Το όλο νόημα είναι να καταφέρουμε να ξεφύγουμε από τη βάση εντός της εξομοίωσης, αρχικά με ένα χαρακτήρα τη φορά, να ξεκλειδώσουμε τον επόμενο χαρακτήρα και εν τέλει να δραπετεύσουμε και με τους πέντε διαθέσιμους, χωρίς να πεθάνουμε ούτε μια φορά. Κάτι τέτοιο βέβαια απαιτεί αρκετές απόπειρες προκειμένου να αναπτύξουμε τα skills του κάθε χαρακτήρα αλλά και να μάθουμε καλά τη μια και μοναδική διαδρομή που αντιστοιχεί στον καθένα. Με μηχανισμό-δάνειο από τίτλους roguelike, έτσι και εδώ ο θάνατος είναι όχι απλά βέβαιος, αλλά κομμάτι της συνταγής παρέχοντας ουσιαστική εμπειρία για τις επόμενες προσπάθειές μας. Κάθε φορά που πεθαίνουμε, η εξομοίωση επανέρχεται στην αρχική της κατάσταση, επιτρέποντάς μας να κρατήσουμε τα καινούρια abilities που ξεκλειδώσαμε για το χαρακτήρα μας αλλά και τις «συνταγές» για τη δημιουργία αντικειμένων μέσω του συστήματος crafting που δεν διαφέρει σε κανένα σημείο σε σχέση με το Prey. Κάθε φορά δε που ξεφεύγουμε με ένα χαρακτήρα και αναλαμβάνουμε τον επόμενο, μπορεί η σεληνιακή βάση να παραμένει ίδια, όμως οι εχθροί που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε δυσκολεύουν αρκετά. Σαν να μην έφτανε αυτό, ακόμα και αν αποφασίσουμε να κωλυσιεργήσουμε εντός της βάσης, εξερευνώντας όσο το δυνατόν περισσότερο, ανεβαίνει το corruption level, ένας μετρητής εντός της εξομοίωσης που όταν φτάσει το πέμπτο του επίπεδο η ίδια η εξομοίωση καταρρέει και, φυσικά, επανέρχεται στην αρχική της κατάσταση.
Όπως και στον αρχικό τίτλο, η εξερεύνηση μάς δίνει τα όπλα για να επιβιώσουμε, είτε κυριολεκτικά, είτε μεταφορικά, αφού μέσω αυτής ανακαλύπτουμε νέες τοποθεσίες με πολύτιμα αντικείμενα όπως PSI hypos, medipacks, πυρομαχικά και, φυσικά, ανεξερεύνητες πτυχές της ιστορίας της σεληνιακής βάσης. Ακόμα και αν η τελευταία δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον πρώτο τίτλο, η μαεστρία της Arkane στη δημιουργία ενός κόσμου όπου όλα έχουν κάποιο νόημα και εξυπηρετούν κάποιο σκοπό είναι διάχυτη και σε αυτήν την περίπτωση. Μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ συναδέλφων, σημειώσεις που αφορούν στη δουλειά του καθενός αλλά και προσωπικές υποθέσεις, γενικότερα ό,τι βρίσκουμε συνδράμει και ενισχύει την αίσθηση μας ότι το μέρος που εξερευνούμε, ήταν στο κοντινό παρελθόν, μια ενεργή εγκατάσταση γεμάτη κόσμο. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα βέβαια και αν στο βασικό παιχνίδι η αφήγηση ισορροπεί αξιοπρεπώς με δράση και εξερεύνηση, εδώ έρχεται σε δεύτερη μοίρα μιας και ο σκοπός μας είναι η επιβίωση και η ολοκλήρωση της εξομοίωσης. Έτσι καταλήγουμε να δίνουμε λιγότερη σημασία στην, ούτως ή άλλως, λιγότερο ουσιώδη ιστορία και περισσότερο στην ίδια μας την επιβίωση και την εξέλιξη των χαρακτήρων. Αποτελεί άλλωστε μονόδρομο για να ολοκληρώσουμε την εμπειρία μας με το Prey: Mooncrash.
Για κάποιους αυτή η διαφορετική κατεύθυνση μπορεί να ξενίσει. Η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους πειράματα δεν θα χωρούσαν σε μια βασική κυκλοφορία της σειράς, ενώ η επιθυμία που μας δημιουργήθηκε κατά τη δεκάωρη εμπειρία μας να επιστρέψουμε στον κόσμο του Prey: Mooncrash ήταν εξίσου έντονη με αυτήν που είχαμε και πέρυσι κατά τα playthroughs του κυρίως campaign. Το σημαντικότερο είναι ότι η Arkane Studios εισάγει έναν ολοκαίνουριο μηχανισμό, σε ένα υπάρχον σύμπαν και το κάνει σωστά. Μας προκαλεί να επισκεφθούμε για ακόμα μια φορά τον κόσμο που γνωρίσαμε στον αρχικό τίτλο, τον οποίο όμως βιώνουμε διαφορετικά.
Αν κάτι μπορούμε να προσάψουμε στο mooncrash, είναι το λιγότερο ενδιαφέρον σενάριο σε σχέση με τον αρχικό τίτλο. Ταυτόχρονα, κατορθώνει και αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον μας για τη σειρά και μας κάνει να ελπίζουμε σε ένα sequel.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity