Το Mortal Kombat X συνεχίζει ακριβώς από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη παραγωγή, με τον Raiden να βιώνει το τίμημα και τις συνέπειες της προσπάθειάς του να γυρίσει το χρόνο πίσω και να αποτρέψει την ολοκληρωτική καταστροφή του Earthrealm. O μάγος Quan Chi έχει αναστήσει ήρωες που έπεσαν στη μάχη για να τους έχει υπόδουλους, στρέφοντάς τους εναντίον του Raiden και της ομάδας του, ενώ παράλληλα ετοιμάζει το έδαφος για την επιστροφή του έκπτωτου Elder God, Shinnok… Γνωστοί και αγαπημένοι χαρακτήρες επιστρέφουν, όπως οι Sub-Zero, Scorpion, Kitana, Mileena, Liu-Kang, Kenshi και Sonya μεταξύ άλλων, ενώ συστήνονται και αρκετοί καινούριοι: η Cassie Cage (κόρη των Sonya και Johnny Cage), η Jacqueline (κόρη του Jax), o Κung Jin (απόγονος του Kung Lao), ο Takeda (γιος του Kenshi), o Kotal Kahn (απόγονος του Shao Kahn), η D’Vorah, το δίδυμο Ferra/Torr και ο έμπορος του Outworld που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο comic, Erron Black. Εν συγκρίσει με άλλες κυκλοφορίες του είδους, το διαθέσιμο cast του Mortal Kombat X σίγουρα δεν υπερέχει αριθμητικά, ωστόσο ήδη υπάρχουν χαρακτήρες που διατίθενται ως DLC και αναμένονται κι άλλοι. Οι παραγωγοί υπερκαλύπτουν πάντως το…ελλειμματικό cast με τη διάθεση 3 διαφορετικών variations ανά χαρακτήρα, τριών διαφορετικών fighting styles δηλαδή που προσδίδουν ξεχωριστές ικανότητες, ρεπερτόριο κινήσεων καθώς και συμπεριφορά στη μάχη. Για παράδειγμα, ο Sub-Zero σε Grand Master variation έχει την ικανότητα να δημιουργεί παγωμένους κλώνους του εαυτού του και να κρύβεται πίσω από αυτούς ή να τους χρησιμοποιεί ως projectiles για να χτυπήσει τον αντίπαλό του, ενισχύοντας σημαντικά τα zoning και trapping. Ως Cryomancer αποκτά την ικανότητα να δημιουργεί όπλα από πάγο ενώ στην εκδοχή Unbreakable γίνεται περισσότερο αμυντικός αποκτώντας ice armor και ice shield και βάζοντας φρένο στους χαρακτήρες που επιδίδονται σε rushdown.
H Kitana σε Assassin variation ακονίζει τις βεντάλιες της για περισσότερη ζημιά και αποκτά «κοφτερές» επιθέσεις διαμελίζοντας τους αντιπάλους της, ενώ σε Royal Storm variation, αποκτά περισσότερες αμυντικές και ικανότητες zoning, επιστρέφοντας πίσω τα projectiles των αντιπάλων, την ώρα που με τη δύναμη του ανέμου καταφέρνει να τους κάνει να αιωρηθούν ώστε να απομακρυνθούν από κοντά της. Τέλος, η Mournful variation καλύπτει την απουσία της Jade από το cast, προσφέροντας τις επιθέσεις με κοντάρι και shuriken της αδικοχαμένης φίλης και συγγενούς της. Τα variations αποτελούν φυσική εξέλιξη των styles που παρουσιάστηκαν στα Deadly Alliance και Deception, στην πραγματικότητα όμως, κατά τον Ed Boon, έχουν επηρεαστεί σημαντικά από το σύστημα των Isms του Street Fighter Alpha 3. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, κάθε χαρακτήρας δεν μένει ποτέ στάσιμος στα χέρια των χρηστών ενώ θεωρητικά μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε περίσταση, γεγονός που δεν αφήνει κανέναν στο περιθώριο εν αντιθέσει ό,τι συμβαίνει στα περισσότερα fighting games.
Οι παραγωγοί υπερκαλύπτουν πάντως το…ελλειμματικό cast με τη διάθεση 3 διαφορετικών variations ανά χαρακτήρα, τριών διαφορετικών fighting styles δηλαδή που προσδίδουν ξεχωριστές ικανότητες, ρεπερτόριο κινήσεων και συμπεριφορά στη μάχη.
Ακόμα και η αισθητική παρέμβαση των variations, δηλαδή η αλλαγή ή προσθήκη επιμέρους χαρακτηριστικών στο μαχητή, επιβεβαιώνουν το βάθος που ήθελαν να προσφέρουν οι δημιουργοί στο σύστημα μάχης, το οποίο κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα με του προκατόχου του όσον αφορά στα combos και τις ειδικές κινήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η energy bar επιστρέφει έχοντας και πάλι 3 επίπεδα βάσει των οποίων μπορούν να εκτελεστούν ενισχυμένες εκδόσεις των ειδικών επιθέσεων και combo breakers Για μία ακόμη φορά συνεχίζονται τα δωρεάν μαθήματα ανατομίας με τη χρήση των επιθέσεων X-RAY, κατά τη διάρκεια των οποίων η οθόνη παγώνει και δείχνει, κυριολεκτικά, την ανατομία του άμοιρου αντιπάλου καθώς συνθλίβονται κόκαλα και όργανα, ύστερα από μία σειρά κρίσιμων χτυπημάτων που πραγματοποιεί ο εκάστοτε χαρακτήρας. Για πρώτη φορά μετά το Mortal Kombat 4, επιστρέφει και η stamina bar (το γνωστό Run), η οποία μειώνεται όσο ο χαρακτήρας κάνει backdash, τρέχει ή αλληλεπιδρά με το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας δηλαδή αντικείμενα για να επιτεθεί στον αντίπαλο ή εκμεταλλευόμενος τον τοίχο πίσω του για να ελευθερωθεί από στριμωγμένες καταστάσεις.Αυτό όμως που πάντα χαρακτήριζε τη σειρά ήταν και είναι οι τελειωτικές επιθέσεις, τα Fatalities, τα οποία φυσικά και βρίσκονται εδώ με την ανηλεή φύση που τα διακρίνει και για μία ακόμη φορά ο διαμελισμός, η έκθεσε οργάνων σε κοινή θέα και το λουτρό αίματος δηλώνουν δυναμικά το “παρών”, όντας πιο βίαια και πιο αποκρουστικά από ποτέ. Μπορεί να απουσιάζουν τα stage fatalities, ωστόσο δυναμικό comeback πραγματοποιούν τα Brutalities, όντας διαφορετικά εν συγκρίσει με εκείνα του ΜΚ Trilogy. Στην ουσία είναι ενισχυμένες εκδόσεις επιθέσεων που, αν εκτελεστούν κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις, σκοτώνουν τον αντίπαλο προλαμβάνοντας ακόμα και τη φράση «Finish Him!». Κάθε χαρακτήρας διαθέτει δύο Fatalities και πέντε Brutalities, οπότε υπάρχουν πραγματικά πολλοί και ποικίλοι τρόποι για να εξοντωθεί ο αντίπαλος. Από το Deadly Alliance κι έπειτα, οι δημιουργοί της σειράς έδειχναν να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το Story Mode κι έτσι το franchise φημίζεται πλέον και για την έμφαση που δίνει στην ιστορία, περισσότερο τουλάχιστον από κάθε άλλο fighting game. Το Mortal Kombat vs DC Universe και το Mortal Kombat του 2011 προσέφεραν ίσως το πληρέστερο Story Mode που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία και το ΜΚ Χ δεν αποτελεί εξαίρεση. Το Story Mode μπορεί να μην πλησιάζει τη διάρκεια του προκατόχου του, εντούτοις χαρακτηρίζεται από ενδιαφέρον σενάριο και αξιόλογη σκηνοθεσία, κρατώντας διαρκώς σε ένταση τον παίκτη με τη χρήση έξυπνων Quick Time Events. Με την παρουσία επιπλέον NPC και ανατροπών στην ιστορία, θα αφήσει ιδιαίτερα ικανοποιημένους τους fans της σειράς. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το καλύτερο Story Mode που έχει υπάρξει σε fighting game μέχρι σήμερα.
Ακόμα μία μεγάλη επιστροφή αφορά στο The Krypt, ένα mode που θα μπορούσε να αποτελεί επιμέρους παιχνίδι από μόνο του, αφού με την κάμερα πρώτου προσώπου, την κίνηση στα διάφορα dungeons, τη συλλογή αντικειμένων και τις απρόσμενες επιθέσεις, θυμίζει τα old school Dungeon Crawler games που μεσουράνησαν τη δεκαετία του 1990. Στην Κρύπτη, λοιπόν, οι παίκτες μπορούν να φανερώσουν κρυμμένες τελειωτικές κινήσεις των χαρακτήρων, στολές, concept art και πολλά ακόμη, χρησιμοποιώντας Koins που αποκτούν παίζοντας, ανοίγοντας σεντούκια, τάφους και…κουκούλια. Η έκταση του χάρτη είναι μεγάλη και θα χρειαστεί σίγουρα χρόνος μέχρι να φανερωθούν όλα τα μυστικά της Κρύπτης. Το μόνο αρνητικό είναι ότι κάθε φορά που επισκέπτεται ο παίκτης την Κρύπτη ξεκινάει πάντα από την αρχή του χάρτη. Το Test your Might δοκιμάζει την υπομονή και τις δυνατότητες των παικτών στο button mashing, ενώ το ανανεωμένο Test your Luck χρησιμοποιεί επιπλέον παραμέτρους στην εξέλιξη της μάχης αλλάζοντας κυριολεκτικά τα δεδομένα και καταργώντας θεαματικά κι επιτηδευμένα οποιαδήποτε αίσθηση ισορροπίας. Μέσω ειδικού spinning επιλέγονται τυχαία παράμετροι όπως bleeding, poison, juggling, explosive kombat, meteor fall, upside down κ.λπ. που δίνουν το πλεονέκτημα ή το μειονέκτημα σε κάθε μαχητή και παράλληλα εμφανίζονται στην πίστα portals, ρουκέτες και ό,τι μπορεί κανείς να φανταστεί. Υπάρχει μέχρι και ειδική παράμετρος που αναποδογυρίζει την camera!
Η NetherRealm έριξε σημαντικό βάρος και στο online section με την επιστροφή κλασικών modes όπως Ranked, Team Battle και King of the Hill, ενώ την παράσταση κλέβει το νεοφώτιστο Faction Mode. Κάθε παίκτης δύναται να επιλέξει μεταξύ 5 διαφορετικών Factions (White Lotus, Brotherhood of Shadow, Lin Kuei, Black Dragon και Special Forces) και να εκπροσωπεί την ομάδα του σε έναν ατέλειωτο online πόλεμο με σκοπό την επικράτηση του καλύτερου faction. Συμμετέχοντας σε μάχες και καθημερινά challenges ο παίκτης συγκεντρώνει πόντους που βοηθούν την ομάδα του να ανέβει στα στατιστικά. Ενίοτε μπορεί να δεχτεί επίθεση από έναν assassin κατά τη διάρκεια του gameplay, ανά τακτά χρονικά διαστήματα καλείται να αντιμετωπίσει και τον Group Boss, που συνήθως είναι κάποιος εκ των διαθέσιμων χαρακτήρων με εξωφρενικά υψηλό δείκτη δυσκολίας. Στην περίπτωσή μας χρειάστηκε να αντιμετωπίσουμε την Mileena, η οποία είχε απεριόριστο armor και δεν καταλάβαινε το παραμικρό από ζημιά ή αντίσταση εκ μέρους μας… Όσο ανεβαίνει level o παίκτης στο faction της επιλογής του, αποκτά πρόσβαση σε πέντε ξεχωριστά faction kills, τα οποία ουσιαστικά είναι finishing moves και μπορούν να επιλεγούν αντί των fatalities ή των brutalities, ανεβάζοντας τον αριθμό των διαθέσιμων επιλογών από 7 που αναφέραμε παραπάνω σε 12. Τα Challenges ανανεώνονται καθημερινά και είναι ένας λόγος για να επιστρέφει ο παίκτης συχνά στο ΜΚ Χ. Επιστρέφουν όμως και τα αγαπημένα towers που ανανεώνονται ως living towers σε ωριαία ή καθημερινή βάση, άρα έχουν πάντα κάτι καινούριο να προσφέρουν.
