Αγαπητέ χρήστη, παρατηρήσαμε οτι έχεις ενεργοποιημένο Ad Blocker.
Για την καλύτερη εμπειρία σου θα θέλαμε να σε παρακαλέσουμε να το απενεργοποιήσεις κατά την πλοήγησή σου στο site μας ή να προσθέσεις το enternity.gr στις εξαιρέσεις του Ad Blocker.
Με εκτίμηση, Η ομάδα του Enternity

Gravity Rush Remastered Review

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Bluepoint Games

  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ

    Sony (SIE)

  • ΔΙΑΝΟΜΗ

    Sony

  • PEGI

    12+

  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
*
Τα remasters τίτλων από όχι και τόσο μακρινό παρελθόν καλά κρατούν, όπως επίσης και η γκρίνια για το ότι η βιομηχανία του gaming δεν προσφέρει στο κοινό όλα όσα αυτό ανέμενε από την νεότερη γενιά κονσολών. Τόσο η μία όσο και η άλλη πλευρά έχει τα δικά της επιχειρήματα, όμως υπάρχουν περιπτώσεις παιχνιδιών όπως το Gravity Rush, που ενώ στην εποχή τους είχαν γίνει αποδεκτά με κάτι παραπάνω από πολύ καλά σχόλια, είχαν την "ατυχία" να κυκλοφορήσουν σε συστήματα που δεν κατόρθωσαν να πουλήσουν αρκετά, όπως το PS Vita. Αποτέλεσμα, το μεγαλύτερο μέρος του κοινού να μην έχει ως σήμερα απολαύσει την ποιότητά τους και τέτοιοι τίτλοι να μένουν στην αφάνεια. Ευτυχώς όμως που στην περίπτωσή μας, με την ευκαιρία του επερχόμενου sequel, που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά στο PlayStation 4, το Gravity Rush Remastered είναι γεγονός, προσφέροντας στον original τίτλο μία δεύτερη ευκαιρία να γοητεύσει τους gamers.


Δυστυχώς, δεν υπάρχει επιλογή για ύπνο...

Η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού βασίζεται στην αλλαγή των νόμων του Νεύτωνα περί βαρύτητας και έλξης των σωμάτων προς τον πυρήνα της Γης. Πρωταγωνίστρια είναι η Kat, μια νεαρή γυναίκα Shifter, που ξυπνάει σε υπαίθριο χώρο της πόλης Hekseville, δίχως να θυμάται τίποτα από το παρελθόν της. Μοναδική της συντροφιά, η γάτα Dusty, ένα μυστηριώδες τετράποδο που όπως αποκαλύπτεται στην πορεία είναι η πηγή των δυνάμεών της ηρωίδας. Συγκεκριμένα, η Kat έχει τη δυνατότητα να αψηφά τη βαρύτητα, καθετοποιώντας το σώμα της προς οποιαδήποτε επιφάνεια επιθυμεί, κάτι που την κάνει ικανή να προχωρά ανεμπόδιστα στο χώρο, διασχίζοντας με ταχύτητα μέρη που δεν θα μπορούσαν να πλησιάσουν ακόμα και οι καλύτεροι αναρριχητές ή ορειβάτες.
Σε πολλές περιπτώσεις οι παίκτες θα ταξιδέψουν τόσο βαθιά στον κόσμο του παιχνιδιού, που θα νομίζουν ότι έχουν βυθιστεί στις σελίδες ενός ακόμα comic των Uderzo-Gosciny ενώ παράλληλα απολαμβάνουν το αγαπημένο τους ρόφημα, δίπλα στο τζάκι.
Αφού εγκατασταθεί για τα καλά στη Hekseville, δημιουργώντας το δικό της, ζεστό σπιτικό σε μια αχρησιμοποίητη περιοχή του δικτύου σωληνώσεων της πόλης, η Kat κάνει σκοπό ζωής να υπηρετεί τους κατοίκους της πόλης, πραγματοποιώντας όλες τις επιθυμίες τους αλλά και προστατεύοντάς τους, τόσο από φυσικά φαινόμενα, όσο και από τους Navi. Οι τελευταίοι είναι μια φυλή τεράτων που δεν έχουν συγκεκριμένη μορφή, σαν να είναι δημιουργημένα από gel, τα οποία προσπαθούν να εμποδίσουν με κάθε τρόπο την Kat από το να αναδειχθεί σε ηρωίδα της Heksville, θέτοντάς της θανάσιμα εμπόδια. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι η αφήγηση της ιστορίας πραγματοποιείται μέσω cut-scenes με στατικές εικόνες, σαν να πρόκειται για την ανάγνωση ενός comic. Μάλιστα, λόγω της όλης ατμόσφαιρας που καταφέρνει δημιουργήσει η ομάδα ανάπτυξης, σε πολλές περιπτώσεις οι παίκτες θα ταξιδέψουν τόσο βαθιά στον κόσμο του παιχνιδιού, που θα νομίζουν ότι έχουν βυθιστεί στις σελίδες ενός ακόμα comic των Uderzo-Gosciny ενώ παράλληλα απολαμβάνουν το αγαπημένο τους ρόφημα, δίπλα στο τζάκι.


Αναζητώντας τη γάτα στους δρόμους της πόλης.

Έτσι λοιπόν, πέρα από την δίχως όρια εξερεύνηση σε open world, με συνοικίες που ξεχωρίζουν μεταξύ τους χρωματικά, υπάρχουν και οι μάχες εναντίον των Navi, που διαδραματίζονται είτε στο εκάστοτε έδαφος είτε στον αέρα. Λόγω των "ιδιοτροπιών" του, το σύστημα μάχης είχε καταφέρει να διχάσει μεγάλο μέρος του κοινού και σε αυτό συνέβαλλαν σημαντικά τα touch-controls του PS Vita που σε αρκετές περιπτώσεις όχι απλά είχαν αδυναμίες, αλλά έκαναν πολλούς να αναρωτιούνται γιατί ένα τέτοιο παιχνίδι κυκλοφόρησε στη φορητή κονσόλα της Sony αλλά και γιατί δεν επενδύθηκε περισσότερος χρόνος στη μελέτη του συγκεκριμένου τομέα. Πάντως, όλα τα παραπάνω διορθώνονται σε σημαντικό βαθμό στην έκδοση για PlayStation 4, όπου η απόκριση του χειρισμού είναι σημαντικά βελτιωμένη, ενώ βασικές και απλές κινήσεις όπως το dodging δεν απαιτούν πλέον ιδιαίτερη εξάσκηση. Παρόλα αυτά, για τους λάτρεις του μοντέλου χειρισμού στο PS Vita, ό,τι ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί στη φορητή συσκευή έχει γίνει map στο DualShock 4 χάρη στο γυροσκόπιο και τα motion controls του.


Άραγε πώς θα ήταν μια βόλτα με το zeppelin;

Όσον αφορά στα γραφικά, η Bluepoint Games, στην οποία ανάθεσε το remaster το SCE Japan Studio, έχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Η ανάλυση βρίσκεται πλέον στα 1080p, με upscaled textures και ο ρυθμός ανανέωσης πραγματικά κολλημένος στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, γεγονός που καλύπτει με απόλυτη επιτυχία έναν από τους κανόνες της έννοιας remaster. Όλα αυτά βεβαίως έχουν συμβάλει και στην εξάλειψη του περιστασιακού stuttering στο PS Vita.
Παρά τις σε αρκετά σημεία απλουστεύσεις στον όλο σχεδιασμό λόγω την δυνατοτήτων μιας φορητής συσκευής, το εν λόγω port μάς κάνει σε πολλά σημεία να ξεχάσουμε την "ταπεινή" του προέλευση.
Πάντως, εν ολίγοις, παρά τις σε αρκετά σημεία απλουστεύσεις στον όλο σχεδιασμό λόγω την δυνατοτήτων μιας φορητής συσκευής, το εν λόγω port μάς κάνει σε πολλά σημεία να ξεχάσουμε την "ταπεινή" του προέλευση, και να νομίσουμε ότι τα πάντα ήταν εξ αρχής σχεδιασμένα για τη μεγάλη οθόνη. Μάλιστα, όλα θα ήταν ακόμα καλύτερα αν είχε διορθωθεί ο προσανατολισμός της κάμερας που, σε αρκετά σημεία, αναγκάζει τους παίκτες να προβούν σε "χειρωνακτικές” διορθώσεις προκειμένου να απεικονίζονται σωστά όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα ένας εχθρός που έχει "ξεφύγει" από το κάδρο.



Όσοι δεν είχαν έως τώρα καμία επαφή με το Gravity Rush, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να ασχοληθούν με ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του PS Vita και σίγουρα καλύτερο παιχνίδι της κονσόλας για το 2012. Εν όψη της κυκλοφορίας του sequel, αν βελτιωούν κάποια πράγματα όπως η αφήγηση που άφησε πολλά κομμάτια της ιστορίας έωλα αλλά και το upgrade system που εξαρτάται αποκλειστικά στη συλλογή gems και το ξεκλείδωμα αναβαθμίσεων, τότε ίσως και να μιλάμε για ένα παιχνίδι που θα παραμείνει για πολλά χρόνια στη συνείδηση των παικτών. Για την ώρα, οι 12- 15 ώρες που απαιτούνται για την επιτυχή εκτέλεση όλων των αποστολών που ανατίθεντα στην Kat από τους κατοίκους της Heksville, συν όλα τα DLCs που έχουν ως τώρα κυκλοφορήσει, δίχως αμφιβολία αποτελούν ένα καλό ορεκτικό πριν τη συνέχεια που ευελπιστούμε ότι θα δούμε εντός του τρέχοντος έτους.


 

7

ENTERNITY SCORE
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ opencritic.com
ΘΕΤΙΚΑ
  • Δίχως όρια εξερεύνηση σε open world περιβάλλον
  • Τεχνικά άρτια μεταφορά
  • Βελτίωση στο μοντέλο χειρισμού
  • Σε βυθίζει στον κόσμο του
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Κάποιες ασάφειες στην ιστορία
  • Προβλήματα με την κάμερα
Διαβάστε όλα τα νέα του Enternity.gr στο Google News, στο Facebook στο Twitter και στο Instagram και κάντε εγγραφή στο Newsletter
0 ΣΧΟΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Για να μπορέσετε να προσθέσετε σχόλιο θα πρέπει πρώτα να έχετε κάνει login!

    • https://www.enternity.gr/files/Image/UserAvatars/resized/enternity_50_50.jpg
    • 3000 χαρακτήρες ακόμα
  • Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
*