Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Ironfall Invasion Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    VD-DEV

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    VD-DEV

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Nortec Multimedia

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Ironfall Invasion
    • 12+ pegi 12+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE http://www.iron-fall.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 4

    ENTERNITY SCORE
*
Αυτό το κείμενο κατά βάση αποτελεί ένα στοίχημα. Και το στοίχημα αυτό είναι το πόσες φορές θα αναφερθεί το Gears of War ή η έκφραση "κλώνος του Gears of War" στο κείμενο. Αυτό εξάλλου, εξ αρχής, ήταν και το selling point του Ironfall. Ένα third-person shooter με σύστημα κάλυψης στη φορητή κονσόλα της Nintendo. Δεν ξεκίνησε όμως έτσι το Ironfall. Ξεκίνησε από τη φιλοδοξία της VD-Dev (ας συγκρατήσουμε λίγο τους συνειρμούς για το όνομά της ομάδας) να προσφέρει κάτι που οι περισσότεροι θεωρούν, όχι ανέφικτο, όχι ανούσιο, αλλά κατά βάση κάτι που εμπίπτει στην κατηγορία "γιατί-να-το-κάνεις-στο-3DS". Η απάντηση της VD υποθέτουμε ήταν το "γιατί μπορούμε". Και έτσι λοιπόν, έφτιαξε ένα tech-demo που εν τέλει κατέληξε να είναι το Ironfall. Από κάθε άποψη, ο τίτλος θα έλεγε κανείς πως φτάνει στα όρια του το μηχάνημα και ενίοτε προσφέρει κάποια εντυπωσιακά πλάνα (και δη, με κλειστό το 3D, σε 60 fps) αλλά δυστυχώς προσκρούει σε δύο τινά.



Δύο τινά που αποτελούν και επιταγές της κοινής λογικής. Αφενός το γεγονός πως μπορούμε να βρούμε πιο εντυπωσιακά γραφικά σε έναν τίτλο "τουαλέτας" οποιασδήποτε φορητής συσκευής στις μέρες μας, πράγμα που καθιστά κάπως μάταιη την οποιαδήποτε απόπειρα για μία, κατά βάση, τεχνική εμπειρία στο 3DS. Αφετέρου, το εξαιρετικά κοινότυπο art direction και level design του, που ισοπεδώνει τα όποια τεχνικά επιτεύγματα πετυχαίνει το studio στον τομέα των γραφικών. Και αφού αφήσει κανείς ακριβώς αυτό το κομμάτι του τίτλου, δεν μένουν πολλά άκομα να ευχαριστηθεί. Επί της ουσίας μιλάμε για έναν κλώνο του Gears of War που χρησιμοποιεί από το active reload και τις στολές των πρωταγωνιστών, μέχρι το σύστημα κάλυψης των τίτλων της Epic αλλά και τους απύθμενα ρηχούς διαλόγους τους.
Η μόνη αναγκαία συνθήκη είναι είτε η ύπαρξη του Circle Pad Pro είτε του C-Stick. Χωρίς έναν μηχανικό, δεύτερο αναλογικό μοχλό, ο τίτλος είναι πρακτικά unplayable.
Και όταν μιλάμε για "απύθμενα ρηχούς" ας γίνουμε λίγο πιο λεπτομερείς. Η ανθρωπότητα δέχεται επίθεση από εξωγήινα ρομπότ που ονομάζονται Dyxides. Δεν ξέρουμε κάτι για το υπόβαθρο αυτής της επίθεσης, ούτε όμως και για τα ίδια τα ρομπότ τα οποία -ατυχώς- έχουν όνομα που θυμίζει περισσότερο μάρκα απορρυπαντικού. Ξέρουμε ωστόσο, σίγουρα, πως παρότι εξωγήινα, έχουν αρχίσει να συμπαθούν την τοπική διάλεκτο και να ξεστομίζουν "human identified" κάθε φορά που εντοπίζουν τον παίκτη. Και δεν μπορούμε και να τα αδικήσουμε κιόλας, διότι, ακόμα και αν ήξεραν το όνομα του πρωταγωνιστή, θα μιλούσαμε σίγουρα για εξαιρετική AI.


Θα έλεγε κανείς πως ο τίτλος φτάνει στα όρια του το μηχάνημα και ενίοτε προσφέρει κάποια εντυπωσιακά πλάνα.

Σε κάποιο σημείο του τίτλου, ο πρωταγωνιστής, εντοπίζοντας δύο νεκρούς συντρόφους του δηλώνει: "they died for the cause". Η αλήθεια είναι πως, μετά τη μέση του παιχνιδιού, δεν γίνεται να μην αγχωθεί κανείς συνειδητοποιώντας πως δεν γνωρίζει ποιο είναι το "cause". Ούτε όμως και το όνομα του πρωταγωνιστή. Παρότι χρειάστηκε ένα καλό google search, δεν θα το αποκαλύψουμε, προς τιμήν της προσπάθειας της VD-Dev να γράψει έναν τόσο μη-αξιομνημόνευτο χαρακτήρα. Σε έναν τίτλο όμως που φύτρωσε από tech-demo όλες αυτές οι ποιότητες έχουν αμελητέα βαρύτητα. Το βάρος οφείλει να πέσει στο τεχνικό τμήμα του τίτλου. Σε εκείνο το τμήμα που αποτελεί μέρος του στοιχήματος "μπορούμε να δούμε έναν κλώνο του Gears of War στο 3DS;". Για να το βγάλουμε γρήγορα από τη μέση αυτό το ερώτημα, η απάντηση είναι "όχι αλλά υπό συνθήκες". Η μόνη αναγκαία συνθήκη είναι είτε η ύπαρξη του Circle Pad Pro είτε του C-Stick. Χωρίς έναν μηχανικό, δεύτερο αναλογικό μοχλό, ο τίτλος είναι πρακτικά unplayable ή θα μπορούσε να περιγραφεί και ως κάποιου είδους άσκηση στο Βουδισμό. Ακόμα όμως και υπό τις ιδανικές συνθήκες του επιπλέον μοχλού, τα πράγματα είναι ελαφρώς ανισόρροπα. Όπως όλα δείχνουν, το σύστημα κάλυψης δημιουργήθηκε για εκείνους που δεν έχουν την πολυτέλεια της στόχευσης με μοχλό, αλλά μέσω της οθόνης αφής. Για όλους τους υπόλοιπους, το να κινούνται αριστερά-δεξιά ενώ πυροβολούν τους ανεγκέφαλους εχθρούς τους είναι μία τακτική που λειτουργεί από την αρχή ως το τέλος του παιχνιδιού, σχεδόν σε βαθμό εκμετάλλευσης. Δεν είναι δε τυχαίο, πως το μοναδικό ζενίθ δυσκολίας στον τίτλο, ήταν ένα τμήμα on-rails, όπου έπρεπε να εξοντώσουμε εχθρούς από ένα ελικόπτερο χωρίς να έχουμε την ικανότητα αποφυγής των πυρών τους. Το γεγονός και μόνο πως δεν προκαλείται περισσότερη ζημιά στην περίπτωση headshot, μια υποτυπώδης ανταμοιβή για την ευστοχία του παίκτη τέλος πάντων, είναι αρκετά ενδεικτικό του τί πιστεύει η VD-Dev για τον τίτλο της: "αν μπορείς να τους σημαδέψεις, είναι αρκετό".


Επί της ουσίας μιλάμε για έναν κλώνο του Gears of War που χρησιμοποιεί από το active reload και τις στολές των πρωταγωνιστών, μέχρι το σύστημα κάλυψης των τίτλων της Epic αλλά και τους απύθμενα ρηχούς διαλόγους τους.

Το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και για τα όπλα, μιας και τόσο η αίσθηση όσο ακόμα και ο σχεδιασμός τους, κατευθύνουν τον παίκτη -καθόλη τη διάρκεια του campaign- στο να χρησιμοποιεί μόνο το ένα, το οποίο κατά σύμπτωση, είναι και το όπλο που έχει ήδη από το ξεκίνημα του παιχνιδιού. Η μόνη πρακτική διαφορά όσον αφορά τα όπλα, εντοπίζεται στο multiplayer του παιχνιδιού που αποτελεί και το πιο διασκεδαστικό κομμάτι του Ironfall, με δύο ενστάσεις: Αφενός να βρεθούν οι υπόλοιποι πέντε παίκτες (από την κυκλοφορία μέχρι και σήμερα αυτό επετεύχθη δύο φορές σε ένα παιχνίδι) και αφετέρου τα roster των ομάδων  να είναι ισορροπημένα από το matchmaking. Και όταν λέμε ισορροπημένα εννοούμε ένα πράγμα. Οι παίκτες στο multiplayer του Ironfall χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι όλοι εκείνοι που έχουν C-Stick ή Circle Pad Pro και η δεύτερη κατηγορία είναι εκείνοι που χάνουν. Πάντα. Υποθέτουμε πως το να μπει κανείς στους servers του Ironfall στοχεύοντας με γραφίδα είναι το διδακτικό ισοδύναμο κάποιου μαθήματος του κυρίου Μιγιάγκι. Αν ο γλυκύτατος και προσηνής κύριος Μιγιάγκι ήταν σαδιστής.



Εν τέλει, τόσο ως πείραμα όσο και ως εμπειρία, το Ironfall καταφέρνει να αποτύχει κυρίως γιατί ο λόγος ύπαρξής του έγκειται σε μια φιλοδοξία τεχνικής φύσεως η οποία βασίζεται στις δυνατότητες του 3DS ενώ η ίδια η κονσόλα κατά βάση στηρίζεται στην ποιότητα του gameplay των τίτλων της. Σαν να θέλει κανείς να πετάξει και να έχει στη διάθεσή του μόλις δυο οδοντογλυφίδες και τρεις πιπεριές.


 

4

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ξεχωριστός, για το 3DS, τεχνικός τομέας
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ανισόρροπο matchmaking
  • Παραδειγματικά αδιάφορα σενάριο
  • Όπλα χωρίς χαρακτήρα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
10 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
    • goalzila
    • Οι της VD-Dev πρεπει να ναι εξωγηινοι,γιατι για να βγαλεις κατι τετοιο στο 3DS θα πρεπει να μην εχεις επαφη με τη πραγματικοτητα...:Ρ

    • john-data
    • Μόλις είδα το 4 στην αρχική σελίδα λέω καλά ταινία είναι στάνταρ και την κράζουν...
      Κουράγιο Μητσάρα κουράγιο.

    • Chased
    • Ποστ 1/2.

      Συγνώμη κιόλας αλλά μάλλον έπαιξες άλλο παιχνίδι! Προσπερνάω το γεγονός ότι αυτό δεν είναι review αλλά rant και μάλιστα φαίνεται να είναι επηρεασμένο βαριά από το metacritic και πάω σε συγκεκριμένα σημεία!

      1) Ούτε μία φορά δεν αναφέρθηκε πως όλο αυτό το παιχνίδι φτιάχτηκε από μόλις 3 ανθρώπους!


      2) Ούτε μία φορά δεν έγινε αναφορά στο κόστος του και μάλιστα έγιναν συγκρίσεις με full priced παιχνίδι!


      3) "το γεγονός πως μπορούμε να βρούμε πιο εντυπωσιακά γραφικά σε έναν τίτλο "τουαλέτας" οποιασδήποτε φορητής συσκευής στις μέρες μας"

      >> Ονόματα παιχνιδιών, παρακαλώ! Και όχι, τα παιχνίδια τύπου Punch-Out, με 2D backgrounds, σε iOS δεν πιάνονται. Συγκεκριμένο είδος.


      4) "Επί της ουσίας μιλάμε για έναν κλώνο του Gears of War που χρησιμοποιεί από το active reload [...] έχουν όνομα που θυμίζει περισσότερο μάρκα απορρυπαντικού"

      >> Τρεις developers...Τρεις. Και κόστος παιχνιδιού στα 10€ (μιας και μιλάς για story campaign).


      5) "Ξέρουμε ωστόσο, σίγουρα, πως παρότι εξωγήινα, έχουν αρχίσει να συμπαθούν την τοπική διάλεκτο και να ξεστομίζουν "human identified" κάθε φορά που εντοπίζουν τον παίκτη."

      >> Εκτός του ότι αυτό γίνεται ελάχιστες φορές στο παιχνίδι, θα ήταν εντελώς παράλογο να μην γίνεται, έτσι κι αλλιώς. Ρομπότ είναι, όχι χτίστες στον Πύργο της Βαβέλ. Βρε τι βρίσκει κάποιος για να παραπονεθεί....!


      6) "θα μιλούσαμε σίγουρα για εξαιρετική AI."

      >> Η Α.Ι. είναι από τα δυνατά χαρτιά του τίτλου. Ναι, κάποιοι εχθροί ή μάλλον, συγκεκριμένος τύπος εχθρού, είναι straight-forward (και αφορά τους βαριά οπλισμένους και armored εχθρούς), οι υπόλοιποι όμως καλύπτονται, δεν βγαίνουν σχεδόν ποτέ από κάλυψη όταν σημαδεύεις κοντά τους, κάνουνε flanking και χρήση εκρηκτικών κλπ... Βέβαια, κάποιες φορές είναι braindead και δεν κουνιούνται όταν βρίσκεσαι πίσω τους, αλλά φτιάχτηκε με patch.


      7) "Σε κάποιο σημείο του τίτλου, ο πρωταγωνιστής, εντοπίζοντας δύο νεκρούς συντρόφους του δηλώνει: "they died for the cause". [...] Ούτε όμως και το όνομα του πρωταγωνιστή."

      >> Αν δεν εντοπίζεις το cause σε μια εισβολή εις βάρος της ανθρωπότητας, τότε έχουμε σοβαρότατο θέμα! Επίσης, το όνομα του πρωταγωνιστή αναφέρεται ακόμα και στο tutorial level...


      8) "Χωρίς έναν μηχανικό, δεύτερο αναλογικό μοχλό, ο τίτλος είναι πρακτικά unplayable ή θα μπορούσε να περιγραφεί και ως κάποιου είδους άσκηση στο Βουδισμό."

      >> Σύμφωνοι, είναι πιο δύσκολο, αλλά καμία σχέση με το πως το περιγράφεις. Δηλαδή εγώ πρέπει να είμαι υπεράνθρωπος αφού κερδίζω παίκτες με Circle Pad, έτσι?


      9) "το μοναδικό ζενίθ δυσκολίας στον τίτλο, ήταν ένα τμήμα on-rails, όπου έπρεπε να εξοντώσουμε εχθρούς από ένα ελικόπτερο χωρίς να έχουμε την ικανότητα αποφυγής των πυρών τους."

      >> Αποφεύγεις τα πυρά τους με τους εξής 2 τρόπους: α)πυροβολείς τους εχθρούς που φθάνουν στα όρια της οθόνης γιατί αυτοί κάνουν τη ζημιά και β)σταματάς να πυροβολείς καθώς μόνο τότε σε πετυχαίνουν τα πυρά, πέρα από κάποιες ελάχιστες ξώφαλτσες όταν κάθεσαι άπραγος.


      Συνεχίζεται....

    • Chased
    • Ποστ 2/2.

      10) "Το γεγονός και μόνο πως δεν προκαλείται περισσότερη ζημιά στην περίπτωση headshot, μια υποτυπώδης ανταμοιβή για την ευστοχία του παίκτη τέλος πάντων, είναι αρκετά ενδεικτικό του τί πιστεύει η VD-Dev για τον τίτλο της: "αν μπορείς να τους σημαδέψεις, είναι αρκετό"."

      >> Τελικά, όντως έπαιζες άλλο παιχνίδι! Ο Χριστός και η Παναγία, δηλαδή! Κάποιοι ίσως έχουν εθιστεί στην καζουαλιά των νέων παιχνιδιών και θέλουν οι εχθροί να πεθαίνουν με ένα headshot, ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ότι μιλάμε για ρομπότ και όχι έμβια όντα! Ξεχνώντας ότι ακόμα και στα ρομπότ αυτά, το σώμα θέλει 15-20 σφαίρες ενώ το κεφάλι 2-3!


      11) "Το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και για τα όπλα, μιας και τόσο η αίσθηση όσο ακόμα και ο σχεδιασμός τους, κατευθύνουν τον παίκτη -καθόλη τη διάρκεια του campaign- στο να χρησιμοποιεί μόνο το ένα, το οποίο κατά σύμπτωση, είναι και το όπλο που έχει ήδη από το ξεκίνημα του παιχνιδιού."

      >> Απλώς εσύ ασχολήθηκες πολύ επιδερμικά! Αλήθεια, στο επίπεδο με το ελικόπτερο και το on-rails κομμάτι, την έβγαλες καθαρή με το πολυβόλο, χωρίς ούτε το Sniper Rifle, ούτε κάποιο εκρηκτικό? Τα αραχνοειδή ρομπότ που έρχονται σε εκατοντάδες και εκρήγνυνται μόλις σε ακουμπήσουν, τα έβγαλες με το πολυβόλο ή το πιστόλι ή μήπως με τον εκτοξευτήρα χειροβομβίδων? Όταν βρισκόσουν σε ανώτερο όροφο και οι εχθροί σε κάλυψη από κάτω σου, χρησιμοποιούσες πολυβόλο ή χειροβομβίδες? Στα mini-boss fights τί έκανες?


      12) "Οι παίκτες στο multiplayer του Ironfall χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι όλοι εκείνοι που έχουν C-Stick ή Circle Pad Pro και η δεύτερη κατηγορία είναι εκείνοι που χάνουν. Πάντα."

      >> Μάλλον έπεσες σε κακούς συμπαίκτες, γιατί εγώ δεν είχα τέτοιο πρόβλημα και ας παίζω με το stylus.


      Αυτά είναι οι σοβαρότερες ενστάσεις μου.

      Game score: 7.5/10
      Review score: Αν είναι να το κάνεις από αγγαρεία, μην το κάνεις καν!

    • CeR_X
    • Θα απαντήσω πρώτα στο σχόλιο του φίλου @commenter. Ενδεικτικά μιλώντας, αυτή τη στιγμή δεν βρίσκω κόσμο να κάνω matchmake με πλήρες roster στην κάθε ομάδα στα πιο δημοφιλή modes. Το να επιλέξουν να χωρίσουν το player pool θα ήταν αυτοκτονικό.

      Και τώρα στον @Chased. Θα είμαι ειλικρινής αγαπητέ Chased, δεν μου είχες λείψει ιδιαίτερα. Έχω και ένα ολάκερο review από πάνω για να μπω στη διαδικασία να μπλεχτώ στην αποδόμηση των points σου ένα προς ένα. Θα το κάνω όμως γνωρίζοντας ήδη δύο πράγματα από την προϊστορία μας. Α) Δεν θα μας βγάλει πουθενά, αλλά είναι ευγενής ο σκοπός γιατί έκατσες με τόση ευλάβεια να ασχοληθείς και Β) θα ήταν εξαιρετικά αγενές από πλευράς μου να μην ασχοληθώ. Και εκ των προτέρων σε ευχαριστώ για τον κόπο σου. Στα επιμέρους όμως:


      Δεν ασχολούμαι με metacritic ή reviews άλλων συναδέλφων σε οποιαδήποτε φάση ενός review εκ πεποιθήσεως. Επ ουδενί λόγω δεν γράφω rants. Είναι λόγος βασισμένος σε κάποια επιχειρήματα. Το ότι γράφω καυστικά είναι καθαρά θέμα ύφους. Νομίζω όμως, πως σε σημειολογική συζήτηση ειδικότερα, θα δυσκολευτούμε πολύ να βγάλουμε άκρη.

      1. Τα άτομα που έφτιαξαν τον τίτλο δεν ξέρω για ποιό λόγο θα έπρεπε να αναφερθούν. Εκτός αν θεωρείς πως προσφέρεται κάποιου είδους ελαφρυντικό αν η ομάδα είναι ολιγομελής. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν γράφω έτσι reviews. Με απασχολεί το τελικό προϊόν.

      2. Δεν είμαι οδηγός αγοράς, κριτική κάνω. Κρίνω το τελικό προϊόν και το αν αξίζει να χαλάσεις το χρόνο σου γι' αυτό. Για μένα το πιο σημαντικό συνάλλαγμα που έχει κανείς είναι ο χρόνος του. Αν κόστιζε 2 ευρώ, θα έκανα κάποια αναφορά στο χαμηλό του κόστος, αλλά υπάρχουν εμπειρίες του 1,79 που είναι σαφέστατα ανώτερες.

      3. Epoch, Republique, Horn, Mass Effect Infiltrator και άλλα τόσα που δεν μου έρχονται καν στο μυαλό. Και μιλάμε για ολιγομελείς ομάδες. Αυτό όμως είναι παντελώς άσχετο απλά το αναφέρω γιατί -για σένα- ενέχει κάποια αξιολογική βαρύτητα.

      4. Το ότι είναι τρία άτομα θα έπρεπε να με κάνει να δω το παιχνίδι διαφορετικά; Δυστυχώς και με αυτό κατά νου, το Ironfall παραμένει κλώνος του Gears με εξαιρετική ένδεια σε επίπεδο μηχανισμών ή σε οποιοδήποτε επίπεδο. Καμία αυθεντικότητα. Μην ξεχνάμε πως είναι απλά ένα tech demo που είχε την τύχη να γίνει παιχνίδι, γιατί απλά μπορούσαν.

      5. Είναι "εξωγήινα" ρομπότ. Υπέδειξα την ειρωνεία του να μιλούν τις τοπικές διαλέκτους. Περισσότερο ανεκδοτολογικού χαρακτήρα ήταν το σχόλιό μου. Σκοπό είχε να καταδείξει το πόση σκέψη έπεσε πάνω στο σενάριο. Νομίζω πως μπορείς να το αντιληφθείς αυτό. Δεν είναι τόσο δύσκολο. Λέγεται ειρωνεία.

      6. Η Α.Ι. μπορεί να θεωρηθεί δυνατό χαρτί όταν ξεπερνά προσδοκίες. Όχι όταν κάνει τα αυτονόητα. Όχι όταν δεν έχει καμία αίσθηση αλλαγής θέσης όταν πραγματοποιείς flanking. Όχι όταν πέφτει -κυριολεκτικά- πάνω στις σφαίρες σου. Είναι εντελώς αστείο να μιλάμε για τη συγκεκριμένη A.I.

    • CeR_X
    • [συνεχίζεται] -_-

      7. Το cause είναι λέξη φορτισμένη με βαρύτητα. Εκείνη τη στιγμή, αν αντιλήφθηκες, οι συγκεκριμένοι στρατιώτες είχαν μια συγκεκριμένη αποστολή εντασσόμενη στα ΠΛΑΙΣΙΑ της ΓΕΝΙΚΗΣ εισβολής. Αν δεν το κατάλαβες ούτε εσύ αυτό, τότε απλά επιβεβαιώνεις το επιχείρημά μου. Το ότι αναφέρεται το όνομα του χαρακτήρα δεν σημαίνει πως είναι αξιομνημόνευτος. Να διαβάζεις καλύτερα αυτά που γράφω. Προφανώς και αναφέρεται. Αλλά φαντάσου πόσο πάλεψαν για να μην το θυμάμαι.

      8. Μπράβο σου για τις ικανότητές σου και την υπομονή σου. Εγώ στα shooters μου θέλω δεύτερο αναλογικό μοχλό. Αν δεν είχα το c-stick θα τα είχα παρατήσει.

      9. Δεν χρειαζόμασταν οδηγό στρατηγικής. Το γεγονός όμως πως ξέρεις πώς να περάσεις το συγκεκριμένο σημείο, μου λέει ξεκάθαρα πως έμεινες και συ λίγο παραπάνω εκεί. Επίσης μου γράφεις πως όταν δεν πυροβολείς δεν σε σημαδεύουν. Δεν σου φαίνεται κάπως περίεργο αυτό; Άλλοι τέτοια πράγματα τα λένε exploits. Ευχαριστώ που προσθέτεις points στην επιχειρηματολογία μου.

      10. Μιλάω για το γεγονός πως δεν επιβραβεύεται η ευστοχία ως ικανότητα του παίκτη. Όλα τα σχόλια σου σε αυτό το επιχείρημα είναι παντελώς άσχετα. Θα μπορούσαν να βάλουν μία φωτεινή ένδειξη, κάποιο αδύναμο σημείο βρε αδερφέ σε κάποιο τμήμα του εκάστοτε εχθρού ώστε να προσφέρουν και λίγη ποικιλία. Καμία διαφορά δεν κάνει όμως, ΌΠΟΥ και αν τους πυροβολήσεις. Για shooter μου φαίνεται, το λιγότερο, αστείο.

      11. Το παιχνίδι με δυσκόλεψε μόνο στο spike που αναφέραμε. Σε οτιδήποτε άλλο, απλά έκανα strafing γιατί βαριόμουν υπερβολικά ακόμα και να αλλάξω όπλο. Αυτό γινόταν μόνο όταν τελείωναν οι σφαίρες του ενός και αναγκαζόμουν να πάω στο επόμενο. Είναι ευθύνη των developers να αναδείξουν τα όπλα και την ποικιλία τους βάσει σχεδιασμού και εχθρών. Εμένα δεν με έψησαν σε αυτό. Μάλλον είμαι βιτσιόζος.

      12. Την στοχευτική σου δεινότητα την επιβράβευσα και πριν δεν θα το κάνω δεύτερη φορά για να μην γίνω κουραστικός. Σε όσα παιχνίδια έπαιξα online το πιο ξεκάθαρο σε κάθε περίπτωση ήταν οι παίκτες που έπαιζαν με stylus. Σαν να έχεις αντίπαλο ένα τυφλό τσιντσιλά με πάρκινσον νιώθεις.

      Αυτά. Και σε ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σου. :)

    • Chased
    • Λυπάμαι, αλλά δεν θυμάμαι το παρελθόν που λες. Όπως και να έχει, εκτιμώ την ειλικρίνεια. Πάμε παρακάτω...

      Το review φάνηκε σαν rant καθώς είναι μέσα στην γκρίνια, αλλά και επηρεασμένο από το metacritic για ευνόητους λόγους... Μπορεί να μην είναι, αλλά εγώ σου έγραψα το πως μου φάνηκε σαν αναγνώστης.

      1) & 2) Φυσικά και κρίνονται όλα. ΚΑΙ ο αριθμός των developers ΚΑΙ το κόστος του παιχνιδιού. Αλλιώς, παιχνιδάκια όπως το Cut the rope και το Angry Birds θα έπαιρναν αυτομάτως μηδέν.

      3) Το Epoch έχει πολύ χειρότερα γραφικά. Επίσης είναι σε touch screen. Το Republique έχει πολύ κατώτερο level design, αλλά και παρόμοιου επιπέδου γραφικά, αν όχι κατώτερα. Το Horn έχει πολύ, ΠΟΛΥ κατώτερα γραφικά, αν δεν το πρόσεξες. Έχει απλώς καλό art direction. Από ρεαλισμό πάντως είναι στο μηδέν. Το Mass Effect Infiltrator έχει στυλ γραφικών τύπου Borderlands, οπότε ούτε αυτό πλησιάζει. Με καρτουνίστικα γραφικά κάνω κι εγώ παπάδες. Στο τεχνικό κομμάτι των γραφικών, υστερούν. Άλλο η απεικόνιση ρεαλιστικού κόσμου και άλλο τα κακά γραφικά με καλό art direction. Άλλο?

      4) Δεν είπα ότι είναι αυθεντικό παιχνίδι. Άλλο αυτό και άλλο να το κατακεραυνώνεις χωρίς λόγο.

      5) Άλλος ένας λόγος να φαίνεται σαν rant το review σου.

      6) Η Α.Ι. μπορεί να θεωρηθεί δυνατό χαρτί όταν δουλεύει σωστά. Τί άλλο θες να κάνει? Στο 99.9% των παιχνιδιών είναι για κλάμματα κι εδώ που δουλεύει καλά, το θεωρούμε αρνητικό? Δηλαδή τί να πούμε για παιχνίδια τύπου KillZone, Mass Effect κλπ?

      7) Μια χαρά τα διάβασα αυτά που έγραψες. Το ότι δεν είναι αξιομνημόνευτος ήταν εντελώς ξεχωριστό επιχείρημα σε σχέση με το αν ξέρουμε ή όχι το όνομά του. Οπότε και έκρινα μόνο το ένα επιχείρημα που ήταν δικό σου λάθος. Το ότι δεν είναι αξιομνημόνευτος, το ξέρω και συμφωνώ. Όσο για το "cause", είχαν αποστολή να αμυνθούν εναντίων της εισβολής. Και πέθαναν... That's it.

      8) & 12) Άρα δεν είναι κάτι αρνητικό για το παιχνίδι, αλλά για τον παίκτη. Στην τελική, δεν θα κρίνουμε το παιχνίδι επειδή αποφάσισε να βγει σε αυτήν την πλατφόρμα, δεν είναι πρόβλημα του παιχνιδιού.

      9) Λάθος. Σου λέει ξεκάθαρα ότι ξεκίνησα με άλλα όπλα και γύρισα στο πολυβόλο όταν μου τελείωσαν οι σφαίρες και τότε είδα πόσο λάθος προσέγγιση είναι η χρήση του πολυβόλου. Επίσης, κάποιοι άλλοι τέτοια πράγματα τα λένε "έξυπνο mission design" καθώς δείχνει να μιμείται πλήρως τη δράση των arcade shooters. Και δεν είναι και δύσκολο να το καταλάβεις...Με το που πας να γεμίσεις και δεν πυροβολείς, δεν σε βρίσκουν οι σφαίρες. Το πιάνεις με την πρώτη, άντε με τη δεύτερη...Δόξα τω Θεώ, το συγκεκριμένο level είναι τεράστιο!

      10) Η φωτεινή ένδειξη θα ήταν λόγος να κράξει κάποιος για "casual design" και "διευκολύνσεις προς τον παίκτη". Εμένα μου αρκεί που τα σκοτώνω με λιγότερες σφαίρες. Πολύ λιγότερες.

      11) Εμένα με έψησαν μια χαρά, γιατί πέθαινα εκεί που μάλλον δεν πέθαινες εσύ και το αντίστροφο. Οπότε χρειάστηκα όλα τα όπλα σε διάφορες μάχες.


      Αυτά. Ευχαριστώ κι εγώ! Καληνυχτίζω!

    • Roronoa
    • @chased

      "Αλλιώς, παιχνιδάκια όπως το Cut the rope και το Angry Birds θα έπαιρναν αυτομάτως μηδέν."

      Γιατι να παρουν μηδεν; Μια χαρα παιχνιδια ειναι. Επειδη δεν εχουν μεγαλο production; Ο κοσμος δεν τα παιζει (μονο) γιατι ειναι φτηνα ουτε γιατι τα εχουν φτιαξει λιγα (;) ατομα, αλλα επειδη ειναι διασκεδαστικα, και ενα παιχνιδι στην τελικη θα πρεπει να κρινεται για το τι προσφερει.

*