Κάποια πράγματα καλό είναι να παραμένουν όπως τα θυμόμαστε, στην εποχή που τα ζήσαμε. Όσο και να διασκεδάζαμε πριν χρόνια με κάτι, δεν είναι απαραίτητο ότι θα μας ελκύει το ίδιο στη σύγχρονη εποχή. Η τεχνολογία προχωράει, οι ευκολίες μεγαλώνουν, πέρασαν δίχως επιστροφή οι εποχές που η μικρή διάρκεια ενός παιχνιδιού ισοφαριζόταν από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του. Στην κατηγορία αυτών των παιχνιδιών ανήκει και η σειρά Mega Man της Capcom. Πιο συγκεκριμένα, αυτήν τη φορά ο publisher επαναφέρει στο προσκήνιο έξι παιχνίδια που μας κράτησαν συντροφιά στο Game Boy Advance και το Nintendo DS: τα Mega Man Zero 1- 4, το Mega Man ΖΧ και το διάδοχό του, το ZX Advent.
Τα γεγονότα της σειράς Mega Man Zero ξεκινούν σχεδόν έναν αιώνα μετά την ολοκλήρωση της ιστορίας των Mega Man X. Πρωταγωνιστής είναι ο Zero, που αρχικά τον βλέπουμε να σκουριάζει κυριολεκτικά σε μια χωματερή. Για καλή του τύχη μια ομάδα από Reploids τον επαναφέρει στη ζωή, προκειμένου να τους βοηθήσει στη μάχη εναντίον ενός αντίγραφου του Χ που ηγείται μιας ομάδας κακοποιών, οι οποίοι θέλουν να κυριαρχήσουν στο σύμπαν. Στον αντίποδα, τα γεγονότα των Mega Man ZX/Mega Man ZX Advent, ξεκινούν 200 χρόνια μετά από εκείνα των Mega Man Zero, το έτος 25ΧΧ. Αρχικά άνθρωποι και Reploids ζουν μαζί ειρηνικά, δυστυχώς όμως η κατάσταση είναι προσωρινή και μια σειρά από βίαια γεγονότα βυθίζουν για μια ακόμα φορά τον κόσμο στο χάος. Οι πρωταγωνιστές σε κάθε παιχνίδι ΖΧ είναι δύο. O Vaint και η Aile στο πρώτο που εναλλάσονται μεταξύ τους οποιαδήποτε στιγμή, ο Grey και η Ashe στο δεύτερο, όπου διαλέγετε χαρακτήρα και συνεχίζετε με αυτόν ως το τέλος. Ο βασικός πυρήνας του gameplay δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα παιχνίδια Mega Man. Πρόκειται για 2D platformers με μεγάλη ποικιλία αντιπάλων, θανατηφόρες παγίδες, πολλά και διαφορετικά όπλα, σχεδιασμός επιπέδων υψηλής ποιότητας, boss fights που κυριολεκτικά κόβουν την ανάσα και, πάνω απ' όλα, με πολύ υψηλό βαθμό δυσκολίας. Τόσο που η ίδια η Capcom τονίζει πως η συλλογή απευθύνεται μονάχα στους σκληροπυρηνικούς fans του Mega Man.
Πράγματι, υπάρχουν σημεία, ακόμα και στα αρχικά επίπεδα κάθε παιχνιδιού, όπου θα χρειαστείτε να τα επαναλάβετε ξανά και ξανά μέχρι να τα περάσετε, αρκετές φορές έχοντας ως σύμμαχο την τύχη και ακόμα περισσότερες έχοντας μείνει με ελάχιστη ενέργεια. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο συνεχώς. Η ταλαιπωρία που θα υποστείτε είναι τέτοια που κάθε επιτυχία μοιάζει με άθλο. Η χαρά που συνοδεύει την εξολόθρευση κάθε boss… δύσκολο να περιγραφεί με λόγια. Βεβαίως, τα παιχνίδια της συλλογής προέρχονται από μια άλλη εποχή, τότε που η τεχνολογία δεν είχε εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που να επιτρέπει τη δημιουργία εμπειριών όπως το The Last of Us, αλλά ο υψηλός βαθμός δυσκολίας ήταν ο τρόπος των developers να κρατούν τους παίκτες απασχολημένους με την εκάστοτε δημιουργία τους. Αυτό ήταν μονόδρομος. Ή συμβιβαζόταν κάποιος ή απλά παρατούσε το χόμπι του gaming. Ναι μεν έχουν γίνει προσπάθειες να γίνουν οι τίτλοι προσιτοί σε όλους, με την επιλογή του casual mode, που μειώνει κατακόρυφα το βαθμός δυσκολίας, και το save assist, που παρέχει αρκετά check points σε κάθε αποστολή, όμως η τελική αίσθηση είναι ότι χάνεται η όλη μαγεία του πρωτότυπου παιχνιδιού και οι developers απλά προσφέρουν έναν τρόπο να ταξιδέψει κανείς από την αρχή ως το τέλος, δίχως να ενδιαφέρεται καθόλου για το πως θα αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο. Σαν να πρόκειται για οδήγηση σε ευθεία εκατοντάδων χιλιομέτρων, όπου, αναπόφευκτα, κάποια στιγμή, θα επέλθει η βαρεμάρα και η υπνηλία.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο Cyber Elf system, που κάνει τη σειρά Zero να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια Mega Man. Θα μπορούσε να πει κανείς πως πρόκειται για την απάντηση της Capcom στα Pokémon. Πιο συγκεκριμένα, ο πρωταγωνιστής βρίσκει και χρησιμοποιεί διάφορα μικροσκοπικά πλάσματα, που του προσφέρουν διαφόρων ειδών βοήθειες, όπως επιθέσεις σε εχθρούς για περιορισμένο χρονικό διάστημα ή αναπλήρωσης μέρους της ενέργειας του Zero. Βεβαίως, τα πλάσματα αυτά έχουν ανάγκη από την απαραίτητη φροντίδα και βασικό σας μέλημα πρέπει να είναι να μην τους λείψει η τροφή. Η προσθήκη του Z Chaser Mode δίνει μια νέα διάσταση στο gameplay, αν και δεν απευθύνεται σε όλους, αλλά σε εκείνους που αρέσκονται στα speed-runs. Είτε μόνοι, έχοντας ως αντίπαλο ένα ghost, είτε παρέα με ένα φίλο, έχετε την ευκαιρία να ξεδιπλώσετε όλο το ταλέντο σας, προσπαθώντας να τελειώσετε συγκεκριμένες αποστολές όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν τα ανάλογα leaderboards και οι πλέον ανταγωνιστικοί είναι πολύ πιθανό να δουν το όνομά τους στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.
Ένα από τα δυνατά σημεία των περισσότερων τίτλων Mega Man είναι το soundtrack και ευτυχώς ο κανόνας αυτός ισχύει στο Mega Man Zero/ZX Legacy Collection. Μάλιστα, αν θέλετε να χαλαρώσετε υπό τους ήχους των αγαπημένων σας κομματιών μπορείτε να το κάνετε ανά πάσα στιγμή, μιας και η εταιρεία ανάπτυξης έχει συμπεριλάβει το soundtrack στο πακέτο. Από εκεί και πέρα, με το κατάλληλο φίλτρο μπορείτε να αναβαθμίσετε την ανάλυση των γραφικών, φέρνοντάς τα αρκετά κοντά στη σύγχρονη εποχή, ενώ υπάρχει πάντοτε και η επιλογή της πρωτότυπης μορφής. Εκεί που υπάρχει παράπονο είναι στην αναλογία οθόνης 4:3 που είναι πλέον ξεπερασμένη και μάλιστα δημιουργείται η αίσθηση ότι μειώνεται σημαντικά το οπτικό πεδίο.
Το Mega Man Zero/ZX Legacy Collection είναι για εκείνους τους παίκτες που «ματώνουν» τη φανέλα. Για τους νεότερους αποτελεί ένα καλό μάθημα για το πως φτιάχνονταν κάποτε τα video games, για τους παλαιότερους μια ακόμα ευκαιρία να ταξιδέψουν σε ανέμελες εποχές. Η ποιότητά τους είναι σε υψηλό επίπεδο. Αυτό που μένει είναι να σταθμίσει ο καθένας αν αντέχει να βιώσει μια εμπειρία τόσο υψηλής δυσκολίας ή θα αναζητήσει μια διαφορετική εμπειρία, που δεν θα κουρελιάσει τα νεύρα του.
θέλω να το πάρω στο switch. Στο easy mode παλεύεται ή κι εκεί είναι δύσκολο;
To πήρα τελικά και όντως το casual mode δεν έχει υλοποιηθεί σωστά. Αν εξαιρέσουμε το platforming που παραμένει απαιτητικό σε ορισμένα σημεία, το υπόλοιπο παιχνίδι είναι way too easy. Παίζεις και νιώθεις σαν να κάνεις cheating. Νομίζω θα μπορούσαν απλά να βάλουν επίπεδα δυσκολίας και να υπάρχει κάποιο ακόμα setting ανάμεσα στο normal και το casual.
Θα μπορούσαν πολυ απλά να μειώσουν το damage στο 50%. Αυτοί το μείωσαν σε σχεδον 100%.