Πρωταγωνίστρια για ακόμα μια φορά είναι η συμπαθέστατη Shantae, το τζίνι-προστάτρια της πόλης Scuttle. Η Shantae προθυμοποιείται να βοηθήσει το θείο της να κατασκευάσει ένα ιδιαίτερο τεχνούργημα για να ενισχύσει την άμυνα του λιμανιού από τις συχνές επιθέσεις των πειρατών. Μαζί με την Shantae επιστρατεύονται και αρκετοί γνώριμοι χαρακτήρες από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, όπως ο αφηρημένος Bolo, η ζηλιάρα Risky Boots και η χορευταρού…νεκροζώντανη Rottytop. Η σαχλή ιστορία βρίσκεται στο υπόβαθρο απλά για να εξυπηρετεί τα gags, τις «καμένες» στιχομυθίες των ηρώων και τα καυστικά αστεία που σατιρίζουν κυρίως τη βιομηχανία των video-games (όπως τα πάντα πικρόχολα σχόλια για την κατάντια των DLC). Πραγματικά έξυπνο χιούμορ, που διαθέτει και έντονη διάθεση αυτοσαρκασμού. Σίγουρα συγκαταλέγεται στα δυνατά σημεία του Shantae: Half-Genie Hero. Στα ενδότερα του τίτλου τώρα, η ηρωίδα μας επιστρέφει ανανεωμένη σε σχέση με το Pirate’s Curse, αφού έχει ανακτήσει για ακόμα μια φορά τις μαγικές της δυνάμεις. Όπως και στους πρώτους τίτλους της σειράς, ο βασικός κινητήριος μηχανισμός του gameplay βρίσκεται στη δυνατότητα της Shantae να μεταμορφώνεται σε διαφορετικά ζώα (και όχι μόνο) μέσω της δύναμης του…χορού της κοιλιάς. Οι μεταμορφώσεις γίνονται διαθέσιμες σταδιακά όσο παίζετε και χαρίζουν στην Shantae ξεχωριστές ικανότητες που με τη σειρά τους ξεκλειδώνουν νέες διαδρομές και side-quests στα επίπεδα.
Συνολικά οι μεταμορφώσεις είναι 12 στον αριθμό, αν και θα μπορούσαν σίγουρα να ήταν λιγότερες. Π.χ. η Shantae μπορεί να κολυμπά μόνο στην επιφάνεια του νερού αλλά διαθέτει 2 μεταμορφώσεις για καταδύσεις (καβούρι ή γοργόνα). Αντίστοιχα μπορεί να πετά σε δυσπρόσιτα σημεία είτε σαν νυχτερίδα (χωρίς να αλλάζει όμως υψόμετρο), είτε μεταγενέστερα σαν άρπυια. Και με μικρότερο ρόστερ θα μπορούσαμε να είχαμε ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα – έχουμε την εντύπωση ότι οι παραπάνω μεταμορφώσεις απλά ενσωματώθηκαν για να προσφέρουν την ψευδαίσθηση της πληθώρας περιεχομένου. Πάντως η WayForward, προς τιμήν της, απέφυγε τεχνηέντως την παγίδα της «all-around» μεταμφίεσης. Καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού θα μοιράζετε ισόποσα το χρόνο σας στις διαθέσιμες μεταμορφώσεις αλλά και στην ανθρώπινη μορφή της Shantae που είναι και η μοναδική που διαθέτει σοβαρή επιθετική δεινότητα - όσο τουλάχιστον σοβαρό μπορεί να χαρακτηριστεί το ράπισμα των εχθρών με την πυκνή κοτσίδα των μαλλιών της…
Για το αν η επιστροφή στα morphing abilities είναι για καλό ή για κακό πάντως χωρά μεγάλη συζήτηση. Η αλήθεια είναι ότι υποβιβάζουν αρκετά το ρυθμό του παιχνιδιού, πόσο μάλλον αν τις αντιπαραβάλουμε με την αμεσότητα των item-based ικανοτήτων του Pirate’s Curse. Πώς μεταμορφώνεται η Shantae; Μέσω του πλήκτρου χορού που σταματά το χρόνο και ύστερα απεικονίζονται σταδιακά όλες οι μεταμφιέσεις για να τις επιλέξετε μέσω του δεξιού αναλογικού μοχλού - αναπόφευκτα, συχνά-πυκνά ο αντίχειρας κάπου θα γλιστρήσει και θα σας βγει το λάθος form. Ακόμα χειρότερα, η μετάβαση από το ένα ζώο στο άλλο απλά δεν επιτρέπεται. Πρώτα πρέπει να επαναφέρετε την Shantae στην πραγματική της υπόσταση και μετά να ξεκινήσετε τη διαδικασία από την αρχή. Η χρήση ενός in-game αντικειμένου (Metronome) που αγοράζετε από το κεντρικό hub μειώνει αισθητά το χρόνο εναλλαγής των μεταμφιέσεων, αυξάνοντας όμως παράλληλα το περιθώριο για λανθασμένη επιλογή. Έχουμε την εντύπωση ότι ένα μενού ροδέλας όπου θα απεικονίζονταν όλες οι μεταμφιέσεις θα ήταν πιο λειτουργικό.
Τουλάχιστον αυτό είναι το μοναδικό ψεγάδι του κατά τα άλλα απροβλημάτιστου χειρισμού. Η Shantae, εκτός από το να επιτίθεται με την κοτσίδα της, μπορεί να αγοράσει και κάποια αμυντικά αλλά και επιθετικά ξόρκια (καθώς και τις αναβαθμίσεις τους) τα οποία εναλλάσσονται εν ώρα παιχνιδιού με τις πάνω σκανδάλες και χρησιμοποιούνται με την δεξιά πίσω. Όλα καλά δηλαδή. Το Shantae: Half-Genie Hero αλλάζει μια και καλή τον renderer της μηχανής γραφικών - η ρετρό, 16-bit απεικόνιση με τα πιξελιασμένα αντικείμενα αποτελεί πλέον παρελθόν. Τα γραφικά διαθέτουν καθαρότατα, πολύχρωμα sprites και τα background διαθέτουν πια καλύτερη αίσθηση βάθους αφού είναι σχεδιασμένα σε τρεις διαστάσεις. Ο τίτλος πλέον έχει μια πιο «μπασταρδεμένη» εμφάνιση, αφού οι χαρακτήρες μοιάζουν σκιτσαρισμένοι αλλά το υπόλοιπο σκηνικό φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί με χρήση υπολογιστή. Σαν γενικότερη αίσθηση, θυμίζει αρκετά το remake του DuckTales. Και εδώ σίγουρα θα διχαστούν αρκετοί με το τελικό αποτέλεσμα καθώς κάποια animations (κυρίως των προσώπων) αναγκαστικά χάνουν σε λεπτομέρεια εν συγκρίσει με το pixel art όπου τα πάντα σχεδιάζονται στο χέρι. Μην παρεξηγηθούμε, το Shantae: Half-Genie Hero δείχνει πράγματι πανέμορφο απλά αυτό συμβαίνει με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους.
Η ουσία είναι πάντως πως το Shantae: Half-Genie Hero είναι ιδανικός, εισαγωγικός τίτλος στον κόσμο της Shantae. Σαν συνέχεια του Pirate’s Curse ίσως να χάνει στα σημεία λόγω του συχνού backtracking και των προβλημάτων που αναφέραμε. Το platforming όμως είναι σωστό, ο χειρισμός καλός και το χιούμορ πανταχού παρόν οπότε πιστεύουμε τελικά ότι το παιχνίδι έχει να προσφέρει κάτι σε όλους τους φίλους του είδους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity