Μόνη μέσα στα άστρα, η φυλή των Kushan, ή ό,τι απέμεινε από αυτή, ξεκινά την οδύσσειά της υπό την καθοδήγηση του παίκτη. Πλοηγώντας στο απόλυτο άγνωστο, με οδηγό ένα χάρτη 4000 ετών χαραγμένο στην πέτρα. Αλλάζοντας ρόλο από κυνηγημένοι σε κυνηγούς και από πρόσφυγες σε εισβολείς, συναντούν μυστηριώδεις εχθρούς και ακόμα πιο μυστηριώδεις φίλους μέσα σε άγνωστα συστήματα, πολεμώντας όχι μόνο εχθρικά σκάφη, αλλά μετεωρίτες και ραδιενεργά νεφελώματα. Το Homeworld έχει αφήσει εποχή στο είδος των RTS και έχει κερδίσει θέση σε πολλές λίστες με τα καλύτερα videogames όλων των εποχών για πολλούς λόγους: δεν ήταν απλώς το πρώτο και ένα από τα ελάχιστα πραγματικά τρισδιάστατα RTS, αλλά η ατμόσφαιρα και η ιστορία της μοναχικής περιπλάνησης των Kushan κυριολεκτικά καθήλωνε τον παίκτη από την πρώτη στιγμή ως το τέλος. Η ιδέα της απόλυτης σημασίας του μητρικού σκάφους, όχι απλώς ως βάση και μονάδα παραγωγής διαστημοπλοίων, αλλά ως η τελευταία ελπίδα επιβίωσης μιας ολόκληρης φυλής, δίνει μια ανεπανάληπτη αίσθηση ευθύνης στον παίκτη. Οι βασικοί μηχανισμοί της μάχης και συλλογής πρώτων υλών είναι γνώριμοι σε πρώτο επίπεδο. Ωστόσο μετακινούν την ισορροπία από την καθιερωμένη γρήγορη επέκταση και δημιουργία βάσεων με στατικές άμυνες, στην προστασία του μητρικού σκάφους και των συλλεκτών πρώτων υλών και στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του τρισδιάστατου χώρου.
Μεγάλη σημασία έχει στο campaign το γεγονός ότι ο στόλος ακολουθεί τον παίκτη σε όλη του την πορεία, με το ένα σενάριο να συνδέεται άμεσα με το επόμενο. Κάθε σκάφος είναι πολύτιμο και κάθε νέα περιοχή του διαστήματος προσφέρει περιορισμένη ποσότητα πρώτης ύλης που μπορεί να αξιοποιηθεί. Αυτό θα βοηθήσει το στόλο να αυξήσει το μέγεθός του και να αντιμετωπίσει ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις, χωρίς ο παίκτης να επαναλαμβάνει τη ρουτίνα της ανακατασκευής των δυνάμεών του από το μηδέν κάθε φορά, όπως γίνεται στα περισσότερα RTS.
Οι βασικοί μηχανισμοί της μάχης και συλλογής πρώτων υλών είναι γνώριμοι σε πρώτο επίπεδο.
Έτσι, το Homeworld έδινε την αίσθηση μιας πραγματικής ιστορίας και όχι απλώς μιας αλληλουχίας χαρτών. Το expansion και το sequel ήταν αναπόφευκτο να έρθουν και ήταν αξιόλογα, χωρίς όμως να καταφέρουν να επισκιάσουν το πρώτο μέρος. Στη συνέχεια το ίδιο το IP πέρασε τη δική του νομική οδύσσεια καταλήγοντας τελικά στα χέρια της Gearbox, η οποία από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρθηκε για την κυκλοφορία HD Edition. Και με το δίκιο της, δεδομένου ότι για την απόκτησή του IP επένδυσε, ούτε λίγο ούτε πολύ, 1,35 εκατομμύρια δολάρια, παρόλο που αυτό είναι ανενεργό από το 2003.Παρόλα αυτά η Gearbox δεν αντιμετώπισε το όλο θέμα σαν "αρπαχτή". Το πρώτο Homeworld, εξαιτίας της φύσης των τρισδιάστατων γραφικών, έχει γεράσει πιο αισθητά από άλλα RTS της εποχής του και πίσω. Έτσι η ανανέωσή του είναι ευπρόσδεκτη σε όλα τα επίπεδα: από τα textures και τα χρώματα, μέχρι την ποιότητα του ήχου και την επανασχεδίαση των cutscenes ανάμεσα στις αποστολές. Είναι φανερό ότι έχει γίνει ουσιαστική δουλειά σε όλους τους τομείς. Ωστόσο, δεν είναι όλα τέλεια: το Remastered Edition έχει βασιστεί πάνω στη βελτιωμένη μηχανή γραφικών του Homeworld 2. Αυτό καταρχήν σημαίνει ότι το Homeworld 2 δεν παρουσιάζει τόσο θεαματική βελτίωση σε σχέση με το πρώτο, αλλά και ότι κάποιες διαφορές μεταξύ των δύο τίτλων έχουν εξαλειφθεί. Στην περίπτωση του interface και του unit cap αυτό είναι ξεκάθαρα θετικό. Στην περίπτωση, όμως, κάποιων άλλων χαρακτηριστικών, όπως το γεγονός ότι όλα τα σκάφη στο πρώτο Homeworld είχαν δείκτη καυσίμων και ότι τα όπλα λειτουργούσαν με βάση τη φυσική και όχι κάποια ρουτίνα που εξομοιώνει "ζαριές", αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως μειονέκτημα. Όχι τόσο επειδή αφαιρεί από το ρεαλισμό του gameplay, αλλά κυρίως επειδή έτσι υποβιβάζεται η σημασία άλλων χαρακτηριστικών, όπως οι σχηματισμοί και η συμπεριφορά των σκαφών (επιθετική, αμυντική ή ουδέτερη). Για τους περισσότερους παίκτες αυτό δεν θα έχει ιδιαίτερη σημασία. Εξάλλου, καθιστά πιο ομαλή τη μετάβαση από το πρώτο μέρος στο δεύτερο.
To Homeworld 2 εξιστορεί τους νέους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Kushan από μια πολεμοχαρή νομαδική φυλή, τους Vaygr. Χωρίς να διαθέτει την υποβλητική ατμόσφαιρα του πρώτου μέρους, αποτελεί μια αξιόλογη συνέχεια, με το soundtrack να υπογράφεται και πάλι από τον Paul Ruskay, ενώ αισθητικά ξεχωρίζουν τα background που είναι ακόμα και σήμερα εντυπωσιακά. Η απουσία που είναι όντως αισθητή είναι εκείνη του standalone expansion, Homeworld: Cataclysm, το οποίο είχε κυκλοφορήσει από διαφορετική ομάδα ανάπτυξης και για το λόγο αυτό ο κώδικας δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος στην Gearbox. Βρίσκεται, ωστόσο, υπό συζήτηση η εκ νέου μεταφορά του στην ανανεωμένη μηχανή γραφικών με τη βοήθεια των αρχικών developers, οπότε δεν αποκλείεται να δούμε το Cataclysm να κυκλοφορεί ως DLC στο μέλλον. To Ηomeworld Remastered στοχεύει να ζωντανέψει όμορφες αναμνήσεις στους παλιούς παίκτες, αλλά και να φέρει ένα μοναδικό RTS σε επαφή με το νεότερο κοινό. Και το καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό, παρά τις ελλείψεις του και παρά τα 16 χρόνια που πέρασαν από την κυκλοφορία του κλασικού, πλέον, τίτλου.
για μενα ειναι απο τα καλυτερα remaster που εχουν βγει φοβερη δουλεια και στα γραφικα και στο voice acting και ειναι στην λιστα για αγορα :D και φοβερο το review :D
Τα Homeworld, μαζί με τα Myth, ήταν οι κορυφές του καθαρού RTS αλλά κυκλοφόρησαν σε άσχημη περίοδο στο gaming. Από τη μια το gameplay του Starcraft είχε κυριαρχήσει σαν η νόρμα για το οτιδήποτε (δικαίως σε μεγάλο βαθμό) ξεπερνώντας πολύ τα ήδη παραπαίοντα Command and Conquer και τους κλώνους τους, και από την άλλη ο κόσμος κινήθηκε πιο κοντά σε λογικές Age of... κλπ. Τα Homeworld είχαν στρυφνό χειρισμό και λόγω του πλήρους 3D ήθελαν πολύ χρόνο προσαρμογής - συν ένα gameplay που το θυμάμαι σαν αργό - οπότε δεν κέρδισαν ποτέ το ευρύ κοινό, ενώ τα Myth ήταν ένα υπέροχο παλούκι του κερατά που ξεχώριζε τους άντρες από τα παιδάκια.
Το συγκεκριμένο έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης, γιατί πέρα από θέματα συμβατότητας ο χειρισμός και τα γραφικά των πρωτότυπων τα καθιστούσαν unplayable. Μεγάλο φάουλ για μένα το να περάσουν τη μηχανή του 2 στο 1 (η physics based μάχη του ήταν βασικός λόγος που έγινε cult) αλλά από το ολότελα...Αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι πόσο έχει αλλάξει ο χειρισμός σε μεγάλες μάχες, επειδή έχω ασχοληθεί μόνο με μικρά skirmishes και τις πρώτες πίστες. Έχουν γίνει βασικές αλλαγές ή είναι πρακτικά το ίδιο?
Ramaya η μόνη μου ένσταση για το VO είναι ότι ναι μεν η Gearbox έφερε πίσω στο studio για το remaster του Homeworld 2 την Heidi Ernest, αλλά τα χρόνια έχουν περάσει και για μένα δεν έχει πια την Karan S'jet μέσα της. Εδώ χρειάζεται λίγο trivia που δεν χωρούσε στο review. Όταν ετοιμαζόταν το HW2 η Heidi ήταν έγκυος, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιήθεί άλλη voice actress για το ρόλο. Η φωνή έμοιαζε, αλλά δεν ήταν τόσο καλή. Η Gearbox προς τιμήν της προσπάθησε να φέρει πίσω την original Karan S'jet, αλλά το αποτέλεσμα δε τη δικαιώνει. Εγώ θα σας πρότεινα να κατεβάσετε το σχετικό mod από Steamworks που επαναφέρει το original VO του HW2 στο campaign.
Tobajaras το interface στο Remaster είναι ουσιαστικά αυτό του HW2 με το UI να έχει υποστεί κάποιες βελτιώσεις (ειδικά στο HW1 η διαφορά είναι σαν τη μέρα με τη νύχτα). Προσωπικά θα ήθελα μόνο λίγο μεγαλύτερα εικονίδια όταν επιλέγεις όλο το στόλο γιατί είμαι στραβούλιακας :P Κατά τα άλλα, η απώλεια των physics based projectiles και του fuel στα μικρά σκάφη είναι κάτι που θα παρατηρήσουμε μόνο εμείς που είχαμε παίξει το κλασικό. Αντιλαμβάνομαι ότι θα δημιουργούσε πολλά αχρείαστα προβλήματα στο remaster η αναβάθμιση χωριστά της engine του 1 και του 2.
Ειναι στα υποψην για αγορα μιας και δεν το επαιξα ποτε, απο οτι καταλαβα ειναι must play ;p