To netcode στα online matches υπέφερε από συχνό lag και υψηλό disconnection rate κατά την πρώτη περίοδο κυκλοφορίας του τίτλου, ωστόσο με τη διάθεση μεγάλων patches η κατάσταση έχει διορθωθεί σημαντικά, χωρίς όμως να μπορεί να συγκριθεί για την ώρα με το netcode των Street Fighter IV και BlazBlue. Μία ακόμη τελειωτική κίνηση είναι το Quitality, το οποίο ουσιαστικά τιμωρεί τους rage quitters του online mode, ανατινάζοντάς τους το κεφάλι όταν εγκαταλείψουν πρόωρα τη μάχη αποσυνδεόμενοι κατά τη διάρκεια του match. Αν πάλι κάποιος δεν επιθυμεί να ασχοληθεί τόσο με το online κομμάτι, υπάρχει πάντα το Single Player mode, όπου με την επιλογή Klassik Tower μπορεί να αναμετρηθεί με την τεχνητή νοημοσύνη και να μάθει πληροφορίες για την ιστορία του αγαπημένου του χαρακτήρα. Το Practice Mode είναι όσο πλήρες θα μπορούσε να γίνει, περιλαμβάνοντας ακόμα και αναλυτικό πίνακα σχετικά τα καρέ των επιθέσεων καθώς και πόσο επηρεάζονται τελικά από block, κάτι που θα ικανοποιήσει απόλυτα τους high level players. Όσο για το τεχνικό κομμάτι, ο οπτικός τομέας είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε fighting game μέχρι σήμερα, κυρίως σε θέμα γραφικών και animation, ενώ συγχρόνως γίνεται αντιληπτή η προσπάθεια των δημιουργών για 1080p60. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι χαρακτήρες τραυματίζονται, ιδρώνουν και λερώνονται κατά τη διάρκεια της μάχης και αυτό φαίνεται με τη μέγιστη δυνατή λεπτομέρεια τόσο στην επιδερμίδα τους όσο και στα ρούχα τους ενώ ακόμα και μετά τις τελειωτικές επιθέσεις μπορεί κανείς να διακρίνει όργανα, μέλη και νευρώνες να πάλλονται σπασμωδικά. Επιπροσθέτως, τα επίπεδα ξεχειλίζουν από λεπτομέρεια και ευκαιρίες για αλληλεπίδραση, ωστόσο είναι σημαντικά λιγότερα από εκείνα της προηγούμενης κυκλοφορίας.
Οι ειδικές επιθέσεις, τα projectiles, οι ανατριχιαστικές λεπτομέρειες των X-RAY moves και τα εφέ των finishers παραδίδουν έναν οπτικό οργασμό στα μάτια του παίκτη. Το ίδιο, δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε και για τον τομέα του ήχου και συγκεκριμένα για τα μουσικά θέματα: είναι αδιάφορα, επαναλαμβανόμενα, δεν έχουν την παραμικρή ποικιλία και, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, θα λέγαμε ότι οι μουσικές επιλογές είναι ατυχείς και αδιάφορες Στον αντίποδα, οι ήχοι από τους αποκεφαλισμούς, τους κανιβαλισμούς, τη σύνθλιψη οστών και το διαμελισμό οργάνων είναι απολαυστικοί και πολλές φορές ανατριχιαστικά ρεαλιστικοί. Κάτι το οποίο μπορεί πιθανότατα να μη γίνει εύκολα αποδεκτό από τους σκληροπυρηνικούς fan της σειράς είναι οι social προσθήκες και ειδικά η υποστήριξη micro transactions και τα ακριβά DLC.
Ο οπτικός τομέας είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε fighting game μέχρι σήμερα, κυρίως σε θέμα γραφικών και animation, ενώ συγχρόνως γίνεται αντιληπτή η προσπάθεια των δημιουργών για 1080p60.
To γεγονός ότι στο online store υπάρχει επί πληρωμή DLC για το πλήρες ξεκλείδωμα της Κρύπτης με αντίτιμο 20 ευρώ ή ότι υπάρχουν packs με easy fatalities (και αυτά επί πληρωμή!) για όσους δεν αρέσκονται στην εκτέλεση εντολών για να επιτύχουν το fatality του χαρακτήρα τους, σίγουρα υποβαθμίζει την ποιότητα του τίτλου αφού, όσο προαιρετικά κι αν είναι, δύσκολα αφήνουν την κρίση του παίκτη ανεπηρέαστη. Το social κομμάτι είναι πιο εύπεπτο και απλώς υποστηρίζει crossover ανταμοιβές των παικτών μεταξύ του εν λόγω τίτλου αλλά και του Mortal Kombat X για Android και iOS ( που διατίθεται δωρεάν -ευτυχώς-), με αποτέλεσμα την εξασφάλιση αποκλειστικών skins, Koins κ.ά. Έτσι ο παίκτης «αναγκάζεται» να έχει μαζί του, όπου κι αν βρίσκεται, το αγαπημένο του fighting game.Το Mortal Kombat X επιστρέφει ανανεωμένο και πιο βίαιο από ποτέ, γεμάτο πληθώρα extra χαρακτηριστικών που θα κρατήσουν απασχολημένους τους παίκτες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Απευθύνεται κυρίως στους σκληροπυρηνικούς fans αλλά είναι ιδιαίτερα φιλόξενο και για καινούριους παίκτες, αρκεί να έχουν γερό στομάχι και ανοχή στη σκληρή και ωμή φύση του franchise. Πραγματικά, η δουλειά που έχει γίνει από τους παραγωγούς είναι εξαιρετική και το Mortal Kombat X ήδη έχει κερδίσει τον τίτλο του καλύτερου fighting game της νέας γενιάς συστημάτων. Μένει να δούμε αν οι μελλοντικές κυκλοφορίες της κατηγορίας θα καταφέρουν να το εκθρονίσουν. Finish Them All!
Πήρα την Special Edition για το One και μέχρι στιγμής είμαι πολύ ευχαριστημένος γενικότερα. Πλέον και το online έχει όντως βελτιωθεί σημαντικά, ακόμα και με κόκκινο ping η φάση... παλεύεται!
Υ.Γ. Πολύ ισορροπημένο review Στάθη, κάλυψες όλο το παιχνίδι χωρίς φλυαρίες.
Περιμενω απο το zavvi να μου φερει τη συλλεκτικη για το PS4 αλλα εχει κολλησει εδω και 2 μερες η ενημερωση απο το dpd uk οτι το δεμα ειναι στην Βουδαπεστη. Τι στο καλο κανει τοσες μερες; Αντε να ερθει να πεσει ξυλο!!!!
Απογοητευση οτι εχει μικροτερο ροστερ απο το ΜΚ9 που σημαινει οτι θα μας φλομωσει στα DLCs.
Σύμφωνα με φήμες, ο Στάθης-Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος εκπαιδεύτηκε επί 3 μήνες non-stop με μοναχούς Σαολίν για την προετοιμασία και την συγγραφή αυτού του review...
Πολύ ωραίο το review!!!
Θα αγοράσω μέσα στο σβκ το dlc για τα fatality και αργότερα την κανονική έκδοση!
Που είσαι ρε Στάθαρε?
Ωραίος όπως πάντα,θα περιμένω καμμιά game of the year edition γιατί μου την χαλάνε τα dlc.
Ωραιο review...2 the point. Οσο και να με τρωει να το παρω τωρα (ελεω Jason /Predator) θα περιμενω καποια εκδοση με τα dlc
Thanx guys :D νομίζω ότι ο Connie με αποκάλυψε!!!!! Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι που θα ασχοληθούν με το ΜΚΧ θα το κατευχαριστηθούν :)
το εχω παιξει το παιχνιδι και ειναι οντως εξαιρετικο οπως και το review.....δεν διαβασα ομως πουθενα να λες για την παντελη ελειψη καποιου tag mode(εκτος και αν μου διεφυγε)....προσωπικα θεωρουσα το tag online στο mk9 ενα απο τα μεγαλυτερα πλεονεκτηματα του και οταν βαλαμε με το φιλο μου το Mkx (το οποιο ειχε προπαραγγειλει) για να παιξουμε διπλο online πολυ γρηγορα διαπιστωσαμε την ελλειψη του κατι που στη κυριολεξια μας τσακισε!!!!!εχω διαβασει σε αρκετα forum την απογοητευση πολλων λογω αυτης της ελλειψης και ειναι κατι που εχει αποθαρυνει πολλους απο την αγορα του παιχνιδιου οπως και μενα....μεχρι και συγκεντρωση ψηφων εχει γινει με σκοπο να πεισουμε την εταιρεια να προσθεσει το mode αυτο στο παιχνιδι αν βεβαια ειναι πλεον εφικτο
Πολύ δυνατό το game! Σε σχέση με τα παλιότερα πολυ πιο ισορροπημένο και το "ξύλο" πιο ρεαλιστικό! Τα fatalities με ξενέρωσαν λίγο μόνο...
Τα DLC με ξυνιζουν αρκετα.