Οι ρίζες της σειράς Warriors βρίσκονται, πλέον, αρκετά χρόνια πίσω και αριθμούν πολυάριθμα παιχνίδια, όλα με τον ίδιο πυρήνα, αλλά με διαφορετικό κέλυφος. Το στιλ των τίτλων του franchise της Koei Tecmo είναι τόσο χαρακτηριστικό, που οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου είδους παιχνιδιών, υπό τον τίτλο «musou». Κάθε ένα από αυτά έμενε πιστό στην ίδια συνταγή: ο παίκτης πριν από κάθε επίπεδο πρέπει να επιλέξει ένα χαρακτήρα και ρίχνεται στη μάχη ενάντια σε στρατεύματα με υπέρογκα ποσά εχθρών. Η νίκη ενάντια στον αρχηγό της κάθε περιοχής οδηγεί στην κατάκτηση της, ενώ η μάχη συνεχίζεται έως ότου ο παίκτης επικρατήσει σε όλο το χάρτη ή απλά φέρει εις πέρας κάποια πιο συγκεκριμένη αποστολή. Η νοοτροπία αυτή είδε μερικές αλλαγές ανά τα χρόνια, οι οποίες, όμως δεν ήταν -σχεδόν- ποτέ αρκετές για να διατηρηθεί το αρχικό ενδιαφέρον των παικτών. Όπως αρκετοί γνωρίζουν, η σειρά παιχνιδιών musou έχει φιλοξενήσει άλλες τρεις φορές τους χαρακτήρες του πολυαγαπημένου σύμπαντος του One Piece, με το One Piece: Pirate Warriors 4 να αποτελεί την τέταρτη προσθήκη στη σειρά One Piece: Pirate Warriors. Αντλώντας έμπνευση από τον αχανή κόσμο που δημιούργησε ο Eiichiro Oda, η ομάδα ανάπτυξης του νέου τίτλου παρουσιάζει αρκετά στοιχεία δημιουργικότητας, ενώ παράλληλα διατηρεί και το μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό απέναντι στην πρώτη ύλη. Κατά πόσο, όμως, αυτά τα δύο χαρακτηριστικά μπορούν να οδηγήσουν στην αναγέννηση των τίτλων musou;
Το παιχνίδι καλωσορίζει τον παίκτη με ένα απλοϊκό αρχικό μενού, με την Nami, την πλοηγό του πληρώματος των Straw Hats, να είναι έτοιμη να τον ταξιδέψει σε ένα από τα τρία modes του παιχνιδιού. Το Dramatic Log είναι το βασικότερο mode του τίτλου, μέσα από το οποίο περιγράφεται η ιστορία του One Piece ή μάλλον πιο σημαντικά σημεία της. Σε ένα campaign 15 ωρών, το One Piece: Pirate Warriors 4 συνοψίζει αρκετά επιτυχημένα την ιστορία ενός anime χιλίων -έως τώρα- επεισοδίων. Πιο συγκεκριμένα, οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τις περιπέτειες του Luffy και του πληρώματός του κατά τη διάρκεια των Alabasta, Ennies Lobby, Paramount War, Dressrossa, Whole Cake Island και Wano arcs, με το τελευταίο να προσφέρει μία πρωτότυπη και, ομολογουμένως, ευχάριστη πλοκή στους θαυμαστές του anime, μιας και το επίσημο arc δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Όσο για τις περιπέτειες που έλαβαν χώρα στο ενδιάμεσο, γίνονται περιληπτικές αναφορές σε αυτές με τη χρήση ορισμένων cut-scenes, στα οποία παρατηρείται έντονη αυξομείωση της ποιότητας. Στη μία πλευρά του νομίσματος υπάρχουν σκηνές που χρησιμοποιούν τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού για να μεταφέρουν στον παίκτη ορισμένους διαλόγους, σκηνές γεμάτες αμηχανία, αφού οι χαρακτήρες κινούνται με ρομποτικό τρόπο και το lip-sync είναι ημιτελές, σε σημείο που δίνεται η εντύπωση πως πρόκειται για παιχνίδι της περασμένης δεκαετίας. Βέβαια, από την άλλη πλευρά, στα σημαντικότερα σημεία της πλοκής γίνεται χρήση ποιοτικών cinematic cut-scenes, που όχι μόνο ακολουθούν πιστά τα αντίστοιχα στιγμιότυπα της σειράς, αλλά καταφέρνουν να δημιουργήσουν έντονα συναισθήματα στους fans, μέσα από τον αρμονικό συνδυασμό εικόνας και ήχου.
Αφού προηγηθεί, λοιπόν, η απαραίτητη παρουσίαση των εκάστοτε γεγονότων, ο παίκτης ρίχνεται σε επίπεδα στα οποία εξελίσσονται μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές μάχες. Η δράση εξελίσσεται σύμφωνα με τους κλασικούς μηχανισμούς των τίτλων musou, με μερικές διαφοροποιήσεις. Πριν από κάθε μάχη καλείστε να επιλέξετε έναν από τους χαρακτήρες που είναι διαθέσιμοι κάθε φορά, με κύριο κριτήριο το προσωπικό γούστο του κάθε παίκτη ή, πιο εξειδικευμένα, τον τύπο και τη χρησιμότητα του κάθε χαρακτήρα. Η ποικιλία που υπάρχει μπορεί να εντυπωσιάσει, αφού είναι διαθέσιμοι περισσότεροι από 40 χαρακτήρες με πολλά διαφορετικά και άκρως θεαματικά combos και special attacks, συμπεριλαμβανομένων όχι μόνο των χαρακτηριστικών κινήσεων κάθε χαρακτήρα, αλλά και μερικών τελείως νέων. Καθένας από αυτούς ανήκει σε ένα συγκεκριμένο type, με το power type να αφορά την ωμή δύναμη, το speed type να περιλαμβάνει ευκίνητους χαρακτήρες, το technique type να απαιτεί την ευρύτερη χρήση συνδυαστικών επιθέσεων και το sky type να αποτελείται από χαρακτήρες όπως ο Crocodile, που μπορούν να ίπτανται στο χάρτη και να μετακινούνται πιο εύκολα από τους υπόλοιπους. Όντως, ο τρόπος που κατηγοριοποιούνται οι χαρακτήρες είναι αντιπροσωπευτικός των ικανοτήτων τους, πράγμα που διευκολύνει τους παίκτες στην επιλογή τους κατά την προετοιμασία μία μάχης.
Η λειτουργία, όμως, που κλέβει την παράσταση και είναι αρκετά πρωτόγνωρη για τη σειρά Warriors, είναι η ύπαρξη των Treasure Maps. Τα Treasure Maps αποτελούν τα skill trees του παιχνιδιού και κάθε χαρακτήρας έχει δύο από αυτά, μέσω των οποίων μπορούν να ξεκλειδωθούν διαφορετικά combos, special moves και φυσικά να αυξηθούν τα στατιστικά χαρακτήρων, όπως η δύναμη τους, οι πόντοι ζωής και η ενέργεια τους. Πέραν αυτών, υπάρχει και ένα κοινό Treasure Map, στο οποίο οι παίκτες μπορούν να επενδύσουν πόντους, ούτως ώστε να αυξήσουν τα στατιστικά των χαρακτήρων ακόμα περισσότερο, σαν σύνολο, αλλά και να ξεκλειδώσουν passive skills που θα τους επιτρέπουν π.χ να κάνουν μεγαλύτερη ζημιά σε γιγάντιους εχθρούς ή σε ακινητοποιημένους αντιπάλους, να κατακτούν πιο εύκολα περιοχές και άλλα πολλά. Το κάθε τμήμα των Treasure Maps μπορεί να ξεκλειδωθεί χρησιμοποιώντας Beli, το χαρακτηριστικό νόμισμα του σύμπαντος του One Piece, αλλά και ορισμένα ειδικά νομίσματα, τα οποία ξεχωρίζουν για κάθε χαρακτήρα και μπορείτε να τα αποκτήσετε παίζοντας τα διάφορα επίπεδα του παιχνιδιού. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο για ένα παιχνίδι του είδους, καθώς δίνει ουσιαστικό κίνητρο στους παίκτες για να συνεχίσουν να παίζουν, αφού με την ανάπτυξη των Treasure Maps γίνονται αισθητές οι διαφορές στις δυνάμεις των παικτών, την ταχύτητα τους, ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να τους χειριστείτε, αφού ο καθένας τους αποκτά συνεχώς καινούριες επιθέσεις. Στο σημείο αυτό έρχεται να δέσει και το Treasure Log mode του παιχνιδιού, το οποίο προσφέρει συλλογή από side quests που περιγράφουν την ιστορία με λίγο διαφορετικό τρόπο ή παρουσιάζουν μια ολοκαίνουρια, μοναδική κατάσταση. Για παράδειγμα, ο Shanks και ο Mihawk μονομαχούν και εσείς πρέπει να διαλέξετε πλευρά, έχοντας επιλέξει ένα χαρακτήρα της αρεσκείας σας για να φέρετε εις πέρας την αποστολή. Πέρα από το ενδιαφέρον του mode ως προς το κομμάτι της ιστορίας, μέσω αυτού μπορείτε να κερδίσετε μερικά από τα αποκλειστικά νομίσματα που απαιτούνται για την εξέλιξη του Treasure Map κάθε χαρακτήρα. Συνεπώς, αυτό αποτελεί και έναν αρκετά έξυπνο τρόπο να ενωθούν δύο διαφορετικά modes, δίνοντας περαιτέρω σημασία στο σύστημα προόδου του παιχνιδιού.
Ναι, αλλά κατά πόσο όλα αυτά μπορούν να κρατήσουν το ενδιαφέρον μέχρι τέλους, κατά τη διάρκεια των 15 ωρών του Dramatic Log; Εξάλλου, ειδικά οι fans, την ιστορία την ξέρουν. Αυτή είναι μία εύλογη απορία που πιθανόν θα έχουν μερικοί αναγνώστες και την απάντηση έρχεται να δώσει ο σχεδιασμός των επιπέδων. Ζωντανά χρώματα, γνωστές τοποθεσίες στο παρασκήνιο, αλλά και η εξερεύνηση τους σε ένα βαθμό, αυτά είναι και τα χαρακτηριστικά που ανανεώνουν διαρκώς το ενδιαφέρον, με έναν περίεργο τρόπο, καθ’ όλη τη διάρκεια του Dramatic Log. Αυτό, άλλωστε, ήταν και το μεγαλύτερο παράπτωμα της σειράς Warriors, γενικότερα, αφού τα επίπεδα δεν ξεχώριζαν ιδιαίτερα το ένα από το άλλο, αν και διαφορετικά. Παρόλα αυτά, έπειτα από αρκετά side missions, ακόμα και ο πιο εικαστικά όμορφος και ενδιαφέρων χάρτης, μπορεί να καταλήξει ελαφρώς βαρετός, αλλά και οι ίδιες οι αποστολές, αν και διαφορετικές σε πλοκή, να γίνουν επαναλαμβανόμενες.
Δυστυχώς, παρά τις μικρές, αλλά σημαντικές καινοτομίες που βλέπει η σειρά στο Pirate Warriors 4 και αφήνοντας στην άκρη τον περίσσιο ενθουσιασμό που προκαλεί ο πανέμορφος κόσμος του One Piece, το παιχνίδι παρουσιάζει πταίσματα, τα οποία αφαιρούν αρκετούς πόντους από τη συνολική εμπειρία και δεν δικαιολογούνται τη στιγμή που πρόκειται για την τέταρτη προσθήκη στο franchise. Πρώτο και ίσως μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού είναι η δυσκολία του, ή μάλλον η έννοια της δυσκολίας που αντιπροσωπεύει. Αν και προσφέρει τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, το παιχνίδι αποτελεί ελάχιστη πρόκληση για τους παίκτες του. Ακόμα και στο ανώτατο επίπεδο, το μόνο που διαφέρει είναι η αύξηση της ζημιάς που κάνουν οι αντίπαλοι και όχι η συμπεριφορά τους. Η τεχνητή νοημοσύνη σπάνια ανταποκρίνεται, με τα mini bosses και bosses απλά να περιφέρονται τις περισσότερες φορές και να είναι στο έλεος της βροχής επιθέσεων από τους χαρακτήρες σας. Ο παίκτης μπορεί να χάσει είτε εξαιτίας μίας τυχαίας επίθεσης που για κάποιο λόγο ενεργοποίησε το hit detection του μοντέλου του χαρακτήρα, είτε επειδή τελείωσε ο χρόνος κατά τον οποίο έπρεπε να φέρει εις πέρας την αποστολή. Ναι μεν με αυτόν τον τρόπο δίνεται μία αίσθηση ικανοποίησης, αφού απλά αφανίζετε χιλιάδες αντιπάλους στο πέρασμα σας, αλλά το συναίσθημα αυτό αντικαθίσταται τελικώς από την πλήξη, καθώς ψάχνετε απεγνωσμένα για το παραμικρό είδος πρόκλησης. Βασικά, με μια δεύτερη σκέψη υπάρχει κάποια πρόκληση, μιας και ο μεγαλύτερος εχθρός σας είναι η κάμερα.
Πολλές φορές το οπτικό σας πεδίο θα εμποδίζεται από διάφορα αντικείμενα ή κτίρια, ενώ άλλες θα αναζητάτε τους αντιπάλους σας, αφού η κάμερα γίνεται ανεξέλεγκτη σε ορισμένες κινήσεις ή επιθέσεις, ιδιαίτερα σε εκείνες που επικεντρώνονται στην ταχύτητα. Χαρακτήρες που θα έπρεπε να είναι πανίσχυροι, όπως ο Gear 4 Luffy ή η μορφή Sulong της Carrot, υποβαθμίζονται εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητάς τους, η οποία με τη σειρά της επιφέρει ενοχλητικές δυσκολίες στο χειρισμό. Και αφού γίνεται αναφορά σε «ενοχλητικά» πράγματα, δεν υπάρχει τίποτα πιο κουραστικό από τον καταιγισμό με επαναλαμβανόμενες ατάκες των χαρακτήρων κατά τη διάρκεια της μάχης. Κάθε επίθεση που κάνετε ή δέχεστε ενεργοποιεί απευθείας ατάκα τόσο από τους χαρακτήρες σας, όσο και από τους αντιπάλους σας, με αποτέλεσμα να ακούγεται συνεχώς ακριβώς το ίδιο μοτίβο ηχητικών εφέ με μεγάλη συχνότητα. Ισάξια «φασαρία» δημιουργούν και οι συνεχείς εμφανίσεις κειμένων και ειδοποιήσεων στην οθόνη, οι οποίες όχι μόνο εμποδίζουν το οπτικό πεδίο του παίκτη, αλλά διακόπτουν και την εξέλιξη της αποστολής, καθώς πολλές φορές υπάρχει καθυστέρηση στη μετάβαση από το ένα objective στο άλλο.
Λόγος δεν γίνεται για το Free Log mode, καθώς πρόκειται για τις ίδιες ακριβώς αποστολές με το Dramatic Log, μόνο που τώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικούς χαρακτήρες, τους οποίους ξεκλειδώσατε κατά τη διάρκεια του δεύτερου. Καμία ανταμοιβή και κανένα ουσιαστικό νόημα, τη στιγμή ειδικά που τα objectives των αποστολών δεν διαφέρουν με κανέναν τρόπο. Επιπλέον, δεν εντοπίζεται κάποιο αυτόνομο διαδικτυακό mode και ο μόνος τρόπος να παίξετε online είναι να το επιλέξετε αμέσως πριν την εκάστοτε αποστολή, πράγμα που καθιστά δυσμενές το matchmaking. Ευτυχώς, όπως και σε όλα τα παιχνίδια άλλωστε, είναι αρκετά ευχάριστη η εμπειρία του co-op Dramatic Log, ειδικά αν έχετε κάποιο φίλο με τον οποίο μπορείτε να συνεννοείστε άμεσα, αφού η συνεργασία και επικοινωνία με τυχαίους παίκτες σε αυτόν τον τίτλο είναι σχεδόν αδύνατη.
Το One Piece: Pirate Warriors 4 δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ένα κακό παιχνίδι και μπορεί να διασκεδάσει αρκετές ώρες τους παίκτες, πόσω μάλλον του θαυμαστές της σειράς. Παραμένει όμως τίτλος με πολυάριθμες τεχνικές αστοχίες που δεν του επιτρέπουν να δραπετεύσει από το πηγάδι της μετριότητας. Αν επρόκειτο για το πρώτο παιχνίδι της σειράς, θα ήταν μία αξιοπρεπής προσπάθεια. Όντας όμως η τέταρτη ευκαιρία της εταιρείας να δώσει στους παίκτες μία ολοκληρωμένη εμπειρία One Piece αλά musou, είναι αδύνατο να μην παρατηρηθούν όλα αυτά τα «ερασιτεχνικά» ψεγάδια. Κλείνοντας με μία ευχάριστη νότα, όμως, αυτήν τη φορά εντοπίζεται η δημιουργικότητα και η αγάπη για αυτό το σύμπαν. Οπότε ίσως με την επόμενη προσπάθειά της η Koei Tecmo καταφέρει να φτάσει επιτέλους στο… τελευταίο νησί του Grand Line.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity