Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 7 λεπτά πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 52 λεπτά πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 2 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 2 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 4 ώρες πριν

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 5 ώρες πριν

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 8 ώρες πριν
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 9 ώρες πριν

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 10 ώρες πριν

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 21 ώρες πριν

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 23 ώρες πριν

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 24 ώρες πριν

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 3

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πυρά κατά της Rachel Zegler για το εισπρακτικό φιάσκο του Snow White

NEWS
  • 30/03
  • 1

Ο Leonardo DiCaprio γίνεται αλλοπρόσαλλος φυγάς στο One Battle After Another (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πολεμικές ετοιμασίες στο νέο trailer της σειράς Andor

VIDEO NEWS
  • 29/03

Romancing SaGa 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όταν ένα ολόκληρο franchise είναι σχεδόν άγνωστο εκτός Ιαπωνίας, με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις, είθισται να γίνεται προσπάθεια από τους δημιουργούς και τους διανομείς να επιλεγεί μια καλή του στιγμή για την πρώτη γνωριμία. Αντί αυτού (επι)ζήσαμε το Unlimited SaGa, μακράν το χειρότερο παράδειγμα της σειράς SaGa και εσχάτως είδαμε και το Romancing SaGa 2 να φτάνει σε όλες τις σύγχρονες κονσόλες αλλά και σε PC. Με το χειρότερο να έχει βγει από τη μέση, το Romancing SaGa II δεν μπορεί παρά να είναι θετικό βήμα στην εξ αρχής στραβή γνωριμία. Ισχύει. Είναι όμως το κατάλληλο βήμα; Όχι. Ο τίτλος έρχεται από 25 χρόνια πριν, αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημά του. Για την ακρίβεια οι ιδιαιτερότητές του το κάνουν ξεχωριστό ακόμη και σήμερα, όπως και τα ελαττώματά του έχουν τις ίδιες επιπτώσεις που είχαν και στο παρελθόν. Στην πορεία μάλιστα φαίνεται ότι κληρονόμησε και κάποια ακόμη.



Στόχος και ταυτότητα της σειράς είναι η αντισυμβατικότητα ως προς τις νόρμες ενός RPG, οποιασδήποτε σχολής μάλιστα. Πρωταγωνιστής δεν είναι ο χαρακτήρας του παίκτης (που είναι πάντα αυτοκράτορας ή αυτοκράτειρα) αλλά το βασίλειο που ελέγχει. Επτά θρυλικοί ήρωες που έσωσαν κάποτε τον κόσμο έχουν επανέλθει ως δαίμονες για να πετύχουν το ακριβώς αντίθετο. Το βασίλειο προσπαθεί να κάνει ό,τι μπορεί για να το εμποδίζει αυτό και, φυσικά, ο αυτοκράτορας πεθαίνει και ο έλεγχος περνά σε απόγονό του, ο οποίος έχει διαφορετικά στατιστικά. Κάπου εδώ σκέφτεστε ότι πέσαμε σε roguelike. Ναι και όχι. Ο αυτοκράτορας έχει στη δούλεψή του διαφόρους χαρακτήρες που συναντά, βοηθά, ανάλογα με την περίπτωση, κερδίζει την υποστήριξή τους, τη βοήθειά τους. Καθένας εντάσσεται σε κάποιο class, όλοι έχουν τα στατιστικά τους και, μιας και δεν υπάρχει κλασικού τύπου levelling, αποκτά ιδιότητες ανάλογα με τη συχνότητα χρήσης των εργαλείων/όπλων που κραδαίνει. Επιπλέον κάθε χαρακτήρας έχει Life Points. Κάθε φορά που πέφτει στο πεδίο της μάχης καταναλώνεται και ένα. Μόλις «φαγωθεί» και το τελευταίο, ο χαρακτήρας χάνεται μια για πάντα. Όλοι και όλα καταναλώνονται ώστε να βελτιωθεί η ετοιμότητα του βασιλείου, να προχωρήσουν οι κατάλληλες έρευνες, να μαζευτούν περισσότερα ξόρκια κ.λπ.



Ένα βασίλειο δεν ετοιμάζεται από τη μια στιγμή στην άλλη για μάχη κόντρα σε επτά παντοδύναμους εχθρούς βέβαια. Θα «καταναλωθούν» γενιές και γενιές αυτοκρατόρων. Κάθε φορά όμως μεταφέρεται η κατάσταση του βασιλείου και διατηρούνται οι νέες ιδιότητες που έχουν εξασφαλιστεί στα προηγούμενα στάδια. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι, διότι η εξέλιξη των χαρακτήρων πηγαίνει μαζί με την ανάλογη εξέλιξη των αντιπάλων. Οπότε το grind δεν οδηγεί πουθενά, δεν έχει θέση στο Romancing SaGa II. Οπότε κάθε νέα ιδιότητα φέρνει μαζί χαρά και δάκρυα, αναγκάζοντας τον παίκτη να ασχοληθεί με το μείγμα των χαρακτήρων και των classes, αλλά και το σχηματισμό τους στο πεδίο της μάχης που επηρεάζεται κι αυτός τα τεκταινόμενα. Βέβαια όπως και να προετοιμαστεί κάποιος, θα πέσει σε ανάποδες συνθήκες αργά ή γρήγορα και θα μάθει τι να περιμένει την επόμενη φορά, απλά με τον άσχημο τρόπο. Το χειρότερο βέβαια είναι ότι με αυτά τα δεδομένα, η επιστροφή σε ένα δωμάτιο που μόλις αδειάσαμε από εχθρούς σημαίνει respawn των πάντων. Με τις κατάλληλες μανούβρες μπορούμε να αποφύγουμε τις περισσότερες αναμετρήσεις, παρότι ο χειρισμός δεν είναι τόσο ακριβής ώστε να μας γεμίζει με αυτοπεποίθηση σε κάθε τέτοια μας προσπάθεια, ασχέτως αποτελέσματος. Δηλαδή σε κάθε «λάθος» στροφή ή, απλά, επιστροφή το grind περιμένει. Το ίδιο grind που δεν είναι και τόσο χρήσιμο λόγω της εσωτερικής λογικής του παιχνιδιού και του κόσμου του.



Με λίγα λόγια, το παιχνίδι είχε πρόβλημα στην εποχή του SNES, τότε που δεν το είδαμε παρά μόνο ζωγραφιστό και έχει το ίδιο βασικό πρόβλημα και σήμερα. Σίγουρα έχει βελτιωμένο τεχνικό τομέα, με καλό pixel art στους χαρακτήρες και ανανεωμένο, καθαρότερο πάντα, φόντο. Έχει όμως και μενού σχεδιασμένα για μικρές οθόνες αφής. Γιατί; Διότι η εν λόγω έκδοση είναι μεταφορά της πρώτης εμφάνισης του τίτλου στη Δύση, που έγινε σε smartphones. Μενού επιλογών και εντολών παρουσιάζονται ως τεράστια πλαίσια, με εξίσου τεράστια γραμματοσειρά γιατί προφανώς δεν δικαιολογούσε ιδιαίτερη επένδυση το πέρασμα σε κονσόλες και υπολογιστές. Όχι παραπάνω από την εμφάνιση σε smartphones φανταζόμαστε.



Το σίγουρο είναι πως οι δημιουργοί της σειράς είχαν εξ αρχής ένα όραμα αλλιώτικο από τ’ άλλα. το οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου. Το ότι φτάνουν στη Δύση, έστω κι αργοπορημένα, τα πιο ατυχή ή, έστω, όχι τα πιο ξεχωριστά βήματα στη διαδρομή αυτή είναι και θα συνεχίσει να είναι απορίας άξιο. Το Romancing SaGa II σίγουρα ξεχωρίζει, τόσο από JRPG, κι ας γίνονται με σειρές όλα στο πεδίο της μάχης, όσο και από το κλασικό roguelike που φέρνει κανείς στο μυαλό τους, κι αυτό παρότι έρχεται από το μακρινό, για τα δεδομένα της βιομηχανίας, παρελθόν. Θέλουμε να το συμπαθήσουμε. Αλλά ίσως δεν θέλει η Square Enix. Ποιος ξέρει πια; 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ξεχωριστή συνταγή
  • Πολύ καλό pixel art, ειδικά σε εχθρούς
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το UI είναι παράλογο για μεγάλη οθόνη
  • Το grind επιβάλλεται και…τιμωρείται;
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...