Όταν η Aqua συνάντησε το Mickey.
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πραγματικά παραμυθένιος και βασίζεται σε μια σειρά από δημοφιλείς ιστορίες της Disney. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, οι παίκτες παίρνουν το χειρισμό είτε του ενός είτε του άλλου πρωταγωνιστή και το θετικό για τους νεοεισερχόμενους στον κόσμο του franchise είναι ότι μέχρι να αρχίσουν τα δύσκολα υπάρχουν αρκετά tutorials ώστε όλοι να αισθάνονται ότι πατάνε στέρεα στα πόδια τους. Μια σημαντική δυνατότητα έχει να κάνει με τη διαμόρφωση του deck των κινήσεων κάθε χαρακτήρα, οπότε οι παίκτες μπορούν να καθορίσουν το στιλ του gameplay με βάση τις δικές τους προτιμήσεις.
Το επιδόρπιο που όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως το κερασάκι στη τούρτα, είναι το Kingdom Hearts Back Cover X.
Οι σύμμαχοι και εχθροί σας έχουν ένα κοινό όνομα: Dream Eaters. Από τη μια υπάρχουν οι Nightmares που τρέφονται με τα χαρούμενα όνειρα και από την άλλη οι Spirits που κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Η δημιουργία των Spirits βασίζεται σε συγκεκριμένες συνταγές και υλικά που οι παίκτες συγκεντρώνουν κάθε φορά που απαλλάσσουν τον κόσμο από την παρουσία κάποιου ή κάποιων Nightmares. Επιπλέον, όσο περισσότερο ασχολείστε μαζί τους τόσο δυναμώνουν οι μεταξύ σας δεσμοί. Η ενεργοποίησή τους κατά τη διάρκεια των μαχών απαιτεί το γέμισμα συγκεκριμένης μπάρας και κάθε διαφορετικό είδος Spirit έχει τις δικές του, μοναδικές ικανότητες.Κάτι παραπάνω από αναγνωρίσιμες προσωπικότητες.
Το μεγάλο στοίχημα για την ομάδα ανάπτυξης ήταν η μετάφραση του χειρισμού της έκδοσης για 3DS στο PlayStation 4. Ευτυχώς υπάρχουν προγραμματιστές που δεν προσπερνούν το touchpad του DualShock 4. Η δουλειά που έχει γίνει δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο συν ότι η διαδικασία "κατάκτησης" των μυστικών του συστήματος μάχης έχει απλοποιηθεί προς όφελος του gameplay. Όσο για τα γραφικά, από τη μία η ανάλυση είναι σαφώς καλύτερη, από την άλλη, στη μεγάλη οθόνη, οι κόσμοι δείχνουν κάπως άδειοι και όχι άδικα, πολλοί θα χαρακτηρίσουν τη συγκεκριμένη έκδοση ως ρετουσαρισμένη και όχι ως remastered. Τα όποια προβλήματα υπήρχαν με την κάμερα έχουν διορθωθεί και σε συνδυασμό με το ρυθμό ανανέωσης που παραμένει σταθερός στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο η Square Enix προσφέρει μια οπτικά ομαλή εμπειρία.
Το κομμάτι της συλλογής που σίγουρα θα κλέψει την παράσταση είναι το 0.2 Birth By Sleep: A Fragmentary Passage. Ο λόγος είναι πως σύμφωνα με όσα λέει η Square Enix, δεν πρόκειται απλά για τον επίλογο του Kingdom Hearts Birth By Sleep, αλλά κυρίως για μια πρόγευση των όσων πρόκειται να δούμε στο Kingdom Hearts III. Οπτικά τουλάχιστον, κανείς δεν πρόκειται να μείνει παραπονεμένος. Ο τίτλος έχει αναπτυχθεί με βάση το PlayStation 4 με χρήση της Unreal Engine 4 και η έμφαση που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια κατά το σχεδιασμό του κόσμου, δεν θα περάσει απαρατήρητη ούτε θα αφήσει κανένα φίλο του franchise αδιάφορο. Είναι το πρώτο δείγμα για το τι μπορεί να περιμένει από Kingdom Hearts το κοινό χάρη στη χρήση της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων της νεότερης κονσόλας της Sony.
Το Kingdom Hearts Back Cover X μπερδεύει, αλλά οπτικά γοητεύει.
To 0.2 Birth By Sleep, λόγω διάρκειας, δεν είναι δυνατό να χαρακτηριστεί ως ολοκληρωμένο παιχνίδι, αλλά ως επεισόδιο που χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Το σενάριο περιστρέφεται γύρω από την Aqua, μια από τις πρώτες KeyBlade Masters. Αυτή βρίσκεται παγιδευμένη σε ένα σκοτεινό κόσμο, εμπνευσμένο από το παραμύθι της Σταχτοπούτας και κατά τη διάρκεια της περιπέτειας θα βρεθεί αντιμέτωπη με τους Heartless. Στο ενδιάμεσο των μαχών, το μενού περιλαμβάνει την επίλυση μιας σειράς από γρίφους που, λογικά, δεν θα δυσκολέψουν κανέναν, ενώ έχοντας στο μυαλό την όσο το δυνατό επιμήκυνση της διάρκειας, η ομάδα ανάπτυξης έχει επιστρατεύσει στόχους που αν επιτευχθούν, οι παίκτες επιβραβεύονται με επιπλέον στολές για την ηρωίδα. Πέρα από τα παραπάνω, η δυνατότητα τηλεμεταφοράς σε περιοχές από όπου έχει ήδη περάσει κάποιος είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη, καθώς έτσι δίνεται ένα ακόμη κίνητρο για εξονυχιστική εξερεύνηση κάθε τοποθεσίας.
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πραγματικά παραμυθένιος και βασίζεται σε μια σειρά από δημοφιλείς ιστορίες της Disney.
Το επιδόρπιο που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως το κερασάκι στη τούρτα, είναι το Kingdom Hearts Back Cover X. Πρόκειται για μια ταινία που διαρκεί περίπου μια ώρα και γίνεται προσπάθεια αφήγησης των γεγονότων πριν το πρωτότυπο Kingdom Hearts. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι συγκρούσεις και οι πολιτικές ίντριγκες μεταξύ των πρώτων KeyBlade Masters. Το κακό είναι ότι αν κάποιος δεν ανήκει στο σκληρό πυρήνα των οπαδών της σειράς, δύσκολα θα μπορέσει να κατανοήσει τα γεγονότα και, ως αποτέλεσμα, μάλλον θα δημιουργηθούν περισσότερες απορίες, σε σχέση με τις ερωτήσεις που αναμένει κάποιος να απαντηθούν. Η λογική λέει ότι τα περισσότερα πράγματα θα βρουν την απάντησή τους στο Kingdom Hearts III, όμως δεν είναι βέβαιο ότι η "σύγχυση" που δημιουργείται θα λειτουργήσει υπέρ του hype που αναμφίβολα υπάρχει για τον επερχόμενο τίτλο.Το Kingdom Hearts 2.8 Final Chapter Prologue είναι ένα καλό ορεκτικό εν όψει του τρίτου κυρίως επεισοδίου της σειράς. Το βασικό “αλλά” είναι ότι, οι μη "ψαγμένοι" δεν αποκλείεται να χαθούν προσπαθώντας να καταλάβουν τι συμβαίνει στο σύμπαν του παιχνιδιού. Ας ελπίσουμε ότι πριν το 3.0 δεν θα υπάρξει το 2.9, παρά μόνο τα HD remasters που θα κυκλοφορήσουν προσεχώς στα καταστήματα.
Θα συμφωνήσω στα περισσότερα στο review απλά θέλω να προσθέσω κάποια πράγματα που δεν ξέρεις Νικήτα, μιας και το franchise έχει τραβηχτεί τόσο πολύ από τα μαλλιά, που αν δεν είσαι φανατικός της σειράς κάπου χάνεις τη μπάλα. Καταρχάς θα πω πως η δουλειά που έχει πέσει στα γραφικά και στους τρεις τίτλους, είναι πάρα πολύ καλή. Το DDD είναι σχεδόν remake, και η Unreal Engine 4 δείχνει πως ταίριαξε πάρα πολύ καλά με την σειρά. Το 0.2 αν και μικρό, τολμώ να πως πως ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες που είχα σε αυτή τη γενιά. Πολύ δυνατό gameplay, τρομερός σχεδιασμό στα περιβάλλοντα και πραγματικά δύσκολα boss fights που είχαμε να δούμε από το KH2 FM+.
Και κάπου εδώ θέλω να εκφράσω το παράπονο μου προς τη Square αλλά και να προσθέσω κάποιες πληροφορίες για το κείμενο. Η ταινία στην ουσία είναι τα γεγονότα του smartphone τίτλου Unchained χ, απλά από τη ματιά των foretellers. Χρονικά πηγαίνει πιο πίσω και από το BbS, στο keyblade war. Επειδή παίζω σε καθημερινή βάση το παιχνίδι και γενικά σαν φανατικός της σειράς την ακολουθώ σεναριακά, μπορώ να πω πως πέρα από το χτίσιμο στων foretellers σαν προσωπικότητες, σε όλα τα άλλα αποτυγχάνει παταγωδώς η ταινία. Σενάριο γεμάτο τρύπες και ερωτηματικά. Ειδικά το τέλος του το οποίο συνδέεται με την αρχή του 0.2 κάπως, αφήνει τον παίκτη με πολλά ερωτηματικά. Η ταινία θα έπρεπε να ήταν μεγαλύτερη και πιο σαφής στο τι θέλει να δώσει. Πέρα από τα γραφικά και τις εξαιρετικές ερμηνείες, ήταν πολύ κακά γραμμένο και εννοείται δεν καταλαβαίνεις τι συμβαίνει. Αν ασχολείσαι και με το smartphone τίτλο, κάποια πράγματα σαφώς και στα απαντάει αλλά τι να το κάνεις όταν στο έχουν προμοτάρει αλλιώς. Επίσης όπως και δήλωσε ο Nomura ο ίδιος, ο Master of Masters δεν θα κάνει την εμφάνιση του στο KHIII αλλά θα δούμε μόνο τι συμβαίνει με το κουτί.
Γενικώς πέρα από τους δύο playable τίτλους, ήταν μια μέτρια στη καλύτερη προσπάθεια. Θα προτιμούσα να μην υπήρχε ποτέ η ταινία και να μεγάλωνε η διάρκεια του 0.2 που ήταν απολαυστικότατο. Επίσης κάτι ακόμα. Το 0.2 δεν λαμβάνει μέρος μόνο στο κόσμο της Σταχτοπούτας, αλλά και της Χιονάτης αλλά και σε άλλους κόσμους που έχουν πέσει στο σκοτάδι. Της Σταχτοπούτας είναι μόνο στην αρχή.
@ Scott_Pilgrim, κάθε παρατήρηση/ προσθήκη/ επισήμανση είναι πάνω απ' όλα ευπρόσδεκτη, ιδίως στη δική σου περίπτωση, που γίνεται καλοπροαίρετα. Πολλά θα μπορούσαν να γραφτούν για ενα franchise που επέτρεψέ μου να πω όχι απλά έχει τραβηχτεί από τα μαλλιά, αλλά από όπου υπάρχουν μαλλιά. Το θέμα είναι τι μας παίρνει στο πλαίσιο της κριτικής. Κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, συμπληρωματικά μεν, σημαντικά δε πράγματα όπως αυτα που έγραψες να ακολουθούν σε σχόλια από αναγνώστες.
Σχετικά με το 0.2, μια η προσπάθεια για αφαιρετική σκέψη, μια ο θείος Altzheimer, πήγε περίπατο η λέξη αρχικά.