Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    ILCA

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Nintendo

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Ο Παναγιώτης Πετρόπουλος έπαιξε το Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl και παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα κυκλοφορία, μέσα από ένα αναλυτικό review.

Το φαινόμενο των Pokémon γιόρτασε τα 25α γενέθλιά του με την ανακοίνωση δύο πολύ σημαντικών τίτλων. Ένας εξ’ αυτών είναι το δίδυμο Pokémon Brilliant Diamond και Pokémon Shining Pearl. Τα remakes δηλαδή της 4ης γενιάς από τη βασική σειρά video games της Game Freak. Μόνο που δεν έρχονται από την ίδια την Game Freak. Για πρώτη φορά στην ιστορία της κύριας σειράς Pokémon ανέλαβε τα ηνία η ιαπωνική ILCA που ήταν υπεύθυνη και για την εφαρμογή Pokémon HOME. Ο λόγος δεν είναι άλλος φυσικά από την πλήρης ενασχόληση της Game Freak με το Pokémon Legends: Arceus που θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο του 2022, το οποίο θα είναι prequel των Brilliant Diamond και Shining Pearl. Το εν λόγω remake ήταν ο ευσεβής πόθος των οπαδών της σειράς για τα τελευταία – πολλά – χρόνια και πλέον είναι η ώρα να φτάσει στα χέρια τους.




Η περιοχή Sinnoh υπέστη μια πλήρη ανανέωση που αντί να τη φέρει κοντά στα πρότυπα των Pokémon Sword και Shield (τους πιο πρόσφατους τίτλους της σειράς), της δίνει ένα animation που μοιάζει να βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα κλασικά παιχνίδια Pokémon έως την εποχή του Nintendo 3DS και το The Legend of Zelda: Link’s Awakening του Nintendo Switch. Κάθε περιοχή είναι σχεδιασμένη με προσήλωση στον ποιοτικό εκμοντερνισμό του αυθεντικού χάρτη, διατηρώντας τις σωστές αποστάσεις μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ των κτιρίων, των βουνών και των θαλασσών. Όταν βρισκόμαστε σε κάποιο κτίριο ή σε κάποιο σπίτι το βλέμμα πέφτει σχεδόν αβίαστα στα γυαλιστερά πατώματα που αντανακλούν το φως και το είδωλο του χαρακτήρα μας καθώς περπατά πάνω τους. Στους ανοιχτούς χώρους τα καιρικά φαινόμενα δίνουν μια αναγκαία νέα πνοή σε κάθε μέρος. Η βροχή κάνει το οπτικό πεδίο πιο σκοτεινό και δημιουργεί μια εντελώς διαφορετική ατμόσφαιρα, ενώ η ομίχλη θολώνει αμυδρά το τοπίο δίχως να εμποδίζει την αντίληψη του οτιδήποτε βρίσκεται στο οπτικό μας πεδίο. Άλλοτε θα συναντήσουμε σκόνη και άμμο να αιωρούνται στον αέρα και τα πάντα θα αλλάξουν χρώμα αντίστοιχα. Τέτοια φαινόμενα δημιουργούν μια αίσθηση ζοφερότητας, κάνοντας το αποτέλεσμα επιβλητικό για τα δεδομένα του παιχνιδιού. Τα Pokémon Brilliant Diamond και Shining Pearl βασίζονται πολύ στο παιχνίδι με τα χρώματα, όμως ακόμα και όταν πειραματίζονται με… την έλλειψή τους καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια γλυκιά μοναδικότητα που συνάδει με την ιστορία του franchise.


