Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες

Monster Hunter Wilds: Οι πωλήσεις του τον πρώτο μήνα προδιαγράφουν ιστορικό ρεκόρ

NEWS
  • 1 ώρα πριν

Ανακοινώθηκαν Nintendo Treehouse streams για το Switch 2

NEWS
  • 3 ώρες πριν

Φήμη: Εντός του 2025 θα κυκλοφορήσει το Assassin's Creed Invictus

NEWS
  • 4 ώρες πριν

Ομάδα «ειδικών αποστολών» του PlayStation σκανάρει την αγορά για “άγνωστα διαμάντια”

NEWS
  • 5 ώρες πριν

Επιτέλους, λεπτομέρειες για τη νέα ταινία Resident Evil

NEWS
  • 6 ώρες πριν

Απολύσεις στην Eidos Montreal που εργάζεται -μεταξύ άλλων- και στο νέο Fable

NEWS
  • 7 ώρες πριν

Karate Kid: Legends – O Ralph Macchio και ο Jackie Chan επιστρέφουν στη δράση (trailer)

VIDEO NEWS
  • 8 ώρες πριν

Επετειακό website για το Final Fantasy 9 επαναφέρει τις συζητήσεις για ένα remake

NEWS
  • 8 ώρες πριν

Το gameplay του Doom: The Dark Ages είναι το καλύτερο της σειράς, σύμφωνα με τα πρόσφατα previews (video)

NEWS
  • 9 ώρες πριν

Πόση ώρα θα είναι η διάρκεια του Nintendo Direct για το Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 10 ώρες πριν

NoPATHos – Το πρώτο ελληνικό δωρεάν παιχνίδι που ακονίζει το μυαλό και συμβάλλει στην πρόληψη της άνοιας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 11 ώρες πριν

Starlink στην Ελλάδα από €29 το μήνα!

NEWS
  • 11 ώρες πριν

Προσοχή: Επείγουσα ενημέρωση για δεδομένα Ελλήνων χρηστών στο Dark Web, τι πρέπει να κάνετε

NEWS
  • 12 ώρες πριν

Ακούστε για πρώτη φορά πως είναι η «φωνή» του καρχαρία! (video)

NEWS
  • 13 ώρες πριν

Νέα πατέντα της Sony αποκαλύπτει controllers με μαγνητικά πλήκτρα για μεγαλύτερη αντοχή

NEWS
  • 14 ώρες πριν
  • 1

Gaming κυκλοφορίες: Απρίλιος 2025

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • 15 ώρες πριν

Όλο και πιο πιθανή η ύπαρξη mouse controls στο Nintendo Switch 2

NEWS
  • 16 ώρες πριν

Νέες σημαντικές πληροφορίες για το Ghost of Yotei του PS5

NEWS
  • 17 ώρες πριν

Μάλλον αποκαλύφθηκε τι κάνει το πλήκτρο C του Nintendo Switch 2 και έχει αρκετό ενδιαφέρον

NEWS
  • 18 ώρες πριν

Διέρρευσαν εικόνες από Star Wars strategy game των Respawn και Bit Reactor

NEWS
  • 19 ώρες πριν

Απολύσεις στην Cyan Worlds του Myst και του Riven

NEWS
  • 22 ώρες πριν

Η ανακοίνωση του Tomodachi Life: Living the Dream πιο δημοφιλής στην Ιαπωνία από εκείνη του Nintendo Switch 2

NEWS
  • 01/04

Έτσι θα επεκταθεί η διαθεσιμότητα του Football Manager 2024

NEWS
  • 31/03

Φήμη: Η Naughty Dog θα κυκλοφορήσει special edition για το franchise του The Last of Us στο PS5

NEWS
  • 31/03

Η ASUS κάνει tease το Project Kennan, τη φορητή κονσόλα με το brand του Xbox

NEWS
  • 31/03

Αυτές οι συσκευές υποστηρίζουν στην Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE 5G+

NEWS
  • 31/03

Developers αναφέρουν πως το Dev Kit του Nintendo Switch 2 δεν έχει έξοδο 4K

NEWS
  • 31/03

Με αυτήν τη συσκευή στο αυτοκίνητο θα «τσιμπάς» πρόστιμο 2000 ευρώ

NEWS
  • 31/03

Assassin's Creed Shadows: Ελάχιστοι παίκτες σε PS5 και PC έχουν προχωρήσει μετά το Act 2

NEWS
  • 31/03

Ο Neil Druckmann και ο Craig Mazin απαντάνε στο πιο «καυτό» ερώτημα για το original The Last of Us

NEWS
  • 31/03

Πρωτιά στην Ευρώπη χάρη στο δίκτυο 5G+ της COSMOTE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

H Εκκλησία της Ελλάδος ετοιμάζει τη δική της ψηφιακή τράπεζα

NEWS
  • 31/03

Αλλάζει σύντομα ο τρόπος που θα κάνετε κλήσεις στο iPhone

NEWS
  • 31/03

Ίσως απολαύσουμε τριλογία ταινιών The Legend of Zelda

NEWS
  • 31/03

Δεν τα έχουν πάει καλά όλα τα games του Xbox στο PS5

NEWS
  • 31/03

Nintendo Switch 2: Πότε είναι και τι ώρα το Nintendo Direct;

NEWS
  • 31/03

Τρομερό: Οι τράπεζες θέλουν να χρεώνουν όσους έχουν πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες σε φυσική μορφή!

NEWS
  • 31/03
  • 3

Πασχαλινό διάλειμμα με KitKat και PlayStation

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Video Games Museum γίνεται επίσημο μέλος του EFGAMP

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

COSMOTE TV: Πρεμιέρα για τη σειρά «MobLand» με τους Τομ Χάρντι, Πιρς Μπρόσναν και Έλεν Μίρεν

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

«Kabul»: Πρεμιέρα για τη νέα διεθνή συμπαραγωγή της COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Το Galaxy Ring της Samsung είναι εδώ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • 31/03

Xiaomi Watch S4 Review

REVIEWS
  • 31/03

Αυτά τα παιχνίδια παρουσιάζουν προβλήματα stuttering σε PS5 και PS5 Pro με το VRR ενεργοποιημένο (video)

NEWS
  • 31/03

Ρεπορτάζ: Πότε θα ξεκινήσουν οι προ-παραγγελίες του Nintendo Switch 2;

NEWS
  • 31/03

Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ γύρω από το GTA 6:

NEWS
  • 31/03

Το The Elder Scrolls 6 ίσως δεν βρίσκεται καν σε φάση Alpha

NEWS
  • 31/03

Ο Nick Frost θα είναι (πιθανότατα) ο νέος Hagrid στη σειρά Harry Potter του ΗΒΟ!

NEWS
  • 30/03

Το Rust έρχεται στους κινηματογράφους μετά την τραγωδία που συγκλόνισε την παραγωγή (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

Πυρά κατά της Rachel Zegler για το εισπρακτικό φιάσκο του Snow White

NEWS
  • 30/03
  • 1

Ο Leonardo DiCaprio γίνεται αλλοπρόσαλλος φυγάς στο One Battle After Another (trailer)

VIDEO NEWS
  • 30/03

NieR Replicant ver.1.22474487139… Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Toylogic Inc.

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Square Enix

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    CD Media

  • PEGI

    18+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • NieR Replicant ver.1.22474487139…
    • 18+ pegi 18+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://nier.square-enix-games.com/en-us/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • EDITOR’S CHOICE

    8

    ENTERNITY SCORE
*
Το NieR Replicant ver.1.22474487139… είναι ακριβώς η ενδιάμεση στιγμή μεταξύ ενός μέτριου action RPG και ενός σχεδιαστικού μεγαλούργηματος.

To NieR Replicant ver.1.22474487139… δεν είναι ούτε remake ούτε remaster, κάτι που υποδηλώνεται από τον αινιγματικό αριθμό της έκδοσής του, ο οποίος είναι η τετραγωνική ρίζα του 1,5. Με άλλα λόγια, στο μυαλό του εμβληματικού Yoko Taro το Nier Replicant είναι κάτι ενδιάμεσο, ένας τίτλος που μας παρουσιάζεται δέκα χρόνια μετά με ανανεωμένο πρόσωπο, επιχειρώντας παράλληλα να γεφυρώσει το χάσμα του χρόνου που μας οδήγησε στο υπερβατικό Nier Automata, του πιθανά σημαντικότερου τίτλου της προηγούμενης γενιάς. Αυτή η τρόπον τινά παραβολή έχει φυσικά σκοπό να δείξει και την πρόοδο που έχει κάνει ο Taro ως δημιουργός και πως αντιμετωπίζει το έργο του, καθώς το Nier Replicant καταλαβαίνει τη διαφορά μεταξύ του σεβασμού σε μια δημιουργία και την αποκαθήλωση που φέρνει σε αυτή ο χρόνος. Έτσι, σε αντίθεση με τον εξευτελισμό που υπέστη το Final Fantasy VII με το remake του, το Nier Replicant παραμένει πιστό στο σχεδιασμό του, στην ιστορία που θέλει να πει και στους χαρακτήρες του, εμβαθύνοντας μόνο όταν πρέπει και εκεί που πρέπει, με ελάχιστες νέες πινελιές.




Η ευφάνταστη και αρκετά άναρχη μέθοδο που στήνει το σχεδιασμό του ο Taro, το λεγόμενο «backwards scriptwriting», είναι μόνο η αρχή σε μια ιστορία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το gameplay και τη συμμετοχή του παίκτη. Το ταξίδι του Nier Replicant, έτσι, ξεκινά με μια σκηνή με πρωταγωνιστές τον Nier και την αδερφή του Yonah (η οποία πάσχει από μια αρρώστια με το όνομα Black Scrawl), για να καταλήξει μέσα σε λίγα λεπτά χίλια χρόνια μετά, όπου δύο αντίστοιχα αδέρφια, με τα ίδια ονόματα, αντιμετωπίζουν την ίδια κατάσταση, σε έναν κόσμο που έχει πάει αντίστροφα στην προσπάθειά του να επιβιώσει, από την τεχνολογία δηλαδή στη μαγεία. Δεν είναι δύσκολο να κάνει κάποιος τους καρμικούς συνδυασμούς μεταξύ μιας κοινωνίας που φτάνει στα όριά της τεχνολογικά, αρχικά, μόνο και μόνο για να βρει τη λύτρωσή της στη μυθολογία, αλλά ο Taro εδώ μένει σταθερά στο προσωπικό ταξίδι μεταξύ των ηρώων και δεν αποτολμά τα φιλοσοφικά άλματα που είδαμε στο Automata. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Nier Replicant δεν στοχεύει στην εξερεύνηση σημαντικών θεμάτων, αλλά αυτά μένουν πολύ κοντά στο βασικό κορμό πάνω στον οποίο εξελίσσονται οι ιστορίες των πρωταγωνιστών.



Κατά την πορεία του τίτλου υπάρχει πάντα η αίσθηση ότι κρύβεται κάτι πίσω από τον κόσμο και τους χαρακτήρες, αλλά, σε αντίθεση με άλλους ιάπωνες δημιουργούς, ο Taro δεν έχει καμία διάθεση να δώσει στον παίκτη πληροφορίες, να του γεμίσει το κεφάλι με αιτίες ή να δικαιολογήσει τα εκ πρώτης όψεως αδικαιολόγητα. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι ακριβώς το πλεονέκτημά του συγκριτικά με κλασικούς δημιουργούς όπως ο Hideo Kojima, όπου χρησιμοποιούν κινηματογραφικές πρακτικές για να εκφράσουν την ιστορία και τον κόσμο τους. Ο Taro δεν δίνει δεκάρα για τη σεναριακή ροή και την ανάπτυξη των χαρακτήρων, τουλάχιστον όχι με τη συμβατική έννοια. Αν, λοιπόν, αναρωτηθείτε πώς γίνεται ένα παιδί, ο Emil, να μπορεί να πετρώσει όποιον κοιτάει ή τι λόγο έχει μια εκρηκτική μαχήτρια, η Kaine, να κυκλοφορεί με τα εσώρουχά της, μην περιμένετε άμεσες και ικανοποιητικές απαντήσεις ή πεπατημένες λύσεις. Βέβαια, όλα θα μπορούσαν εύκολα να εξηγηθούν λέγοντας ότι πρόκειται για anime (και κρίνοντας από τη δραματοποίηση ισχύει ως ένα βαθμό), αλλά ο Taro δεν διαλέγει εύκολες λύσεις. Με άλλα λόγια προκαλεί τον παίκτη να τελειώσει τον τίτλο πέντε φορές (οι τρεις πρώτες είναι οι βασικές), αν θέλει να ανακαλύψει σημαντικές πτυχές του σεναρίου και των χαρακτήρων. Αυτή είναι η επιτομή του «backwards scriptwriting», καθώς ο Taro φαίνεται να εξερευνεί αυτούς τους χαρακτήρες καθώς τους δημιουργεί και καθώς ο παίκτης τους ελέγχει, μια αλλοπρόσαλλη αλλά αμίμητη προσέγγιση που περνάει ατόφια στο gameplay.



Έτσι, από τη μία έχουμε το ανανεωμένο σύστημα μάχης που μοιάζει πολύ περισσότερο με αυτό του Automata: γρήγορο, εντυπωσιακό και σκηνοθετημένο. Σε συνδυασμό με την ταχύτητα που συμβαίνουν όλα δημιουργείται η αίσθηση πώς ο τίτλος θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας action τίτλος και τίποτα παραπάνω. Βέβαια, αυτό δεν ισχύει, καθώς ακολουθεί τη νόρμα των action RPGs, με quests και side quests, που σκοπό έχουν να εμβαθύνουν τον κόσμο και να τονίσουν την ανάλαφρη νότα που συχνά τον διέπει, παρά την πυρηνική του μελαγχολία. Ο παίκτης μάλιστα εντοπίζει και διάφορα abilities που ονομάζονται words και μπορεί να τα ενεργοποιήσει μέσω των όπλων του ή της μαγείας που χρησιμοποιεί (τα λεγόμενα Sealed Verses), δίνοντας ένα ακόμα επίπεδο διαμόρφωσης του χαρακτήρα του (αν και όχι ιδιαίτερα αναγκαίο σε βάθος χρόνου). Και ενώ το βασικό quest είναι γραμμένο για να επεκταθεί και να επαναληφθεί από ένα σημείο και μετά, οι συνεχείς επαναλήψεις και το grind στα περισσότερα side quests προδίδουν τον ξεπερασμένο σχεδιασμό, που είναι το βασικό μειονέκτημα του τίτλου. Βέβαια, αυτό επίσης έχει και την άλλη του πλευρά, αφού τα side quests πάντα αποκαλύπτουν ένα μικρό κομμάτι του κόσμου, ενώ ακόμα και τα όπλα του ήρωα έχουν τις προσωπικές τους ιστορίες, αν φυσικά αποκαλυφθούν από τον παίκτη. Αυτό που μένει είναι ένα οργανικό συνονθύλευμα που προσπαθεί να δώσει διαφορετικές προοπτικές, τόσο μέσα από την ιστορία του όσο και μέσα από τον τρόπο που αλλάζει το ίδιο το gameplay. Τα άλματα μεταξύ πατροπαράδοτων top down shooters, ισομετρικών action RPGs και text adventures είναι αρχικά τόσο ανόητα, που δεν μένει παρά μόνο το σοκ όταν ο παίκτης πλημμυρίζει με αληθινό συναίσθημα από το συνδυασμό τους.



Ο κόσμος του Nier Replicant είναι φτωχός και επαναλαμβανόμενος, μια επιλογή που δεν έχει προέλθει μόνο από το μικρό κόστος ανάπτυξης αλλά και από την εμμονή του Taro να τοποθετεί τον παίκτη σε μια αέναη λούπα, όπως ακριβώς και οι ιστορίες του. Η ποιότητα των γραφικών είναι εξαιρετική κατά τόπους, κυρίως για την αισθητική της, αλλά το soundtrack και τα voice overs (ιδιαίτερα του Grimoire Veis που είναι από τις καλύτερες ερμηνείες των τελευταίων χρόνων) κρατούν την ατμόσφαιρα σε εντυπωσιακά επίπεδα. Αυτός ο κόσμος έχει ελάχιστη λογική, κρατιέται από διάσπαρτα στοιχεία και είναι μικρός, με έξι βασικές τοποθεσίες. Παρόλα αυτά όμως καταφέρνει να ταξιδέψει τον παίκτη σε μια πραγματικότητα όπου όλα είναι αποδεκτά και αληθινά, ακριβώς επειδή τα ρίσκα που παίρνει είναι τόσο φρέσκα, τότε, όσο και τώρα. Συγκρίνοντας τον τίτλο με το απογοητευτικό Resident Evil Village, διακρίνουμε πολλά αρνητικά για την κατάσταση του ιαπωνικού σχεδιασμού σήμερα, αλλά παράλληλα βλέπουμε και το ελπιδοφόρο μέλλον του. Αν μη τι άλλο, το Nier Replicant είναι ακριβώς η ενδιάμεση στιγμή μεταξύ ενός μέτριου action RPG και ενός σχεδιαστικού μεγαλουργήματος.



Αν, λοιπόν, προσπαθήστε παίζοντας το εν λόγω remake-remaster να απαντήσετε στην ερώτηση που σας κάνει ο Grimoire Veis (το μαγικό βιβλίο που σας συνοδεύει), «πώς γίνεται να αφήνεις την αδερφή σου να κινδυνεύει για να μαζέψεις εκατό βίδες;», απλά δεχτείτε ότι δεν υπάρχει απάντηση και αφεθείτε στον παραλογισμό ενός από τους σημαντικότερους και πιο εκκεντρικούς δημιουργούς που έχουμε. Να είστε σίγουροι ότι θα σας οδηγήσει σε ένα σημείο που δεν υπάρχουν replicants αλλά μόνο αυθεντικά συναισθήματα. 
EDITOR’S CHOICE

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύπλευρο σενάριο
  • Αισθητική
  • Soundtrack
  • Σύστημα μάχης
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Σχεδιασμός που δείχνει τα χρόνια του
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*
Loading...