Ο τίτλος ξεκινά τοποθετώντας σας σε ένα επίπεδο, όπου πρέπει να εξολοθρεύσετε τους κόκκινους τύπους. Τόσο απλά. Σας εξηγεί τα βασικά, ότι ο χρόνος κινείται όταν κινείστε και εσείς και, από εκεί και πέρα, σας αφήνει ελεύθερους να πειραματιστείτε με τον πανέξυπνο αυτό μηχανισμό. Ο στόχος σας ουσιαστικά είναι να αποφύγετε τις σφαίρες των αντιπάλων και να σκεφτείτε ταυτόχρονα την ιδανική διαδρομή για να αρπάξετε και εσείς ένα όπλο και να τους ανταποδώσετε τα πυρά. Και αν η παραπάνω περιγραφή ταιριάζει σε οποιοδήποτε FPS, στο SUPERHOT απαιτείται διαφορετική προσέγγιση. Μένετε ακίνητοι και έχετε άπλετο χρόνο να σκεφτείτε πώς θα κινηθείτε. Η συνεχόμενη κίνηση από μέρους σας αυτή τη φορά δεν θα αποδώσει μιας και οι εχθροί θα σας πυροβολούν ασταμάτητα, μέχρι, προφανώς, να σας πετύχουν. Μία βολή αρκεί για να σας σκοτώσει, όποτε και θα κληθείτε να επαναλάβετε τη προσπάθειά σας. Οι περαιτέρω μηχανισμοί που προστίθενται, δίνουν τη δυνατότητα να αφοπλίσετε τους εχθρούς με melee attacks, να τους κλέψετε το όπλο, αλλά και να αλλάξετε σώμα με κάποιον αντίπαλο, όταν για παράδειγμα τα πράγματα σκουρύνουν τόσο και δεν έχετε άλλη διέξοδο. Ευτυχές είναι το γεγονός ότι η προσθήκη τους δεν θα σας δώσει ούτε προς τα τελευταία επίπεδα την αίσθηση της παντοδυναμίας, μιας και ο αριθμός των εχθρών αυξάνεται τόσο που το μόνο που έχετε να κάνετε, τελικά, είναι να εκμεταλλευθείτε το “πάγωμα” του χρόνου για να σκεφτείτε δημιουργικά. Είναι η μίξη αυτών των τριών μηχανισμών που μετατρέπουν το ιδιότυπο αυτό shooter, σε ένα puzzle game και η υλοποίηση αυτών που όχι απλά δεν θα σας κουράσει, αλλά θα σας εθίσει κιόλας.
Ο στόχος σας ουσιαστικά είναι να αποφύγετε τις σφαίρες των αντιπάλων και να σκεφτείτε ταυτόχρονα την ιδανική διαδρομή για να αρπάξετε και εσείς ένα όπλο και να τους ανταποδώσετε τα πυρά.
Ειδικότερα, όταν φτάσετε στην ολοκλήρωση του story mode, θα βρείτε τον εαυτό σας να θέλει κι άλλο. Και αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά του παιχνιδιού, μιας το προαναφερθέν mode διαρκεί μιάμιση με δύο ώρες, ανάλογα με την ώρα που θα σας πάρει να εγκλιματιστείτε με τον τρόπο σκέψης που απαιτείται. Δυστυχώς, το σενάριο κρίνεται ανεπαρκές, ενώ κάποιες φορές προσπαθεί υπερβολικά και χωρίς λόγο να σας δώσει την εντύπωση ότι κάνετε κάτι σημαντικό. Το “σπάσιμο” του τέταρτου τοίχου είναι το μοναδικό στοιχείο που ενδεχομένως να σας κρατήσει το ενδιαφέρον, όμως δεν κρίνεται αρκετό για να σας μείνει κάτι ουσιώδες από το campaign. Οι προσθήκες του survival mode και των challenges, τα οποία ξεκλειδώνονται μετά τον τερματισμό είναι αδιαμφισβήτητα ευχάριστες και ενδέχεται να σας κρατήσουν λίγο ακόμα στον κόσμο του SUPERHOT, όμως δεν είναι αρκετές για να δώσουν το απαιτούμενο replay value. Και είναι πραγματικά κρίμα γιατί μιλάμε για μια δημιουργία που δεν χορτάσαμε όσο θα θέλαμε.Η αισθητική του SUPERHOT από την άλλη, θα σας κερδίσει. Το λευκό περιβάλλον και η αντίθεση με τους κόκκινους εχθρούς, μπορεί να σας κουράσει λιγάκι, όμως ασυναίσθητα βοηθά στο να ξεχωρίζετε εύκολα τους στόχους σας και να επικεντρώνεστε σε αυτούς, κάτι που ίσως σε έναν πλήρως χρωματισμένο κόσμο να ήταν δυσκολότερο. Το ίδιο και μάλιστα σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό ισχύει και για τις σφαίρες που σας στοχεύουν, οι οποίες, όντας κόκκινες, ξεχωρίζουν εύκολα από το περιβάλλον για να μπορέσετε να τις αντιληφθείτε όσο το δυνατόν νωρίτερα. Όσοι παρατηρείτε τα screenshots που συνοδεύουν το άρθρο, θα παρατηρήσετε ομοιότητες με την αισθητική τίτλων για VR headsets οι οποίες μόνο τυχαίες δεν είναι. Ο τίτλος έχει αναπτυχθεί με το Oculus Rift στο μυαλό της ομάδας και η καθυστέρησή της κυκλοφορίας του συγκεκριμένου headset το έφερε εν τέλει σε PC, Mac και Linux. Σύντομα δε, θα έρθει και στο Xbox One, με τη SUPERHOT Team να δηλώνει ότι στο μέλλον θα το δούμε και σε VR.
Η αισθητική του SUPERHOT θα σας κερδίσει.
Είναι όμως τελικά το SUPERHOT ακόμα ένα indie game που μένει απλά σε μια καλή ιδέα; Και ναι και όχι. Δυστυχώς για το ίδιο και την SUPERHOT Team. Η ιδέα του παιχνιδίσματος με το χρόνο αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο έχουμε αντικρίσει τα τελευταία χρόνια και αυτή τη φορά η υλοποίησή της γίνεται τουλάχιστον ικανοποιητικά. Είναι αυτή η αίσθηση της μη ολοκλήρωσης που αφήνει μια πικρή γεύση μετά τον τερματισμό. Είναι το γεγονός ότι θέλαμε κι άλλο, ότι δεν είχαμε ικανοποιηθεί από ό,τι μας δόθηκε, που στερεί από αυτή τη δημιουργία τους έξτρα πόντους. Αντικειμενικά. Γιατί ο γράφων σίγουρα θα ακολουθεί πλέον την ομάδα ανάπτυξης για ό,τι δώσει στο μέλλον. Ιδανικά, ένα sequel με πιο προσεγμένο και μεγαλύτερο story mode, θα μπορέσει να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό.
Για το τέλος αισθανόμαστε την ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε ότι η τιμή στην οποία διατίθεται αυτή τη στιγμή το SUPERHOT δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του. Όμως νιώθουμε ότι θα είναι άδικο να κρίνουμε την αξία ενός παιχνιδιού από την αρχική του τιμή, η οποία εντός ολίγων μηνών είναι σίγουρο ότι θα καταποντιστεί, μετατρέποντας τη χρησιμότητα μιας τέτοιας κριτικής, μηδενική. Για αυτό προτιμούμε να προτείνουμε απλά την αγορά του στα επόμενα Steam Sales, έτσι απλά για να βιώσετε και εσείς, κάτι διαφορετικό.
Μπήκε wishlist το καλοκαίρι θα τιμηθεί!