 
Η ILCA αποφάσισε να σχεδιάσει τους χαρακτήρες σε στυλ chibi και έτσι μοιάζουν περισσότερο με καρικατούρες. Είναι κοντοί και σχεδιαστικά στρογγυλεμένοι. Η απόφαση αυτή όμως απέφερε ένα πολύ όμορφο οπτικό αποτέλεσμα που κάνει την περιήγηση στον χάρτη του παιχνιδιού ευχάριστη και σύναμμα πιστή στον τρόπο με τον οποίο προχωρά ο παίκτης στα πρωτότυπα παιχνίδια. Οι φιγούρες των ανθρώπων αλλάζουν όταν μια μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη και τότε μοιάζουν περισσότερο με τις μορφές που έχουμε συνηθίσει από τα πιο μοντέρνα παιχνίδια της σειράς. Όπως συμβαίνει και με τα ίδια τα Pokémon. Είναι - φυσικά - οι πιο όμορφες εκδοχές τους μέχρι και σήμερα και διαθέτουν νέα animations επιθέσεων. Όχι αρκετά για να ξεχάσουμε παρασπονδίες του παρελθόντος (ανακυκλωμένα animations δηλαδή), όμως αρκούν για να προσδώσουν και αυτά κάτι καινούργιο μέσα από τα συγκεκριμένα remakes. Χρόνοι φόρτωσης που να κουράζουν δεν υπάρχουν και framedrops υφίσταται πολύ σπάνια και μόνο στην εκτέλεση απαιτητικών επιθέσεων σε μάχες με 4 Pokémon.



Η εμπειρία με το παιχνίδι είναι επίσης εφάμιλλη με την πρωτότυπη έκδοση, διαθέτοντας φυσικά κάποια από τα χαρακτηριστικά που εμφανίστηκαν μεταγενέστερα. Ξεκινάμε επιλέγοντας χαρακτήρα (αγόρι ή κορίτσι), διαλέγοντας την εξωτερική του εμφάνιση, αν και με περιορισμένες επιλογές, και στη συνέχεια ξεκινάμε την περιπέτειά μας με στόχο να γίνουμε οι καλύτεροι εκπαιδευτές Pokémon. Με την οπτική να επιστρέφει σε top-down (βλέπουμε τα πάντα από προκαθορισμένη θέση από τα ψηλά), η πρώτη ώρα του παιχνιδιού αφιερώνεται στη γνωριμία με τα βασικά χαρακτηριστικά της πλοήγησης, της μάχης με τα Pokémon (το κλασσικό turned-based σύστημα μάχης παραμένει αναλλοίωτο), το κυνήγι και τη συλλογή τους και, φυσικά, τα γυμναστήρια (Gyms) από όπου θα αποκτήσουμε εμβλήματα (Budges). Αφότου συλλέξουμε 8 εμβλήματα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε την υπέρτατη πρόκληση: τους Elite Four, το τελευταίο εμπόδιο προτού ανακηρυχτούμε οι επόμενοι πρωταθλητές.



Κάθε περιοχή κρύβει αρκετά περισσότερα πράγματα από ένα νέο γυμναστήριο. Ανάλογα με την τοποθεσία θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μέλη της Team Galactic ενόσω σκαρώνουν τα άθλια κακόβουλα σχέδιά τους με σκοπό να εκμεταλλευτούν Pokémon ή τοπικούς πόρους, θα αναμετρηθούμε με αντίπαλους εκπαιδευτές και θα εξερευνήσουμε κάθε σπιθαμή του χάρτη για κρυφά αντικείμενα (που βρίσκονται μέσα σε Poké Balls) και για Pokémon που δεν έχουμε κάνει ακόμα δικά μας. Ως προς αυτό παρατηρούμε ότι το spawn των Pokémon στο χορτάρι τείνει να γίνεται εκνευριστικό σε στιγμές που συμβαίνει με μεγαλύτερους ρυθμούς από το συνηθισμένο. Υπάρχουν φορές που αρκεί κυριολεκτικά μισό βήμα για να γίνει trigger μάχης με αδέσποτο Pokémon, ενώ σε μέρος με λίγο χορτάρι μπορεί να δούμε spawn πολλών Pokémon περνώντας από μέσα του στην ευθεία. Πέραν τούτου, αν χαθούμε και δεν ξέρουμε πώς να συνεχίσουμε υπάρχουν δύο λύσεις. Η μια είναι η πιο… παραδοσιακή, θα συζητήσουμε δηλαδή με ντόπιους που θα μας προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με τα τεκταινόμενα. Η γρηγορότερη λύση είναι το να διαβάσουμε την εκάστοτε τρέχουσα αποστολή ανοίγοντας το μενού μας.



Σχεδόν οπουδήποτε και αν βρισκόμαστε μπορούμε να επισκεφθούμε το Grand Underground χάρη στο Explorer Kit. Το Grand Underground είναι μια υπόγεια πόλη που απλώνεται κάτω από ολόκληρη τη Sinnoh. Πρόκειται για την αντίστοιχη μορφή dungeons όπου περιηγούμαστε μεταξύ διαδρόμων ανακαλύπτοντας κρυψώνες (Hideaways) όπου δεσπόζουν Pokémon που δεν μπορούμε να συναντήσουμε σε καμία περίπτωση υπό φυσιολογικές συνθήκες. Τα εν λόγω Pokémon θα είναι και πιο ισχυρά από τα περισσότερα που θα βρούμε στην πλειοψηφία των περιοχών του κανονικού χάρτη, ενισχύοντας τη διαθέσιμη εξάδα μας σημαντικά. Πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό κομμάτι του παιχνιδιού που θυμίζει το Pokémon Mystery Dungeon Rescue Team DX που κυκλοφόρησε για το Nintendo Switch τον Μάρτιο του 2020. Μόνο που είναι πολύ ομορφότερο, με τις κρυψώνες να αποτελούν πολύ διαφορετικά σκηνικά μεταξύ τους, αντικατοπτρίζοντας το ιδανικό κλίμα για τα Pokémon που θα βρούμε σε αυτές. Εκτός αυτών, μπορούμε να δημιουργήσουμε και τη δική μας μυστική βάση, την οποία θα διακοσμήσουμε με αγάλματα Pokémon που θα ανακαλύψουμε κάνοντας ανασκαφές σε αυτήν την τεράστια υπόγεια πόλη.



Κυρίως λόγω του Exp. Share system τα Pokémon Brilliant Diamond και Shining Pearl έχουν μέτρια δυσκολία. Τα Pokémon που έχουμε μαζί μας στη διαθέσιμη εξάδα για τις μάχες (η οποία αλλάζει πανεύκολα ανά πάσα στιγμή, εκτός και αν βρισκόμαστε ήδη σε μάχη) ανεβάζουν levels αρκετά γρήγορα. Όταν αντιμετωπίζουμε εθελοντικά τους περισσότερους αντίπαλους εκπαιδευτές κάθε περιοχής και όταν επισκεπτόμαστε συχνά το Grand Underground γινόμαστε δυνατότεροι με άνεση και το να γίνουμε υπερβολικά δυνατοί για τα bosses (τους αρχηγούς των γυμναστηρίων) είναι μια ιδιαίτερα απλή υπόθεση. Αυτό δε σημαίνει πως ο τίτλος στερείται απόλαυσης. Η συλλογή Pokémon που προαναφέραμε, καθώς και ο άπλετος χώρος για εξερεύνηση μπορούν να δώσουν πολλή τροφή στον πεινασμένο λάτρη της σειράς, όμως η έξτρα πρόκληση θα έκανε πολύ καλό. Όμως δεν υπάρχει. Έτσι η όποια δυσκολία αφήνεται αποκλειστικά και μόνο στο multiplayer κομμάτι, όπου μπορούμε να αντιμετωπίσουμε άλλους παίκτες με ενδεχόμενες τερατώδεις εξάδες. Όλα εξαρτώνται από τις πόσες δεκάδες ώρες θα σπαταλήσει κανείς οργώνοντας την περιοχή Sinnoh. Την επιφανειακή και την υπόγεια.



Η ILCA στόχευσε σε ένα remake πιστό στο πρωτότυπο. Και το πέτυχε. Το έκανε όμως παίζοντας εκ του ασφαλούς, μην επιχειρώντας να ζορίσει τους παίκτες ή να ακροβατήσει με τη συμπερίληψη Pokémon από όλες τις γενιές ή ενός πραγματικά καινούργιου χαρακτηριστικού με άμεσο αντίκτυπο στο gameplay. Οι νοσταλγοί της Sinnoh θα βρουν την απαραίτητη ζεστασιά έως ότου πιάσουν στα χέρια τους το Pokémon Legends: Arceus όπου θα τη γνωρίσουν στην πρωτόγονη μορφή της. Όσοι πάλι δεν άγγιξαν ποτέ τα Pokémon Diamond και Pearl έχουν την καλύτερη ευκαιρία να το κάνουν τώρα, στην πιο ραφιναρισμένη εκδοχή που θα μπορούσαν να είναι ποτέ (μέχρι και σήμερα τουλάχιστον). 

7.5

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ένα από τα πιο ποθητά remakes της βασικής σειράς που προσφέρει τα περισσότερα από αυτά που θέλαμε και δεν απογοητεύει
  • Το διαφορετικό ύφος του animation είναι όμορφο και καταφέρει να δείχνει πιστό στην πρωτότυπη έκδοση
  • Το Grand Underground διευρύνει το στοιχείο της εξερεύνησης κατά πολύ και περιέχει πολλά Pokémon που δεν εντοπίζονται πουθενά αλλού
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δεν προσπαθεί περισσότερο από το απαραίτητο και δεν περιέχει κανένα πραγματικά νέο χαρακτηριστικό
  • Η δυσκολία του είναι μικρή και με τη χρήση της σωστής τακτικής (από έμπειρους στη σειρά) μπορεί να ολοκληρωθεί δίχως καμία απολύτως ήττα
  • Προβληματικό spawn με περιστασιακά αλλεπάλληλα triggers μαχών με αδέσποτα Pokémon
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
1 ΣΧΟΛΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • bahamut zero
    • Το παιχνίδι λογικά δε θα το πάρω αν και θα ήθελα για λόγους nostalgia κυρίως, γιατί πραγματικά διαφωνώ με την όλη προσέγγιση που έχει η pokemon company γύρω από το franchise. από όσα έχω δει και διαβάσει τα remakes είναι λίγα σε σχέση με αυτό που θα μπορούσαν.
      1. art style. Πραγματικά κακό. Το chibi style είναι πολύ όμορφο αν γίνει σωστά, τύπου link's awakening για το switch. Αυτό που βλέπουμε εδώ δεν ξέρω πώς μπορώ να το χαρακτηρίσω. Και το χειρότερο; Είναι inconsistent. Ποιο το νόημα να έχεις chibi στιλ στο overworld και κανονικά μοντέλα στις μάχες; Το όποιο immersion πάει περίπατο. Εντελώς ανεξήγητη επιλογή.
      2. Για τα battle animations ας μην το ανοίξω το θέμα. τραγικά πράγματα ως συνήθως. Κάποια στιγμή πρέπει να το πάρουν απόφαση να φτιάξουν τα μοντέλα και τα animations. Μιλάμε για ένα franchise που τυπώνει χρήμα. Τι να πει κανείς.
      3. Το κερασάκι στην τούρτα. Κάνεις remake, το χρεώνεις σαν full game και αντί να προσθέσεις post game content έχεις λιγότερο περιεχόμενο από την platinum. Εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.
      Το κακό είναι ότι το παιχνίδι θα πουλήσει κλασικά άπειρα, η game freak δεν πρόκειται να πάρει κανένα μήνυμα από τους παίκτες και θα συνεχίσει να κάνει αυτό που ξέρει. Να μας δίνει το ίδιο παιχνίδι repackaged εδώ και 20 χρόνια.

*