Ο ερχομός του Path of Exile στην κονσόλα της Sony αποτελεί ένα σίριαλ αρκετών ετών, που πέρασε από πολλές δυσκολίες, καθυστερήσεις και ματαιώσεις για να καταλήξει, ευτυχώς, να είναι διαθέσιμο δωρεάν στο PS Store, έστω και σχεδόν 6 χρόνια μετά από την αρχική του κυκλοφορία, στα τέλη του 2013. Φυσικά, γυρίζοντας το χρόνο πίσω, θα θυμηθούμε πως ο τίτλος αποτελούσε έναν αρκετά ποιοτικό και γεμάτο περιεχόμενο τίτλο με πολλούς και πιστούς fans και σημαντική επιτυχία. Οπότε, σχεδόν μια ολόκληρη γενιά παιχνιδιών μετά, πώς μεταφράζεται αυτή η επιτυχία και τι παραπάνω μπορεί να δώσει ένα τέτοιο εγχείρημα;
Καταρχάς, όσοι είχαν την τύχη να ξοδέψουν χρόνο στους υπολογιστές τους, παίζοντας την αρχική μορφή του Path of Exile, θα χαρούν όταν δουν πως η έκδοση του PS4 διαθέτει όλα όσα προσέφεραν οι άνθρωποι της Grinding Gears. Ένα από τα πιο διασκεδαστικά action RPG με πληθώρα από διαθέσιμα quests, leagues και events παρέχουν αμέτρητες ώρες ενασχόλησης. Το ίδιο ισχύει και για το βασικό κομμάτι του gameplay. Ο παίκτης έχει να επιλέξει από τα 6 γνωστά classes (Duelist, Marauder, Ranger, Shadow, Templar και Witch) και τα 3 attributes (Dexterit, Strength και Intelligence) που θα διαμορφώσουν τον χαρακτήρα και το skill tree του. Περιορισμοί, ως γνωστόν, δεν υπάρχουν κι ο καθένας μπορεί να διαμορφώσει όπως θέλει την πορεία του στο παιχνίδι. Το κακό είναι πως στα βασικά στοιχεία του τίτλου δεν έχουμε μόνο θετικά όπως τεράστια ποικιλία ή άκρατο customization. Η δομή του παιχνιδιού συντηρείται και από το ατελείωτο farming, ώστε να αποκτηθούν τα απαραίτητα nodes και gems για να συνεχιστεί, όσο γίνεται πιο ομαλά, η πρόοδος του παίκτη. Μπορεί το 2013 η μέθοδος αυτή να ήταν διασκεδαστική, αλλά εάν έχετε να την επαναλάβετε σήμερα για να βρεθείτε στο σημείο που ήσασταν 6 χρόνια πριν, μάλλον χάνετε αρκετό από το ενδιαφέρον. Σε περίπτωση όμως που αυτή είναι η πρώτη επαφή με το περιβάλλον του παιχνιδιού, τότε θεωρήστε αυτό ως μια σημαντική προειδοποίηση.
Στον τεχνικό τομέα, βρίσκουμε μάλλον το πιο αδύναμο σημείο της έκδοσης του PS4. Παρότι δεν υπάρχει το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα και τα γραφικά φαίνεται πως έχουν δεχθεί το κατάλληλο λίφτινγκ, όλα μοιάζουν πως κινούνται σε slow motion, τα animations είναι παρωχημένα κι όλες οι κινήσεις φαντάζουν εκνευριστικά μονοκόμματες. Το χειρότερο είναι πως τα κομμάτια που επηρεάζονται περισσότερο είναι οι μάχες, οι οποίες σπάνια θα λειτουργήσουν με τον τρόπο που οραματίζεται ο καθένας. Από την άλλη, ελάχιστα παιχνίδια μπορούν να υπερηφανευθούν πως έχουν αντέξει τόσο πολύ στο χρόνο, διατηρώντας το μικρό τους μέγεθος, σε μια εποχή που η κατανομή χώρου στο σκληρό δίσκο πολλαπλασιάζεται με φρενήρεις ρυθμούς. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως παρά το τέλος των, ούτως ή άλλως αχρείαστων microtransactions, από τον τίτλο, οι άνθρωποι της Grinding Gears έχουν διαθέσει μια σειρά από bundles τα οποία μπορεί ο καθένας να αγοράσει μέσα από το PS Store. Μερικά από αυτά προσφέρουν αρκετά ικανοποιητικά πρόσθετα quests, leagues, όπλα, XP, skins και λοιπά κομμάτια που δεν προσφέρονται στην κανονική έκδοση. Τα περισσότερα είναι αρκετά ακριβά, με τις τιμές να κυμαίνονται από €19 μέχρι και €149, όμως με δεδομένο ότι κάθε μέρος του παιχνιδιού διαμορφώνεται διαφορετικά και προσφέρει την τεράστια ποικιλία που αναφέρθηκε προηγουμένως, ο λόγος ύπαρξης των εν λόγω bundles δεν είναι αρκετά πειστικός.
Φυσικά από τον τίτλο δεν λείπει και το multiplayer, το οποίο είναι ίσως και το μόνο απόλυτα εκσυγχρονισμένο κομμάτι του τίτλου. Πλούσιο, με πληθώρα επιλογών, από μάχες και quests μέχρι ειδικά rooms για ανταλλαγές, αλλά ταυτόχρονα και απόλυτα λειτουργικό, το κομμάτι αυτό πετυχαίνει το σκοπό του. Η εμπειρία επεκτείνεται ακόμη περισσότερο, η διασκέδαση παραμένει σε υψηλά επίπεδα και αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο σε μια ήδη πολύ γεμάτη πρόταση. Σε κάθε περίπτωση, η κυκλοφορία ενός παιχνιδιού όπως το Path of Exile σε μια κονσόλα, τόσα χρόνια μετά από την πρώτη του εμφάνιση στους υπολογιστές, δίνει πρόσφορο έδαφος ώστε να πραγματοποιηθεί ένα πολύ ενδιαφέρον και διαφορετικό πείραμα. Κάθε σημείο του τίτλου τίθεται σε αντιπαράθεση με την αρχική του μορφή και η αλήθεια είναι πως, παρότι δεν πετυχαίνει σε όλα, η αίσθηση που αφήνει σε κάποιον που θα δώσει τον χρόνο του για να επιστρέψει στο παρελθόν, είναι ευχάριστα νοσταλγική. Παράλληλα, η ποικιλία κι η εμφανής ποιότητα που διαθέτει το παιχνίδι, σε συνδυασμό με κάποιες αναγκαίες διορθωτικές πινελιές, προσφέρουν ένα πακέτο που μπορεί με άνεση να προσελκύσει νέους παίκτες.
Το πείραμα, εν κατακλείδι, κρίνεται πετυχημένο. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού ήξεραν ακριβώς τι ήθελαν να πετύχουν, έκαναν ότι έπρεπε και παρέδωσαν στην αγορά των RPG για κονσόλες, έναν τίτλο που δύσκολα θα περάσει απαρατήρητος.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity