Μπορεί στο εξώφυλλο του Kingdom Hearts Melody of Memory να φιγουράρει η Kairi στο επίκεντρο της φωτογραφίας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πίσω από το ολοκαίνουργιο rhythm game της Square Enix κρύβεται ένα ολοκαίνουργιο σενάριο. Πρόκειται για μία τεράστια σειρά, με άπειρα παιχνίδια και μία ιστορία με πάμπολλες διακλαδώσεις και ακόμη περισσότερους χαρακτήρες που έχουν αγαπηθεί από τους fans του franchise τα τελευταία 18 χρόνια. Όλες αυτές οι περιπέτειες και οι μικρές και μεγάλες ιστορίες των προηγούμενων τίτλων του Kingdom Hearts βρίσκουν καταφύγιο σε αυτή τη νέα κυκλοφορία της Ιαπωνικής εταιρείας, η οποία στοχεύει στην εξιστόρηση όλων αυτών των γεγονότων μέσω του ρυθμού και της μουσικής. Τα Kingdom Hearts ξεχωρίζουν ακόμα και σήμερα για τα εξαιρετικά τους soundracks τα οποία αποτελούνται από καταπληκτικές ενορχηστρώσεις και από διαχρονικά τραγούδια που έχουν ουσιαστικά χτίσει την αισθητική και την εικόνα της σειράς όλα αυτά τα χρόνια. Έχοντας, λοιπόν, μία ισχυρή βάση με δεκάδες ξεχωριστά κομμάτια, η κυκλοφορία ενός τέτοιου παιχνιδιού αποτελεί μία άκρως λογική απόφαση. Αν συνυπολογίσουμε και το ιστορικό των Kingdom Hearts με πίστες και sections όπου ο χρήστης έπρεπε να ασχοληθεί με mini games που αφορούσαν τον ρυθμό και το πάτημα των σωστών πλήκτρων, θα λέγαμε μάλιστα ότι η ιδέα του Kingdom Hearts: Melody of Memory ως concept μάλλον άργησε να υλοποιηθεί.
Το παιχνίδι ακολουθεί τη νόρμα και τη γνωστή φόρμουλα του πατήματος των πλήκτρων τη σωστή στιγμή, ακολουθώντας τον ρυθμό και τα patterns του εκάστοτε τραγουδιού της κάθε πίστας. Με πάνω από 140 διαφορετικά κομμάτια, το main campaign είναι γεμάτο, ειδικά όταν συνυπολογίσουμε ότι η κάθε πίστα μπορεί να ολοκληρωθεί σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Ο χρήστης χειρίζεται στην αρχή τους Sora, Donald και Goofy οι οποίοι τρέχουν σ’ έναν μουσικό διάδρομο, αντιμετωπίζοντας εχθρούς με χτυπήματα, αποφυγές και special κινήσεις. Με τα LB, RB και X μπορούμε να ρίξουμε τα χτυπήματά μας, με το Ο να πηδήξουμε ή κρατώντας το πατημένο να πετάξουμε, ενώ με το Δ ενεργοποιούμε κρυστάλλους για τις ειδικές μας κινήσεις. Ο συνδυασμός αυτών των κινήσεων π.χ. με τον έναν χαρακτήρα να πετάει και να ακολουθεί τις πράσινες νότες και τους άλλους να πρέπει να χτυπήσουν τους αντιπάλους, ανεβάζει την ένταση των επιπέδων, μιας και όλα αυτά πρέπει να γίνονται με το κατάλληλο τακτ. Υπάρχει φυσικά και το κλασικό mode στο Track Selection όπου σε κάποιες πίστες πατάμε τα κουμπιά στη σωστή στιγμή ή κινούμε τους μοχλούς προς τη σωστή κατεύθυνση ανάλογα με τις νότες που μας παρουσιάζονται στον διάδρομο. Η Square Enix αποφάσισε να παίξει με τη ποσότητα των εχθρών και την πολυπλοκότητα των συνδυαστικών κινήσεων όταν ανεβάζουμε και κατεβάζουμε τον βαθμό δυσκολίας του κάθε επιπέδου στο campaign. Αυτό λειτουργεί δυστυχώς αρνητικά για το Beginner mode, μιας και ο χρήστης δε νιώθει ότι ακολουθεί τον ρυθμό όσο παίζει. Ο χαμηλός αριθμός των εχθρών δεν επιτρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να υπάρχει μία αρμονική ακολουθία των χτυπημάτων με τον ρυθμό των τραγουδιών. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στα αργά κομμάτια όπου εκεί είναι ήδη δύσκολο να δημιουργηθούν οι απαιτούμενες συνθήκες για beats & rhythm εξαιτίας της φύσης των τραγουδιών.
Oι developers έπρεπε μάλλον να σκεφτούν διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης για τον χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας, ίσως με μεγαλύτερα reaction windows ή με έξτρα “μαξιλαράκια” ώστε να μη διακόπτεται το chain, δηλαδή το combo συνεχόμενων επιτυχημένων χτυπημάτων και αποφυγών. Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε ότι Kingdom Hearts: Melody of Memory λειτουργεί ξεκάθαρα καλύτερα στα Standard και Proud modes, όπου ο χρήστης νιώθει ότι πράγματι ακολουθεί τον ρυθμό με τις κινήσεις του. Ως προς την δυσκολία, όσες φορές ολοκληρώναμε μία πίστα στο επίπεδο Proud, νιώθαμε πράγματι μετά περήφανοι με τους εαυτούς μας που τα καταφέραμε, ακόμα και αν ο τελικός βαθμός ήταν μέτριος. Η διαφορά του Proud με τα υπόλοιπα είναι αρκετά μεγάλη, ενώ υπάρχει και το Perfomer style στο Track Selection mode όπου εκεί μετράει και συγκεκριμένα πιο κουμπί θα πατήσουμε. Ακολουθεί η ευχή μας για όσους πάρουν απόφαση να τερματίσουν το επίπεδο Proud σε Perfomer style: καλό κουράγιο. Σε απαιτητικές συνθήκες υπάρχουν φυσικά items όπως τα potions ή το summon stone του King Mickey ο οποίος λειτουργεί ως supportive χαρακτήρας με έξτρα κινήσεις. Αυτά τα μαζεύουμε μέσα από κάθε πίστα ως item drops ή τα δημιουργούμε με τους γνωστούς πολύτιμους λίθους της σειράς που βρίσκουμε μετά την ολοκλήρωση της κάθε πίστας. Το κάθε μουσικό επίπεδο έχει μάλιστα και από 3 in-game achievements τα οποία πρέπει να ολοκληρώσουμε ώστε να συλλέξουμε αρκετά αστέρια και να προχωρήσουμε στους επόμενους κόσμους. Αν συνυπολογίσουμε, τις τελικές βαθμολογίες που λαμβάνουμε μετά την ολοκλήρωση κάθε πίστας ή την στάμπα του ολοκληρωμένου Chain χωρίς κανένα λάθος χτύπημα, καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για ένα κλασικό rhythm game που απαιτεί πολλαπλά trial & error του εκάστοτε κόσμου. Από τη στιγμή μάλιστα που θέλαμε ξανά και ξανά να δοκιμάσουμε την κάθε πίστα ώστε να ανεβάσουμε τη βαθμολογία ή να ξεκλειδώσουμε όλα τα achievements, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι πρόκειται για ένα πετυχημένο μοτίβο, με τις υπέροχες μουσικές και το addictive gameplay να συνδυάζονται εξαιρετικά. Όταν η επανάληψη μίας πίστας βγαίνει φυσικά στον χρήστη, το παιχνίδι κάνει κάτι μάλλον πολύ σωστά.
Παρ’ όλα αυτά, για να εκτιμηθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει οι χρήστες να τρέφουν θετικά συναισθήματα για rhythm games ή για τις μουσικές του Kingdom Hearts γενικότερα (ή και τα δύο μαζί). Η Square Enix έδωσε πολύ μεγάλη σημασία ως προς τη ποσότητα και το μέγεθος του content του παιχνιδιού, ξεχνώντας μερικά fine tunings που θα μπορούσαν να γίνουν ώστε να δούμε ένα ξεχωριστό rhythm game. Για την αστοχία του Beginner Mode τα αναφέραμε ήδη στο κείμενο, ενώ το gameplay και η φιλοσοφία του τίτλου προσφέρει μόνο τις γνωστές βάσεις που έχουμε ήδη απολαύσει όλα αυτά τα χρόνια σε αυτόν το τύπο παιχνιδιών. Δεν υπάρχει κάποια ισχυρή καινοτομία, απλώς ο τίτλος λειτουργεί πολύ καλά στα σημεία όπου ξέραμε ότι θα λειτουργούσε εξαρχής στρωτά. Κολλήματα η frame drops δεν υπήρχαν στην έκδοση του απλού PlayStation 4 ακόμα και μετά από 30 ώρες ενασχόλησης με τον τίτλο, κάτι που είναι λογικό από τη στιγμή που μιλάμε για ένα παιχνίδι όπου το κάθε δευτερόλεπτο μετράει όσο σε κανέναν άλλον τίτλο. Επίσης, θα θέλαμε όταν ολοκληρώνουμε τη πίστα να μας δινόταν και μία τρίτη επιλογή πέρα από το “Play Again” ή “Return to World Tour.” Με αυτό τον τρόπο δε θα έπρεπε μετά την ολοκλήρωση π.χ. ενός επιπέδου σε “Beginner Mode” να πρέπει να βγούμε εντελώς από το επίπεδο και να μεταφερθούμε στο hub world, ώστε να αλλάξουμε τον βαθμό δυσκολίας ή τα items που θέλουμε (ή δε θέλουμε) να χρησιμοποιήσουμε για ένα replay της πίστας κάτω από διαφορετικές συνθήκες.
Το συνολικό recap ολόκληρης της ιστορίας του Kingdom Hearts franchise είναι μία καλή ιδέα ώστε να γεμίσεις το παιχνίδι με αμέτρητες πίστες, flashbacks και γνωστά τραγούδια, αλλά πρόκειται για μία υπερβολικά safe επιλογή. Λόγω της πορείας των τίτλων που κυκλοφόρησαν έως σήμερα, με παιχνίδια όπου ο χρήστης επιστρέφει σε ήδη γνωστούς κόσμους προηγουμένων τίτλων, το να ξαναδούμε τους ίδιους κόσμους και την ήδη γνωστή ιστορία τρέφει τον κίνδυνό της κούρασης και της επανάληψης. Για να μη παρεξηγηθούμε, οι πίστες του Kingdom Hearts Melody of Memory είναι πανέμορφες, αλλά θα προτιμούσαμε μία άλλη ιστορία, ένα spinoff, κάτι που θα μας κεντρίσει το ενδιαφέρον λίγο περισσότερο και με τρόπο που έχουν κάνει άλλα franchises σε αυτού του είδους τα παιχνίδια. Eπίσης, το retelling της ιστορίας είναι τόσο επιδερμικό σε κάποια σημεία, που δε θα το χαρακτηρίζαμε ως τη βέλτιστη σύνοψη της ιστορίας ώστε να καταλάβει κάποιος το τι έχει γίνει μέχρι τώρα σε αυτά τα παιχνίδια. Βέβαια, δεν είναι τα πάντα παλιές ιστορίες, μιας και όσοι χρήστες πάνε το παιχνίδι ως το τέλος, θα βρουν κάποια φρέσκα πραγματάκια σχετικά με το σενάριο, τα οποία θα τους κλείσουν το μάτι για επερχόμενες κυκλοφορίες. Η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού ασχολείται άλλωστε με την Kairi που προσπαθεί με την βοήθεια του Ansem the Wise να ανακτήσει πληροφορίες από τις αναμνήσεις της.
Κάτι άλλο που μας έλειψε σχετικά με τις βελτιώσεις που θα μπορούσαν να είχαν γίνει, ήταν η ανακύκλωση των παλιών βίντεο με flashbacks βγαλμένα από τα παλαιότερα HD Kingdom Hearts Collections με λογική ένα προς ένα. Αυτό αφαιρεί λίγο από την συνολική εικόνα του τίτλου, αφού το κάνει σε κάποια σημεία να μοιάζει οπτικά ξεπερασμένο. Μικρά πράγματα που αξίζουν να αναφερθούν είναι και το γεγονός ότι μπορούμε να αλλάζουμε τις ομάδες όσο προχωράει το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας π.χ. τους Roxas, Xion και Axel αντί της γνωστής τριάδας. Ο Roxas έχει βέβαια ένα πολύ όμορφο special attack, αλλά τα εφέ πιάνουν τόσο πολύ χώρο στην οθόνη, που μπορεί να κρύψουν έναν εχθρό που έρχεται πάνω στους ήρωες με αποτέλεσμα να χαθεί το timing. Είπαμε, η Square Enix έριξε δουλειά με μεράκι στο να προσφέρει content και διαφορετικούς ήρωες, αλλά της ξέφυγαν κάποια πραγματάκια που μπορεί να κάνουν σε κάποιες στιγμές τη διαφορά. Το Kingdom Hearts Melody of Memory ακολουθεί μία retro λογική του να πρέπει να ξεκλειδώσουν οι χρήστες τα υπόλοιπα modes μέσω του progress της κεντρικής ιστορίας. Μπορεί κάποιοι να μην συμφωνήσουν με την επιλογή του να πρέπει να ολοκληρωθεί ένα κομμάτι του main campaign για να μπορέσει να παιχτεί Local Coop ή να απολαύσει το αμέτρητο content του Museum, αλλά εμάς μας άρεσε γιατί μας έστειλε πανέτοιμους για να αντιμετωπίσουμε αντιπάλους online. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζαμε, αφού το matchmaking μοιάζει αρκετά προβληματικό και μας έφερνε συνεχώς αντιμέτωπους με εξπέρ του είδους, με αποτέλεσμα να το παρατήσουμε σχετικά γρήγορα το εν λόγω άθλημα.
Συνοψίζοντας, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Kingdom Hearts: Melody of Memory ως ένα λούνα παρκ για τους fans της σειράς και ως μία πολύ καλή επιλογή για εκείνους που αρέσκονται να ασχολούνται με τα rhythm games. Θα μπορούσαμε βέβαια να το χαρακτηρίσουμε και ως μία χαμένη ευκαιρία για την Square Enix να κάνει το κάτι παραπάνω με αυτόν τον τίτλο και να παρουσιάσει κάτι που δε θα προσέφερε απλώς αμέτρητο content και μπόλικα fan service, αλλά και κάποιες φρέσκες ιδέες που θα εκτόξευαν τον τίτλο σαν ιδέα και υλοποίηση. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για μία κυκλοφορία που βασίζεται σε καταπληκτικές μελωδίες και σ’ έναν τύπο παιχνιδιού που ταιριάζει υπέροχα με τον κόσμο του Kingdom Hearts, οπότε θεωρούμε δεδομένο ότι πέρα από τους gamers που μεγάλωσαν με τον Sora και τους ήρωες τις Disney, υπάρχουν αρκετοί χρήστες που θα κολλήσουν με τα απαιτητικά achievements και τα πάμπολλα collectibles του Kingdom Hearts: Melody of Memory για αρκετό καιρό.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity