Όταν η Arc System Works αποκάλυψε πως ετοιμάζει το νέο Guilty Gear στο πλαίσιο του 2018 Evolution Championship Series προετοίμασε την κοινότητα για έναν από τους καλύτερους τίτλους της σειράς. Ως project που επηρεάστηκε από την επέλαση της πανδημίας με προβλήματα στην ανάπτυξή του και με τις απαραίτητες καθυστερήσεις που ακολούθησαν, το φερόμενο ως New Guilty Gear πέρασε ένα ταραχώδη δρόμο που συμπεριελάμβανε μια closed beta και δύο public betas από όπου φάνηκαν οι μεγάλες προοπτικές του. Δίχως πολλά περιθώρια να φανεί το αντίθετο, η επιπλέον αναμονή άξιζε και με το παραπάνω. Έχουμε πλέον στα χέρια μας το έβδομο παιχνίδι της κύριας σειράς fighting games, έκτο αν εξαιρέσουμε το μέτριο action-adventure strategy εγχείρημα του franchise.
Το Guilty Gear Strive φροντίζει να είναι προσιτό στους νέους παίκτες διαθέτοντας πιο απλοποιημένο σύστημα μάχης με προσιτά combos και online multiplayer που θέτει τους παίκτες αντιμέτωπους με άλλους που κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο ικανοτήτων. Η ενασχόληση με το Dojo όπου πραγματοποιείται η απαραίτητη μα και καίρια προπόνηση, αρχικά για εξοικείωση και ύστερα για διαχείριση των 15 διαθέσιμων χαρακτήρων με στόχο το βέλτιστο αποτέλεσμα στους αγώνες, αποδεικνύεται μια ευχάριστη εμπειρία εκμάθησης. Ως fighting game που σέβεται τον εαυτό του και τους παίκτες του φροντίζει να μην υπάρχουν πρόωρες παραιτήσεις από αυτό εξαιτίας υπερβολικά μεγάλης και άδικης πίεσης από μεριάς δυσκολίας, όμως αντίθετα προσφέρει όλα όσα χρειάζονται, ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο. Αυτό το επιτυγχάνει με ένα πλούσιο γλωσσάριο, την πλήρη κάλυψη σημαντικών γεγονότων με χρονολογίες και με ένα αφιέρωμα στους ίδιους τους χαρακτήρες με βάση τα παιχνίδια στα οποία έχουν εμφανιστεί. Έτσι δίνει στα χέρια του παίκτη μια εγκυκλοπαίδεια με όλες τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τον κόσμο του.
Οι αλλαγές στο σύστημα μάχης του μετατρέπουν από μόνες τους το Guilty Gear Strive σε ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του franchise. Οι συνδυασμοί των πλήκτρων που μεταφράζονται σε χτυπήματα μπορούν να είναι απλοί, αλλά μπορούν να αποτελέσουν και πρόκληση. Η μεγάλη ποικιλία επιτρέπει στους παίκτες που δεν έχουν την υπομονή να εμβαθύνουν να στέκονται αξιοπρεπώς στη μάχη και μάλιστα να δείχνουν έως και απειλητικοί, όμως ακριβώς όπως συμβαίνει με το μέρος του παγόβουνου που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια, υπάρχει πλειάδα συστημάτων που οδηγούν σε μανιώδης επιθέσεις, ακατάπαυστα χτυπήματα που συνδυάζουν έδαφος και air play, αλλά και τακτικές αντιμετώπισης προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Ο ρυθμός του παιχνιδιού είναι καταιγιστικός και μπορεί να αναγκάσει τον παίκτη να διακόψει την επόμενη κίνησή του για να κάνει κάτι διαφορετικό, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν στη διάθεσή του τέσσερις διαφορετικές εκδοχές του roman cancel. Εκτός αγώνων υπάρχουν ευτυχώς συγκεκριμένες αποστολές που προϊδεάζουν τον παίκτη για κάθε πιθανό ενδεχόμενο, κάτι που δίνει τη λύση γρήγορα ώστε η περισσότερη ενέργεια που θα σπαταληθεί να είναι χτυπώντας αδιάκοπα αντιπάλους.
Οι χαρακτήρες του στην πλειοψηφία τους είναι γνωστοί. Νέοι υπάρχουν μόλις δύο, τουλάχιστον στο ντεμπούτο του παιχνιδιού. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεγέθους, ευλυγισίας και ενίοτε ευκινησίας επηρεάζοντας άμεσα το σετ κινήσεων του καθένα. Ο παίκτης θα πρέπει να αφιερώσει λίγο χρόνο σε κάθε έναν από αυτούς για να αποφασίσει με ποιον θα αναπτύξει περισσότερο την τεχνική του. Όλοι οι χαρακτήρες είναι πιο καλοσχεδιασμένοι από ποτέ, έκαστος αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα και ελκυστική περσόνα με τη δική της ιστορία, τα δικά της κίνητρα και, φυσικά, τις δικές της μοναδικές επιθέσεις. Ακόμα και αν παρατηρούνται πλεονεκτήματα σε ορισμένους από αυτούς, σε καμία περίπτωση δεν είναι άδικα αφού πάντοτε υπάρχει χώρος για την κατάλληλη αντεπίθεση.
Στο Guilty Gear Strive περιέχεται φυσικά και ένα story mode, στο οποίο όμως ο παίκτης δεν θα παίξει καθόλου. Αντίθετα θα παρακολουθήσει τη σχεδόν 5 ωρών πλοκή να ξετυλίγεται μέσα από ένα πανέμορφο και post-apocalyptic anime που αφιερώνει χρόνο στους χαρακτήρες που δηλώνουν το παρόν με φανταστικό voice acting. Ίσως να υπήρχε έξτρα όφελος με τη συμπερίληψη αγώνων στα κεφάλαια της ιστορίας, αλλά η δυνατότητα αποθήκευσης του σημείου που έχει φτάσει η… ταινία δίνει την ευκαιρία για τα απαραίτητα διαλείμματα σε όσους έλειψε το gameplay. Το soundtrack που περιέχεται είναι αποκλειστικά rock και metal, δίχως να γίνεται κουραστικό για τους ακροατές με διαφορετικές προτιμήσεις μιας και παντρεύεται σχεδόν αψεγάδιαστα τη δράση, ενισχύοντας την αδρεναλίνη.
Οι καθυστερήσεις έκαναν πολύ μεγάλο καλό στον τεχνικό τομέα του τίτλου. Οι χρόνοι φόρτωσης είναι ελάχιστοι στο PlayStation 4 και, εννοείται, ανύπαρκτοι στο PlayStation 5. Το frame-rate παραμένει σταθερό σε όλη τη διάρκεια των επικών μονομαχιών που εξελίσσονται με ταχύτητα πολυβόλου και τα οπτικά εφέ από τα χτυπήματα λειτουργούν κάθε φορά όπως ακριβώς πρέπει, συμπληρώνοντας μια οπτική πανδαισία με οποιαδήποτε όμορφη και λεπτομερή πίστα και αν πλαισιώνεται. Στο online έχουμε όμως την καλύτερη μεταχείριση που είδαμε ποτέ στη σειρά μιας και το netcode του τίτλου είναι άψογο, οι παίκτες συνδέονται μεταξύ τους με αβίαστη ευκολία και, όπως προαναφέραμε, βρίσκονται αντιμέτωποι με ομοίους τους ως προς τις ικανότητές τους.
Το Guilty Gear Strive είναι ο καλύτερος διάδοχος που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς. Πρόκειται για μια αλήθεια που αποτελεί σπουδαίο επίτευγμα για ένα επί χρόνια αξιοσέβαστο franchise που το μόνο στο οποίο χάνει έδαφος είναι η δημοτικότητά του. Οι μάχες του είναι εκπληκτικές, τα animations εντυπωσιακά και η μουσική του θα κολλήσει στο νου από το πρώτο κιόλας παιχνίδι. Είναι ένα πολύ δυνατό multiplayer fighting game που δεν παραλείπει να δώσει άφθονο υλικό και στο single player κομμάτι, διαθέτει τεράστιο replayability και είναι βέβαιο πως θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στο μέλλον των παιχνιδιών του είδους του.
Όπως και σε xrd άπειρη ιστορία χωρίς μάχη τελικά......δεν πειράζει....τα λεφτά μετά σίγουρα και σε baiken.... επίσης δεν μπορώ να καταλάβω τα παράπονα της κοινότητας για τα τεράστια νούμερα σε οθόνη. Προσωπικά τα συνήθισα αμέσως σε betes.