Υπάρχουν αμέτρητες ρομαντικές ιστορίες που οι άνθρωποι μοιράζονται και διηγούνται καθημερινά μεταξύ τους. Μερικές αστείες, άλλες απλά μια προσθήκη στην πολυάσχολη ρουτίνα του είδους μας. Όλες τους είναι ωστόσο μοναδικές. Μια τέτοια ιστορία προσπαθεί να μας αφηγηθεί μέσα από μια σειρά γρίφων η Annapurna Interactive με το Maquette. Ο πολύ σύντομος πρόλογος ξεκινάει στους Gardens κατά την διάρκεια της νύχτας. Όσο περιπλανιόμαστε σε αυτούς, βλέπουμε στους τοίχους κάποιες προτάσεις που δημιουργούν πολλά ερωτήματα. Το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να εξερευνήσουμε το τοπίο ελάχιστα παραπάνω και να απολαύσουμε το χαλαρωτικό τραγούδι που παίζει στο background, καθώς και τις μελωδίες που προσφέρει μια καλοκαιρινή βραδιά. Στο τέλος των Gardens βρίσκουμε ένα κλειδί, το οποίο ξεκλειδώνει το πρώτο κομμάτι της ιστορίας. Μέσα από ένα cutscene όπου πρωταγωνιστούν διάφορα σκίτσα, μαθαίνουμε για τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, τον Michael και την Kenzie, και το πως ξεκίνησε η όλη τους περιπέτεια. Έπειτα, οδηγούμαστε στο πρώτο κεφάλαιο του παιχνιδιού.
Η ιστορία των Michael και Kenzie περιγράφεται συνολικά σε έξι κεφάλαια, όπου το καθένα έχει την δική του ατμόσφαιρα -ανάλογα τα γεγονότα που διαδραματίζονται σε αυτό- και το δικό του μοτίβο στα puzzles. Οι περιοχές τους δεν ξεπερνούν τις τέσσερις, είναι σημεία-κλειδιά στην ιστορία του ζευγαριού (όπως τα πρώτα τους ραντεβού) ενώ είναι όλες συγκεντρωμένες γύρω από ένα κεντρικό σημείο, το Dome. Το Dome είναι μια μακέτα βασισμένη στο κόσμο της κάθε ενότητας, ενώ εξυπηρετεί το βασικό mechanic του παιχνιδιού, τη χειραγώγηση κλίμακας. Δηλαδή, ανάλογα το μέγεθος του αντικειμένου στην μακέτα επηρεάζεται και αυτό στον πραγματικό κόσμο. Για την λύση των γρίφων απαιτείται η σωστή σμίκρυνση και μεγέθυνση των πραγμάτων. Αν και το mechanic αυτό είναι ιδιαίτερο, μετά από ένα σημείο καταλήγει κουραστικό, ειδικά όταν αλλάζει και το μέγεθος του χαρακτήρα. Το πολύ περπάτημα από την μακέτα στο δωμάτιο θυμίζει περισσότερο ένα walking simulator παρά ένα puzzle game.
Στο παραπάνω μπορεί να συμβάλλει και το πόσο απλοϊκοί και εύκολοι ήταν οι γρίφοι. Το κάθε κεφάλαιο του παιχνιδιού ξεκινάει δίνοντας μας ένα αντικείμενο για να προχωρήσουμε στο πρώτο δωμάτιο του. Το αντικείμενο αυτό είναι το 'κλειδί' για όλους τους γρίφους της συγκεκριμένης ενότητας, αρκεί να γίνει η σωστή αλλαγή μεγέθους του, που σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να γίνει αρκετά μικρό ώστε να μπει σε μια υποδοχή και σε άλλες να γίνει αρκετά μεγάλο για να χρησιμοποιηθεί ως γέφυρα ή σκάλα. Σε συνδυασμό με αρκετό περπάτημα, φτάνουμε στο τέλος του κάθε puzzle, όπου ο παίχτης επιβραβεύεται με ένα cutscene που διηγείται μια στιγμή από την ζωή των πρωταγωνιστών. Τα βήματα για την λύση επαναλαμβάνονται σε κάθε γρίφο-δωμάτιο, δημιουργώντας μια αλυσίδα απλοϊκών puzzles. Σε πολύ ελάχιστες περιπτώσεις θέλει παραπάνω σκέψη και πονηριά, όπως το να βρούμε κάποιο κρυφό μέρος. Δυστυχώς, αντί να χρησιμοποιεί την γλώσσα των puzzles και να δημιουργεί όλο πιο απαιτητικούς και δύσκολους γρίφους, το παιχνίδι καταρρίπτει οποιαδήποτε ιδέα όταν βρεθεί η λύση και ξεκινάει πάλι από την αρχή. Αν και ο κάθε γρίφος μοιάζει καινούργιος, τα βήματα ως προς την λύση παραμένουν ίδια.
Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, το παιχνίδι υστερεί και εκεί. Η κάμερα μερικές φορές κολλάει όταν γίνεται μετακίνηση ή κάποιο rotation στο αντικείμενο που κρατάει ο χρήστης, ειδικά σε στενό περιβάλλον. Στην τοποθέτηση των αντικειμένων υπάρχει μια χρυσή σκιά, που δείχνει που ακριβώς θα πέσει, αλλά αν ο χώρος είναι συγκεκριμένος και χρειάζεται ακρίβεια, η περιστροφή δεν πραγματοποιείται με πάρα πολύ ευκολία αφού γίνεται με το Q και το W αντίστοιχα. Επομένως, ο παίκτης θα πρέπει να πατήσει με απόλυτη προσοχή τα πλήκτρα για να γυρίσει το αντικείμενο. Τέλος, η ιστορία του παιχνιδιού, αν και το voice acting από τους ηθοποιούς των Michael και Kenzie είναι εξαιρετικό, θυμίζει ένα κλασσικό ρομάντζο. Η αφήγηση των γεγονότων από την άλλη γίνεται με πολύ προσεγμένο και ιδιαίτερο τρόπο, ενώ σε όλη την ατμόσφαιρα προσθέτει και η μουσική που παίζει κατά τη διάρκεια των κεφαλαίων. Επίσης, το παιχνίδι ολοκληρώνεται μετά από 3 ώρες gameplay, που κάποιοι ίσως τις θεωρήσουν λίγο.
Εν κατακλείδι, το Maquette είναι ένα παιχνίδι στο οποίο κάποιος θα πρέπει να επενδύσει για την ιστορία του και το πως γίνεται η αφήγηση της εξέλιξης της σχέσης ανάμεσα στον Michael και την Kenzie. Δυστυχώς όμως, δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του καταναλωτή σε ότι αφορά το κομμάτι των puzzle.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity