Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Romancing SaGa 2 Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Square Enix

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Όταν ένα ολόκληρο franchise είναι σχεδόν άγνωστο εκτός Ιαπωνίας, με ελάχιστες μόνο εξαιρέσεις, είθισται να γίνεται προσπάθεια από τους δημιουργούς και τους διανομείς να επιλεγεί μια καλή του στιγμή για την πρώτη γνωριμία. Αντί αυτού (επι)ζήσαμε το Unlimited SaGa, μακράν το χειρότερο παράδειγμα της σειράς SaGa και εσχάτως είδαμε και το Romancing SaGa 2 να φτάνει σε όλες τις σύγχρονες κονσόλες αλλά και σε PC. Με το χειρότερο να έχει βγει από τη μέση, το Romancing SaGa II δεν μπορεί παρά να είναι θετικό βήμα στην εξ αρχής στραβή γνωριμία. Ισχύει. Είναι όμως το κατάλληλο βήμα; Όχι. Ο τίτλος έρχεται από 25 χρόνια πριν, αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημά του. Για την ακρίβεια οι ιδιαιτερότητές του το κάνουν ξεχωριστό ακόμη και σήμερα, όπως και τα ελαττώματά του έχουν τις ίδιες επιπτώσεις που είχαν και στο παρελθόν. Στην πορεία μάλιστα φαίνεται ότι κληρονόμησε και κάποια ακόμη.



Στόχος και ταυτότητα της σειράς είναι η αντισυμβατικότητα ως προς τις νόρμες ενός RPG, οποιασδήποτε σχολής μάλιστα. Πρωταγωνιστής δεν είναι ο χαρακτήρας του παίκτης (που είναι πάντα αυτοκράτορας ή αυτοκράτειρα) αλλά το βασίλειο που ελέγχει. Επτά θρυλικοί ήρωες που έσωσαν κάποτε τον κόσμο έχουν επανέλθει ως δαίμονες για να πετύχουν το ακριβώς αντίθετο. Το βασίλειο προσπαθεί να κάνει ό,τι μπορεί για να το εμποδίζει αυτό και, φυσικά, ο αυτοκράτορας πεθαίνει και ο έλεγχος περνά σε απόγονό του, ο οποίος έχει διαφορετικά στατιστικά. Κάπου εδώ σκέφτεστε ότι πέσαμε σε roguelike. Ναι και όχι. Ο αυτοκράτορας έχει στη δούλεψή του διαφόρους χαρακτήρες που συναντά, βοηθά, ανάλογα με την περίπτωση, κερδίζει την υποστήριξή τους, τη βοήθειά τους. Καθένας εντάσσεται σε κάποιο class, όλοι έχουν τα στατιστικά τους και, μιας και δεν υπάρχει κλασικού τύπου levelling, αποκτά ιδιότητες ανάλογα με τη συχνότητα χρήσης των εργαλείων/όπλων που κραδαίνει. Επιπλέον κάθε χαρακτήρας έχει Life Points. Κάθε φορά που πέφτει στο πεδίο της μάχης καταναλώνεται και ένα. Μόλις «φαγωθεί» και το τελευταίο, ο χαρακτήρας χάνεται μια για πάντα. Όλοι και όλα καταναλώνονται ώστε να βελτιωθεί η ετοιμότητα του βασιλείου, να προχωρήσουν οι κατάλληλες έρευνες, να μαζευτούν περισσότερα ξόρκια κ.λπ.



Ένα βασίλειο δεν ετοιμάζεται από τη μια στιγμή στην άλλη για μάχη κόντρα σε επτά παντοδύναμους εχθρούς βέβαια. Θα «καταναλωθούν» γενιές και γενιές αυτοκρατόρων. Κάθε φορά όμως μεταφέρεται η κατάσταση του βασιλείου και διατηρούνται οι νέες ιδιότητες που έχουν εξασφαλιστεί στα προηγούμενα στάδια. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι, διότι η εξέλιξη των χαρακτήρων πηγαίνει μαζί με την ανάλογη εξέλιξη των αντιπάλων. Οπότε το grind δεν οδηγεί πουθενά, δεν έχει θέση στο Romancing SaGa II. Οπότε κάθε νέα ιδιότητα φέρνει μαζί χαρά και δάκρυα, αναγκάζοντας τον παίκτη να ασχοληθεί με το μείγμα των χαρακτήρων και των classes, αλλά και το σχηματισμό τους στο πεδίο της μάχης που επηρεάζεται κι αυτός τα τεκταινόμενα. Βέβαια όπως και να προετοιμαστεί κάποιος, θα πέσει σε ανάποδες συνθήκες αργά ή γρήγορα και θα μάθει τι να περιμένει την επόμενη φορά, απλά με τον άσχημο τρόπο. Το χειρότερο βέβαια είναι ότι με αυτά τα δεδομένα, η επιστροφή σε ένα δωμάτιο που μόλις αδειάσαμε από εχθρούς σημαίνει respawn των πάντων. Με τις κατάλληλες μανούβρες μπορούμε να αποφύγουμε τις περισσότερες αναμετρήσεις, παρότι ο χειρισμός δεν είναι τόσο ακριβής ώστε να μας γεμίζει με αυτοπεποίθηση σε κάθε τέτοια μας προσπάθεια, ασχέτως αποτελέσματος. Δηλαδή σε κάθε «λάθος» στροφή ή, απλά, επιστροφή το grind περιμένει. Το ίδιο grind που δεν είναι και τόσο χρήσιμο λόγω της εσωτερικής λογικής του παιχνιδιού και του κόσμου του.



Με λίγα λόγια, το παιχνίδι είχε πρόβλημα στην εποχή του SNES, τότε που δεν το είδαμε παρά μόνο ζωγραφιστό και έχει το ίδιο βασικό πρόβλημα και σήμερα. Σίγουρα έχει βελτιωμένο τεχνικό τομέα, με καλό pixel art στους χαρακτήρες και ανανεωμένο, καθαρότερο πάντα, φόντο. Έχει όμως και μενού σχεδιασμένα για μικρές οθόνες αφής. Γιατί; Διότι η εν λόγω έκδοση είναι μεταφορά της πρώτης εμφάνισης του τίτλου στη Δύση, που έγινε σε smartphones. Μενού επιλογών και εντολών παρουσιάζονται ως τεράστια πλαίσια, με εξίσου τεράστια γραμματοσειρά γιατί προφανώς δεν δικαιολογούσε ιδιαίτερη επένδυση το πέρασμα σε κονσόλες και υπολογιστές. Όχι παραπάνω από την εμφάνιση σε smartphones φανταζόμαστε.



Το σίγουρο είναι πως οι δημιουργοί της σειράς είχαν εξ αρχής ένα όραμα αλλιώτικο από τ’ άλλα. το οποίο εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου. Το ότι φτάνουν στη Δύση, έστω κι αργοπορημένα, τα πιο ατυχή ή, έστω, όχι τα πιο ξεχωριστά βήματα στη διαδρομή αυτή είναι και θα συνεχίσει να είναι απορίας άξιο. Το Romancing SaGa II σίγουρα ξεχωρίζει, τόσο από JRPG, κι ας γίνονται με σειρές όλα στο πεδίο της μάχης, όσο και από το κλασικό roguelike που φέρνει κανείς στο μυαλό τους, κι αυτό παρότι έρχεται από το μακρινό, για τα δεδομένα της βιομηχανίας, παρελθόν. Θέλουμε να το συμπαθήσουμε. Αλλά ίσως δεν θέλει η Square Enix. Ποιος ξέρει πια; 

5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ξεχωριστή συνταγή
  • Πολύ καλό pixel art, ειδικά σε εχθρούς
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Το UI είναι παράλογο για μεγάλη οθόνη
  • Το grind επιβάλλεται και…τιμωρείται;
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*