Παρουσίες και απουσίες
Στο Pokémon Sword & Shield δεν έχουμε –για πρώτη φορά– το national Pokédex. Η Game Freak αποφάσισε να εστιάσει σε άλλους τομείς και όχι στην παρουσία και των 890 Pokémon. Η όγδοη γενιά μάς φέρνει 81 νέα πλάσματα, συμπληρώνοντας με άλλα 319 (400 στο σύνολο) το Pokédex του Galar region. Τα νέα αυτά πλάσματα είναι μέρος μιας καλύτερης γενιάς από αυτήν των Pokémon Sun και Moon (της έβδομης γενιάς, η οποία εισήγαγε 86 νέα Pokémon), είναι δηλαδή στο σύνολό τους ομορφότερα και πιο ενδιαφέροντα. Το γεγονός ότι μένουν στην απ’ έξω 490 από αυτά, κάτι που σημαίνει πως στο παιχνίδι δεν υπάρχουν περισσότερα από τα μισά, είναι κάτι που είτε θα ενοχλήσει, είτε θα περάσει αδιάφορο για χάρη της εμπειρίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ανάλογα με τον παίκτη και τη σχέση του με τη σειρά.
Αφαιρώντας αυτόματα το γενικότερο νόημα του catch phrase “gotta catch ‘em all”, αφήνοντας τους ρομαντικούς να το έχουν για στόχο με τα 400 των δύο νέων τίτλων, σαν να μη συνέβη τίποτα, τα νέα παιχνίδια της core σειράς περιορίζονται ποικιλοτρόπως. Από τη μια, δεν εκμεταλλεύονται σωστά τα 400 που έχουν διαθέσιμα, μιας και ο παίκτης θα πέσει πάνω σε πολλά ίδια κατά τη διάρκεια του story (είτε έξω στη φύση, είτε στις μάχες), και θα έχει πετύχει λίγα παραπάνω από τα μισά του Galar Pokédex όταν το ολοκληρώσει (εκτός και αν έχει αφιερώσει ώρες στην εξερεύνηση και μόνο), και από την άλλη απουσιάζουν πάρα πολλά κλασικά Pokémon (ας μην μιλήσουμε για legendaries) και σίγουρα μερικά από τα αγαπημένα κάθε παίκτη. Πολλές προηγούμενες γενιές ξένισαν στην αρχή με τα νέα πλάσματα που αποκάλυψαν, πράγμα όμως που κάθε φορά μπορούσε να εξισορροπηθεί με την παρουσία παλαιότερων, γνωστών. Αυτό δεν συμβαίνει εδώ. Εντέλει, μένει η πίκρα της ανικανότητας να περάσει κανείς τα Pokémon που έχει στην κατοχή του από τα περσινά Let’s Go!, τα οποία μάλιστα έδιναν τη δυνατότητα μεταφοράς πλασμάτων από το Pokémon Go, χαρακτηριστικό που άρεσε, χαρακτηριστικό θετικό (ανάμεσα σε λίγα θετικά) και χαρακτηριστικό που δεν έδειχνε τόσο προσωρινό, ακόμα και αν το όνομα των τίτλων αυτών υπονοούσε κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για περίεργη κίνηση, αφήνοντάς μας να ελπίζουμε πως θα αποφευχθεί ένα ενδεχόμενο επί πληρωμή DLC που θα προσθέτει περισσότερα. Γεννάται, τέλος, η απορία για το τι θα συμβεί με τις επόμενες γενιές. Τα Pokémon που ξεχνάμε στο Pokémon Sword & Shield τα ξεχνάμε για πάντα;
Έγινε πάντως λόγος (από μεριάς Game Freak μάλιστα) για απουσία national Pokédex λόγω περισσότερης δουλειάς στα νέα animations. Αν και όντως χρειάστηκε αρκετή δουλειά λόγω καινούριων Pokémon, η Game Freak έχει εμφανώς ανακυκλώσει πολλά animations από προηγούμενους τίτλους. Αυτό ισχύει σε πολλά Pokémon, αλλά και σε χαρακτήρες, ιδιαίτερα στο χαρακτήρα Hop, ο οποίος έχει σχεδόν αναλλοίωτα τα animations του Hau από τα Sun και Moon. Κάπου εδώ αφήνουμε και έναν αστερίσκο για αργότερα.
Το Galar region
Η φανταστική εκδοχή της Αγγλίας. Ο νέος κόσμος που γνωρίζουμε στα δύο νέα παιχνίδια του franchise είναι ένας από τους πιο όμορφους ολόκληρης της σειράς. Σχεδόν όλα τα μέρη που μπορούμε να επισκεφτούμε είναι εντυπωσιακά όμορφα και ενισχύονται οπτικά από το μεγαλύτερο draw distance που έχουμε δει σε τίτλο Pokémon. Το κλίμα κάθε πόλης εναρμονίζεται με το περιβάλλον και τα Pokémon που βρίσκουμε εκεί, ο χάρτης είναι ο πιο σωστά δομημένος που έχει παραδώσει ποτέ η σειρά και το Wild Area είναι ένα από τα δυνατότερα νέα χαρτιά των παιχνιδιών. Πρόκειται για μια περιοχή στη μέση -περίπου- του χάρτη που συνορεύει με τις περισσότερες πόλεις, στην οποία μπορούμε για πρώτη φορά να χειριστούμε την κάμερα. Εκεί βρίσκουμε και τα περισσότερα Pokémon, ανεξαρτήτως των badges που έχουμε στην κατοχή μας. Τι σημαίνει όμως αυτό;
Ακόμα και στα πρώιμα στάδια του παιχνιδιού, όταν η εξάδα του παίκτη έχει μέσο όρο level τα 20, ο παίκτης βρίσκεται αντιμέτωπος με Pokémon πολύ δυνατότερα. Η πρώτη μας επαφή με ένα Steelix σε level 35 μας έπεισε σχεδόν ακαριαία πως το Wild Area αξίζει στο 100% το όνομά του και πως σίγουρα θα αποτελέσει ένα αναπόσπαστο κομμάτι στα παιχνίδια που έπονται στο μέλλον. Μιλάμε φυσικά για μια προσθήκη φαινομενικά απλή, που μπορεί ταυτόχρονα να απασχολήσει τον παίκτη για ώρες, είτε εξερευνώντας και ψάχνοντας για Pokémon, είτε για να εκπαιδεύσει αυτά που έχει ήδη στην κατοχή του. Για τους παρατηρητικούς, επίσης, υπάρχει άφθονο χρήσιμο loot εδώ κι εκεί, το οποίο εντοπίζεται σε σημεία που ξεχωρίζουν διακριτικές λάμψεις φωτός. Η φανταστική εκδοχή της Μεγάλης Βρετανίας βρίθει ιδεών και είναι επίσης υποδειγματικά ζωντανή (για τίτλο Pokémon πάντα), με πάρα πολλούς χαρακτήρες και πλάσματα να ξετρυπώνουν από το πουθενά, με τρόπο ρεαλιστικό (ξανά για τα δεδομένα της σειράς Pokémon), όπως τα μικρά Impidimps που ξεπηδούν πίσω από φωσφορίζοντα μανιτάρια σε ένα σκοτεινό δάσος. Το ψεγάδι που εντοπίζουμε στο σύνολο είναι η έλλειψη μεγάλων dungeons (σπηλιές στην προκειμένη), κάτι που πάντα καταλάμβανε χώρο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μικρά σπήλαια που περνούν σχεδόν απαρατήρητα, διατηρώντας όμως τον όμορφο σχεδιασμό που βρίσκουμε οπουδήποτε αλλού. Επιπλέον, υπάρχει λιγοστή θάλασσα, στην οποία μπορούμε να περιηγηθούμε με μια απλή αναβάθμιση του ποδηλάτου μας που κάνει τη βόλτα σε ξηρά και θάλασσα ένα και το αυτό.
Dyna-max power
Αφήνοντας πίσω τα Mega Evolutions και τα Z-Moves, το νέο χαρακτηριστικό που απασχολεί στις μάχες είναι το Dynamax. Είναι διαθέσιμο μόνο στα Max Raids (σε πηγάδια στο Wild Area) και στα gym battles. Ο παίκτης μπορεί να το χρησιμοποιήσει μόνο μια φορά σε κάθε μάχη, μόνο σε Pokémon που υποστηρίζει κάτι τέτοιο και μόνο για τρεις γύρους. Το Dynamax μετατρέπει το εκάστοτε Pokémon που το χρησιμοποιεί σε γίγαντα, αλλάζοντας από λίγο έως πολύ τη μορφή του, δίνοντάς του πολύ μεγαλύτερη δύναμη. Οι διαθέσιμες επιθέσεις παίρνουν επίσης μορφή Max και τα αποτελέσματα είναι κάθε φορά θεαματικά, δίνοντας στις μάχες μια αρκετά διαφορετική πνοή από οτιδήποτε έχουμε συνηθίσει έως τώρα. Εδώ επιστρέφουμε στον αστερίσκο που προαναφέραμε. Ο λόγος γίνεται για τα animations. Πέρα από την προφανή ανακύκλωσή τους, τα Pokémon που επιτίθενται σε άλλα που βρίσκονται στη μορφή Dynamax εκτελούν μόλις ένα animation, όποια επίθεση και αν κάνουν. Γεγονός (επιεικώς) γελοίο.
Λακωνική αφήγηση
Τα Pokémon Sword & Shield έχουν την πιο λακωνική αφήγηση από όλους τους τίτλους που προηγήθηκαν. Ξεκινάμε το παιχνίδι με στόχο να γίνουμε οι πρωταθλητές, νικώντας τον αήττητο Leon, αδελφό του φίλου μας, αλλά και αντίζηλου, Hop ( από τους πιο εκνευριστικούς χαρακτήρες του franchise μέχρι σήμερα). Αυτό φυσικά γίνεται εφικτό αφού ολοκληρώσουμε το gym challenge, όταν δηλαδή νικήσουμε 8 αρχηγούς γυμναστηρίων και αποσπάσουμε από αυτούς τα αντίστοιχα εμβλήματα. Στην πορεία μάς δίνεται λιγοστό background, με χαρακτήρες που μοιάζουν fillers, μιας και βρίσκονται εκεί μονάχα για μάχες και τα όσα έχουν να μας πουν μένουν αδιάφορα μιας και δεν επιφυλάσσουν συγκεκριμένα ζητούμενα για να ολοκληρώσουμε εκτός μάχης, όπως δηλαδή συνέβαινε στο παρελθόν. Αυτά τα λίγα λοιπόν που έχουν να μας πουν, μας αφήνουν ασυγκίνητους. Στην καλύτερη.
Ψιχάλα, μετά την ηρεμία
Σε αντίθεση με το παρελθόν, η σειρά δείχνει να έχει κατευνάσει την πυγμή της ως προς τη δυσκολία που προτάσσει στον παίκτη. Όπως και με τα Let’s Go, ένας παίκτης έμπειρος μπορεί να ολοκληρώσει τη βασική ιστορία δίχως ήττα, κάτι που παρατηρήσαμε ύστερα από ολοκλήρωση της ιστορίας σε 19 ώρες, έχοντας πιάσει συνολικά 45 Pokémon, χωρίς τη χρήση βοηθητικών αντικειμένων (με χρήση όμως αρκετών revives τη σωστή στιγμή). Μπορεί το γεγονός αυτό να μην έκανε το παιχνίδι λιγότερο ευχάριστο ή ενδιαφέρον, όμως πρόκειται για μια από τις αρνητικές αλλαγές του παιχνιδιού. Η δυσκολότερη στιγμή έρχεται στο φινάλε, μέχρι τότε όμως ο παίκτης έχει εξοπλιστεί τόσο με ικανά Pokémon και τα απαραίτητα αντικείμενα χάρη στα χρήματα που μαζεύονται εύκολα, όσο και με τη στοιχειώδη εμπειρία που χρειάζεται για να προβεί στις απαραίτητες κινήσεις.
Κατά τα άλλα…
Τα Pokémon Sword & Shield συμπληρώνουν την αλληλεπίδραση με τα πρωταγωνιστικά πλάσματα με το Pokémon Camp. Εκεί ο παίκτης δίνει στα Pokémon του την προσοχή που ενδεχομένως χρειάζονται, μιλώντας τους και παίζοντας μαζί τους. Είναι μια ασχολία που ίσως και να μην απασχολήσει κανέναν, όμως πρόκειται για τον απλούστερο τρόπο να κερδίσει κάποιος εύκολα experience points για ολόκληρη την εξάδα του. Πέραν τούτου, ο online τομέας αποτελεί, ευτυχώς, αναπόσπαστο κομμάτι, με τη δυνατότητα μάχης και ανταλλαγής με άλλους παίκτες πανταχού παρούσα. Όσο για μετά το πέρας της βασικής ιστορίας, ο κόσμος των δύο νέων παιχνιδιών δεν στερείται νοήματος, μιας και ο παίκτης διατηρεί το στόχο απόκτησης όλο και περισσότερων Pokémon, της εκπαίδευσής τους, της περαιτέρω εξερεύνησης και της ολοκλήρωσης (πολύ) δεύτερων quests. Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω, ο παίκτης μπορεί να μετρήσει έως και 50 ώρες στο παιχνίδι.
Και καταλήγοντας…
Η Game Freak παραδίδει το πιο όμορφο παιχνίδι Pokémon. Ο κόσμος του θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία των fans, όμως τα ψεγάδια του είναι εμφανή από την αρχή μέχρι και το τέλος. Ανακυκλωμένα animations, δυσκολία… μαθητικού επιπέδου και περιορισμένο Pokédex. Παρόλα αυτά, στην περίπτωση που διατηρηθούν τα καλά, και μόνο αυτά, στο μέλλον μπορούμε να περιμένουμε μεγάλα πράγματα. Δεν υπάρχει λόγος να πούμε πως δεν άξιζε η αναμονή, αφού τα Pokémon Sword & Shield αποτελούν καλά παιχνίδια Pokémon για το Nintendo Switch, όμως εννοείται πως περιμέναμε περισσότερα και καλύτερα.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity