Η απόφαση της Insomniac να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι με τον Miles Morales προτού προχωρήσει στο sequel του Marvel’s Spider-Man του 2018 είναι σίγουρα η σωστή. Στο τελευταίο είδαμε άλλωστε τον Morales, άρα τα θεμέλια είχαν ήδη μπει στη θέση που έπρεπε. Και το σίγουρο είναι πως ακόμα περισσότερα θεμέλια χτίζονται για το μέλλον της σειράς με το Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, αφού τα πράγματα δείχνουν πως οδεύουμε στην gaming εκδοχή του Spider-Man multiverse. Ή αλλιώς, του Spider-Verse. Γεγονός διόλου παράλογο, αφού η Sony θα θελήσει να κάνει το έξυπνο και να εκμεταλλευτεί το ενδιαφέρον του κοινού, ειδικά μετά την ταινία Spider-Man: Into the Spider-Verse.
Ξεκινώντας, βρισκόμαστε στη χιονισμένη και ντυμένη στα Χριστουγεννιάτικά της Νέα Υόρκη. Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που μια γενετικά ανεπτυγμένη αράχνη δάγκωσε τον Miles στο DLC του προηγούμενου παιχνιδιού, The City That Never Sleeps, δίνοντάς του παρόμοιες ικανότητες με αυτές που έχει ο Peter Parker. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου ο Parker εκπαίδευσε τον Morales έτσι ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί προς όφελός του τις νέες του δυνάμεις και να μπορέσει, μαζί με τον πρώτο, να βοηθήσει τον κόσμο της Νέας Υόρκης ως αυθεντικός Spider-Man. Η πόλη όμως έχει μάθει να ζει με έναν Spider-Man, αντιμετωπίζοντας τον Morales ως τον “καινούργιο”, ή το “νεαρό” που παριστάνει πως είναι σούπερ ήρωας. Φτάνει όμως η στιγμή που ο ίδιος θα έχει την ευκαιρία να εδραιωθεί ως ακόμη ένας (κανονικός) Spider-Man όταν ο Peter Parker φεύγει για διακοπές στην Ευρώπη με την κοπέλα του, τη Mary Jane. Ενώσω προσπαθεί να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο των δυνάμεών του θα πρέπει να προστατεύσει την πόλη που αποκαλεί σπίτι του από δύο εχθρικές ομάδες που μάχονται μεταξύ τους, τη Roxxon Energy Corporation και τους Underground με αρχηγό την Tinkerer. Στο πλευρό του έχει τον κολλητό του Ganke Lee, που μέσω ενδοεπικοινωνίας είναι το δεξί του χέρι και τον βοηθά από την άνεση του σπιτιού του χάρη στις ικανότητές του στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και τον ίδιο τον Peter Parker με τον οποίο μιλά συχνά στο τηλέφωνο για συμβουλές και, αρκετά συχνά, για… ψυχολογική υποστήριξη. Ως προς την ιστορία του, το νέο κεφάλαιο του Marvel’s Spider-Man έχει όλα τα συστατικά της επιτυχίας. Ενδιαφέροντες χαρακτήρες, καλογραμμένο χιούμορ, δραματικές και έντονες στιγμές, συγκινητική και εντυπωσιακή κορύφωση. Μόνο που, λόγω της μικρότερης διάρκειας του παιχνιδιού από τον προκάτοχό του, η εν λόγω κορύφωση δείχνει να έρχεται λίγο απότομα, δίχως το σταδιακό χτίσιμο με τα παρελκόμενα συναισθηματικά ξεσπάσματα που είδαμε στο πρώτο παιχνίδι.
Τα επίπεδα δυσκολίας του τα βρίσκουμε ανεβασμένα. Το σύστημα μάχης έχει την ίδια βάση με το προηγούμενο παιχνίδι, επενδύοντας περισσότερο στις special επιθέσεις που έρχονται υπό τη μορφή των επιθέσεων Venom. Δεν πρόκειται φυσικά για κάτι που να έχει σχέση με τον χαρακτήρα Venom, αλλά με επιθέσεις που χρησιμοποιούν τον ηλεκτρισμό που υπάρχει στο σώμα του Miles εξαιτίας της αράχνης που τον τσίμπησε. Όσο ο παίκτης πραγματοποιεί επιθέσεις στους εχθρούς του ή κάνει ελιγμούς ώστε να αποφύγει κάποιο χτύπημα ή σφαίρες από αυτούς, γεμίζει η σχετική μπάρα που του δίνει τη δυνατότητα να εξαπολύσει μια από τις επιθέσεις Venom κοστίζοντας πολύ ενέργεια στους αντιπάλους του, αν δεν τους εξουδετερώσει τελείως. Υπάρχουν μάλιστα επιθέσεις Venom που μπορούν να κάνουν ζημιά σε πολλούς εχθρούς μαζί, εκτοξεύοντας στατικό ηλεκτρισμό προς κάθε κατεύθυνση. Η μπάρα που, όπως αναφέραμε, γεμίζει όταν κάνουμε επιθέσεις ή dodge σε εχθρικά χτυπήματα, εξυπηρετεί και στην επαναφορά του HP του Spider-Man, κάτι που σημαίνει πως αν σε μια μάχη δυσκολευόμαστε και κινδυνεύουμε να χάσουμε, θα πρέπει να την εκμεταλλευτούμε γεμίζοντας τη ζωή μας, θυσιάζοντας παράλληλα τις επιθέσεις Venom. Εκτός αυτών, το σύστημα μάχης του νέου παιχνιδιού είναι ίδιο με του προηγούμενου. Ο παίκτης θα χρησιμοποιεί συχνά τους ιστούς του Spider-Man για να τραβήξει κοντά του τους κακούς ή για να τους φτάσει ο ίδιος γρηγορότερα, θα χρησιμοποιήσει κυρίως μόλις ένα πλήκτρο για να τους αποδυναμώσει, θα αποφεύγει χτυπήματα όταν βλέπει τη σχετική ένδειξη κινδύνου των αραχνοαισθήσεων του ήρωά του και, εντέλει, θα τους αποτελειώνει με ένα δυνατό τελικό χτύπημα. Όταν προσεγγίζει πολλούς εχθρούς μαζί παίζοντας stealth θα έχει στη διάθεσή του διάφορα gadgets παγίδες ή αντιπερισπασμού για να κάνει τη δουλειά του ευκολότερη. Αν μάλιστα επιλέξει να αντιμετωπίσει όλους τους κακούς που βρίσκονται σε μια περιοχή χωρίς να γίνει καθόλου αντιληπτός θα μπορεί να κρεμαστεί από οροφές κτιρίων και να ισορροπήσει σε κολώνες ή δοκάρια, μπορώντας έτσι να τους βγάζει από τη μέση έναν-έναν δίχως να τραβά την προσοχή περισσότερων. Ένα καινούργιο χαρακτηριστικό που υπάρχει εδώ είναι η δυνατότητα του Miles να γίνεται για λίγα δευτερόλεπτα αόρατος, πράγμα όμως που δε χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε όσες φορές θα θέλαμε μιας και πρόκειται για μηχανισμό με πολλές δυνατότητες.
Τα side missions του παιχνιδιού είναι πιο ουσιώδη αυτήν τη φορά. Σε αυτά απαιτείται η χρήση χαρακτηριστικών που δεν χρειάζονται και τόσο στις κύριες αποστολές, όπως η ειδική ακοή του Spider-Man για να εντοπίσει συγκεκριμένη πηγή ήχου, ενώ παράλληλα δείχνουν να έχουν και τη δική τους -δεύτερη- ιστορία που δένει με αρμονία στη βασική. Εκτός των side missions, υπάρχουν και διάφορες δραστηριότητες. Αυτές, όπως και τα side missions, είναι διαθέσιμες στο smartphone του Spider-Man μέσω μιας εφαρμογής που έφτιαξε ο Ganke. Αυτή λέγεται Friendly Neighborhood Spider-Man και οι χρήστες της ποστάρουν διάφορα αιτήματα βοήθειας από τον αγαπημένο τους ήρωα. Έτσι και ο παίκτης μπορεί να επιλέξει να βάλει ένα χεράκι για τους πολίτες της Νέας Υόρκης που έχουν την ανάγκη του, αποκτώντας με την ολοκλήρωσή τους μάρκες δραστηριότητας. Με αυτές θα ξεκλειδώσει νέες στολές, τροποποιήσεις για τις στολές ή τη μάσκα τους, αλλά και αναβαθμίσεις για τα gadgets του. Υπάρχει φυσικά και το κλασσικό skill tree που διευρύνεται με πόντους ικανοτήτων που αποκτώνται με το leveling up.
Το παιχνίδι αποδίδει πολύ καλά στο PlayStation 4. Τρέχει σχεδόν πάντα με 30fps, πέφτοντας, ευτυχώς, σπάνια κάτω από αυτό. Υπάρχουν ορισμένες στιγμές που η εικόνα παγώνει, αλλά αυτό συμβαίνει για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει εδώ είναι οι χρόνοι φόρτωσης του παιχνιδιού. Δεν διαρκούν όσο αυτοί του προηγούμενου τίτλου της σειράς, παραμένουν όμως μεγάλοι σε ενοχλητικά επίπεδα. Το παιχνίδι δείχνει πανέμορφο και οι πλοήγηση του Spider-Man προσπερνώντας τα κτίρια με τη βοήθεια των ιστών του μέσα στην πόλη παραμένει απόλυτα διασκεδαστική, όμως όταν το κάνει με μεγάλη ταχύτητα η εικόνα τείνει να θολώνει, ιδιαίτερα στα σημεία του δρόμου από κάτω του, όπου και η απεικόνιση των αμαξιών και των ανθρώπων αλλοιώνεται. Ένα άλλο πρόβλημα που συναντήσαμε είναι να μην μπορούμε να ξεκινήσουμε μια αποστολή όταν φτάνουμε στην ένδειξη που υποδεικνύει που πρέπει να πάμε για να το κάνουμε, αναγκάζοντάς μας σε επανεκκίνηση του τίτλου.
Στο PS5 πάντως τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Insomniac και Sony θέλησαν να προσφέρουν αυτό το οφθαλμόλουτρο που σε κάποιες φάσεις θα σας κάνει να νομίζεται πως βλέπετε ταινία. Σε επίπεδο γραφικών υπάρχουν δύο modes, το ένα από αυτά εστιάζει στο κομμάτι των επιδόσεων και της απεικόνισης και προσφέρει δράση σε 4K και 60fps χωρίς να κάνει εκπτώσεις πουθενά. Το δεύτερο προσθέτει το ray-tracing για να βλέπετε τις αντανακλάσεις του ήρωα όσο σκαρφαλώνει στους -γεμάτους τζάμια- ουρανοξύστες και ρίχνει τις επιδόσεις σε 4K και 30fps. Σε ό,τι αφορά τώρα τους χρόνους φορτώματος, η εξέλιξη στο PS5 είναι στα όρια του case study. Το παιχνίδι χρειάζεται περί τα 8 δευτερόλεπτα για να φορτώσει από το μενού της κονσόλας, 2 δευτερόλεπτα για να φορτώσει ένα save, ενώ και το fast travel ολοκληρώνεται σε μόλις 3 δευτερόλεπτα. Όπως καταλαβαίνετε, δεν χρειάζεται καν να μπούμε σε διαδικασία σύγκρισης σε όγκο και επίπεδο λεπτομέρειας και σε τεχνικές όπως το draw distance.
Το Marvel’s Spider-Man: Miles Morales είναι ένας άξιος συνεχιστής για το παιχνίδι του 2018, αφού η Insomniac εμπλούτισε τη φόρμουλα του Marvel’s Spider-Man με ορισμένα ενδιαφέροντα συστήματα και παρέδωσε μια εξίσου ενδιαφέρουσα (αν και αρκετά μικρότερη) ιστορία. Ο παίκτης θα χρειαστεί περίπου 8 ώρες για να την ολοκληρώσει και άλλες τόσες για να συλλέξει τα πάντα μέσα στο παιχνίδι. Η επιδόσεις του τίτλου στο PlayStation 4 όμως αποτελούν αρκετά συχνά τροχοπέδη στο να βιώσει κανείς με το σωστό τρόπο τον καινούργιο αυτό τίτλο. Όσοι όμως δεν έχουν τη δυνατότητα να τον παίξουν άμεσα στο PlayStation 5, θα εκτιμήσουν, εκτός των άλλων, το πόσο όμορφος δείχνει ο κόσμος του.
Δείχνει εξαιρετικό. Τσίμπησα ήδη την ultimate edition. Can't wait.