Στην αρχή του Cataclysm, ο Thrall αποφάσισε πως ήρθε η ώρα για οικογένεια, άφησε ακέφαλο το Horde, με αποτέλεσμα ο Garrosh να γίνει ο επόμενος Warchief. Αν κάποιος ψάξει σε μερικά από τα quests του Cataclysm, υπάρχουν σημεία που δείχνουν πως ο Garrosh ίσως να μην ήταν και τόσο κακός. Υπάρχουν στιγμές που εμφανίζεται να γνωρίζει τι πάει να πει τιμή και να φέρεται δίκαια στην ομήγυρή του. Στη συνέχεια πρέπει να άλλαξε συγγραφείς η Blizzard, καθώς στο επόμενο expansion, Mists of Pandaria, ο Garrosh κατάφερε μέσα σε μερικούς μήνες να χρησιμοποιήσει την καρδιά ενός νεκρού δαίμονα, εξωγήινου θεού της τρέλας, καταστρέφοντας τη γη των Panda, να ρίξει ατομική βόμβα σε ένα νησί και τέλος να κηρύξει πόλεμο σε ό,τι κινείται. Αφού λοιπόν όλη η οικουμένη στάθηκε απέναντί του, το καλό θριάμβευσε του Garrosh και ενώ ο συνήθης κομπάρσος Thrall ήταν έτοιμος να εκτελέσει τον κακό δυνάστη, ένα νίντζα Panda εναντιώθηκε στο φονικό και πρότεινε να γίνει κανονική δίκη, διότι έχουμε εμπιστοσύνη στη φανταστική δικαιοσύνη. Στη μέση της δίκης ο Garrosh ξέφυγε (κανείς δεν το περίμενε αυτό) και έκανε ό,τι πιο λογικό θα μπορούσε να κάνει οποιοσδήποτε θα βρισκόταν σε παρόμοια δύσκολη θέση. Ταξίδεψε πίσω στο χρόνο, φρόντισε να μη διαφθαρεί ποτέ ο μπαμπάς Grom από τους δαίμονες και μαζί πατέρας και γιος φτιάξανε το δικό τους Horde, με μοναδικό σχέδιο να κατακτήσουν όλο τον χωροχρόνο. Ευτυχώς οι δυνάμεις του καλού ενώθηκαν ξανά και αυτήν τη φορά κανείς δεν εμπόδισε τον Thrall να σκοτώσει τον Garrosh. Το παρανοϊκό της όλης υπόθεσης είναι πως η ιστορία του Garrosh γράφτηκε πριν από την εκλογή Trump.
Όσον αφορά τώρα στο Heroes of the Storm, δεν ήταν παράξενο που ο Garrosh έχει την ταμπέλα του Warrior. Στο κάτω κάτω της γραφής, είναι ο αντιπρόσωπος του Warrior class στο Hearthstone. Οι περισσότεροι θα περίμεναν έναν bruiser, πιο κοντά στην Sonya ή στον Artanis, όμως η Blizzard επέμενε πως ο Garrosh δημιουργήθηκε με σκοπό να μπορεί να εκτελέσει το ρόλο του solo tank, κάτι που, σε πρώτη σκέψη, δεν ταιριάζει στην προϊστορία του χαρακτήρα. Σε σκηνές από cinematics, αναφορές από βιβλία και διάφορες περιπτώσεις στο World of Warcraft, ο Garrosh παρουσιάζεται ως berseker, ένα μανιασμένο Orc που βασίζεται περισσότερο στη ρώμη του παρά στην ικανότητά του να αξιοποιεί το διάσημο τσεκούρι του πατέρα του, το Gorehowl. Ποιός λοιπόν ο λόγος που το kit του Garrosh διαφέρει τόσο από το lore του; Πολύ πιθανό να ήθελε η Blizzard να κρατήσει το kit του berserker για την πιθανότητα να προστεθεί στο μέλλον ο Grom. Πατέρας και γιος μοιάζουν αρκετά και κραδαίνουν και οι δύο το Gorehowl, οπότε οι διαφορές στο gameplay θα έπρεπε να ήταν αρκετά μεγάλες ώστε να μπορούν να συνυπάρξουν πιθανότατα στο μέλλον. Ο δεύτερος λόγος που ο Garrosh διαφέρει απ' ό,τι θα περίμεναν οι φίλοι της Blizzard είναι πιο απλός. Απλά είχε περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που προστέθηκε στο roster ένα γνήσιο solo tank. Ουσιαστικά το τελευταίο solo tank ήταν η Johanna, που εμφανίστηκε 2 χρόνια πριν. Μπορεί στο μεσοδιάστημα να είχαμε ήρωες όπως ο Dehaka, που παρουσιάστηκε ως solo tank, αλλά εν τέλει αποδείχτηκε πως οι πιο πρόσφατοι Warriors λειτουργούσαν καλύτερα είτε σαν bruisers, είτε ως off-tanks.
Πριν όμως αποφανθούμε για το αν κατάφεραν να πετύχουν τον σκοπό τους με τον Garrosh, καλύτερα πρώτα να δούμε τα abilities του. Το trait του Garrosh είναι βγαλμένο από το Hero Power που έχει στο Hearthstone και ονομάζεται Armor Up. Για κάθε ποσοστό ζωής που χάνει ο Garoosh, αποκτά και Armor, που μειώνει τη ζημιά που δέχεται. Το Q του ονομάζεται Groundbreaker και κάνει ζημιά σε μια περιοχή μπροστά από τον Garrosh, ενώ αντίπαλοι ήρωες που βρίσκονται στο άκρο της περιοχής του Groundbreaker τραβιούνται προς εκείνον. Στο W του, το Bloodthirst είναι το ability που τον βοηθά να παραμείνει ζωντανός, καθώς χρησιμοποιώντας το κάνει ζημιά στους αντιπάλους ενώ ταυτόχρονα ανακτά και ένα ποσοστό της ζωής του. To Wrecking Ball είναι το ability στο Ε και χρησιμοποιώντας το ο Garrosh μπορεί να πετάξει τον κοντινότερο αντίπαλο προς κάποια κατεύθυνση. Περνώντας στα Heroic Abilities, η πρώτη επιλογή του Garrosh είναι το Warlord's Challenge, που αναγκάζει τους κοντινότερους αντίπαλους ήρωες να του επιτίθενται για τα επόμενα 2 δευτερόλεπτα. Η εναλλακτική επιλογή, το Decimate, κάνει τον Garrosh να περιστρέψει γύρω του το τσεκούρι του κάνοντας ζημιά στους αντιπάλους και μειώνοντας παράλληλα την ταχύτητά τους. Ένα από τα talents του Garrosh λέγεται Into the Fray και επιλέγοντάς το αποκτά ένα καινούριο ability. Το Into the Fray επιτρέπει στον Garrosh να «πετάξει» τους συμπαίκτες του, είναι δηλαδή κάτι αντίστοιχο με Wrecking Ball. Αυτό το talent είναι και από τα πιο διασκεδαστικά abilities του Garrosh, καθώς βελτιώνει τη γενικότερη θεματική του που είναι το displacement. Το Into the Fray μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για να απομακρυνθεί προς την ασφάλεια ένας συμπαίκτης που κινδυνεύει, αλλά και να βοηθήσει τους ήρωες της ομάδας του low mobility melee, πετώντας τους προς τους αντίπαλους.
Ολόκληρη η δύναμη του Garrosh περιστρέφεται γύρω από την ικανότητά του να μετακινεί τους χαρακτήρες της άλλης ομάδας. Το Wrecking Ball μπορεί να χρησιμοποιηθεί, τόσο για να απομακρύνει τους επικίνδυνους αντιπάλους από τους συμπαίκτες αλλά και για να φέρει τους πιο «ζουμερούς» στόχους προς την ομάδα του Garrosh. Ειδικά με τη χρήση του Groundbreaker και στη συνέχεια του Wrecking Ball, ένας αντίπαλος squishy θα βρεθεί πολύ μακριά από την ασφάλεια της ομάδας του. Η εμβέλεια του Groundbreaker είναι έξυπνα επιλεγμένη, ώστε να συμβαδίζει με το αντίστοιχο βεληνεκές των περισσότερων ranged Assassins, αλλά εξαιτίας του casting time που έχει το συγκεκριμένο ability, τόσο ο Garrosh όσο και οι αντίπαλοι έχουν το χρόνο να υπολογίσουν και να αντιδράσουν. Το Warlord's Challenge είναι το Heroic Ability που βοηθάει στο lock down των αντιπάλων, καθώς τους αναγκάζει να γυρίσουν προς τον Garrosh για να του επιτεθούν, ενώ ταυτόχρονα τους εμποδίζει να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους spells. Το Decimate, είναι σίγουρα η πιο επιθετική επιλογή και είναι ιδανικό σε μεγάλα maps, όπου το συνεχόμενο slow από το Heroic Ability επιτρέπει στον Garrosh και την ομάδα του να κυνηγήσουν τους αντιπάλους.
Μπορεί όμως ο Garrosh να είναι main tank στην ομάδα του; Και ναι και όχι. Πρέπει πρώτα να δούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των main tanks. Αυτονόητο είναι να μπορούν να απορροφήσουν το damage των αντιπάλων, είτε έχοντας πολλά health points, είτε με διάφορα mitigations. Στη συνέχεια πρέπει να μπορούν να ξεκινούν teamfight με τα abilities τους (initiating) αλλά και να προστατέψουν τους συμπαίκτες τους κατά τη διάρκειά του (peeling). Αν κάποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν ισχύουν, τότε πιθανότατα ο Warrior θα χρησιμοποιείται από τους παίκτες σαν bruiser, που πολεμάει μπροστά από την ομάδα του. Ο Garrosh έχει πολύ καλό crowd control με τα abilities του και μπορεί πανεύκολα να κάνει peel για τους συμπαίκτες του, ενώ τόσο το trait του αλλά και το Bloodthirst τον κάνουν να αντέχει στο «ξύλο» των αντιπάλων. Μπορεί να κάνει και initiation αλλά ο μοναδικός του τρόπος είναι το Groundbreaker, ένα ability που είναι αρκετά εύκολο να αποφευχθεί ή να μη βρει το στόχο του. Τα μεγαλύτερα αγκάθια στο kit του Garrosh είναι τόσο η έλλειψη mobility αλλά και το λίγο damage που θα βγάλει. Αν το Groundbreaker και το Wrecking Ball βρίσκονται σε cooldown, οι αντίπαλοι μπορούν απλά να προσπεράσουν τον Garrosh και να τον αγνοήσουν, ενώ ο ίδιος δεν μπορεί να επανατοποθετηθεί στο teamfight στο σημείο που η ομάδα του τον χρειάζεται αλλά ούτε και να απειλήσει το backline με το ανεπαρκές του damage. Μπορεί όντως να χρησιμοποιηθεί σαν main tank, αλλά υπό την προϋπόθεση να μπορούν οι συμπαίκτες του να κάνουν follow up στα abilities του αλλά και να καλύψουν τις αδυναμίες του.
Γενικότερα όμως, δεν είναι και από τους πιο διασκεδαστικούς χαρακτήρες ο Garrosh. Χρησιμοποιώντας τον, ο παίκτης θα δει πως πολλά από τα abilities του είναι αργά στην εκτέλεσή τους, που κάνει τον ήρωα να φαίνεται άχαρος. Μηδενικό clearwave, ελάχιστο damage και η ανάγκη για εκνευριστική ακρίβεια στη χρήση των abilities καθιστούν εύκολο για τον παίκτη που τον χειρίζεται να νιώσει ανίκανος να προσφέρει, σε περίπτωση που δεν πετύχει σωστά τα abilities του. Παίζοντας όμως εναντίον ενός καλού Garrosh, ο ήρωας μπορεί να γίνει oppressive απέναντι στο παραφορτωμένο με crowd control kit του. Δεν είναι τυχαίο που είναι από τους ήρωες που γίνονται συχνά ban στα drafts του παιχνιδιού. Όχι γιατί ο Garrosh είναι overpowered. Αλλά γιατί δεν είναι ευχάριστο να παίζει κάποιος ενάντια σε έναν καλό Garrosh. Φαίνεται πως μετά από πολύ καιρό καλών δημιουργιών, η Blizzard δεν είχε το σωστό όραμα στην περίπτωση του Garrosh. Το kit του δεν αντιπροσωπεύει το lore του χαρακτήρα και μοιάζει να σχεδιάστηκαν πρώτα τα abilities και μετά να πάρθηκε η απόφαση σε ποιόν πιθανό χαρακτήρα της εταιρείας θα ταίριαζαν. Είναι μερικές φορές που παίζοντας εναντίον του, ο Garrosh μοιάζει να ρουφά τη χαρά από το Heroes of the Storm. Από την άλλη, τα abilities του θέλουν σκέψη και timing για να χρησιμοποιηθούν, ανταμείβοντας τον παίκτη που έχει αφιερώσει χρόνο για να μάθει τα όρια του ήρωα. Τότε είναι η ευχάριστη στιγμή που ο Garrosh θυμίζει την ασταμάτητη φονική μηχανή που ξέραμε από το WoW. Το πιο ευχάριστο πράγμα με τον Garrosh είναι πως μπορεί να έχει τον έλεγχο της μάχης. Σταματώντας την προέλασή των αντίπαλων tanks, σπρώχνοντας από μακριά τους squishy χαρακτήρες της άλλης ομάδας προς το σίγουρο θάνατό τους. Ταυτόχρονα ο Garrosh μπορεί να βοηθήσει και το ηθικό της ομάδας του. Ο συμπαίκτης σας που παίζει Jaina χρησιμοποιεί από μακριά τα abilities του και φοβάται να πάει κοντά να χρησιμοποιήσει auto attacks; Ο Garrosh μπορεί να «ενθαρύνει» τη Jaina πετώντας την προς τους αντιπάλους. Είναι ωραίο να έχετε πρόχειρο το δικό σας courier.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity