Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Indivisible Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Lab Zero Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    505 Games

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    AVE

  • PEGI

    7+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • Indivisible
    • 7+ pegi 7+
      • 0 RATING
        ΧΡΗΣΤΩΝ (0)
      • ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ
    ΕΠΙΣΗΜΟ SITE https://indivisiblegame.com/ FOLLOWERS 0 ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ
  • 8

    ENTERNITY SCORE
*
Το πρώτο πράγμα που το Indivisible ζητά από τον παίκτη είναι να αντιμετωπίσει boss. Ο εχθρός είναι τεραστιότατος και οι τέσσερις χαρακτήρες του party σας στην αντίπερα όχθη του κάδρου, έτοιμοι για μακελειό. Κανείς όμως δεν κινείται, κανείς δεν ενεργεί με κάποιο τρόπο. Αφού και ο ίδιος ο τίτλος δεν σας δίνει καμιά ένδειξη ή οδηγία, ενστικτωδώς πατάτε πλήκτρο στο χειριστήριο. Και τότε καταλαβαίνετε πως μπορεί η μάχη να δείχνει ότι χρησιμοποιεί σύστημα σειρών, αλλά όλα πάνε περίπατο μιας και κάθε face button δίνει άμεση εντολή σε κάθε έναν από τους χαρακτήρες σας για άμεσες ενέργειες και επιθέσεις που μοιάζουν μερικές φορές περισσότερο με ρυθμικό παιχνίδι. Και όλα αυτά σε τίτλο που δεν κολλάει καθόλου να σας πήξει και στο platforming.



Το Indivisible έρχεται από τα ταλαντούχα χεράκια της Lab Zero Games, μαέστρους σε σχέδιο στο χέρι και πολύ όμορφη χρήση χρωμάτων. Ο νέος τίτλος δεν κάνει καμία έκπτωση σε αυτό τον τομέα, με πραγματικά όμορφα, ομαλά animations, γεμάτα χαρακτήρα σκηνικά, χαρακτήρες, εφέ και πρακτικά όλο τον οπτικό τομέα του τίτλου να είναι σχεδιασμένος στο χέρι. Αυτό και μόνο αφήνει μια γνώριμη αίσθηση παιδικού cartoon, κάτι που υποστηρίζεται από το όμορφο soundtrack, τα εξίσου καλά voice overs και την αξιόλογη γραφή. Η τελευταία κρίνεται απαραίτητη μιας και μιλάμε για τίτλο που μοιάζει και λίγο με RPG, οπότε η αρκετή βάση που δίνει στην ιστορία και τους χαρακτήρες του είναι καλοδεχούμενη. Η ιστορία είναι όσο ενδιαφέρουσα πρέπει για να πάει τα πράγματα παρακάτω. Δεν ξεφεύγει από τα κλασικά λημέρια, κάτι που γίνεται πιο εμφανές από το περισσότερο μεράκι που φαίνεται πως υπάρχει στη γραφή. Η ιστορία σε κάποια σημεία κάνει λίγα βήματα παραπάνω σε σχέση με την πεπατημένη και όταν φτάσετε στο τέλος, θα είστε ικανοποιημένοι. Αν όμως αφήσουμε στην άκρη την όποια παιδικότητα που μόνο από τον οπτικό τομέα ίσως να μπορεί να σταθεί, μπορούσαν να γίνουν περισσότερα ουσιώδη βήματα. Βέβαια πώς καταφέραμε να μιλάμε για το τέλος του Indivisible από τη δεύτερη κιόλας παράγραφο του κειμένου, είναι αξιοπερίεργο. Οπότε και πάμε να πιάσουμε τι συμβαίνει μέχρι να φτάσετε εκεί. Σε τελείως θεωρητικό επίπεδο μιλάμε για 2D platformer με περιστασιακές μάχες που λαμβάνουν χώρα σε στιλ που μοιάζει με turned based RPG. Η αλλαγή ανάμεσα στα δύο είδη, όταν συμβαίνει, είναι τόσο ομαλή που είναι άδικο να αναφέρουμε το Indivisible ως απλό άθροισμα δυο διαφορετικών στοιχείων.



Το platforming είναι ελαφρώς πιο απλοϊκό από κάθε άλλο 2D platformer στην πιάτσα, αλλά το level design προσαρμόζεται πολύ καλά για να εξασφαλίσει και πρόκληση και ικανοποίηση. Ως άλλο metroidvania μοιράζει σταδιακά δυνατότητες στην πρωταγωνίστρια, Ajna, που με αυτές μπορεί να πλοηγηθεί σε περιοχές με μυστικά και εκπλήξεις σε διάφορα σημεία της ιστορίας. Δεν μιλάμε για μια κοινή περιοχή αλλά για μερικές ξεχωριστές αλλά πολύ μεγάλες, πραγματικούς λαβυρίνθους και απλόχερες όσον αφορά στα save points. Όλες αυτές οι τοποθεσίες καταλήγουν ζωντανές για το μάτι με το σχεδιασμό, την αισθητική και τους NPC τους, δείχνοντας πως η Lab Zero Games ήταν πηγμένη σε οίστρο και μεράκι όταν σχεδίαζε τα πάντα. Η παραμυθάτη μουσική επένδυση δένει όλα τα παραπάνω σε ένα μείγμα πιο νόστιμο και από τεράστιο γλειφιτζούρι. Το δεύτερο συστατικό του Indivisible, η μάχη, είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίσει παραπάνω, τουλάχιστον σε πρώτη ανάγνωση. Οι αντίπαλοί σας είναι εμφανείς μέσα στο επίπεδο και αν πλησιάσετε πολύ θα σας επιτεθούν. Αν σας χτυπήσουν, αμυνθείτε με συγκεκριμένο πλήκτρο ή τους επιτεθείτε εσείς πρώτοι (έχετε την ικανότητα για επιθέσεις και εκτός μάχης), το αποτέλεσμα είναι μια αναμέτρηση. Με τους αντιπάλους στη μια μεριά και το party σας (έως και τεσσάρων χαρακτήρων) στην άλλη, όπως προαναφέραμε όλα θυμίζουν turned based battle. Όμως ο αντίπαλος δεν θα σας περιμένει. Μετά από Χ δευτερόλεπτα θα κάνει την επίθεση του, έχετε δεν έχετε κάνει εσείς τη δική σας. Κάθε face button αντιστοιχεί στον έλεγχο ενός από τα άτομα της ομάδας. Κάθε φορά που το πατάτε ο αντίστοιχος χαρακτήρας εκτελεί επίθεση και η κίνηση του αναλογικού μοχλού και το πόσες φορές συνεχόμενα πατάτε κάθε πλήκτρο οδηγούν σε διαφορετικές κινήσεις, με άλλα effects, combos και καταλληλότητα για ξύλο εξ αποστάσεως ή από κοντά. Μπορείτε να πατήσετε πολλαπλά face buttons ταυτόχρονα ή διαδοχικά, καταλήγοντας με λεπτομερέστατο μπάχαλο και combos με παράλογο αριθμό χτυπημάτων.



Όταν έρθει η ώρα να αμυνθείτε, πατώντας το αντίστοιχο face button πριν ο χαρακτήρας σας δεχθεί ζημιά, ακυρώνετε πρακτικά τη ζημιά που θα τρώγατε από τον αντίπαλο. Αν το timing δεν είναι και τόσο καλό, θα μπλοκάρετε μέρος της ζημιάς, όμως δεν θα φορτίσετε αρκετά την μπάρα για ειδικές κινήσεις. Αυτή φορτίζεται όσο χτυπάτε τον αντίπαλο και όσο κάνετε επιτυχημένες άμυνες. Αν είστε εξυπνάκιας και έχετε συνέχεια την άμυνα πατημένη για να γλιτώσετε χτυπήματα, η ειδική αυτή μπάρα θα μείνει για πάντα άδεια. Και είναι κρίμα γιατί δεν προσφέρει απλά μια ειδική κίνηση τη φορά. Όντας χωρισμένη σε ως και 6 τμήματα, μπορεί να προσφέρει από μια ειδική κίνηση σε κάθε χαρακτήρα διαδοχικά κι απανωτά, να ενισχύσει κατά πάρα πολύ την ειδική κίνηση ενός και (ειδικά σε boss battles) να κεράσει τεράστια ζημιά την αντίπερα όχθη. Τα boss battles είναι σημεία που ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο μιας και κάθε ένα απαιτεί αντιμετώπιση και ως κανονική αναμέτρηση αλλά και ως πρόκληση με platforming.
Το σύστημα μάχης είναι εξαιρετικά ρευστό και εύκολο στη χρήση αν και το κακό είναι πως πρέπει να το δοκιμάσετε οι ίδιοι για να καταλάβετε τη δυναμική του. Οι πάρα πολλοί διαφορετικοί αντίπαλοι και οι επιθέσεις τους, οι πολυπληθείς σύμμαχοι που μπορείτε να βρείτε στο δρόμο σας και κυρίως οι τόσες διαφορετικές κινήσεις και effects τους (οι πιθανότητες για συνεργασία επιθέσεων και buffs των χαρακτήρων σας είναι πολλές και ανά περίπτωση εξυπνότατες), κάνουν σε αυτόν τον τομέα το Indivisible πραγματικά ξεχωριστό και απρόσμενα βαθύ για τα δεδομένα του μεγέθους του. Συγκεκριμένα μπερδέματα κάνουν την εμφάνιση τους όμως και αφορούν σε όλες τις πτυχές του τίτλου. Για αρχή, όταν αρχίζει μια μάχη, ξεκινά ακριβώς στο σημείο του επιπέδου όπου βρίσκεστε. Αν λοιπόν υπάρχουν σκαλοπάτια ή γκρεμός πίσω σας πριν τη μάχη, θα υπάρχουν και κατά τη μάχη. Αυτό πολλές φορές οδηγεί σε άτυπο ring out εσάς ή τον αντίπαλο, τελειώνοντας άμεσα μια αναμέτρηση, αν και μπορείτε πάλι αν θέλετε να επιτεθείτε στον αντίπαλο και η αναμέτρηση να συνεχιστεί. Αν όμως υπάρχουν σκαλιά ή κάτι άλλο που δημιουργεί διαφορά στο ύψος, δικές σας ή κινήσεις των αντιπάλων μπορεί να μην πιάνουν στόχο γιατί το AI δεν ξέρει πώς να προσπεράσει το εμπόδιο. Και, εντάξει, το απλά να χαθεί μια επίθεση δεν είναι τίποτε. Όμως να κολλήσει αντίπαλος για πάντα σε running animation σε τέτοιο εμπόδιο, χωρίς να μπορεί να τελειώσει επίθεση και με εσάς αδύνατο να τον αγγίξετε σημαίνει πως μόνη λύση είναι το load από το τελευταίο check point. Δεν θα είστε και πολύ χαρούμενοι με κάτι τέτοιο.



Ταυτόχρονα, παρόλο που η μάχη είναι πραγματικά ξεχωριστή και ανά περίσταση απολαυστική, το Indivisibe φέρνει μερικές εκρήξεις δυσκολίας στην αρχή, στην πορεία τις ξεχνάει και αλλάζει το μείγμα. Οι αναμετρήσεις δεν είναι τόσο συχνές όσο θα βρίσκατε σε ένα JRPG. Platforming και εξερεύνηση κρατούν κατά κύριο λόγο τα ηνία. Για να δώσει λίγο περισσότερο περιεχόμενο από μάχες λοιπόν ο τίτλος δίνει τεράστιες μπάρες ενέργειας στον πλέον αναλώσιμο αντίπαλο. Δεν προσφέρει καμία πρόκληση και ξέρετε πως πρέπει να προσπαθήσετε για να χάσετε. Οπότε τέτοιες αναμετρήσεις καταλήγουν αγγαρείες. Το καλό είναι πως μπορείτε να μειώσετε τη διάρκεια τους, χτυπώντας τον αντίπαλο με συγκεκριμένες επιθέσεις πριν μπείτε στη μάχη. Τα χτυπήματα που θα έχετε σημειώσει θα μεταφραστούν και στη μπάρα ενέργειας του όταν η μάχη ξεκινήσει. Ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο σε συγκεκριμένες αναμετρήσεις. Μπορείτε βέβαια πολλές φορές ακόμα και να αγνοήσετε μια αναμέτρηση πηδώντας πάνω από τον αντίπαλο. «Τι platforming θα είμασταν άλλωστε κύριε;» βροντοφωνάζει εδώ το Indivisible.



Το platforming, από την άλλη, κάνει το άλλο παράδοξο. Με εξαίρεση δυο σημεία του τίτλου, είναι πάντα καλό και ενδιαφέρον αλλά δεν δοκιμάζει πραγματικά τις δυνατότητές σας. Ε, αυτά τα δύο σημεία που προαναφέραμε (ένα μετά τη μέση και ένα πριν το τέλος) κάνουν ακριβώς αυτό. Πολύ μεγάλα σε διάρκεια και με πραγματικά απαιτητικό σχεδιασμό, βάζουν όλες τις ικανότητες παίκτη και χαρακτήρα σε δοκιμασία. Δεν είναι αστείο όταν πρέπει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να σκαρφαλώσετε τοίχους ενώ εναλλάσσετε 4 διφορετικά «εργαλεία» platforming για να αποφύγετε διαφορετικά απροσπέλαστα εμπόδια. Η αίσθηση όταν τα καταφέρετε είναι κάτι που θα θυμάστε και είναι εμφανές πως αυτά τα δύο σημεία κατέληξαν με πιο απαιτητικό level design μιας και εξυπηρετεί την αφήγηση. Ο παίκτης ζορίζεται μεν από την πολύ μεγάλη διαφορά σε πρόκληση, αλλά είναι αδύνατο να μην το διασκεδάσει. Είναι όμως απορίας άξιο γιατί τα τόσα πολλά εργαλεία που έδωσε η Lab Zero Games στο Indivisible για αυτόν το σκοπό δεν αξιοποιήθηκαν περισσότερο στον υπόλοιπο τίτλο. Μικρές και μεγάλες εκπλήξεις είναι όλα τα παραπάνω για τον παίκτη στο Indivisible και παρόλο που δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από 15 ώρες για τον απλό τερματισμό, στρατολόγηση όλων των χαρακτήρων, εύρεση όλων των αναβαθμίσεων και η ολοκλήρωση των πάντων θα σας πάρει άνετα το διπλάσιο χρόνο. Είναι παράσημο για τίτλο με τέτοια μίξη στοιχείων και που σίγουρα θέλει να θεωρηθεί έστω και λίγο RPG στα μάτια του παίκτη, να δίνει σχεδόν μηδενική σημασία σε στατιστικά, κυριολεκτικά καμία σε αξεσουάρ και οπλισμό κάθε παίκτη (δεν έχετε καν τη δυνατότητα για αλλαγές και προσαρμογές) και να καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον του για όλο το ταξίδι που προσφέρει.



Το Indivisible είναι περίεργα ξεχωριστό. Μπλέκει πολλά πράγματα μαζί, δεν τα κάνει μαντάρα πουθενά και ακόμα και αν σε ζητήματα ιστορίας δεν τολμάει όσο θα μπορούσε με το υλικό που διαθέτει, η αφήγηση και το χτίσιμο χαρακτήρων και κόσμου θα σας κερδίσει σε ό,τι ηλικιακή κλίμακα και αν είστε. Για την εμπειρία που περνά από το χειριστήριο στο μυαλό σας, όλα είναι μια μικρή έκπληξη και το στοίχημα της Lab Zero Games βγαίνει και με το παραπάνω. Όποιος δεν το φοβηθεί σίγουρα δεν θα χάσει. Αλλά και να χάσει, έχει τόσα save points που θα βρει γρήγορα το δρόμο του. 

8

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ξεχωριστό σε αυτί και μάτι
  • Πετυχημένο στοίχημα με μείγμα διαφορετικών μηχανισμών και στυλ
  • Καλή αφήγηση
  • Ενδιαφέροντα bosses
  • Κόσμος με χαρακτήρα
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Οι μάχες μπορεί να καταλήξουν αλόγιστα μεγάλες
  • Το platforming δίνει πόνο αλλά όχι όσο δείχνει οτι μπορεί
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*