Στην εποχή της συνεχούς «εισβολής» της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή και των όσων συνεπειών αυτή έχει στη ρουτίνα του μέσου ανθρώπου, έχουν υπάρξει αρκετές αναφορές στη λεγόμενη ποπ κουλτούρα, με ίσως κορυφαία τη σειρά Black Mirror. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το Mosaic, ο νέος τίτλος του Krillbite Studio, καθώς ήδη από τα πρώτα δευτερόλεπτα γίνεται σαφές πως ο τίτλος θα μιλήσει για τις δυσκολίες μίας υποθετικής -αλλά όχι τόσο μακρινής- ζωής που είναι βυθισμένη στην ακατάσχετη τεχνολογική έξαρση.
Με ήρωα έναν ανώνυμο υπάλληλο του οποίου η ζωή περιστρέφεται γύρω από τη δουλειά του και την ενασχόληση με το κινητό του, στο οποίο λαμβάνει κατά κύριο λόγο, μέσω των διαθέσιμων εφαρμογών που υπάρχουν, τις αξιολογήσεις για τις επιδόσεις που έχει στην εργασία του. Όπως γίνεται αντιληπτό, στο δυστοπικό περιβάλλον του παιχνιδιού υπάρχουν ευθείες αναφορές στην πραγματική ζωή, ενώ σημαντικό μέρος καταλαμβάνουν και τα προβλήματα ψυχικής υγείας όπως η κατάθλιψη. Το όλο περιβάλλον είναι αρκετά βαρύ, αν και καλοφτιαγμένο, και σε αυτό βοηθάνε οι πολύ έντονες εικόνες που υπάρχουν στο παιχνίδι. Μέσω των διαφόρων γρίφων που απαρτίζουν το βασικό gameplay, εξιστορούνται ιστορίες από την καθημερινότητα του ήρωά μας, οι οποίες δίνουν τον τόνo με το αποτέλεσμα να θυμίζει αρκετά το The Wall των Pink Floyd. Είτε λαμβάνουν χώρο στη δουλειά του, είτε στο μυαλό του, είτε ταυτόχρονα και στα 2 μέρη, το εικαστικό κομμάτι του παιχνιδιού κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και σε συνδυασμό με το λειτουργικό gameplay, που λειτουργεί σε συντριπτικό ποσοστό μέσω μηχανισμών point and click, αποφέρει ένα απολύτως πετυχημένο αποτέλεσμα.
Πέρα από αυτό, υπάρχουν κι άλλα επιμέρους στοιχεία που εξυπηρετούν περισσότερο στην προσομοίωση της ζωής του ήρωα. Αυτά εκφράζονται μέσα από τις υπόλοιπες εφαρμογές του κινητού, με κάθε μία από αυτές να έχει και διαφορετική λειτουργία. Η κορυφαία από αυτές αφορά το BlipBlop, ένα αρκετά διασκεδαστικό mini game, που ταυτόχρονα αποτελεί ηχηρή κι αρκετά πετυχημένη σάτιρα για τη βιομηχανία των video games. Οι υπόλοιπες μπορεί να μην είναι αντίστοιχα ποιοτικές, αλλά συμπληρώνουν ιδανικά τόσο τον κόσμο του παιχνιδιού, όσο και τη συνολική εικόνα του τίτλου. Αντίθετα, οι δημιουργοί του Mosaic μάλλον βάζουν τρικλοποδιά στον εαυτό τους με τα πολλά τεχνικά προβλήματα που έχει ο τίτλος. Τουλάχιστον στην έκδοση για Xbox One, τα κολλήματα ήταν αρκετά, ενώ πολύ συχνά ο ήρωας εγκλωβιζόταν σε περιοχές του χάρτη και ο μόνος τρόπος για να επανέλθει σε φυσιολογική θέση ήταν το reload. Μόνο που όταν αυτό συμβαίνει κατά την εξέλιξη ενός γρίφου, η πρόοδος δεν διατηρείται οπότε πρέπει να γίνει από την αρχή. Ειδικά προς το τέλος του παιχνιδιού, όπου όλα είναι πιο δύσκολα και πολύπλοκα, η εξέλιξη αυτή είναι απογοητευτική.
Αντίστοιχα μέτριος είναι κι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται τα μενού του παιχνιδιού. Τα πρώτα είναι σχεδιασμένα λάθος, καθώς οι επιλογές στο χρωματισμό έχουν αστοχήσει σε τέτοιο βαθμό, που για να βρεθεί τρόπος να επιτευχθεί η όποια ανάγκη μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος απ’ ότι χρειάζονται για να ολοκληρωθούν μερικά από τα (πιο εύκολα ομολογουγμένως) puzzles του τίτλου. Αντίθετα, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η εξέλιξη της ιστορίας είναι πολύ πιο όμορφος και παραδόξως διαθέτει κι ένα αρκετά καλοσχεδιασμένο mini game. Το έτερο αδύναμο σημείο του Mosaic ίσως να είναι κι αυτό που θα προβληματίσει περισσότερο τους παίκτες. Το σενάριο κι η εξέλιξη της ιστορίας είναι τελικώς απογοητευτικά για ένα παιχνίδι με διάθεση να θίξει, να προβληματίσει και να δώσει προσοχή σε μερικά από τα έντονα θέματα της σύγχρονης ζωής. Πιάνοντας τα περισσότερα από αυτά σε αρκετά επιφανειακό βαθμό, δεν καταφέρνει να βρει την απαιτούμενη ισορροπία και καταλήγει σε φινάλε ρηχό και κατά τα φαινόμενα βιαστικό, παρά τις σχεδόν 10 ώρες που διαρκεί η ιστορία.
Κάπως έτσι, παρά την ικανοποίηση που προκύπτει από τις πρώτες εντυπώσεις, στο τέλος μένει περισσότερο μια αίσθηση απογοήτευσης, καθώς τα προβλήματα που εντοπίζονται δεν είναι από αυτά που γίνονται αντιληπτά εξ αρχής. Αυτό ίσως έχει να κάνει και με το γεγονός πως η ανάπτυξη του παιχνιδιού έγινε εν μέσω αρκετών δυσκολιών κι ανακατατάξεων στην ομάδα που το δημιούργησε.
Σε κάθε περίπτωση το Mosaic είναι ένας τίτλος που αξίζει προσοχής, ειδικά από όσους ψάχνουν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Το περιβάλλον που έχει στηθεί είναι άρτιο, τα θέματα που θίγει είναι πολύ σημαντικά, ακόμη κι αν κάπου στο τέλος ο τίτλος δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους. Εάν συμπεριλάβει κανείς τις χαμηλές απαιτήσεις, τόσο στην τιμή όσο και στον αποθηκευτικό χώρο, τότε αποτελεί μία πρόταση που δύσκολα θα ξεπεραστεί από κάποιον που αναζητά να ξεφύγει από άλλους, πιο δημοφιλείς τίτλους.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity