Το καινούργιο Monster Hunter spin-off έρχεται λίγους μόλις μήνες μετά την τελευταία μεγάλη κυκλοφορία του franchise. Το Monster Hunter Rise έδειξε στις αρχές του 2021 πως ο ακρογωνιαίος λίθος της σειράς, το Monster Hunter: World, άφησε βαθύ αποτύπωμα στον πυρήνα της, γεγονός που γίνεται έκδηλο και από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το ολοκαίνουργιο Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin. Ακόμα και αν πρόκειται για sequel η ιστορία του δεν αφορά στη συνέχιση του προηγούμενου, μα σε μια ξεχωριστή πλοκή που έρχεται να διευρύνει περισσότερο το μύθο του Monster Hunter συνδυάζοντας τα γνώριμα χαρακτηριστικά RPG με ορισμένα από τα κλασικά πια στοιχεία που διέπουν το gameplay της βασικής σειράς video games των Pokémon. Το αποτέλεσμα είναι ένα αναζωογονητικό μείγμα που μπορεί εύκολα να κρατήσει σε εγρήγορση τους fans του τεράστιου πλέον franchise της Capcom.
Όλα τα Rathalos του κόσμου έχουν πια εξαφανιστεί με το τελευταίο Ratha egg να αποτελεί, πιθανότατα, το επερχόμενο τέλος της ανθρωπότητας. Ο χαρακτήρας του παίκτη (που δεν είναι πια προκαθορισμένος) είναι το εγγόνι του θρυλικού Rider Red από το χωριό Mahana και κάτοχος του Ratha egg από το οποίο γεννιέται το Razewing Ratha. Αυτό του αποφέρει το σεβασμό όλων των κατοίκων της περιοχής του, αλλά και την απροσδόκητα ανεπιθύμητη προσοχή επιτήδειων που έχουν σκοπό να αποσπάσουν το Razewing Ratha του ώστε να εξαπολύσουν το χάος σε έναν ήδη αποδυναμωμένο κόσμο. Έτσι, ο ήρωας (ή ηρωίδα) του παιχνιδιού ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι που θα τον οδηγήσει μακριά από τα σύνορα του νησιού Hakolo όπου μεγάλωσε για να εντοπίσει το τελευταίο αυγό που άφησε πίσω του το Guardian Ratha, η ιερή οντότητα των ανθρώπων του χωριού Mahana. Στην πορεία θα ανακαλύψει τους στόχους του παππού του, αλλά και το τι σημαίνει το να είναι ένας Rider. Μια πλειάδα χαρακτήρων, καλών και κακών, θα τον συντροφεύουν μέχρι το τέλος των αναζητήσεών του μαζί -φυσικά- με τη σύντροφο γάτα του, Navirou.
Η ιστορία του Monster Hunter Stories 2 παρουσιάζεται στον παίκτη ως ένα κινητήριο έναυσμα για να προχωρήσει παρακάτω και δεν σπαταλάει το χρόνο του περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται για να το πετύχει. Οι συζητήσεις και τα cut-scenes (και το εκάστοτε - σκηνοθετικά - δραματικό εφέ) εξυπηρετούν στο διαχωρισμό των κεφαλαίων και των όσων έχει καταφέρει ο παίκτης μέχρι το σημείο που έχει φτάσει. Υπάρχει αρκετό voice acting, ακόμα και σε σημεία που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί, προσδίδοντας έναν ευχάριστο παλμό στη γνωστή πλέον ατμόσφαιρα του οικοσυστήματος ενός παιχνιδιού Monster Hunter. Πέραν τούτων η δράση περιστρέφεται γύρω από την εξερεύνηση των τεράστιων περιοχών του κόσμου του, το looting, τις μάχες και την αναζήτηση αυγών. Όπως και στους τίτλους που προηγήθηκαν, υπάρχουν πολλές δεκάδες διαφορετικών αντικειμένων που χρησιμεύουν στην αλχημεία φίλτρων, στη δημιουργία όπλων και πανοπλίας και στην αναβάθμισή τους. Η σειρά εξακολουθεί να ρίχνει τεράστιο βάρος σε αυτό το χαρακτηριστικό μεγαλώνοντας τη συλλογή της από αντικείμενα με νέα κομμάτια, όμως και από άλλα που επιστρέφουν από προηγούμενα κεφάλαιά της. Το γεγονός αυτό σπρώχνει τον παίκτη στο grind, όμως αυτό γίνεται με διασκεδαστικό τρόπο που δε θυμίζει αγγαρεία, κυρίως λόγω της τελικής επιβράβευσης που ακολουθεί κάθε φορά. Μια φαινομενικά απλή βόλτα για γρήγορες μάχες προπόνησης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα πολλά σπάνια αντικείμενα που επιτρέπουν τη δημιουργία ιδιαίτερων όπλων, για τα οποία ο παίκτης θα αισθάνεται περήφανος, ειδικά όταν παίζει co-op με κάποιον φίλο του online. Όλο αυτό είναι εφικτό λόγω της αξιοθαύμαστης ποικιλίας εξοπλισμού που παρέχεται, δίνοντας έτσι το αίσθημα της μοναδικότητας στους παίκτες που θα επενδύσουν το χρόνο τους αντίστοιχα.
Το σύστημα μάχης του Monster Hunter Stories 2 είναι αρκετά απλό, δίνοντας ταυτόχρονα έξυπνες επιλογές στον παίκτη. Ο ήρωας του τίτλου έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικούς τρόπους για να επιτεθεί στα αντίπαλα τέρατα: τη γρήγορη επίθεση, τη δυνατή επίθεση και την τεχνική επίθεση. Κρίνοντας την κινησιολογία του εχθρού θα πρέπει να επιλεχθεί η σωστή επίθεση ώστε να επιτευχθεί ένα δυνατό χτύπημα. Όταν εκτελεστούν πολλά πετυχημένα χτυπήματα ο ήρωας θα μπορέσει να καβαλήσει το Monstie του (το τέρας που τον συντροφεύει) ώστε να επιτεθούν μαζί για πιο αποτελεσματικές επιθέσεις. Παράλληλα υπάρχουν διάφορα skills που μπορούν να συνδυαστούν για να γίνει η αντιμετώπιση των περισσότερο απαιτητικών τεράτων πιο σύντομη. Ανάλογα με το αντίπαλο τέρας αλλάζουν και τα στατιστικά που ισχύουν στη μάχη, όπως οι πιθανότητες ένα χτύπημα να κάνει πολύ μεγαλύτερη ζημιά απ’ ότι συνήθως (critical) και οι αντιστάσεις του Monstie του παίκτη. Στην πλειοψηφία τους οι μάχες είναι εύκολες και σπάνια θα απαιτήσουν το στήσιμο μιας πολύπλοκης στρατηγικής από τον παίκτη, πράγμα ατυχές μιας και οι υποδομές του συστήματος μάχης αξίζουν μια ευκαιρία απέναντι σε μεγαλύτερες προκλήσεις.
Τα πιο δυνατά τέρατα είναι αυτά που θα καταφύγουν στη φωλιά τους λίγο πριν πεθάνουν. Τότε ο παίκτης οδηγείται σε dens (η αντιστοιχία των κλασικών dungeons) όπου θα αντιμετωπίσει πολλούς εχθρούς μαζί. Αυτός είναι ο τρόπος να κάνει δικά του αυγά τεράτων, τα οποία εκκολάπτονται και του αποφέρουν Monsties. Τα Monsties εκπαιδεύονται στο πλάι του κάνοντας level-up και τον βοηθούν τόσο σε μάχες, όσο και στην προσπέλαση εμποδίων του χάρτη. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορέσει ο παίκτης να εξερευνήσει δυσπρόσιτα σημεία μιας περιοχής θα πρέπει να έχει μαζί του το κατάλληλο Monstie για να τον βοηθήσει να τα φτάσει. Όλη αυτή η διαδικασία είναι μέρος ενός παζλ που απαιτεί από τον παίκτη συγκεκριμένες ενέργειες για να ξεκλειδώσει κάθε καινούργιο κομμάτι του. Μόνο που η εξερεύνηση των dens τείνει να είναι και το μοναδικό πραγματικά κουραστικό πράγμα που θα πρέπει να κάνει ο παίκτης για να καταφέρει να προοδεύσει παρακάτω. Τα περισσότερα από αυτά είναι ανέμπνευστα ως προς το σχεδιασμό τους, διαθέτουν πολλούς περισσότερους εχθρούς από το φυσιολογικό (δεδομένου ότι δεν είναι αρκετά δύσκολοι ώστε να παρουσιάσουν ενδιαφέρον) και πολλές φορές αποτυγχάνουν στο να κάνουν τον παίκτη να νιώσει ότι βρίσκεται σε ένα σημαντικό σημείο του παιχνιδιού.
Σε τεχνικό βαθμό το νέο παιχνίδι της σειράς της Capcom ξεχωρίζει βελτιώνοντας την οπτικοακουστική φόρμουλα του original Monster Hunter Stories στο έπακρο. Οι οθόνες φόρτωσης είναι σύντομες, αν και ιδιαίτερα αισθητές, και το framerate του παραμένει σταθερό παρόλο που υπάρχουν περιστασιακά παγώματα που διαρκούν κλάσματα του δευτερολέπτου. Ο κόσμος του είναι όντως μεγάλος και αυτό γίνεται αντιληπτό σχεδόν σε κάθε σημείο του χάρτη, ενώ δεν επαναλαμβάνεται με άσκοπη ανακύκλωση textures. Τρέχοντας σε docked mode τα voiceovers τυχαίνει να αποσιωπώνται, όμως αυτό συμβαίνει σπάνια και συνήθως επανέρχονται με επανεκκίνηση του παιχνιδιού. Η συνδεσιμότητά του δεν παρουσιάζει προβλήματα, αφήνοντας τους παίκτες να απολαύσουν το co-op gameplay ακριβώς όπως θα έπρεπε.
Το Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin είναι ένας ακόμα δυνατός τίτλος στη συλλογή της σειράς, δίνοντας από τη μια κάτι διαφορετικό στους θαυμαστές της, σπεύδοντας παράλληλα να προσφέρει έξυπνα twists που θα φρεσκάρουν τη φόρμουλά της. Θα μπορούσε να αποκαλεστεί το πιο… Pokémon παιχνίδι του franchise δίχως να του αφαιρέσει τη δική του μοναδική αίγλη που αποφεύγει με ευκολία να απογοητεύσει την κοινότητά του. Σαφώς και θα μπορούσε να είναι αρκετά πιο σκληρό ως προς τη δυσκολία του, όμως παραμένει ένας απόλυτα διασκεδαστικός τρόπος να επιστρέψει κανείς στο κυνήγι τεράτων και στο να νιώσει ένας παράτολμος Rider.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity