άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Πριν αρχίσει να φοράει το εμβληματικό του καπέλο, τα μαλλιά του ανέμιζαν και ξεδιπλωνόταν η γοητεία του. Όμως πριν αρχίσει να λύνει τα μυστήρια των άλλων, έπρεπε να λύσει το μεγαλύτερο και σημαντικότερο για τον ίδιο: το μυστήριο πίσω από το θάνατο της μητέρας του. Το Sherlock Holmes: Chapter One είναι η αρχή της ιστορίας, ένα prequel των υπολοίπων παιχνιδιών και περιλαμβάνει μια ολοκαίνουρια ιστορία που δεν αποτελεί μεταφορά από κάποιο βιβλίο του Sir Arthur Conan Doyle. Η Frogwares, με τεράστια πείρα σε παιχνίδια adventure και δη Sherlock Holmes, πήρε αρκετά ρίσκα με το Chapter One με κάποια να αποδίδουν και κάποια όχι.




Για αρχή, ο κορμός. Πρόκειται για ένα παιχνίδι adventure όπου ο παίκτης, ως Σέρλοκ, πρέπει να αναζητά και να συγκεντρώνει στοιχεία προκειμένου να λύσει δύσκολες υποθέσεις που απασχολούν τους γύρω του, στην προκειμένη προτού φτάσει να λύσει την προσωπική του υπόθεση. Στοιχεία μπορεί να μαζέψει με διάφορους τρόπους: κρυφακούγοντας συζητήσεις, παρατηρώντας το περιβάλλον, βρίσκοντας σχετικά αντικείμενα κι έπειτα συνδυάζοντάς τα στο μυαλό του για να βγάλει συμπεράσματα. Όλα αυτά γίνονται μέσω gameplay, με τον παίκτη να έχει στη διάθεσή του ένα είδος “detective vision” όπου όλα γίνονται ασπρόμαυρα κι ο Σέρλοκ μπορεί να απομονώσει σημαντικά στοιχεία στο χώρο. Έπειτα, μπορεί να κρυφακούει συζητήσεις και να κρατάει λέξεις-κλειδιά και τέλος, να ψηλαφίζει αντικείμενα για να βρει μυστικές πτυχές τους ή να τα κρατήσει απλώς ως στοιχεία που βοηθούν την υπόθεση. Κάποια από όλα αυτά έχουν ενδιαφέρον και δυσκολία, κάποια είναι απλώς εκνευριστικά.



Για παράδειγμα, η συλλογή στοιχείων και κοντινή ανάλυση π.χ. πτώματος ή σκηνής εγκλήματος έχει ενδιαφέρον καθώς ο παίκτης ψάχνει να βρει τα στοιχεία με το μάτι (και τη βοήθεια του κέρσορα που αλλάζει χρώμα πάνω από τα ενδιαφέροντα σημεία). Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις που μιλάει με κάποιον σημαντικό χαρακτήρα για πρώτη φορά, προσπαθεί να κατανοήσει για τι είδος ανθρώπου πρόκειται εξετάζοντας στοιχεία πάνω του κι έπειτα φτάνοντας σε ένα από δύο συμπεράσματα. Μέσα σε όλα, το μικρό περιθώριο λάθους και η απουσία επανάληψης βοηθούν την εμπειρία να έχει ισορροπία μεταξύ διασκέδασης και εκνευρισμού. Από την άλλη, τα eavesdropping όπου κρυφακούει άλλους, χάνουν αυτή την ισορροπία. Ο παίκτης πρέπει να ακούει διαλόγους και να κρατάει ή πετάει λέξεις και φράσεις. Αν δεν πιάσει τις σωστές, τότε πρέπει να επαναλάβει τη διαδικασία. Μια άλλη, παρόμοια κατάσταση υπάρχει και όταν πρέπει να ρωτήσει περαστικούς για στοιχεία, όπου δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρο με τι πρέπει να μοιάζουν (π.χ. ντυμένοι με ακριβά ρούχα) ή τι πρέπει να φοράει ο Σέρλοκ, αξιοποιώντας το Wardrobe του. Έτσι, ο παίκτης ενδεχομένως απλά να ρωτάει τους πάντες και να χάνει λεπτά ακούγοντας τις ίδιες και τις ίδιες γραμμές, «δεν ξέρω τι μου λες».



Το σχετικό σύστημα Wardrobe καθαυτό, έχει τεράστιο ενδιαφέρον. Ο παίκτης αλλάζει ρούχα, καπέλο, γένια και μακιγιάζ για να μεταμφιεστεί σε κάτι άλλο, από εργάτη έως αστυνομικό ή γυναίκα. Με αυτό τον τρόπο αποκτά πρόσβαση σε σημεία που δε μπορεί ως Σέρλοκ ή παρουσιάζεται ως κάτι διαφορετικό και αποσπά πληροφορίες αφού πλέον τον εμπιστεύονται. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιοποιείται περισσότερο εκτός των βασικών αποστολών οπότε όποιος το βρει ενδιαφέρον, σίγουρα δεν πρέπει να αμελήσει τα side quests. Μιλώντας για αυτά, η βασική υπόθεση “A Mother’s Love” είναι πρακτικά η κύρια αποστολή, όμως για να προχωρήσει χρειάζεται να λύνονται μία-μία άλλες τέσσερις υποθέσεις. Υπάρχουν άλλες εννέα μεγάλες υποθέσεις όπως και 16 μικρότερες ιστορίες. Οι βασικές υποθέσεις ενσωματώνονται αρμονικά στην ιστορία, ενώ οι υπόλοιπες εμφανίζονται οργανικά στο νησί της Cordona και μπορούν να ξεκλειδωθούν ακούγοντας έναν περαστικό, διαβάζοντας ένα έντυπο κλπ. Η ποιότητα είναι γενικά καλή και η ποικιλία μεγάλη, έχοντας οτιδήποτε από βίαια εγκλήματα έως κωμικές σκηνές και «φαντάσματα» που τελικά είναι… τσαρλατάνοι με σάρκα και οστά.



Αναμφίβολα, η ελευθερία να γράψουν δικές τους ιστορίες «έλυσε» τα χέρια στους συγγραφείς της Frogwares και το αποτέλεσμα είναι μια πιο προσωπική ιστορία που πράγματι έχει ενδιαφέρον και δίνει προσωπικότητα στον (αργότερα) διάσημο Σέρλοκ, παράλληλα χωρίς να μοιάζει αχρείαστη. Μαζί της, οι παράλληλες μικρές και μεγάλες υποθέσεις είναι κατά κύριο λόγο ενδιαφέρουσες και καλογραμμένες, οπότε όσοι λατρεύουν τέτοιου είδους παιχνίδια πιθανότατα θα ασχοληθούν με τις περισσότερες -αν όχι όλες- από καθαρό ενδιαφέρον. Ένα πρόβλημα, που μπορούσε μάλιστα να αποφευχθεί, είναι η δομή του παιχνιδιού. Όχι, το Chapter One δεν υπονοεί πως θα «σπάσει» σε κεφάλαια, απλώς ότι πρόκειται για το πρώτο κεφάλαιο της ζωής του Σέρλοκ. Το προβληματικό στοιχείο είναι ο ανοιχτός κόσμος της Cordona, τους γραφικούς και πλακόστρωτους δρόμους της οποίας εξερευνά ο παίκτης επισκεπτόμενος τα διάφορα μαγαζιά (π.χ. ρούχων), πηγαίνοντας από υπόθεση σε υπόθεση ή ανοίγοντας τις πόρτες του αστυνομικού τμήματος για να κάνει μια αναδρομή στα αρχεία και να εντοπίσει πληροφορίες.



Όμως ο κόσμος είναι τόσο στατικός κι αδιάφορος μηχανικά που η ύπαρξη fast travel είναι σωτήρια, καθώς ο παίκτης αφότου εξερευνήσει λίγο την Cordona σίγουρα θα προτιμήσει να τηλεμεταφέρεται από το να περπατάει όλες αυτές τις αποστάσεις. Παρόλα αυτά, τα περιβάλλοντα είναι πανέμορφα και οι κύκλοι ημέρας/νύχτας ιδανικοί για μερικά εξίσου όμορφα screenshots στους εμπνευσμένους από την Ιταλία δρόμους, τις ακτές και τα σπίτια. Η έπαυλη Stonewood όπου μένει ο Σέρλοκ, το πατρικό του, μπορεί να επιπλωθεί αγοράζοντας αντικείμενα από τα διάφορα μαγαζιά της Cordona κι όντως από την αρχή ως το τέλος το σπίτι μεταμορφώνεται από ερείπιο σε πραγματικό στολίδι, ενώ ο Σέρλοκ χαίρεται που ξαναζεί παιδικές στιγμές βλέποντας τα πάντα στη θέση τους. Μια δόση ζωηράδας προσφέρει ο Jon, ο πιστός φίλος του Σέρλοκ που τον συνοδεύει διαρκώς… για κάποιο λόγο που δε θα αποκαλυφθεί εδώ καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Είναι επίσης ένα από τα κομμάτια που κάνουν το τέλος τόσο σημαντικό και τραγικό, δείχνοντας μια εύθραυστη πλευρά του νεαρού Σέρλοκ που δύσκολα θα έβλεπε κανείς σε μετέπειτα παιχνίδια – κυρίως γιατί στο Chapter One βρίσκεται στην κατάλληλη ηλικία για τέτοιου είδους ιστορίες. Επίσης, είναι ένας ήδη ικανότατος και ταλαντούχος ντετέκτιβ οπότε αυτό αφήνει χώρο στην ιστορία να παρουσιάσει περισσότερο την ανθρώπινη πλευρά του παρά την επαγγελματική.



Ο Jon, μάλιστα, επηρεάζει και το gameplay. Ορισμένες φορές βάζει στοιχήματα με τον Σέρλοκ, όπως το να βρει τον άνθρωπο που ψάχνει με την πρώτη ευκαιρία ή να τελειώσει μια ξεχασμένη παρτίδα σκάκι με μια κίνηση. Δεν υπάρχει κάποια επιβράβευση για τα στοιχήματα πέραν της ικανοποίησης και διασκέδασης, αλλά λίγη σημασία έχει το βραβείο – τις περισσότερες φορές αξίζει να ασχοληθεί κανείς μιας και ενσωματώνονται στη ροή του παιχνιδιού, δεν είναι καν side quests. Ένα άλλο κομμάτι όπου εμφανίζεται ο Jon είναι σε διάφορες σκηνές για να δώσει συμβουλές στον παίκτη/Σέρλοκ, είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω του Casebook όπου αποθηκεύονται όλες οι πληροφορίες. Δυστυχώς, η αποτελεσματικότητά του είναι 50-50 – είτε θα βοηθήσει πολύ είτε καθόλου. Κυρίως στο τετράδιο, είχε πλάκα όταν μετά από επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις σε λάθος άτομα έβγαινε ειδοποίηση πως προστέθηκε κάτι νέο στο τετράδιο κι αυτό το νέο ήταν τα λόγια του Jon που έλεγε πως κάτι γίνεται λάθος και… τίποτα άλλο. Υπήρχαν μετρημένες 11 σερί σημειώσεις με παραλλαγές του «τα κάνεις όλα λάθος», 11 σχετικές ειδοποιήσεις και 11 φορές ανοίχτηκε το μενού για να επιβεβαιωθεί το γεγονός. Μετά τις 2-3 φορές, σταμάτησε να έχει πλάκα κι έγινε όχι μόνο κουραστικό αλλά εμπόδιο στη διασκέδαση, καθώς το σύστημα έλεγε πως μια νέα σημείωση προστέθηκε κι η σημείωση ήταν απλά τα λόγια του Jon για μια ακόμη αποτυχία.



Από το Casebook, ο παίκτης μπορεί να αναλύσει στοιχεία και στο τέλος της υπόθεσης να βγάλει συμπεράσματα μέσα στο “Mind Palace”, έχοντας δύο εκδοχές για τα γεγονότα και δύο βασικούς υπόπτους για να διαλέξει. Κάποιες φορές, αξίζει ο παίκτης να κάνει τα… στραβά μάτια γιατί ο ύποπτος ή δράστης έχει μια ιστορία που διχάζει και ραγίζει καρδιές, ενώ άλλες φορές δίχως δισταγμό μπορεί να βγάλει συμπέρασμα. Ωστόσο, τα γεγονότα προχωρούν και δεν μαθαίνει ποτέ αν έκανε τη «σωστή» επιλογή ή αν κατηγόρησε έναν αθώο. Σε κάποιους θα αρέσει αυτό, αφήνοντας ανοιχτή την πόρτα για πολλαπλά playthroughs ενώ σε άλλους όχι. Κι εδώ υπάρχει ένα ακόμη αχρείαστο στοιχείο, ευτυχώς με skip: χημεία. Ορισμένες φορές ο Σέρλοκ θα πρέπει να κάνει χημικές ενώσεις και αναλύσεις, με τον παίκτη να διαλέγει διάφορες κάρτες αυξομείωσης στατιστικών για να πετύχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος για άλλο ένα mini-game και πόσω μάλλον ένα τόσο βαρετό – ευτυχώς υπάρχει δυνατότητα για skip χωρίς επιπτώσεις. Παρομοίως, ένα ακόμη πιο αχρείαστο κομμάτι (ίσως απόρροια του open world) είναι οι ανταλλαγές πυροβολισμών στις οποίες εμπλέκεται ο Σέρλοκ. Στη βασική ιστορία, είναι ελάχιστες οι φορές που θα του ζητηθεί να τραβήξει πιστόλι για να υπερασπιστεί τον εαυτό του έχοντας την επιλογή να σκοτώσει ή να συλλάβει τους αντιπάλους του. Ένα παράδοξο είναι πως, αν φορούν μεταλλική μάσκα, τότε πρέπει πρώτα να αφαιρεθεί με σφαίρες η πανοπλία ώμων και έπειτα η μάσκα – όντως δεν λειτουργούν τα headshots αν δε φύγει πρώτα η πλαϊνή πανοπλία!



Αν ο παίκτης επιθυμεί να συλλάβει τους εχθρούς, κάτι που πραγματικά θα έκανε ο Σέρλοκ δηλαδή, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσει το περιβάλλον για να τους ακινητοποιήσει κι έπειτα με ένα quick-time event να τους ρίξει αναίσθητους. Μάλλον γνωρίζοντας ότι δεν θα είναι το αγαπημένο κομμάτι των παικτών, η Frogwares επιτρέπει την αποφυγή μαχών μέσω σχετικής ρύθμισης, οπότε τουλάχιστον δεν είναι απαραίτητο να τις ζήσει κανείς. Δεν είναι τόσο κακοί οι μηχανισμοί shooting, όσο αχρείαστοι και εκτός λογικής για τίτλο Σέρλοκ Χολμς. Μάλιστα, υπάρχουν ορισμένα Bandit Lairs όπου ο παίκτης κάνει επιδρομή και πολεμά κακοποιούς σε κύματα, για κάποιο λόγο. Οι ηθοποιοί, ειδικά του βασικού καστ, κάνουν πολύ καλή δουλειά με το υλικό τους. Ο Σέρλοκ είναι έξυπνος, γόης, ετοιμόλογος, μιλάει ακατάπαυστα και στοχευμένα ενίοτε με μια καλή δόση χιούμορ – ό,τι πρέπει για τη νεαρή εκδοχή του γνωστού χαρακτήρα. Στις πιο σοβαρές στιγμές, κυρίως προς το φινάλε που είναι αρκετά σκοτεινό, μπορεί να επιδείξει σοβαρότητα κάνοντας την πιο αστεία πλευρά του να μοιάζει με μηχανισμό άμυνας. Φυσικά, ο Jon επίσης δε χάνει ευκαιρία να πειράξει ή να συμπληρώσει τον φίλο του, με τους διαλόγους μεταξύ των δύο να μην είναι κουραστικοί παρότι αρκετά συχνοί στη διάρκεια των περίπου 18 ωρών που διαρκεί το παιχνίδι.



Στον τεχνικό τομέα, καλά και κακά νέα. Το παιχνίδι δείχνει όμορφο αισθητικά, ο φωτισμός είναι εξαιρετικός και τα μοντέλα των βασικών χαρακτήρων εξίσου λεπτομερή και προσεγμένα. Ορισμένες σκηνές δείχνουν εκπληκτικές σε PlayStation 5 και οι βόλτες στην Cordona σίγουρα θα εντυπωσιάσουν. Όμως η απόδοση όχι και τόσο, αφού υπάρχουν συχνά πτώσεις από τα 60fps οι οποίες είναι μεν στιγμιαίες αλλά συμβαίνουν κάθε λίγα δευτερόλεπτα στα πιο ανοιχτά περιβάλλοντα οπότε γίνονται αντιληπτές κι ενοχλητικές. Επιπλέον, για κάποιο λόγο τα γένια που μπορεί να φορέσει ο Σέρλοκ έχουν όλα πάρα πολύ περίεργη εμφάνιση, σαν να τρεμοπαίζουν τα γραφικά και σε καμία περίπτωση δε θυμίζουν τρίχες – πάνω στο λεπτομερές και προσεγμένο πρόσωπο του Σέρλοκ, δείχνουν εντελώς παράταιρα. Δεν πρόκειται για θεμελιώδη προβλήματα, αλλά σίγουρα θα ενοχλήσουν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Συνοψίζοντας, το Sherlock Holmes: Chapter One είναι ένα μεγάλο κι ενδιαφέρον παιχνίδι με περιπέτεια και μυστήριο. Ο Σέρλοκ είναι άκρως ενδιαφέρων χαρακτήρας στα νεότερα χρόνια του, η βασική υπόθεση με το θάνατο της μητέρας του θα «ταρακουνήσει» και οι υπόλοιπες είναι κατά κύριο λόγο εξίσου καλογραμμένες. Οι περισσότεροι μηχανισμοί λειτουργούν καλά και βάζουν τον παίκτη στη λογική του ντετέκτιβ.



Αν η Frogwares μπορούσε να βγάλει τον ανοιχτό κόσμο που αχρείαστα μεγαλώνει το παιχνίδι και τις αποστάσεις, έβγαζε μηχανισμούς όπως τα eavesdropping, shooting και χημεία, βελτίωνε λίγο τα μενού (π.χ. Casebook και Jon) και τέλος έφτιαχνε τα προβλήματα απόδοσης, θα ήταν ένα παιχνίδι που εύκολα θα μπορούσε να προταθεί στον καθένα κι όχι μόνο στους φίλους του είδους. Ως έχει, είναι μια πολύ καλή προσπάθεια και σε ένα sequel η Frogwares θα πρέπει να κάνει μικροδιορθώσεις για να έχει ένα πραγματικό διαμάντι στα χέρια της. 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Καλογραμμένη ιστορία, ενδιαφέρων πρωταγωνιστής και καλή ηθοποιία
  • Οι βασικοί μηχανισμοί είναι αψεγάδιαστοι και οικείοι για φίλους του είδους
  • Τα πιο βαρετά κι αχρείαστα μέρη μπορούν να παραλειφθούν χωρίς επιπτώσεις
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποια στοιχεία του μενού θα μπορούσαν να είναι πιο βοηθητικά
  • Παρότι προσπερνιούνται, οι μάχες δεν ανήκουν σε ένα τέτοιο παιχνίδι/χαρακτήρα
  • Ο ανοιχτός κόσμος είναι πραγματικά αχρείαστος και ρίχνει το ρυθμό
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*